graskarper in bewaarzak


Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

15-09-2005 23:07

Laat vaak de grassers zich compleet afgepeigerd zwemmen..d.m.v langdurige dril.
Dan is ie op de kant ook niet zo wild.


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-09-2005 23:25

Rick Van Derks schreef:Laat vaak de grassers zich compleet afgepeigerd zwemmen..d.m.v langdurige dril.
Dan is ie op de kant ook niet zo wild.


Mvg Rick


Maar daar kan ie dan wel kapot aan gaan, te lang drillen ervaar ik ook nooit als goed..

Wat ik dan niet begrijp is dat ik in een artikel van Arnout Terlouw, die met een andere gast ging 'graskarperen' toch wel een 25kg. plus graskarper eventjes in een boom een stuk in het water zakte. WAarom kan het dan ineens wel??
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-09-2005 00:46

Sven van Anrooy schreef:
Rick Van Derks schreef:Laat vaak de grassers zich compleet afgepeigerd zwemmen..d.m.v langdurige dril.
Dan is ie op de kant ook niet zo wild.


Mvg Rick


Maar daar kan ie dan wel kapot aan gaan, te lang drillen ervaar ik ook nooit als goed..

Wat ik dan niet begrijp is dat ik in een artikel van Arnout Terlouw, die met een andere gast ging 'graskarperen' toch wel een 25kg. plus graskarper eventjes in een boom een stuk in het water zakte. WAarom kan het dan ineens wel??

Sven,
In welk artikel stond dat zo?...dit kan als het waar is natuurlijk ook niet, wil Arnout er dan best eens op aan spreken als ik hem weer eens zie, maar zou dan wel graag eerst zelf het artikel willen lezen
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-09-2005 08:09

Hans Brinkel schreef:
Sven van Anrooy schreef:
Rick Van Derks schreef:Laat vaak de grassers zich compleet afgepeigerd zwemmen..d.m.v langdurige dril.
Dan is ie op de kant ook niet zo wild.


Mvg Rick


Maar daar kan ie dan wel kapot aan gaan, te lang drillen ervaar ik ook nooit als goed..

Wat ik dan niet begrijp is dat ik in een artikel van Arnout Terlouw, die met een andere gast ging 'graskarperen' toch wel een 25kg. plus graskarper eventjes in een boom een stuk in het water zakte. WAarom kan het dan ineens wel??

Sven,
In welk artikel stond dat zo?...dit kan als het waar is natuurlijk ook niet, wil Arnout er dan best eens op aan spreken als ik hem weer eens zie, maar zou dan wel graag eerst zelf het artikel willen lezen
mvg
Hans Brinkel


Volgens mij was het een artikel in de Karper, of in de Karperwereld, dat ie met die Guy de Restrepo (kan dat, iig een buitenlander) een sessie ging vissen op grote graskarper. Ik kan me herinneren dat ie ook nog een 43ponder in dat artiekel ving, maar ook terdege dat die 25kg plus grassie werd gezakt....

Correct me if I´m wrong, maar dit schoot me te binnen...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

16-09-2005 09:16

Bart Siderius schreef:
Hans van Vrouwerf schreef:Gewoon helemaal nooit een bewaarzak gebruiken....
hoef je er ook niet over na te denken

grtz
HnZ


Geen beter antwoord mogelijk.
Al moet ik zeggen dat als ik alleen vis ik de vis nog weleens voor 5 minuten zak, in die tijd kan ik de camera instellen etc.
Maar verder ook nooit.

Mvg,

Bart


Uiteraard daar ben ik het met je eens. Daaf een half uur voor zulk soort dingen is bij mij al heel erg lang de 5 minuten van Bart komen meer in de richting. Ik vis zeer veel alleen en maak daarom van 70% van de vissen die ik vang zelf de foto's op het statief en ben hier dus enorm handig in geworden het instellen van alles is kinderspel geworden en gaat dus op de automatische piloot. Maar zo een grashopper ...... in het net haak uit de bek en terug met dat ding! Mij te teer zo een beest. En de komkommerlucht blijft zodoende ook uit mijn slaapzak :D

Grtz
HnZ
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

16-09-2005 09:18

nooit doen!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-09-2005 10:45

Tsja Arnout is een visser gelijk een ander, de keuze foto (commercie) is vaker in het nadeel van de vis.
Hoef je deze keuze niet te maken kies dan voor de vis en zak hem niet op.

Peppies, oh sorry vissers bedoel ik, die een vis zover uitdrillen dat de vis helemaal kapot is moesten ze eens in het water donderen en net zolang niet op de kant laten komen dat ze net nog te reanimeren zijn.

De vis landen zodra hij er aan toe is, niet later liever net even iets eerder.

Maar ja die foto,s en soms dat artikel wat je zo mooi in de schijnwerper zet.

Het gewicht van een foto is soms heel zwaar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

16-09-2005 13:29

ik heb de dvd karper volume 2

staat ook arnoud op die gaat graskarperen. hierbij gebruikt hij geneens een onthaakmat!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

16-09-2005 13:57

Peppies, oh sorry vissers bedoel ik, die een vis zover uitdrillen dat de vis helemaal kapot is moesten ze eens in het water donderen en net zolang niet op de kant laten komen dat ze net nog te reanimeren zijn.

De vis landen zodra hij er aan toe is, niet later liever net even iets eerder.



Correctie,


Ik dril de grasser af tot ie er aan TOE is om mijn schepnet in te komen.
Laat hem echt niet eerst 10 keer het water rondzwemmen met de slip zo licht als wat.
Wat dat komt de vis natuurlijk niet ten goede.

Stond er inderdaad wat onduidelijk.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-09-2005 14:13

Rick Van Derks schreef:Laat vaak de grassers zich compleet afgepeigerd zwemmen..d.m.v langdurige dril.
Dan is ie op de kant ook niet zo wild.


Mvg Rick


Laat anders niks aan duidelijkheid te wensen over.
Maar oke jij mag eerder in het schepnet :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

16-09-2005 14:34

Laat anders niks aan duidelijkheid te wensen over.
Maar oke jij mag eerder in het schepnet
_________________


Weet niet hoe het bij jou zit, Maar als de grasser er aan toe is om het schepnet in te komen is ie bij mij vaak afgepeigerd.
Het afgepeigerd laten zwemmen gebeurd hier vaak automatisch omdat de grassers op dit watertje niet echt kleintjes zijn,( de meeste ) die eerst even een rondje water maken.
En inderdaad misschien duurt de dril iets te lang.. Zo kan de vis in ieder geval fatsoenlijk onthaakt worden zonder dat ie op de kant zo wild is en zijn bek zelf beschadigd.
Heb nooit gemerkt dat dit de vis niet te goede kwam.
Geen beschadigingen, zwemt vrolijk weer verder.


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep