Nutteloze postings van mensen


Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

27-10-2005 23:39

Voor ge-ouwehoer kan d'r toch door verwezen worden naar "koffietafelpraat" of zie ik dat nou verkeerd? Dat lijkt mij de beste plaats voor het uitkramen van onzin en ander geouwehoer, (wat op deze plek ook prima moet kunnen en niet perse over karpervissen hoeft te gaan of vergis ik mij in deze).

Tsja, en 't leuke van internet is dat je vrijwel geen emotie kan uitdrukken. Hierdoor worden dingen heel vaak verkeerd opgevat en dit moet niet onderschat worden.

Ik denk dat het belangrijker is om mensen wat meer in hun waarde te laten. Als je het niet eens bent met iemand zijn reactie stuur dan een PB en ga dit niet off-topic lopen uitvechten.

Ik weet niet in hoeverre dit board voorzien kan worden voor een moderatiesysteem voor berichten (gebruikers beoordelen berichten van andere gebruikers en kunnen eventueel deze als storend opgeven via een linkje onder elk bericht) Bij 2 a 3 meldingen van storend wordt het bericht automatisch verwijderd ofzo. Maar dat hangt een beetje af van de mogelijkheden van 't forum.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

28-10-2005 08:26

Heren,

Even azijn pissen...

Het niveau van het board is (momenteel) bedroevend laag. Een merendeel van de postings is nutteloos, gezeik, geouwehoer of wat dan ook. Er moet en zal op elke toppic minstens 25 keer gereageerd zijn en iedereen moet 40 keer hetzelfde antwoord geven en als dat antwoord een ander niet naar wens is, gaan we daar ook nog even lekker over zeiken. Daarnaast hebben de meeste mensen ook nog nooit van de zoekfunctie en de huisregels gehoord.

Als (oud) moderator hebben we gepoogd hier wat verbetering in te brengen maar zodra je ingrijpt krijg je daar weer gezeik over en stromen de PB's en emails binnen met allerlei verwensingen bewaren etc.; respect is ook nog eens ver te zoeken. Overal moet je verantwoording over afleggen en eigenwijs als we als gebruiker zijn, beginnen we daarna gewoon een nieuwe toppic over het zelfde onderwerp. Wat kan ons het schelen! WIJ maken hier de dienst uit en niet de beheerders / moderators van het board.

Door al dit gezeik, de onnodige postings etc. etc. zijn er steeds meer mensen die het board links laten liggen. We hebben in de afgelopen tijd veel mensen zien gaan, mensen die wél een zinnige bijdrage leverden aan het board. Jammer maar helaas..

Ook deze posting zal weer niet in dank worden afgenomen. We schoppen hier namelijk tegen de zere benen van deze mensen aan. Jammer... ik zou zeggen wordt eens wakker. Het board is zo geen lang leven beschoren..

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

28-10-2005 11:46

snap de hijsa weer es niet...zijn gewoon allemaal mensen die de onderbroek verkeerd hebben zitten oid.

het is idd. maar net waar je je druk om maakt.

maar tog durf ik te beweren dat bijna iedereen wel eens een zinloze reactie heeft gezet, heb dan dus ook geen boodschap aan dit soort dingen.


hev fun moraal ridders, :wink:

timmy
Laatst gewijzigd door tim vd veen op 28-10-2005 11:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

28-10-2005 11:46

Reagerend op het bovenste (quoten vond ik net ff te :wink: )

Ik denk dat het allemaal wel meevalt met de luitjes die gaan, heb er vele zien schrijven dat ze weggingen.
Maar die zijn er nog steeds, denken jullie werkelijk dat dat alleen op die Forum gebeurt :-? je hebt dat overal ook in de download sector, een voorbeeldje:
Er word een dvd gepost van de nieuwste film die nog niet draait in de bios , er zijn dan gewoon mensen die die post gaan lopen afzeiken omdat er geen engelse subs bijzitten of de franse audio is weggehaald.
Om de kleinste dingen word een poster afgezeken, heb er daar ook vele zien gaan, maar die zijn ook weer teruggekomen.
En aangezien het hier een praatforum betreft en er topics zijn zoals koffietafelpraat tjah dan krijg je gewoon slap geouwehoer topics.
Zoals iemand hierboven al aangaf ,gebruik de zoekfunctie en je kan alles vinden wat je wilt weten.
Alles is in mijn ogen al wel 1 of 5 keer langsgekomen, en er zijn dan altijd mensen die toch weer een nieuwe topic openen voor iets wat vorige maand nog behandelt is.dan ga je krijgen dat mensen daar bot op reageren ikzelf pak dan ff de link van de andere topic en wijs deze persoon erop dat hij daar de info kan halen.
Maar ik denk dat dit forum nog het meest bezochte forum is wat over karpers gaat, heb iig nog nooit zo'n groot vraag/aanbod gezien van visspulletjes.
In mijn ogen is er niets mis met het forum , discussies zijn er om gevoerd te worden.
Kan je daar niet tegen dan reageer je niet simpel :-?

Een tip van mijn kant ,leg niet op elk brasem staartje zout :wink:

Gr Ruud
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

28-10-2005 12:45

Er wordt geroepen dat het achteruit gaat met het board, niveau steeds lager wordt, het forum geen lang leven is beschoren en weet ik veel wat nog meer voor overdreven doemsenario's. Er wordt teveel zinloos gepost, teveel onzin, te veel offtopic enz. enz. waardoor het zo bergafwaarts zou gaan. Nou zal ik het eens omdraaien?

Ik denk dat als er zoveel kritiek geleverd wordt op postings, dat er zo op gelet wordt dat iedereen netjes on-topic reageerd, serieus en nuttig en eerst ten aller tijde de zoekfunctie moet gebruiken dat dan het board "geen lang leven beschoren is" om het ook maar even pessimistisch uit te drukken. Mensen zijn minder snel geneigd om hun mond (toetsenbord) nog los te trekken als ze steeds op de lip worden gezeten of ze een wel nuttige bijdrage leveren.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

28-10-2005 12:48

Rick Boerboom schreef:Er wordt geroepen dat het achteruit gaat met het board, niveau steeds lager wordt, het forum geen lang leven is beschoren en weet ik veel wat nog meer voor overdreven doemsenario's. Er wordt teveel zinloos gepost, teveel onzin, te veel offtopic enz. enz. waardoor het zo bergafwaarts zou gaan. Nou zal ik het eens omdraaien?

Ik denk dat als er zoveel kritiek geleverd wordt op postings, dat er zo op gelet wordt dat iedereen netjes on-topic reageerd, serieus en nuttig en eerst ten aller tijde de zoekfunctie moet gebruiken dat dan het board "geen lang leven beschoren is" om het ook maar even pessimistisch uit te drukken. Mensen zijn minder snel geneigd om hun mond (toetsenbord) nog los te trekken als ze steeds op de lip worden gezeten of ze een wel nuttige bijdrage leveren.


Mijn mening heb je zojuist beschreven :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

28-10-2005 13:18

Rick en anderen,

Niet helemaal mee eens. Veel mensen hier MOETEN werkelijk overal op reageren en hun menig afgeven. Het gaat om de onzinnigheid, het afzeiken etc. Ik kan je zo 10 actieve toppics opsommen die voor een slotje in aanmerking komen wegens onzinnigheid of wat dan ook.

Maar ja, dan heb je ze op je hals want: je mag ook niets hier. Grow Up!
Je HOEFT ook niet op alles toppics te reageren. Het forum heeft niet alleen een bestaan door de vele postings van iedereen maar door de kwaliteit van het board. Sommige mensen denken volgens mij dat hun aanzien omhoog gaat naarmate ze hier meer posten.. Als je post, post dan zinnig of blijf van je toetsenbord af en ga vissen.

Ik vraag me af of mensen in het echt ook zo zouden zijn...

Ik bekijk nog diverse andere forums die niets met Karpervissen te maken hebben maar waar de kwaliteit van de postingsen en de mentaliteit van de mensen vele malen hoger is. Daar wordt ook resoluut ingegrepen bij onzinnigheid.

Maarja jullie als bezoekers maken de dienst uit hier..dat was ook zo.

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

28-10-2005 13:42

Pascal,

Heeft ook te maken met het feit dat er veel jongeren op het board zitten die veelal hun MSN taal willen etaleren.

Kijk, als je 1000 postings hebt, hoeven er ook echt geen 900 allemaal even nuttig te zijn, maar soms zie ik mensen met 1500 posts en dan weet ik nog helemaal niks van die mensen,...

Dat betekent dus dat ik hun posts of niet lees, of dat er gepost wordt op nutteloze topics.

En idd, hoe meer posts hoe meer aanzien.

Vissen leer je aan het ater, niet op het board...
En soms zie je reacties van 15-jarigen waarbij je ziet dat alles letterlijk is gekopieerd, om maar te doen alsof ze er veel vanaf weten..

Erg jammer allemaal...
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

28-10-2005 14:02

Ik zat eerder altijd op een ander forum. Niet over karpervissen.

Hier werd er door verschillende moderaters streng opgetreden tegen offtopic gaan. En die mensen zijn echt niet alleen maar aan het jagen op offtopic posts. Mensen die offtopic gingen kregen een pb-tje met een waarschuwing. Gewoon netjes en vriendelijk of ze rekening wilden houden met het niet verkloten van een topic met hun offtopic posts. Na drie keer kreeg je een ban van een week. Dan kon je het forum gewoon niet op (aangemeld).

Wanneer er mensen het echt helemaal verkloten zoals die Timmy Palmen hier dan wordt er daar een ip-ban uitgedeeld. En dan kan je helemaal niet meer op het forum komen.

Ook was er een Use&Abuse topic. Hier werden door members offtopic posts gemeld en zo konden de moderaters daar een kijkje nemen. Als een topic daar uit de hand liep dan word er gelijk een slotje op gezet. Misschien ook een ideetje voor hier.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2005 18:00

Ik lach me werkelijk een slag in het rond.
Scheit hebben aan regels omtrent het vissen, drie hengels, nachtvissen, WOR overtredingen en op het board behandeld willen worden als een stelletje kleuters die tussen de middag nog een dutje moeten doen.
IP ban heeft alleen zin als je steeds hetzelfde IP adres houdt.
Als wij met zijn alleen hier een afspiegeling van de maatschappij willen zijn moet je niet als een kleuterjuffrouw te werk gaan.

Oja niet zeggen hier is een voorbeeld van een onzinnig antwoord dat weten wij al.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-10-2005 18:41

Sprak de opper controleur uit t hoge noorden :P (grapje)


Dus weer n hele hoop zeik om heel weinig .

Dus ook op dit board n beetje kort lontje soms :P



Gr :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2005 19:06

Wat is er nou leuker dan in dit topic je
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-10-2005 19:07

2000 ste post te plaatsen 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

28-10-2005 19:16

Is dat je doel douwe om zo veel mogelijk te posten? :wink:
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-10-2005 19:30

lol

Ik zal u bij bertil voordragen voor n speldje :P
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

28-10-2005 23:29

Yooooo Douwe ouwe gefeliciflapistaart 2000 onzinnige posts daar moet je wel je best voor doen :D

Douwe wat heb ik nu weer gehoord, eet jij alle gevangen brasems op. :oDat zijn er zeker genoeg :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-10-2005 00:19

Nou..het wordt weer wat kouder :D :P :roll: :wink:
Daarom maar weer eens een poging wagen om een serieuse topic op te starten...succ6 mannen..lees het morgenavond wel weer
:D
zie:
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

29-10-2005 02:31

Ha die douwe ouwe zeikcilinder :lol:
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-10-2005 04:50

Mark v Jaarsveld schreef:Ha die douwe ouwe zeikcilinder :lol:


Hmm heb nog nooit een zeikende cilinder gezien, graag plaatsing van een fototje :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

29-10-2005 11:35

Heb er ook nooit een gezien Ruud,
Wou gewoon ff nutteloos posten.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-10-2005 14:27

Mark v Jaarsveld schreef:Heb er ook nooit een gezien Ruud,
Wou gewoon ff nutteloos posten.


Gelukt :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-10-2005 14:35

Lesley, mijn doel is om nog heel lang hier rond te etteren.
:D :D
Ruud zijn brasems dan niet om op te vreten?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

29-10-2005 14:45

Douwe Bijlsma schreef:Lesley, mijn doel is om nog heel lang hier rond te etteren.
:D :D
Ruud zijn brasems dan niet om op te vreten?



KOKEN MET RUUD:
Ze zijn het lekkerst met een bakje dipsaus erbij en dan gaat mijn voorkeur uit naar barbecuesaus.
Als je ze vangt strooi je gelijk wat zout op het staartje en dan zwemt hij / zij niet meer weg :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

29-10-2005 15:15

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 28-11-2005 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

29-10-2005 16:04

Is dit niet nutteloos :roll: CN
Unicorn Carp Fisching