Voercampagnes


Plaats reactie
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

19-10-2005 11:18

Ik weet dat er al veel over geschreven is, maar toch wil ik hier eens de volgende vraag voorleggen :

Hoe staat eenieder tegen voercampagnes op een watertje van ongeveer 1,5 HA groot ?
Het water is zwaar gedresseerd, hoe meer voer erin gaat hoe minder vis er gevangen wordt. "Afspraken" met andere vissers op dit water om alleen nog maar instant te vissen en niet meer te voeren leveren niets op. Roepen ja je hebt gelijk, en als je s avonds op je strecther zit en het donker is hoor je de knikkers weer richting water vliegen. En dan heb ik het neit over 10 of 20 boilies om de vis aan je aas laten te wennen, nee dan heb ik het over gewoon een kilo per keer, en dat gewoon een compleet seizoen volhouden.

Mijn inziens ben je dan niet meer aan het voeren om je vis te vangen maar puur aan het voeren om het de andere vissers kapot te maken en op deze manier het (bijna) onmogelijk te maken om nog een vis te vangen. Reden ?? Afgunst ?? jaloezie ?? omdat betreffende visser(s) op dit water minder vingen dan jij deed ?? want veel vissen komen ze niet.

Ik wil toch wel eens weten wat jullie mening daarover is, en of dit misschien ook te maken heeft met wat de jongere generatie karpervissers leest of gelezen heeft, dumpen 2 a 3 weken lang en dan pas vissen.

met afwachtende groet,

Toine
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

19-10-2005 12:06

Je kunt voeren en je kunt overdrijven. Al vind ik een kilo per keer helemaal niet zo gigantisch veel. Maar goed als je met een heel stel dermate veel voert op zo'n putje wordt het opeens wel veel! En dat kan ook de reden zijn dat er minder gevangen wordt. Want normaal gesproken voer je voor om meer te vangen. Als er alleen maar boillies in het water liggen terwijl er constant lijnen en haken in t water liggen (alleen instant vissen) zorgt ook niet voor verbetering lijkt mij. Ik denk dat alleen maar instant vissen, zeker op langere termijn, echt niet voor een verbetering gaat zorgen. Zoek het meer in de hoeveelheden die er tezamen t water in gaan en wat je voert. Als er zoveel boillies gevoerd worden en er steeds slechter op gevangen wordt...tijgernoten? Mais? Pindas? Maples? Duivenvoer?
Afspraken maken is ook moeilijk, maar probeer anders dan de rest te vissen en te voeren.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

20-10-2005 00:50

rick , je leest niet, voeren op deze put werkt averechts, of ik nou met bolies, particles, tijgernoten of hompen goud voer, het werkt averechts.

een kilo per keer, dan heb ik het dus PER HENGEL...
dat is dus 2 kilo, want voeren is bij mij per stek, en hengels is 2 stekken...3 hengels 3 stekken etc etc...

Wij vingen de vissen dus wel instant, ingooien, 10 boilies erbij en wij vingen onze vissen, sinds onze vrienden er zo voeren is het einde, en het maakt niet uit waarmee we vissen. en geloof me wij vissen echt wel anders dan de rest, wil jeurnink vraag ik vaak om raad, zelf s hij is op deze manier niet meer zeker wat er zal werken... zegt genoeg denk ik
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

20-10-2005 09:48

ik zou er niet meer vissen.. maar ik zou het water wel in de gaten blijven houden.. zodra ze stoppen met voeren er weer gaan zitten..

ik ken iemand die gooit in een putje hier (50x50 meter) 4x in de week 2kg boilies erin.. terwijl er maar een 20tal vissen zitten..
en dan heb je nog de overige vissers die er nog van alles ingooien.. geen wonder dat je daar slecht vangt.. die vissen zitten gewoon vol!!!
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

20-10-2005 10:09

Ik zou hem aanspreken, dit is namelijk heel erg slecht voor zo'n klein watertje. Het water gaat verzuren en de grote hoeveelheid boilies gaan schimmelen in verloop van tijd.

Het word steeds gekker!

Jesse
Vissen is gezond!
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

22-10-2005 12:16

jesse mijn post gelezen ?

Roepen ja je hebt gelijk, en als je s avonds op je strecther zit en het donker is hoor je de knikkers weer richting water vliegen <--- volgens mij had ik hem al aangesproken?

heeft dus geen nut.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-10-2005 12:45

Toine,

uitzoeken waarmee zij voeren, en daar dan gewoon mee vissen. Als zij denken slim te zijn moet jij gewoon nog wat slimmer zijn. Laat hun maar lekker voeren voor je, jij vist dan instant met dezelfde bol, vist afwijkend en vangt hopelijk wat vis.

Tis maar een gedachtengang..

Groet,
Stefan
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

22-10-2005 12:46

ook dat is helaas al geprobeerd stefan.
de vis schrikt al alleen al als die grote plakaten voer ziet liggen dit is de ellende.

Hierdoor is de vis nog schuwer geworden qua azen dan dat die al was.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-10-2005 20:40

Hhhmmmmmmmm.....The Method? :roll:

Ook maar een gedachtegang. :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

23-10-2005 01:51

'Oud' voer gebruiken: aardappel, kaas, brood, deegje.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

23-10-2005 12:20

Als die vissen zo schrikken van grote hoeveelheden voer op zo'n klein putje, waarom zou je dan niet gewoon met een single hookbait vissen?
Of voer heel verspreid, zodat de vissen her en der een boilie tegen komen, ipv een hele hoop in één keer.
Als dat ook niet helpt is misschien een dikke pier een optie?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

24-10-2005 22:35

de vraag waar ik deze topic mee opende is hiermee nog steeds niet beantwoord, iedereen heeft het wel over diversen andere voer vq vismethodes, maar is het nou echt nodig om zo een putje dicht te voeren ? Is dan alles wat er in de boeken verschijnt goud, want ook daarin wordt voorvoeren herhaaldelijk aangehaald, alleen wordt er stiekem door de lezer vergeten dat dit gebeurt op kanalen, maar of grindputten van meer dan 20 Ha.

met afwachtende groet
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

24-10-2005 22:52

enige wat je kunt doen is de voerders aanspreken op hun voer gedrag.....

als ze niet luisteren heb je gewoon pech..

sorry meer kan ik er niet van maken dan..
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

24-10-2005 22:53

Tja.....Wat is voer dumpen tegenwoordig op 1,5Ha?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

25-10-2005 15:20

koen, dan bedoel ik gewoon voersessies houden, van een kilo of 2,5 a 3 per keer, en dat 3 tot 4 keer per week een seizoen lang...

dat is toch redelijk wat voer voor een kleine put, en dan is dit maar van 1 "visser" waar geen discussie mee mogelijk is
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

25-10-2005 16:08

die ene visser zal z'n vissies dan zo wel vangen denk ik.....
anders is het een beetje zinloos om een jaar door te voeren...
dus voor die visser heeft het zin om"het putje dicht te gooien"?!

m.v.g. robert
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

25-10-2005 16:11

helaas, ook deze visser vangt niet, maar denkt door te voeren dat hij op den duur wel zal gaan vangen...

Bart van de Hurk, Wil jeurnick, deze jongens kennen deze put ook.
ik heb het er met bart over gehad, deze kwam voor de eerste keer op het water en begon ook te voeren, maar kwam er al zeer snel achter dat dit averechts werkte. ook bart heft deze 'visser' er op aangesproken, wil jeurninck heeft dit gedaan, net zoals alle andere vissers op dit water...

stug blijven voeren.....
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

25-10-2005 16:27

als ik die visser was,en ik zou daar voeren,met zoveel moeite,
zou ik zeker niet vertellen dat ik vang.........................

maar goed ik ken de visser niet,het water niet,en de algemene
situatie aldaar ook niet dus ik kan er weinig over zeggen,behalve
dat ik daar dus ook alleen zou blanken als ik die visser was.. :wink:
m.v.g. robert
jacco noordermeer

26-10-2005 20:47

toine, ga eens praten met de visrechthebbende (hsv)
leg je probleem voor en wieweet wat er gebeurt
hier is ook zo'n water waar er meerdere tegelijk aan het voeren zijn
de vis groeit er best van maar of de vangsten er op verbeteren??

de jongens die wel vangen vissen single hook :wink:
Plaats reactie