stekinfo


Gebruikersavatar
chris koekoek
Berichten: 146
Lid geworden op: 12-12-2004 18:32
Contacteer:

02-10-2005 20:52

Ken zoiets geplaatst worden op sites(stekinfo)!

Wat vind je ervan?
Doet een site er goed aan?
Wat is jouw mening? :roll:
zie.......:
http://www.carpvision.nl
Laatst gewijzigd door chris koekoek op 02-10-2005 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom eens kijken bij ons op de site!!
http://www.wf-baits.nl
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

02-10-2005 20:54

ik denk dat het dan een beetje druk wordt op die stek
Second Place, First Loser
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

02-10-2005 22:49

Jurg ben ik gedeeltelijk mee eens..

je hebt 2 soorten mensen die evt op die stek afkomen..

1. mensen die alleen voor het gewicht komen. dus die komen niet als er alleen maar 20ers zwemmen zonder echte topvis.
2. mensen die er in de buurt wonen en er dus makkelijk kunnen vissen zonder veel moeite te doen om er te komen.

de tijd dat mensen echt op het gewicht af komen van elders uit het land is allang voorbij.. ik geloof nooit dat iemand vanuit amsterdam gaat vissen op enkele lage 30ers die in maastricht rond zwemmen.. ze willen wel komen als het gewicht 40+ is.. en dan moet het ook nog redelijk makkelijk zijn om ze te vangen omdat ze niet heel de tijd kunnen vissen daar..

de andere groep (2) zijn voornamelijk locals.. ik denk dat dit de groep is waar je wel bang van moet worden.. de locals hoeven maar een half uurtje te rijden en ze kunnen er al vissen... deze mensen zullen ook afkomen als ze horen dat er regelmatig een 20er word gevangen. want hun willen natuurlijk ook wel makkelijk een 20er vangen in de buurt. want in de slootjes/ plasjes waar ze normaal vissen komen ze amper voor.. en met een 30er in het water kun je beter toegangsgeld vragen :)

maar de ervaring leert dat na een tijdje de drukte wel weer afneemt.. en alleen de vissers die er echt willen vissen weer overblijven.. op enkele gevallen na dan..

dus mijn mening is.. stekinfo niet openbaar op het net zetten. als je iemand wilt tippen of wat wil vragen over een water doe dat dan via mail of PB.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

03-10-2005 00:33

Mijn mening...ik ben er op tegen, het is een vorm van pure egoisme
Je verziekt het altijd wel voor iemand anders.
Het ziekelijke is dat diegene die de stekinfo plaatsen vaak die personen zijn die er om de een of andere reden er niet meer vissen . Vaak komt dat doordat ze verhuist zijn of zelf uitgevist zijn op het betreffende water..of om de locals een schop na te geven
Just my thoughts
Hans
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-10-2005 09:40

Wat ik nou niet snap van het hele verhaal is het volgende, in de witvisserij is het vrij normaal dat er een globaal overzicht van een water word gegeven bij een stekbeschrijving, bv. diepte van het water, ligging, wel of geen rietkragen, welke diciplines je er kan hanteren, waarom doen WIJ daar nou zo moeilijk over als dit om water gaat waar karper zwemt??, het lijkt wel of WIJ een ander geen visje gunnen, je hoeft toch geen specifieke info te geven over het bestand, en of er een topvis zwemt.

Laat ze dat lekker zelf uitzoeken, vertel alleen belangrijke dingen, zoals de Vergunningen die je er eventueel speciaal voor nodig hebt, of je er mag Nachtvissen, geef een routebeschrijving naar het water toe, noem maar op. Er zijn genoeg dingen die je iemand kan vertellen zonder dat je iets loslaat over het bestand, voertechnieken e.d.

gewoon algemene info om vervelende ervaringen te voorkomen zoals boetes omdat je nu net NIET dat papiertje hebt om er te mogen vissen, of omdat er een voerverbod geld, of dat je met rubberboot en al van de plas af word gehaald omdat uitvaren verboden is.

Er zullen nu een heleboel boarders zijn die over me heenvallen, Ik gun namelijk iedereen een visje, maar ik ga steeds meer merken dat als er om stekinfo word gevraagd de karpervisser een uitermate egoistische visser is die te belabberd is om iemand een beetje op weg te helpen.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

03-10-2005 11:28

Volgens mij is er al zo iets maar dan onder het kopje vissen in Nederland.

Erger me hier al soms aan het gemak waarmee dingen worden vrijgegeven maar over he algemeen is de informatie van wat algemenere aard. En dat moet dan zo maar blijven.


Richard
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

03-10-2005 12:07

En ik erger me aan het feit dat er soms zo moeilijk wordt gedaan over sommige vragen die gesteld worden.

Bedoel ik zie het nut eigenlijk niet van het kopje Vissen in Nederland!

Alle vragen die daar gesteld worden daar krijg je antwoorden van:

Zoek het lekker zelf uit of deze vragen die jij stelt zijn hier niet gewenst en nee dan gaat het niet alleen om vragen als wat is het bestand, waar moet ik vissen op betreffend water en waarmee want dan had ik het nog wel begrepen dat je zulke antwoorden krijgt!

Heb het al vaker gezegd volgens mij:

Heb je niets zinvols te vermelden of vindt je de vraagstelling stom:

Reageer dan niet en ZWIJG!!!

Voor de rest ben ik het wel eens dat je niet alles zomaar neer kunt zetten tegenwoordig daar er al genoeg verziekt wordt qua meenemen en overlast maar zoals ROB aangaf dat vindt ik wel een goede manier, je weet de algemene dingen van het water wat je nodig hebt om te starten en zo zou het toch ook moeten wezen.

Daar is een discussieboard toch voor om elkaar te helpen maar wel op een manier dat er nog wat overblijft om zelf uit te zoeken en niet alles uitgekauwt wordt en je alleen nog maar in hoeft te werpen!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-10-2005 12:07

Geen stekinfo openbaar maken, brengt alleen maar narigheid met zich mee...

Er zijn al genoeg wateren op deze manier verpest.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-10-2005 12:12

ik ben het met Marijn eens.

Als je het gaat relativeren is het heel simpel. Mensen zijn kudde dieren. Waarom zitten wateren als du der en cassien altijdt vol!! Waarom komen hier zoveel mensen..

Omdat het bekend is, door magazine's enz. Natuurlijk zijn deze wateren niet echt een goed voorbeeld. Maar neem dan De zwaan....

Als we het proces van stekinfo aan mond op mond laten zal het met de drukte allemaal meevallen in tegenstelling tot het met naam, toenaam en bestand noemen van een water. ''zelf ook eens een foutje gemaakt''
Sommige mensen vertel je wel wat, prive of mond om mond. Maar luid en duidelijk op het board vermelden is natuurlijk de kat op het spek binden.......

lang leven de championen oevers.... :cry:
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Patricia Bos
Berichten: 412
Lid geworden op: 06-01-2005 17:14
Locatie: Assen

03-10-2005 12:18

Ik sluit me aan bij Jordy.

Als je stekinfo op het board gaat vermelden, dan wordt het op die stek vanzelfsprekend erg druk.

Maar met info delen is op zich weinig verkeerd, de manier waarop zou ik alleen wel over nadenken.
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

03-10-2005 12:23

De echte verziekers zijn meestal niet te vinden op discussieboards!

lezen geen of weinig bladen!

hebben weinig contact met andere vissers

vissen vaak in combinatie met hordes vrienden ( lees toeschouwers ), bbq en bier en een hoop herrie en lappen elke regel aan hun laars!

Die verzieken het ( in mijn ogen ) het meeste van iedereen!

Als ik een water genoemd zie worden wat ik niet ken, en dat zijn er velen, dan denk ik toch ook niet gelijk van oh daar wordt info over gevraagd dus daar zullen wel grote jongens op zitten dus daar zal ik eens naar toe gaan want dat interesseert mij geen bal!

De enigste reden dat het opeens druk wordt op een water heeft volgens mij tegenwoordig alleen nog maar te maken met het feit dat er gehoord/gelezen wordt dat er dikke vissen opzitten!

Dus als dat NIET vermeld wordt dan scheelt dat al een hele hoop en vindt ik dat je de rest zoals ligging, oppervlak, waar verg. te halen is, dieptes en dat soort dingen best wel kunnen

Maar goed dat is mijn mening, we zijn tenslotte zelf ook allemaal ergens beginnen te vissen waarvan we misschien nu nog het bestaan niet afwisten als we niet hadden gehoord van iemand dat er karper zwom toch!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-10-2005 12:31

martijn die avatar foto...waar heb je deze gevangen.. :wink: :lol:

ach ja. Ik ken ze ook wel hoor. Iedereen mag vissen natuurlijk. Maar sommige vissers verzieken een hoop. Hier in de randstad kruipen deze 'zogenaamde zonnebrand creme vissers'' 8) enkel in de zomer uit hen holen. Komen laat uit hen bed, en ploffen lettelijk naast je neer en zeggen. Je moet vooruit vissen, ik wil daar liggen :cry:

En buiten het ''normale'' serieuze volk komen ook dit soort vissers naar jouw water met grote vissen. Lees de boeken er maar op na...weer een grote vis gestorven door onkunde, meters voorslag rondom het lichaam gedraaid, vis laten vallen..enz...

Laten we maar zwijgen, en is het pioneren, dat stuinen naar stekken dan echt zo'n vervelende bezigheid.....Gelukkig bevis ik maar 2 wateren, en is nu de zonnebrandcreme uit de uitverkoop....Lekker rustig aan de waterkant. :lol:
Het wordt winter, tijd om de karperboeken en magazine's uit de kast te pakken. Zou er al eens een artikel geschreven zijn over het gedrag van karpervissers....zou dit ''buiten de informativiteit'' van waarde kunnen zijn voor ons gedrag aan de waterkant...ik hou het in mijn achterhoofd. Wellicht dat ik er eens over ga schrijven.....
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-10-2005 12:41

Jordy,

Wil je weten welk water, welke stek en hoe lang ik met welke boilie gevoerd heb??
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-10-2005 12:46

Als ik stekinfo wil geven bepaal ik zelf wel aan wie en wanneer.
Stekinfo op sites plaatsen niet doen, zeker niet als je op water vist wat nog niet helemaal ontdekt is als karperwater en dat is nog heel veel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-10-2005 12:58

hah,

ja en nog hoever je lag, welke rig je gebruikt, hoeveel gram lood... :P Pff langs de watekant wordt je het hemd van je lijf gevraagd.....

Vangse..mooie foto trouwens..

jordy
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-10-2005 13:23

Ik begrijp jullie tot op zekere hoogte absoluut, maar waar zit nu het probleem, dat je bang bent dat er teveel vissers op een bepaald water komt...als jij suc6 hebt op een bepaalde plas ga je niet tot in detail vertellen waarmee, wanneer en op welke kantstek..LOGISCH..je hebt er waarschijnlijk veel werk voor moeten verrichten.

Maar waar ik nou over "val" is dat wanneer je vraagt om bepaalde info over water je steevast een aantal mensen op je dak krijgt met opmerkingen die gewoon nergens op slaan. En uiteraard verwacht ik niet dat het open en bloot op het board word gezet, daarvoor hebben de heren van karperwereld de optie PB ingebouwd.

Geef zo'n persoon info omtrent die vergunning en waar te halen, vertel hem iets over het gedoogbeleid van de lokale controlerende instanties e.d. en laat het hem verder lekker zelf uitzoeken. Dat is waar ik op doel...niets meer en niets minder.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-10-2005 13:37

Robm,

Ik ben nog nooit te beroerd geweest om iemand info te geven over een bepaald water, mits het via PB of mail gebeurd.

Dan wil ik best veel info geven die erg nuttig is, alleen openbaar, daar waar iedereen het kan lezen... Dat gaat me te ver en dat doe ik ook niet.

Globale info als wat voor water het is, waar je vergunningen kan halen en of je er mag nachtvissen lijkt me ook geen ramp.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

03-10-2005 13:48

We hebben toch allemaal ons watertje wel in de buurt waar we ons visje vangen? Een stek op afstand heeft toch 9 van de 10 gevallen weinig nut..

Het gras is altijd groener op andermans stek. Laten we beginnen met te vermelden wanneer we allemaal geblankt hebben!

mvg Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

03-10-2005 14:32

Over 2 weken had ik nog een site namelijk http://users.telenet.be/carpangling
Nu heb ik ze echter gelaten voor wat ze was,
Ook mijn site bevatte stekinfo en ik kreeg er enkel positieve commentaar op. Jammer genoeg was de commentaar TE positief, er waren verscheidene mensen die nog leer te weten wouden komen over bepaalde plassen dan dat er al op de site te vinden was. De E-mails stormden binnen, en toen men mij foto's doormailde van grote vangsten op dat bepaalde water was het hier een gekkenhuis.
Vragen of ze niet met 4 man konden afkomen, bij mij thuis logeren en dan alle dagen lekker gaan vissen op dat water.
Ik heb toen de pagina met stekinfo maar verwijderd. Maar dat blekk niet genoeg te zijn !!! In het foto-album stond er bij elke vis het gewicht en de plaats van vangst en door dit laatste gegeven bleven ze mij maar mailen en ik zag dat dat bijzondere water met de dagen drukker en drukker werd bevist. Ik besloot dus om de plaats van de vangst ook maar te verwijderen bij de foto's. Maar het kwaad was al geschied en iedereen herkende nu de stekken gewoon door de achtergrond van de foto's.
Het is er erg mee gesteld, maar wat ga je er aan doen, wel ik heb mijn site verwijderd (want een site zonder foto's en zonder stekinfo, wel zo bestaan er er al duizend). Ik wil niet aan de oorzaak liggen van de teloorgang van een bepaald water.

M.v.g
Joeri

R.I.P. http://users.telenet.be/carpangling :cry:
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-10-2005 16:23

Allen,

wat moet je nou met stekinfo? Mensen die zich niet de moeite nemen om er zelf te kijken en zelf de boel uit te peilen krijgen sowieso geen info van me. Het enige wat je ermee bereikt is dat je nog een hoop pottenkijkers op je thuisplas krijgt. Het water is van niemand, maar het is al druk zat overal.

Groeten,
Stefan
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

03-10-2005 16:40

Zoals jullie het allen bedoelen volledig mee eens!

als je zo idd stek + gewichten v.d. vissen open en bloot op het net zet dan wordt het een gekkenhuis van zowel goed als kwaadwillende personen.

maar als het gaat om simpele dingen zoals bereikbaarheid, vergunningen grootte van het water en meer van dat soort dingen dan moet daar niet te moeilijk over gedaan worden!

anders moet iemand mij maar eens vertellen wat anders het nut is van het kopje vissen in nederland hier op het forum!
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
angelo bessems
Berichten: 60
Lid geworden op: 24-04-2005 18:49
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

03-10-2005 18:21

ik denk dus ook dat het geven van algemene info kan (zoals ik het doe op http://www.carpvision.nl). omdat
1. de minder valide vissers niet kunnen struinen op zoek naar een stek.
2. als ik een weekendje wil vissen in bijv. leiden dan heb ik vrijdagavond als we om 9 uur aankomen geen tijd om te struinen en te zoeken en heb ik het liefste een plek waar ik weet dat ik er mag Nachtvissen en met welke verguning.
3. gewichten en fotos van de vis vind ik onnodig. ik weet dat als ik op een groot kanaal of rivier ga er dikke tussen zwemmen en ik er kans op maak. voor een dikke te vangen rij ik niet zo ver weg omdat de kans klein is dat ik gewoon op goed geluk ff in 2 nachten er een 40 ponder uithaal.
4 er zou veel meer algemen info beschikbaar moeten zijn wat betreft Vergunningen,wanneer mag nachtvissen,Wat wordt gedoogd of niet.
het is moeilijk als vreemdeling de juiste info te vinden en zo een hoop boetes uit te sparen.
5. diegene wat dit niet snappen denken te veel aan zich zelf en vissen naar mijn mening nooit verder als hun eigen watertje om de hoek. Anders zouden ze deze problemen herkennen wanneer je op een vreemd openbaar water gaat vissen en de algemene info van de sociale visser zeer op prijs stellen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-10-2005 19:04

1. de mindervalide visser heeft jou hulp niet nodig hij kent zijn beperkingen en zal binnen zijn mogelijkheden zelf wel op zoek gaan.
Of wil je ook nog een actieradius aangeven voor rolstoelers of krukgebruikers of hartpatiënten.
2. Als je een weekendje wilt vissen kun je ook van tevoren een keertje langs gaan.
Informatie over nachtvissen vind je wel in je vergunning.
Voor informatie over een vergunning kun je de plaatselijke HSV of winkelier bellen.
3. laat maar.
4. algemene informatie vind je al in je grote vergunning.
Wat gedoogd wordt hangt af van de controleur en ook of hij je kent.
Boetes besparen, als je je aan de regels houdt loop je die niet op.
5. ik ben dus iemand die het niet snapt en denk idd aan mezelf en vis niet alleen om de hoek.
Algemene informatie zoek ik wel bij diegenen die ik door de jaren heen ken maar dan niet via dit openbare medium.

Voor diegenen die ik vertrouw ben ik een zeer sociale visser maar laat ook dingen achterwege die ze zelf wel kunnen/moeten uitvogelen.
Vissen is een hobby, geen religie!
angelo bessems
Berichten: 60
Lid geworden op: 24-04-2005 18:49
Locatie: hoensbroek
Contacteer:

03-10-2005 19:23

1. de mindervalide visser heeft jou hulp niet nodig hij kent zijn beperkingen en zal binnen zijn mogelijkheden zelf wel op zoek gaan.


Dus jij kan beslissen voor de mindervalide visser die graag een plekje zoekt tijdens zijn vakantie waar hij met de auto kort bij zit ???

2. Als je een weekendje wilt vissen kun je ook van tevoren een keertje langs gaan.
Informatie over nachtvissen vind je wel in je vergunning.
Voor informatie over een vergunning kun je de plaatselijke HSV of winkelier bellen.

ff naar bijv. leiden rijden is voor mij 250 km en ik vind dat een beetje ver voor alleen ff te informeren.
dat je informatie wel in je vergunning vind is makkelijker gezegd als gedaan omdat je eerst moet uitvogelen wie de rechthebbende van dat water is, en dan nog goed begrijpend de vergunning moet kunnen lezen wat de plaatselijke politieagent en boa over het algemeen al niet lukt.

4. algemene informatie vind je al in je grote vergunning.
Wat gedoogd wordt hangt af van de controleur en ook of hij je kent.
Boetes besparen, als je je aan de regels houdt loop je die niet op.


dat je informatie wel in je vergunning vind is makkelijker gezegd als gedaan omdat je eerst moet uitvogelen wie de rechthebbende van dat water is, en dan nog goed begrijpend de vergunning moet kunnen lezen wat de plaatselijke politieagent en boa over het algemeen al niet lukt.

als je je aan de regels wilt houden moet je ze ook kennen. Bijv. het beleid van tent of paraplu, bedchair of stoel, wel of geen brander, slaapzak wel of geen kampeerartikel verschilt per regio enorm.
en staat dus ook niet duidelijk omschreven in de grote vergunning.


5. ik ben dus iemand die het niet snapt en denk idd aan mezelf en vis niet alleen om de hoek.
Algemene informatie zoek ik wel bij diegenen die ik door de jaren heen ken maar dan niet via dit openbare medium.


als je een weekendje in limburg bent ken je er natuurlijk niemand die je door de jaren heen kent omdat je er bijna nooit komt vissen. Hoe vind jij dan je info aangezien het beleid verschilt per type water en per gemeente wat wel en niet kan ???
of heb jij extra paginas in je grote vergunning die ik niet heb ????


al met al is de reactie van je erg kort door de bocht (of zwart -wit )

grtz angelo
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-10-2005 19:37

Angelo kort door de bocht en zwart wit je hebt gelijk.
Jij weet niet hoeveel mensen ik door de jaren hier heb leren kennen.
Mocht ik in Limburg willen vissen weet ik wel iemand te vinden.
Ook in Belgie of informatie over Frankrijk enz.
Het zal je niet vreemd voorkomen dat ik jou acties tav stekinformatie niet kan waarderen vandaar kort door de bocht.
Vissen is een hobby, geen religie!