stekinfo deel 2


Stekinfo op een site mag of kan ,of juist niet.

stekinfo nee
33
48%
stekinfo och ja waarom niet
12
17%
stekinfo,maar dan een mail sturen
17
25%
stekinfo alleen vijvers
2
3%
stekinfo moet
5
7%
 
Totaal aantal stemmen: 69
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

04-10-2005 17:17

Nou wil ik het weten ook,via een pol blijf je anoniem dus.....

(stekinfo blijft beperkt tot wat achtergrond info en foto,s geen details en precieze plaatsen)
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
Rick van Meegen
Berichten: 225
Lid geworden op: 15-10-2004 21:49
Locatie: Valkenswaard, Velp

04-10-2005 18:44

ik vind dat je zelf maar wat moetite moet doen on visplekken te vinden en pijlen enz.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

04-10-2005 19:11

Lijkt me nu al duidelijk, Chris...
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

04-10-2005 19:31

We weten nu ongeveer genoeg,we gaan in conclaaf hihihihi
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-10-2005 20:16

Wat in hemelsnaam is je beweegreden om stekinfo te geven?

Je hebt mooie punten aangegeven, maar in mijn ogen is dat veel poep... :wink:

Waarom niet wat meer moeite doen om een water te leren kennen.
Ja, ik heb ook weleens om info gevraagd en gekregen en ja, ik heb ook veel info over wateren gegeven, maar wel via PB of mail of in een persoonlijk gesprek.

Waarom op internet stek met naam en toenaam, zelfs met foto's erbij??
Dan ga je stekken waar iemand veel tijd investeerd kapotmaken, is dat je plan?

Of is het zo dat je zelf graag wat extra wateren wilt weten waar je kans maakt op dikke vis?

Er zijn groepen mensen die mensen uithoren over een water en op basis van de kennis van anderen er hun vissen vangen...
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

04-10-2005 20:48

Stekinfo vragen is netzoals vragen naar de inhoud van iemand beurs.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

04-10-2005 20:57

Ik denk dat als jullie wat ouder zijn het pas begrijpen zucht!

Jullie zijn jonger dan dat ik al vis hihihihi
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

04-10-2005 21:00

Chris, is het zo slecht gesteld met de wateren bij jou in de buurt? Het geeft mij juist voldoening als ik het water zelf geanalyseerd heb en daarna m'n visjes erop vang. Ben bang dat als ik jouw leeftijd ooit mocht bereiken ik er nog net zo over denk
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

04-10-2005 21:07

We doen het niet voor mij hoor.
Ik vis door heel nederland,wij doen het voor(inderdaad)de lezers van onze site die iets meer hulp nodig hebben,en als je kijkt bij ons zie je dat er niet echt veel info vrij komt.
Er komt niks te staan zoals zit bij die boom en dan op 25 m.

En wateren vind je ook op de kaart van nederland,alles wat blauw is!

Wij plaatsen bij die kaart alleen een sfeerfoto bij,en geen vis of zo!

Ook zeggen wij dan hoe en waar je de vergunning krijgt.

Ze moeten echt nog veel zelf doen hoor!(precieze plek moeten ze zelf zoeken,peilen etc).
En de plekken die wij (waarschijnlijk af hankelijk van de reacties)plaatsen(meeste van vijvers)zijn al erg veel bekend,bijv door evert aaltes boek.
En daar staat toch ook stekinfo in,en daar zeurt niemand over,maar kopen deze zelfs.

En als je wat ouder wordt,leer je om wat coulanter te zijn,ten opzichte van mede vissers.

och ja probeer het iedereen het maar eens na de zin te maken!
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-10-2005 21:24

chris koekoek schreef:Ik denk dat als jullie wat ouder zijn het pas begrijpen zucht!

Jullie zijn jonger dan dat ik al vis hihihihi


En ik ben nog ouder dan jij....en begrijp het ook niet , zucht.......
Hans Brinkel
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

04-10-2005 21:26

Waarom zet je niet gewoon je eigen stekken door heel Nederland erop.......?
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

04-10-2005 21:26

Chris,


Al je al zolang vist, dan weet je toch ook hoe het met de tegenwoordige visserij gesteld is?


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-10-2005 21:28

[quote="chris koekoek"]

En als je wat ouder wordt,leer je om wat coulanter te zijn,ten opzichte van mede vissers.

quote]

Daar is niks mis mee, een ieder die ik enigzins positief ken hetzij via het board, hetzij door een ontmoeting aan de waterkant kan rekenen op mijn hulp (hetzij face to face of per pb) . MAAR gewoon het e.e.a. openbaar maken via een forum voor jan en alleman...nee dat gaat me te ver :wink:
gr
Hans
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

04-10-2005 21:28

Ik vind het een heel nobel streven Chris maar ik vraag me af of men erop zit te wachten. Zelf ben ik vanuit het niets begonnen en mijn vangsten vielen na een jaar erg tegen. Ik heb ondertussen heel veel bijgeleerd o.a. over stekken en vind dit eerlijk gezegd vrij normaal. Laat de mensen in het begin maar wat aankloten, vroeg of laat zul je het echt wel leren. Aan de waterkant ben ik vaak wel bereid om iemand een bepaalde stek te laten zien, maar om dit nou met heel internettend karperwereld te delen voel ik weinig voor. Ik vind dat het een belangrijk onderdeel is van het karpervissen om zelf je stekken te ontdekken, als je ineens op een ander water wilt vissen ben je ook op jezelf aangewezen en kan je mooi toepassen wat je geleerd hebt. Tsja en dat over wat er in de boeken staat :-? Ik denk eerlijk gezegd niet dat mensen deze boeken kopen om eens te kijken wat leuke stekken zijn. Ik vind het iets anders als mensen mij naar wateren in de buurt vragen... Iedereen heeft het recht om op wat voor water dan ook te vissen, en dat plezier wil ik ze niet ontnemen, of men er vissen vangt is een tweede vraag.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-10-2005 21:29

Niels Hofman schreef:Waarom zet je niet gewoon je eigen stekken door heel Nederland erop.......?

Geen goed plan....er is altijd wel iemand anders die er ook vist en die doe je er geen plezier mee...wordt een beetje moe van dit soort topics :cry:
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

04-10-2005 21:36

Ging me ook meer om de achterliggende gedachte.

Niemand vind het leuk om z'n eigen stekken terug te vinden op internet. Misschien dat er dan een belletje gaat rinkelen bij de beste man :wink:
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-10-2005 22:35

Mannen....

Wat Chris op zijn site wil publiceren is globale info zoals het volgende wat te vinden is op mijn site onder visstekken (dit is dan meer gericht op de witvisser, ik heb de Rotte genomen als voorbeeld omdat daar dan toevallig ook veel karpervissers komen.



Is er iets Rotterdamser dan de Rotte? Het veenriviertje gaf de stad zijn naam, en daar kan zelfs de Maas niet aan tippen. De Rotte is ook synoniem voor een dagje uit. Alleen, genietend van al het moois dat een polderlandschap heeft te bieden, of met de hele familie, op de waterfiets of in een roeiboot. In het weekend, als het zonnetje schijnt, strijken tienduizenden recreanten in dit gebied neer. En niemand die zich verveelt. Vissen in recreatiegebied Rottemeren kan bijna overal. Langs de rivier de Rotte zijn vissteigers aangelegd door het recreatieschap en hengelsportverenigingen. Enkele van deze vissteigers zijn speciaal toegankelijk voor mindervaliden. Vissteigers zijn onder meer te vinden in de Hennipsloot en in 't Galgje bij café 't Zeeltje. Nadere info op de website en plattegrond Rottemeren gebied:recreatiegebied-rottemeren.nl
Vis je met 15 man of minder dan kan je terecht op de Rottemeren ter hoogte van de molenviergang bij Zevenhuizen. Je kan op 3 plaatsen je auto parkeren maar moet dan over een bruggetje en het fietspad een stukje lopen (nooit meer dan zo'n 200 meter) om bij je stek (tussen de vis- en botensteigers in) te komen. Normaal gesproken kan je er met alle hengels vissen (vaste, feeder en heel goed met de match). Op de Rotte (linker- of rechter Rottekade) kan je met meer man vissen, is het water smaller en meestal meer kleine vis. Wel worden er meer wedstrijden georganiseerd dan bij de Molenviergang. De Rotte in hartje Rotterdam is één van die typische wateren waar je met de vaste stok goede resultaten kunt boeken. Het is even wennen zo midden in de stad met de tram direct achter je viskist en de vaak behoorlijk vervuilde omgeving, maar dat heeft ook wel wat ! Tijdens de winterperiode vormt de Rotte een zeer populaire stek voor de wedstrijdvisser.

Visstand
Alle vis is aanwezig. Je vangt er mooie grote brasem, voorn en bliekachtigen. In de zomer is het water "erwtensoep" en barst het van de bootjes. In de winter is de Rotte erg visrijk. Wordt veel bezocht door karpervissers uit het hele land. Graskarper mag je niet bewaren in je leefnet.

Aas
Aassoort nummer één is ook hier casters en pieren zijn gewild. Bij ruim water is het aan te raden om de picker te gebruiken en in de korf concourvoer met caramel of vanille of arachide.

Waterbreedte
Rottemeren: Het water is daar zo'n 80 meter breed. Prachtig voorjaars- en najaarswater dus. De Rotte zelf is nogal verschillend in breedte. O p de Rotte (linker- of rechter Rottekade) kan je met meer man vissen, is het water smaller en meestal meer kleine vis en is dus een paradijs voor de liefhebber van de vaste stok. Pickeren is dan zelden doeltreffend.

Waterdiepte
De diepte is bijna overal zo'n 80 cm tot een meter. Je moet hier vaak de vis boven de bodem vangen. Denk dan niet aan 1 tot 2 cm., maar meer dan 10 tot 50 cm ! Dit is gewoon een praktische aanpak om niet constant je kostbare tuigen of onderlijnen te hoeven vervangen als je weer eens vastloopt aan dit zwerfvuil.

Stroming
Afhankelijk van het bemalen van de molens kan het wel eens behoorlijk stromen.

Scheepvaart
Pleziervaart

Bodem
Bodem is vlak en niet snel aflopend maar niet overal even diep. Is op sommige plaatsen wat modderachtig, hoewel er 2 jaar geleden nog is gebaggerd. Tevens is het erg zacht en vuil. Voer dus heel licht en vis boven of gelijk aan de bodem.

Vergunningen
Het visrecht in het recreatiegebied is in handen van Hengelsportvereniging Groot Rotterdam, tel. 010-4557687, de Federatie van hengelsportverenigingen De Randstad, tel. 0180-664012 en Hengelsportvereniging De Bleienberg, tel. 010-5212635. Bij deze verenigingen kunt u terecht met al uw vragen over vergunningen. Voor rivier De Rotte: lid groot Rotterdam of vissen met 1 hengel via dagvergunning (halen bij horeca), voor overige water geldt: viskaart en lidmaatschap van federatie 'De Randstad'. Correspondentie adres Recreatieschap Rottemeren Postbus 20, 2650 AA, Berkel en Rodenrijs.

Vistechniek
Wanneer brasem het af laat weten is het beslist de moeite om "torretjes te pikken" met een 3 meter speedstick.


Bron: Wedstrijdvissen.nl



Als ik Chris dus goed begrijp wil hij iets dergelijks opzetten, is dat dan nog een probleem???

Enneh..graag normale reacties :wink: :D
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-10-2005 22:36

Wateren noemen??
Waarom dan?
Is de lijst van viswateren nog niet groot genoeg?
Waarvoor kruip ik door de bagger en zak ik tot de mountenbike trapas weg in de vette klei?
Voor een ander?
Denk ut niet!

Stekken noemen; NOOIT meer!
Ben ooit ook 40 en zo naïef geweest.. :roll:

Chris,
((En als je wat ouder wordt,leer je om wat coulanter te zijn,ten opzichte van mede vissers.))

Word nog wat ouder en je zal erachter komen wat men altijd bedoelde met;
Het verstand komt met de jaren! :oops:
Rene de vries

04-10-2005 22:46

En ik ben het met Chris eens!
Zolang het maar algemene info is.....!

en nee ik maak er geen gebruik van
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

04-10-2005 22:53

Ik vind stekinfo geen algemene info
Ik zet mijn huupie in
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

05-10-2005 01:46

Arjen Dijkstra schreef:Chris, is het zo slecht gesteld met de wateren bij jou in de buurt? Het geeft mij juist voldoening als ik het water zelf geanalyseerd heb en daarna m'n visjes erop vang. Ben bang dat als ik jouw leeftijd ooit mocht bereiken ik er nog net zo over denk


100 punten voor Arjen :wink: denk er helemaal hetzelfde over.

(Iemand het een en ander per pb laten weten moet wel kunnen lijkt mij)

Mvg...
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-10-2005 08:49

chris koekoek schreef:Ik denk dat als jullie wat ouder zijn het pas begrijpen zucht!

Jullie zijn jonger dan dat ik al vis hihihihi


Moet ik jou nu nog serieus nemen??
Gebruikersavatar
Guido Rouss
Berichten: 60
Lid geworden op: 15-06-2005 20:25
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

05-10-2005 09:23

Er is in mijn ogen een gigantisch verschil tussen stekinfo en algemene info over een bepaald water?

Ik ben zelf ook een site aan het maken en ik heb daar ook een sectie met simpele info over wateren hier in de buurt. Ik noem geen stekken, dieptes of met welke technieken je daar het beste kan vissen maar enkel algemene info.

Is dat dan wel geoorloofd of mag dat ook niet? Kijk maar eens hier KarperBlog (site is nog lang niet af dus het is nog lang niet compleet.)

In mijn ogen is hier niks mis mee en ik zie er ook echt geen enkel probleem in.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

05-10-2005 09:54

soms toch wel handig die stekinfo.
weet je teminste waar je niet moet wezen.
vooral in het weekend.

koos.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-10-2005 11:12

Zucht----- en ik vis al langer dan jij oud bent en heb door schade en schande moeten leren dat je stilhouden en alleen op je gevoel af te gaan met informatie je het langer volhoud.
Wat een arrogante dooddoener zeg om je gelijk te willen halen.

Stekinformatie is geen algemene informatie.
Algemene informatie verstrek ik wel, voor de rest volg ik mijn gevoel.
Vissen is een hobby, geen religie!