boeken??`


Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-09-2005 16:06

Doe wel eens net of ik achterlijk ben, maar ik lees wel mee.


Zou idd een verklaring kunnen zijn Aart maar ik geloof er niet echt in , de " grote vissen " waters worden enorm zwaar bevist ( een stuk minder water dan in Nederland hé ) door mannen die veel voeren , héél veel soms , bvb op een van de thuiswateren hier ( afgesloten water van om en bij de 55ha ) zitten gemiddeld toch zo'n 30 vissers bezig ( wetende dat een dikke helft reservaat is dus oeverlengte beperkt zich al ) , iedere avond gaat daar toch door de meesten gemidd 3 a 4 kg boilies te water en dat van pakweg maart tot oktober , in combinatie met een massale hoeveelheid natuurlijk voedsel ( kreeftjes en mosselen ) en een bestand van ongeveer 120 vissen , dan moet er geen tekeningetje meer bij zeker ?



Wat ik alleen niet begrijp is dat dan iedereen gaat verspreiden. Als alle 30 een plek uitkiezen ligt er overal wat
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

23-09-2005 16:36

Humphrey Paap schreef:Leuke verhalende boeken, helaas niet zo nieuw, zijn wat mij betreft:

- The carp strikes back (Rod Hutchinson)
- Redmire Pool (Kevin Clifford/Len Arbery)
- Quest for carp (Jack Hilton)

Humphrey

Deze boeken zijn collector's items in Engeland zelf!!
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

24-09-2005 08:17

Come fishing with me van Peter Stone 1973

Fantastische verhalen over barbeel,chub en snoek en zeelt enz. Misschien wat achterhaald,maar wat een visie en inzet zeg.ik kan het niet in een adem uitlezen want na elk hoofdstuk pak ik men hengels.

gr Gerrit
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

24-09-2005 23:35

Gerrit Pook schreef:Come fishing with me van Peter Stone 1973

Fantastische verhalen over barbeel,chub en snoek en zeelt enz. Misschien wat achterhaald,maar wat een visie en inzet zeg.ik kan het niet in een adem uitlezen want na elk hoofdstuk pak ik men hengels.

gr Gerrit

Van een Engelsman overgenomen?
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

25-09-2005 08:02

Van het net geplukt chi fai en inderdaad uit engeland

gr Gerrit

ps. Eindhoven eind Oktober??
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

25-09-2005 13:55

Een ander mooi boek dat niet zo veel gelezen wordt is [b]"a globetrotter's quest"[/b] van tony davies patrick

greetz,
joeri

P.S.: Het ultieme karperboek is en blijft toch Het Grote Karperboek van onze heer Rini Groothuis
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

25-09-2005 13:56

Zoek een naar Ritchie on Carp van Ritchie McDonald. Nog gewoon te koop met leuke (wat gedateerde) verhalen. Ook de boeken van Rod Hutchinson zijn erg goed.

Globetrotters quest is ook goed.

Groeten Raymon

Ps. Heb nog wel een Op Jacht naar Grote Karper van Rini Groothuis over. Heb deze dubbel. Bij interesse maar even PB doen.
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

25-09-2005 19:19

Gerrit Pook schreef:Van het net geplukt chi fai en inderdaad uit engeland

gr Gerrit

ps. Eindhoven eind Oktober??

Yep. Yep. Maar eerst lekker naar Hong Kong.
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Willem Barnas

25-09-2005 21:03

Hallo,

Mag ik nog een titeltje toevoegen?

"In Pursuit of the Largest" van Britse jonkheer Terry Hearn.

Over de jacht naar Engelands grootste vissen, op zich niet eens zo heel bijzonder (dat feit), maar Terry maakt er gewoon heel mooie verhalen van. Op één of andere manier heeft het boek me enorm geboeid, het zal vast zijn omdat hij je meeslurpt in zijn zeer intensieve visserij en hij heel precies beschrijft wat hij doet en hoe de sfeer is aan die wateren tijdens zijn visserij. Weet niet zo goed hoe het te omschrijven, maar het is echt één van mijn favorieten.

Je zult dit boek wel 2e hands moeten kopen Anne, want het ligt nergens meer in de winkels.

Jo,
WB :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-09-2005 21:46

Inderdaad een zeer goed boek van nu eens een bescheiden Engelse karpervisser. Wie zijn laatste artikelen gelezen heeft in CarpWorld weet dat Terry niet alleen voor heel groot gaat. Wel prachtige karpers uit Engelse wateren inclusief de doubles. Eerlijk, een verademing die ik zelf nu eens nooit oversla.

Maar wel gewoon verkrijgbaar bij Angling Publications zoals wel meer van de hier genoemde boeken.

http://www.anglingpublications.co.uk/ac ... Books.html

Of straks in Zwolle op de CarpWorld stand.

Kijk ook eens naar de boeken van Chris Yates.

Groet, Kees