water met gepikte vissies


Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

30-09-2005 21:17

Zoals velen al aangeven zijn er (zeker in drukker beviste gebieden) maar zeeeeer weinig wateren waar je een bestand aantreft dat helemaal origineel van dat water afkomstig is. Ik denk dat je bij jezelf te raden moet gaan wat jij vind kunnen. Ik ken een water waar ik zelf never nooit niet zou gaan zitten omdat ik weet dat daar 90% van het bestand gejat is van een ander water. Ik weet ook van andere putten dat daar enkele vissen op zwemmen die er niet thuis horen. IK denk dat je door er niet te vissen alleen jezelf straft. De overplaatser zal je liever kwijt dan rijk zijn hoor! Dit betekend dus niet dat ik overplaatsen goedkeur hoor, absoluut niet, maar je kunt dit soort dingen domweg niet ontwijken. Je kunt veel beter de bron aanpakken (mensen overtuigen verstandig te zijn en geen vis over te plaatsen) dan wegrennen voor het gevolg. Over het algemeen dus:
Bij wateren waar het echt TE erg is zou ik er niet vissen (voelt gewoon niet goed)
Bij wateren waar een enkele ontvreemde vis zwemt gewoon vissen want je houdt het niet tegen.

Bart
Gebruikersavatar
kevin walravens
Berichten: 203
Lid geworden op: 25-09-2005 13:53
Locatie: Nootdorp

30-09-2005 22:39

vinnie brule schreef:als een vis al 5 a 10 jaar ergens zwemt hoort hij voor zijn gevoel gewoon thuis daar



Hoe weet jij dat dan?
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

01-10-2005 09:03

kevin,


hoe weet ik wat dan??????

wat die vis voelt of hoe lang die vis er al zit?????

als jij ergens al 10 jaar woont voel je daar dan niet thuis??
die weet nit beter meer dat bedoel ik !!


mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-10-2005 11:20

Zou de vis zich zo wie zo wel afvragen wat er gebeurd is?
Zou hij het zich wel beseffen dat hij in een vreemd water zit?

Denk ut niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

01-10-2005 13:02

Douwe Bijlsma schreef:Zou de vis zich zo wie zo wel afvragen wat er gebeurd is?
Zou hij het zich wel beseffen dat hij in een vreemd water zit?

Denk ut niet.


Hypothese Douwe! Niks voor jou. ......

gr Harnold
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-10-2005 13:35

Ook dat is een veronderstelling Harnold.
Vissen is een hobby, geen religie!
peter andrae

01-10-2005 14:21

Marijn vind je het erg dat ik even :lol:.

mvg peter.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-10-2005 14:56

Peter,

Je hebt dus een leuke tijd gehad?? :wink:
Hoorde dat het overigens vrij slecht was....
peter andrae

01-10-2005 15:57

Daarom lach ik ook waar ik wou zitten zat het al vol heb 1 dag en nacht gezeten maar zag het al,toen ik begon had ik mooi de wind op de plek zodra de tent stond ging de wind eruit en toen de eerste bollie te water ging stond de wind ineens zuis zuidoost das klote had ook kunnen verkassen maar die plek bevis ik niet zonder boot te link heb eindelijk eens 2 uurtje,s kunnen slapen :wink: dat gebeurt mij bijna nooit met vissen maar ja zo zie je maar weer.

Yup zaten jongens uit england ik vernam dat die voor ze begonnen eerst 200 kilo bollie,s hadden gevoerd zij kregen wel runs dus ook dat is voor mij een rede om te stoppen die karpers komen niet verder dan die voerplek bleek ook wel alles wat erachter zat ving niks.


Vrijdagavond werd het nog drukker ik heb mij ook voorgenomen de tent voortaan thuis te laten en weer mobieler te gaan vissen met al die troep ben je veels te beperkt.

maar heel even wat anders nu,het gaat tenslotte over gejatte vissen waar jij en ik vissen is ook al menig visje gejat die duiken hier op een water bij mij in de buurt weer op samen met nog wat broertje,s en zusje,s van weer andere wateren.

Ik heb nog iemand vertelt wat ik nog meer te weten ben gekomen over het bestand wat daar rondzwemt ik kan mij hier niet op dit board over uitlaten maar dit gaat om meerdere mensen die proberen zo een water te maken waar bijna alleen maar vissen zwemmen van over de 30 en 40 pond om er vervolgens zelf maar 2x per jaar daar te vissen,maar okay daar laat ik mij verders niet over uit maar dat hier vissen zwemmen van de plas das wel zeker.

Ik brei er weer een eind aan ik dacht dat ik een karper hoorde springen :wink:.


mvg peter.
peter andrae

01-10-2005 16:01

:o jij hoort ook alles he mwa slecht slecht die jongens hadden er 55 gevangen van vrijdag tot vrijdag met een leuk visje erbij.
peter andrae

01-10-2005 16:02

Ik had niks 8) :lol:.
Gebruikersavatar
kevin walravens
Berichten: 203
Lid geworden op: 25-09-2005 13:53
Locatie: Nootdorp

01-10-2005 18:15

Vinnie,

Ik probeerde eigenlijk alleen te zeggen dat wij (als mensen) niet kunnen zeggen wat een vis voelt of denkt.

En als je mij met tegenzin in bvb verwegistan zou plaatsen dan zou ik me na 20 jaar nog niet thuis voelen.
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

02-10-2005 09:10

Hoe weet je dat? :wink:
Quo Vadis
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-10-2005 13:04

Peter,

Ik heb het gehoord van de Engelsen...
Ze komen toch ieder jaar rond deze periode, die gaan storten waar je U tegen zegt, maar gaan wel naar huis met een sloot dikke vissen...


Ikz ie mezelf alleen geen 200 kilo bollen voeren :wink:
Dat gaat we heel erg prijzig worden.
Voor de rest werd er slecht gevangen kreeg ik te horen...

Over die gejatte vissen:
Ik weet dat er laatst een schub is gevangen op het water wat jij bedoeld op een ongekend gewicht.
Dit is ook een vis die wij graag op het door ons beviste water zouden willen vangen (lekker vaag allemaal)
Maar ik weet ook van dat water af, weet dat er allemaal gejatte vis opzit en niet de minsten...
Topvissen van verschillende wateren zijne r naartoe gebracht en die blijven daar nog eens lekker verde groeien...

Al denk ik niet (weet et niet 100% zeker) dat er o de plas ook gejatte vissen zwemmen, dat bedoelde ik...

Ik weet wel dat er vissen uit de plas zijn gejat en over zijn gezet naar dat betreffende water en de braak..
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

02-10-2005 15:59

hallo zeg,

buiten het feit dat je het denk vermogen van een karper niet mag en kan vergelijken met dat van een mens
sorry dat ik dat ook ff dee :oops: :oops:
denk dat de karper als ie van zijn stress af is gewoon weer over gaat tot zijn primaire levendoel namelijk OVERLEVEN en dat de omgeving er verder weinig toe doet hij zal alleen ff wat langer zoeken omdat hij de natuurlijke voedsel bronnen nog niet weet
en als er in dit nieuwe water gevoerd word door karpervissers als ons zelf ligt er aas zat voor het oprapen

p.s marijn ik denk toch dat je een ander water bedoelt dit is voor jouw wat uit de buurt :wink:

mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-10-2005 16:55

Vinnie,

Water waar Peter en ik vissen....
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-10-2005 17:06

Marijn,

"Ikz ie mezelf alleen geen 200 kilo bollen voeren
Dat gaat we heel erg prijzig worden. "

Ik hoop dat je niet alleen zorgen maakt over de prijs, maar ook over de vis. Hallo zeg! 200 kilo boilies, dan nog de vraag, wat voor? De grootstmogelijke overgeconserveerde chemische prutbol?
Of wat beters... Nuja, indeze is het allemaal niet goed?

Toch? :roll:
Gr. Frank
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

02-10-2005 17:17

Marijn & Peter,

Dat er nog steeds van die E**els zijn die vissen verplaatsen dat ligt me al zwaar op de maag :evil: :evil: ..

ff hypotetisch(ofzo),

Zou het geen ultieme move zijn om de naam van het desbetreffende water gewoon hier op het board te kwakken...

Geheid dat je er de komende jaren dan miljonair kan worden met een mobiele frietkraam :wink: ..

Je zal mij er niet tegen komen, hoor 8) !

grtz
pat
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

02-10-2005 23:16

Yup zaten jongens uit england ik vernam dat die voor ze begonnen eerst 200 kilo bollie,s hadden gevoerd zij kregen wel runs dus ook dat is voor mij een rede om te stoppen die karpers komen niet verder dan die voerplek bleek ook wel alles wat erachter zat ving niks.



mvg peter.[/quote]

leuk altijd deze reacties. Nou ken ik deze Engelsen al heel wat jaren, en zei voeren zeker geen 200 kilo! Dat ze heel goed weten wat ze doen is wat anders. Als iemand op deze plas wel goed vangt, wordt er altijd iets negatiefs van gemaakt, jammer! En jongens niet teveel afgaan op wat er verteld wordt.
groetjes henk
peter andrae

03-10-2005 03:29

Zij die naast mij zaten waren er al wat eerder Henk niets negatiefs hoor maar ik kom op donderdag aan en krijg vrijdag bezoek van een visser naast mij die er over begint ze hebben er een week gezeten misschien over de hele week met 4 man opzich maakt dat nog niks uit ze hebben lekker gevangen,Henk ik negatief denk het niet ik zit gewoon lekker mijn ding te doen zij komen naar mij ik niet naar hun voor een praatje.


:o Patrick heb het woord engelse niet in mijn mond gehad als het over gejatte vissen gaat en nee zeg niet om welk water het gaat,zou je wel willen he :wink:.


mvg peter.
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

03-10-2005 16:48

Net ofdat wij met z'n allen nog niet doorhebben Peter waar jij vist!!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

03-10-2005 16:57

even zonder gekheid:

het is erger dat er overgeplaatst wordt dan dat erop gevist wordt!

Heb het trouwens nooit begrepen hoor waarom mensen vissen overplaatsten die ze zojuist gevangen hebben, willen ze hem dan nog een keer vangen als tie 5 pond groter is, bij mij is de lol eraf als ik zo'n vis al een x gevangen heb, hoe zwaar ook!

als je er niet gaat vissen door die reden, tja, dan kan je bijna nergens meer vissen!!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
peter andrae

04-10-2005 05:32

Nee Martijn deze weet jij niet :lol:,zeg het niet hoor al spannen jullie de duimschroeven aan.



Ja maar wat is de rede dat iemand een vis overzet eigenbelang toch of niet soms ze laten hem ergens bij hun in de buurt rondje,s zwemmen en dan heb je er nog de mensen bij die het zielig vinden omdat het beestje zo vaak word gevangen :lol: zou zeggen ga lekker midgetgolfen of je buurvrouw lastig vallen.

Ik vind het jammer dat er mensen zijn die dit doen maar ook dit is iets wat je altijd zal houden we doen er niks aan het gebeurt in alle stilte en het gaat al tijden zo.


We kunnen maar beter gaan vissen en we zien wel wat er aan gaat hangen,hoop niet dat ik in de boeien geslagen word als er zo een gejatte vis op de mat ligt :wink:.


mvg peter.

goh woensdag alweer laatste werkdag ff denken wat ik ga doen :lol:.
peter andrae

04-10-2005 05:55

Martijn er zijn ook nog mensen die zo proberen een water te creeren met alleen maar zware vissen erin het gaat tegenwoordig om ponden :wink:.
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

04-10-2005 08:53

Peter,

Ik begrijp nu wel wat hun beweegredenen zijn alleen kan ik daar met mijn verstand niet bij! wat heb je eraan!

Wij hebben hier in de buurt ook zo'n soortgelijke (surf)plas waar ook grote vissen in zwemmen uit de gehele regio, iedereen baalt hier enorm van daar het vaak vissen zijn waar bijv. ook nog eens iemand een heel seizoen op zit te vissen en dan achteraf hoort dat ie al een jaar op een andere put zijn rondjes zwemt.
Lekker is dat hoor he om nog maar niet te spreken dat door zulke acties ook nog eens de kans bestaat ziektes te verspreiden zodat een heel bestand naar de knoppen kan gaan, lijkt mij dat je dat niet op je geweten wil hebben maar goed vaak weten zulke ...vissers niet eens de gevaren.

PS. Waar werk jij Peter, dat wil ik ook zo'n baan tot woensdag hahahaha
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com