n.a.v. Ruim je rommel op......


Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

14-09-2005 16:39

Ik heb altijd het gevoel of hier alleen engeltjes ronddwarrelen. Niemand hier maakt fouten die noch vis noch milieu schaden. Toch lijkt dat in werkelijkheid mij vrij onwaarschijnlijk.
Dus iedereen biecht op: Heb je geen onthaakmat, laat je wel eens rommel achter, gooi je je strecther de plomp in uit kwaadheid....... Houd je je wel eens niet aan de regels (en denk je dat dat ok is omdat jij "weet" hoe je daar mee om moet gaan)

Ik zal zelf beginnen:
Laatst was ik aan het penvissen kwam ik erachter dat ik mijn onthaakmat vergeten was uit de auto te halen. :-? Visje van 65 cm netjes in het gras gelegd en netjes onthaakt en teruggezet.
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

14-09-2005 16:43

Ik heb nooit desinfecteer middel bij..... :oops: :oops:

Maar verder kan ik zo snel niks verzinnen hoor, echt niet :o
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-09-2005 16:49

Onthaakmat ligt altijd klaar, onthaakmat in de boot.
Steelpannetje water naast de onthaakmat...
Ik ruim mijn rommel altijd op, omdat ik graag weer terug wil komen op de stekken die ik bevis.

Door altijd je troep netjes op te ruimen geef je ook geen signaal aan andere karpervissers af dat je daar gevist hebt, ook niet geheel onbelangrijk!
Laatst gewijzigd door marijn ham op 14-09-2005 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

14-09-2005 16:53

marijn ham schreef:Ik ruim mijn rommel altijd op, omdat ik graag weer terug wil komen op de stekken die ik bevis.

Door altijd je troep netjes op te ruimen geef je ook geen signaal aan andere karpervissers af dat je daar gevist hebt, ook niet geheel onbelangrijk!


Helemaal mee eens!

Oh oh weer 1 van mij... Ik vis ook geregeld met een 3de hengel....
Ben ik nu slecht bezig?? :D

Mijn eerste karper die ik ving heb ik ook netjes in het gras gelegd... In die tijd had ik nog niet eens van een onthaakmat gehoord.... ( 15 jaar geleden ).

Bart
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-09-2005 17:03

Bart,

Een 3e hengel valt niet goed te praten... En dat meen ik.
Het hoort niet, maar af en toe kan ik het niet laten.


Ik heb gemengde gevoelens over de 3e hengel, enerzijds moet het kunnen als de situatie en het water het toelaat, aan de andere kant is het tegen de regels en heb je een voorbeeldfunctie tov jongeren...


Maar of je dan slecht bent...
Dat vind ik niet!
Laatst gewijzigd door marijn ham op 14-09-2005 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-09-2005 17:04

Wim,

heb al vaker vissen onthaakt in het gras (wel op een natte bewaarzak) omdat ik m'n onthaakmat weer eens vergeten was. Als je weet hoe je met een vis moet omgaan op de kant is er niks aan de hand, lijkt me. Beter in het gras en weten wat je doet, dan op een onthaakmat, en niet weten hoe je met de vis om moet gaan. Liefst natuurlijk allebei :lol:

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-09-2005 17:17

Ik beken ik ben schuldig.
Ik heb in mijn leven meer karper onthaakt zonder gebruik te maken van een onthaakmat dan met.
Vissen is een hobby, geen religie!
jacco noordermeer

14-09-2005 17:22

ik vis :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

20 jaar geleden was ik er trots op,maar nu???????
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

14-09-2005 17:23

nou ik ben men mat ook wel eens vergeten en dan moet je toch wat !!!

verder heb ik er nog wel 1
wij visten altijd bij een bepaalde stek op een kanaal
bijna strak naast een omgevallen boom die daar in het water lag
verder kon je bijna nergens zitten dus we konden alleen recht vooruit en naar links vissen (omdat rechts van ons vannaf eigen kant een boom in het water lag).
maar nu stond er links ook een boom met wat flinke overhangende takken (waar we last van hadden !!!)

dus je voeld hem al,
op een strenge winterdag toen het ijs dik genoeg was zijn we erop gagaan en hebben de weg vrij gemaakt met een zaag
na deze ingreep konden we stukken beter vissen daar maar het is natuurlijk niet de bedoeling om houdhakker te gaan spelen langs de waterkant
stel je voor dat we dat allemaal gaan doen

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Wiek Heck
Berichten: 197
Lid geworden op: 07-09-2002 02:00
Locatie: Uden (Nbr)

14-09-2005 17:32

Sorry, zie het nut niet helemaal van deze topic.
Mensen laten bekennen of ze wel eens iets fout doen? Denk dat iedereen wel weet wanneer hij iets fout doet. Hoef ik echt niet hier neer te zetten.
Krijg je toch weer de heilge boontjes, die beginnen met: Ik heb ook OOIT wel eens..........

met fouten makende groet.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-09-2005 17:48

Ik geef toe:

Ik heb 3 kleine minderjarige jongetjes in de kelder die voor een handjevol droog brood n...

ohw, zal wel weer om vissen moeten gaan.

Laatst onder het vissen een eend gevangen en helemaal volgesmeerd met wat scopex dip om hem vervolgens onder te tapen met pva-tape. Hierna heb ik zijn pootjes verzwaard met wat putty en er een boordje opgeplakt met de tekst "vast weer een visser".
Achja. Niemand zag het he. :lol:
Kan ik weer zeggen dat het een beginnertje was die er met al zijn vrienden van de hopeloze hangplek voor brugklassers was.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

14-09-2005 20:19

Als jochie genoeg fouten gemaakt, maar daar leert men van toch?

Ik heb 3 kleine minderjarige jongetjes in de kelder die voor een handjevol droog brood n...


Kevin ik ken een aantal gasten die 's ochtends een arrestatieteam naast hun bed hadden na zo'n opmerking op een forum. :wink:
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-09-2005 20:24

Kevin,

heb je het op film gezet?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-09-2005 20:57

Tuurlijk Marijn,

Morgen weer een filmavondje. Kan ik gelijk het arrestatieteam bellen of ze ook komen kijken. 8) :lol:

Iwan,

Wat voor mensen ken jij dan allemaal?

Laat me raden... jij koopt ook allemaal rare ingredienten in donkere steegjes.. :P
Nee, grapje.
Maar als de politie nou echt om zoiets bij mij aan de deur zou staan zou ik er flink foto's van maken en een soort moppenboek mee beginnen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

14-09-2005 21:23

Waren gewoon gasten die net als jij en ik een forum bevuilen met (on)zinnige dingen en op het verkeerde moment een verkeerde opmerking plaatsten. Politie dacht dat het menens was, wat dus resulteerde in een ingetrapte deur en een paar nachtjes cel.

Slaap lekker vannacht :wink:
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

14-09-2005 22:46

marijn ham schreef:Bart,

Een 3e hengel valt niet goed te praten... En dat meen ik.
Het hoort niet, maar af en toe kan ik het niet laten.


Ik heb gemengde gevoelens over de 3e hengel, enerzijds moet het kunnen als de situatie en het water het toelaat, aan de andere kant is het tegen de regels en heb je een voorbeeldfunctie tov jongeren...


Maar of je dan slecht bent...
Dat vind ik niet!


Marijn, op mijn water wat ongeveer 17 Ha is en waar we met 2 soms 3 man vissen waar je vervolgens blij moet zijn met 1 vis in 2 dagen met 2 man vind ik een 3de hengel geen fout iets.
Zit je op een water waar je veel sneller en vaker iets vangt zal ik het ook niet doen. Of het nu mag van de wet of niet, in mijn geval vergroot ik wel degelijk mijn vang kansen.

Mvg,

Bart
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

15-09-2005 13:57

Ik vis over het algemeen altijd met drie hengels. Onthaakmat vergeet ik dan weer nooit. Ik vis ook overal, ook al mag het niet. Dat was het wel zo'n beetje..
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-09-2005 15:16

Heb met penvissen als ik weet dat ik in gras zit wel eens geen mat mee.
Oh ja, nog een, kwam afgelopen weekend tot de ontdekking dat er nog geen handtekening op mijn sportvisakte stond :oops:
Verder kan ik me zo niks bedenken, drie hengel ben ik anderhalf jaar geleden al mee gestopt
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Wout Haasjes
Berichten: 204
Lid geworden op: 28-03-2005 14:48
Locatie: Hengelo

15-09-2005 15:33

Daaf Wolters schreef:Heb met penvissen als ik weet dat ik in gras zit wel eens geen mat mee.
Oh ja, nog een, kwam afgelopen weekend tot de ontdekking dat er nog geen handtekening op mijn sportvisakte stond :oops:


Moet daar een handtekening op dan? 8)
Brian Dekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-09-2005 02:09

15-09-2005 15:56

marijn ham schreef:

Ik ruim mijn rommel altijd op, omdat ik graag weer terug wil komen op de stekken die ik bevis.

Door altijd je troep netjes op te ruimen geef je ook geen signaal aan andere karpervissers af dat je daar gevist hebt, ook niet geheel onbelangrijk!


zo moet het en zo doe ik het ook

alleen Ik heb nooit desinfecteer middel bij..... ja ik weet het slecht slecht

mvg brian
sorry voor de spel en schrijf wijzen van me maar ik heb desslectie

ps tips of tricks zijn altijd welkom
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

15-09-2005 16:06

ik gebruik (bijna) altijd een catapult om bij te voeren.

ik zit soms op stekken waar je officieel niet mag zitten, maar ben niemand tot last.

ik rook een boel joints als ik aan de waterkant zit ,(en wordt altijd wakker :wink: )

ik neem meestal een soort van wapen mee met nachtvissen, mes of knuppel en naar mijn weten mag dat ook.

ik snoek altijd met levend aas. (mn maat had laatst zelfs een karper gevangen met levend aas) <-- echt vaag :-?

MAAR...........ik drink niet :wink:

verder doe ik naar mijn weten alles netjes.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

15-09-2005 16:36

Wout Haasjes schreef:
Daaf Wolters schreef:Heb met penvissen als ik weet dat ik in gras zit wel eens geen mat mee.
Oh ja, nog een, kwam afgelopen weekend tot de ontdekking dat er nog geen handtekening op mijn sportvisakte stond :oops:


Moet daar een handtekening op dan? 8)


Jezeker, anders wordt je geacht zonder akte te vissen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

16-09-2005 21:23

Als ik op een stek kom waar teringzooi ligt dan ruim ik ook altijd andermans teringzooi terwijl er op 10 meter afstand een prullebak staat.
Ik denk dat de echte karpervisser zijn rommel opruimd omdat hij nog lang van zijn hobby wil genieten, of zie ik dit verkeerd!!!!!!!
Meestal zijn het die zonnebrandcrem vissers die alleen gaan vissen als het mooi weer is.
BVB: tijdens het reguliere nachtvisseizoen wilde ik en mijn vismaat gaan kijken voor een mooie najaarsstek en wat zitten daar voor figuren met een gettoblaster bbq en allemaal zo suf als een aap van de wiet aan de waterkant juist de zonnebrandcreme (vissers). buitendat wil ik niet weten hoe zij met de gevangen vissen omgaan???
Toen zei ik tegen mijn vismaat moet je opletten als we over een paar dagen terug komen wat voor tyfusbende het daar is, en inderdaad na twee dagen kwamen we daar terug en ik had gelijk zulke gasten verpesten het voor de echte vissers die door weer en wind gaan vissen
Brian Dekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 05-09-2005 02:09

18-09-2005 14:05

ja oke maar een bbq heb ik ook altijd bij ,want ik moet wel wat warms te eten hebben en dan geen soep of knakworsten uit blik
maar ik ruim altijd als netjes op en voor de kolen die er nog in liggen of de as schep ik een mooi kuiltje (in de bossen niet bij de stek ) en daar gooi ik ze in en dan gooi ik er water overheen en dan de grond die er uit kwam er weer over heen en klaar is kees
en ik zie niet wat daar mis aan is

mvg brian
sorry voor de spel en schrijf wijzen van me maar ik heb desslectie

ps tips of tricks zijn altijd welkom