Visdoders bullshit in de visserij!!!


Plaats reactie
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-09-2002 23:44

Ik lees steeds meer artikelen over mensen die gebruik maken van een vis-doder om gevangen, voor consumptie geschikte vissen hiermee te doden.
Als je een echte visser bent laat je de vissen gewoon zonder ze pijn te doen doodgaan, hoe lang het ook duurt. Wat mij betreft hou je continu een keukenrol bij de hand zodat ze niet verdrinken in hun eigen vocht.
Waar zijn de echte dierenliefhebbers die dit soort hulpmiddelen niet nodig hebben gebleven????
Groet,

T(John)der "Hush puppy"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-09-19 23:48 ]</font>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

20-09-2002 01:24

mensen die dit doen zijn GEEN dierenliefhebbers... da's mijn mening en die mensen hoef ik ook niet aan de wakerkant te zien want dan zal ik eens kijken wat je nog meer met zo'n visdoder kan doen :razz:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-09-2002 11:33

waarom niet?? beetje hypcriet als je niet je eigen snoekbaars mag opeten maar wel vis dat in een net van een beroepsvisser is gestorven???
dan mag je ook geen vlees meer eten die dieren worden ook gedood en zijn er mensen die scharrel eieren of nog beter bio eieren gebruiken voor de boilies????

mvg martijn
Peter Nys
Berichten: 541
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Belgie (Tongeren)
Contacteer:

20-09-2002 11:36

Beste john,


Eigenlijk vind ik dit maar een rare posting die je hier hebt geplaatst. En zeker de manier waarop je het probeert uit te leggen.

Eerst en vooral zijn er nog altijd mensen die graag eens een zelf gevangen forel, snoek, baars en sommigen een karpertje willen verorberen. Zolang deze mensen zich aan de je de juiste maten houden kun je er in feite weinig aan doen. Gelukkig is het zo dat deze mensen stilaan in de minderheid komen.

Ik heb eerder de indruk dat een vis-doder word gebruikt om de vissen sneller uit hun leiden te verlossen. De manier waarover jij het hier hebt lijkt mij veel pijnlijker. Op die manier laat je een vis veel langer afzien dan nodig is. Deze manier zie je vaak worden gebruikt door de stropende polen, hongaren etc... die alles meenemen dat vinnen heeft. Die kerels hebben er geen probleem mee om een aantal vissen in een plastiek zak te steken en ze dan lekker te laten stikken in de volle zon. Moesten ze met die kerels ook eens doen, ergens in de sahara woestijn in een kooi opsluiten zonder water. Lekker lang laten afzien...

Moest je toch om de een of de andere ooit beslissen om een vis voor consumptie mee te nemen gebruik dan toch maar liever een vis-doder. Met een paar flinke tikken is zo'n vis op 1 2 3 uit zijn lijden verlost.

Groeten

Peter
Arjen Lans

20-09-2002 11:51

Ben het met Peter eens. Begrijp ook niet wat het issue is. Moeten we ons nu schuldig gaan voelen als we een keer een paling of snoekbaars meenemen voor de consumptie? "Weidelijk" omgaan met vissen, hield dat ook niet in dat we ze op een snelle manier zouden doden?

Laten we aub hier niet te veel over discussieren. Ik ben al geneigd de vergelijking door te trekken naar jagen en slachthuizen, maar doe dit maar even niet.

Heren wij zijn vissers.
Vissers vangen vissen.
Sommige vissen mogen opgegeten worden.
Om die vissen op te eten moeten ze dood.
Een visdoder is een goed hulpmiddel om vissen snel te doden

Arjen
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-09-2002 16:32

4 maar??????
Valt me nog mee tot nog toe!!!
Kijk vanavond om een uur of elf nog wel een keer.
Ben benieuwd!
Groet,

Tjon
Hans-Peter van Ee

20-09-2002 16:53

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-10-05 11:07 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-09-2002 19:15

Hans-Peter toch!!!!!!!!!!!!
Ik had jou toch hoger ingeschat gezien je andere postings.
Ik had veel negatieve reacties verwacht, maar niet dat jij je in het rijtje die je voorgingen zou scharen.
MOET IK HET DAN ECHT GAAN UITLEGGEN?????????
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

20-09-2002 19:32

En zowaar wordt ook hier weer serieus op ingegaan.

Met hard lachende groet, Bob
Hans-Peter van Ee

20-09-2002 19:36

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-10-05 11:08 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-09-2002 19:56

Na Sparta-Den-Haag die nu live wordt uitgezonden op tv West Hans-Peter!!!!!
Ben benieuwd wat voor reacties er in die twee uurtjes nog loskomen. Jij niet Bob?
Ik hoop niet al te veel, zodat zal blijken dat het met het intelegentie-vermogen (wat een woord zeg) van ons karpervissers best wel meevalt.
Tot straks.
Toedeledokie,

John
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

20-09-2002 20:05

Ik wacht vol spanning af tot de volgende slappe lach bui :lol:

Tot straks T(john)der
Hans-Peter van Ee

20-09-2002 20:10

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-10-05 11:08 ]</font>
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

20-09-2002 21:36

Haha John, jij bent echt een lolbroek, maar dan zo'n ouderwetse foute met van die smalle pijpjes en niet echt lekker zit. Ben het volledig eens met HPE, als dit niet serieus bedoeld is zet het dan onder "koffietafelpraat" en niet hier aub.

P.S Ik ben VOOR de visdoder, wil niet zeggen dat je al je gevangen vis moet doodknuppelen maar wanneer men een snoekbaarsje of i.d wil meenemen voor consumptie (gelet op de minimummaat) men het beste de vis met 1 klap dood kan slaan ipv onnodig lang te laten lijden.

LvDinter. (geen groet)
Edward Schrooten
Berichten: 60
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Enter

20-09-2002 22:15

Ik snap er ook niets van wat die Pannekoek bedoelt met deze vraag.Vis doden doe je op een "viswaardige" manier wanneer je hem gebruikt voor consumptie.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

20-09-2002 22:20

Beste "replyers"

Aangezien ik toch meer reacties op m'n "bullshit-topic" kreeg dan ik verwacht/gehoopt had en de boel liever niet zie escaleren lijkt het me verstandig nu al opening van zaken te geven.

Met m'n topic wilde ik alleen maar aantonen hoe eenvoudig het is een totaal niet onderbouwde "bullshit-topic" op het discussie-board te flikkeren. Iets wat naar mijn mening nog veel te vaak gebeurt.
Dit soort postings hebben dan ook meer weg van puur "shit lozen"
Twee duidelijke voorbeelden hiervan zijn die van ene zichzelf "Tjander Meddocks"
noemende persoon op dit forum onder de titels"Beetje kinderachtig om een Topic af te sluiten dit getuigt van weinig professionalite it" en "fishfinders bullshit in de karpervisserij" waar dus bijna iedereen massaal overheen valt.

Als je het mij vraagt verdienen dit soort personen, met ligt masochistische trekjes al deze aandacht niet, maar worden wel op hun wenken bediend en geilen lekker verder.

Om aan te geven dat de bedoeling van m'n topic was om mensen wakker te schudden heb ik de titel nagenoeg hetzelfde gehouden als zijn "fishfinders bullshit in de karpervisserij" topic, sloeg de inhoud nergens op en heb ik 'm afgesloten met als afzender
T(john)der "Hush Puppy" verwijzend naar z'n inmiddels vergaarde bijnaam "Tjander Mad Dog". M.a.w. niet geheel waarheidsgtrouw dit alles maar ZEER serieus bedoeld.

Er vanuitgaande dat jullie toch wel een beetje relativeringsvermogen hebben moge het duidelijk zijn dat ik totaal niet achter de inhoud van m'n "bullshit-topic sta. Oftewel dat dit dierenbeulerij van de bovenste plank is begrijpt zelfs de slager op de hoek en ga ik er vauit dat verdere uitleg mijnerzijds hierover overbodig is.
Mochten er mensen zijn die zich na deze uitleg, die ik trouwens liever niet had hoeven geven nog steeds haat of andere negatieve gevoelens naar mij hebben verwijt ik dit aan kortzichtigheid/onoplettendheid hunnerzijds.Of eencombinatie daarvan met onvoldoende informatie mijnerzijds
Zo ja biedt ik daarvoor mijn oprechte excuses aan.
Ik heb dit alles goed en vooral preventief bedoeld.
Groet,

John
Hans-Peter van Ee

20-09-2002 23:10

John

Er zit een kern van waarheid in jouw verhaal maar het is hier helaas een openbaar board.
Veel karpervissers halen hier hun informatie vandaan en kunnen jouw eerste posting helemaal verkeeerd opvatten.
Vergis je niet in hoe slecht sommige lezen, like me :smile:.....
Dit is mijn enige punt van 'kritiek' en voor de rest, no hard feelings, Pannekoek!!!

met bakkende groet

HPE
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

21-09-2002 00:03

Beste Hans-Peter,

Laat de boel niet afbranden he bakkertje!
Free cooky for you!!!!!!
Met onderkoelde groet,

Brrrrtjohnder
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

21-09-2002 00:30

Hee pannekoek, ouwe koekebakker, het was weer aangenaam, geweldigenoten :grin:
Ronald de Vries
Berichten: 269
Lid geworden op: 29-04-2002 02:00

21-09-2002 11:11

---
Laatst gewijzigd door Ronald de Vries op 14-10-2004 00:38, 1 keer totaal gewijzigd.
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

22-09-2002 19:35

Mijne dames en heren,

Natuurlijk snap ik dat dit een openbaar board is en dat dus iedereen er ge(mis)bruik van kan maken. Het enige wat ik probeer te werkstelligen is om op een weliswaar sarcastische, dan wel cynische wijze een oproep te doen om dit soort "shitdiggers" TOTAAL te negeren.
Groet,

John
P.s. Niks gevangen, mischien omdat het volle maan was Hans-Peter???

P.s.heren v Biemen en de Vries, bedankt voor jullie begripvolle/positieve reacties. Want eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik verwacht had alle shit van animal-minded Nederland over me heen te krijgen na m'n posting. Maar zeven in vierentwintig uur valt op zich toch nog wel mee.




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-09-23 12:19 ]</font>
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

22-09-2002 23:29

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: John Pannekoek op 2002-09-23 12:14 ]</font>
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

22-09-2002 23:44

John, je hoeft mij niet te bedanken, ik vind dat wij jou moeten bedanken omdat je op een voortreffelijke en humoristische wijze de boel weer even wakker geschud hebt.

Het leek mij eerlijk gezegd niet waarschijnlijk dat er veel meer reacties op zouden komen omdat de posting wel erg doorzichtig was, dat maakte het juist weer zo grappig.

En voor de genen die het nog niet doorhadden, Er is momenteel weer een soortgelijke discussie gaande in de rubriek VRAAG!!!!!!!, ook te zot voor woorden.
Tientallen postings staan er die niets te maken hebben met het ding wat er gevraagd word, hierdoor wordt weer de aandacht afgeleid van Frank die gewoon iets wil hebben en er niet aan toe komt op deze manier.

Met immer glimlachende groet, Bob

_________________
Als ze me missen dan ben ik vissen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bob van Biemen op 2002-09-22 23:48 ]</font>
Hans-Peter van Ee

22-09-2002 23:46

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Hans-Peter van Ee op 2002-10-05 11:09 ]</font>
Plaats reactie