Startoog voor of achter pieper?
- wouter de roos
- Contacteer:
achter : als je weinig ruimte heb om me steunen neer te zetten , dan zet ik ze dicht op me molens.
voor : als ik tegen een opstakel aan zit te vissen (dus met dichte slip) , dan word hij tegen gehouden door me pieper, dus word hij er niet uit getrokken.
Gr Wouter
voor : als ik tegen een opstakel aan zit te vissen (dus met dichte slip) , dan word hij tegen gehouden door me pieper, dus word hij er niet uit getrokken.
Gr Wouter
- Tim Beeren
- Contacteer:
wouter de roos schreef:achter : als je weinig ruimte heb om me steunen neer te zetten , dan zet ik ze dicht op me molens.
Gr Wouter
Volgens mij wissel je het om, want bij achter zit je startoog tussen pieper en molen en dus wordt hij tegengehouden door je pieper. Begint ook een beetje te draaien bij mij hoor.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
- wouter de roos
- Contacteer:
als je achter je hengels staat , dan zit je startoog voor je pieper (tijdens obstakelvissen)
- Henk ter Maat
Dus je staat bij het obstakel (achter je hengel)?
Is dat niet lastig dan met die pieper ertussen??
Is dat niet lastig dan met die pieper ertussen??
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
- wouter de roos
- Contacteer:
pff , jij gaat t nog ff ingewikkelder maken je begrijpt me tog wel.
Gr Wouter
Gr Wouter
- Daaf Wolters
Bij mij voor de pieper, ook tijdens obstakelvissen. Normaal gesproken houden mijn achtersteuntjes zo goed dat het bijna onmogelijk is om de hengel uit de steunen te trekken.
Alleen onder ect heel extreme omstandigheden (korte afstand met de slip dicht) staat hij achter de pieper, en dan nog niet er tegenaan, de pieper en achtersteuin staan dan op een losse bankstick en ietsjes schuin naar achteren (naar de molen toe dus). De slip gaat in dit geval helemaal dicht en ik zt stijf achter mijn hengels.
Alleen onder ect heel extreme omstandigheden (korte afstand met de slip dicht) staat hij achter de pieper, en dan nog niet er tegenaan, de pieper en achtersteuin staan dan op een losse bankstick en ietsjes schuin naar achteren (naar de molen toe dus). De slip gaat in dit geval helemaal dicht en ik zt stijf achter mijn hengels.
- Henk ter Maat
Jawel Wouter,
ik begrijp het wel.
Ik leg de hengel altijd zo op de steunen dat het startoog eerst tegen de pieper knalt voordat hij tewater gaat met achterlating van een afgebroken pieper.
Hoe diep vis je eigenlijk, dat je daar bij het obstakel achter je hengel met het startoog vòòr je pieper kunt staan??
Wowwoehaaaa
ik begrijp het wel.
Ik leg de hengel altijd zo op de steunen dat het startoog eerst tegen de pieper knalt voordat hij tewater gaat met achterlating van een afgebroken pieper.
Hoe diep vis je eigenlijk, dat je daar bij het obstakel achter je hengel met het startoog vòòr je pieper kunt staan??
Wowwoehaaaa
Groet'n Henk..
still growing Old.
still growing Old.
- Tim Beeren
- Contacteer:
Hahaha wat een kutpoll snap er geen hol meer van
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
- bart van bezouw
- Contacteer:
Ik vis altijd met mijn pieper tussen molen en startoog. Waarom? Ik heb werkelijk geen enkel idee! Misschien omdat ik het mooier vind staan (een set-up nerd dus ) Ook bij opstakel vissen doe ik het zo aangezien ik de hengel al in mijn handen heb voordat de vis ook maar aan kan zetten tot een run..
Groeten Bart
Groeten Bart
- Jeroen Evers
2de Vind het een mooiere presentatie moet niet vragen waarom
Groetjes Jeroen Evers
Groetjes Jeroen Evers
- Chris Noorlander
- Contacteer:
Tjonge, ik dacht dat "foto's van je visinstallatie" het absolute dieptepunt was van het board, maar toen kwam ik dit topic tegen.
Ohja, sorry, wat me niet interesseerd moet ik gewoon niet lezen enzo blabla.
m.v.g. ChrisN
Ohja, sorry, wat me niet interesseerd moet ik gewoon niet lezen enzo blabla.
m.v.g. ChrisN
- bart van bezouw
- Contacteer:
GO CHRIS GO CHRIS,
WORLDPEACE!
Toch kan ik me best voorstellen dat iemand deze vraag stelt
Bart
WORLDPEACE!
Toch kan ik me best voorstellen dat iemand deze vraag stelt
Bart
- Chris Noorlander
- Contacteer:
Sorry, zojuist wortelkanaalbehandeling gehad...ben misschien wat geirriteerd. Maar ben gauw weer terug naar freezerbait-topic
m.v.g. ChrisN
m.v.g. ChrisN
-
- Contacteer:
Vreemde tijd voor een wortelkanaalbehandelig, daar zat wel spoed achter dan
- joeri onkelinx
Yuw,
wel ik vis met de bieper tussen de molen en het startoog. (in mijn ogen staat de bieper dus net voor het startoog). De reden is simpel, ik vis namelijk met die mmx'jes van FOX en die zijn relatief klein, nu als ik met mijn 3lbs stokken ga vissen en ik moest mijn startoog voor de bieper zette dan leunt dat startoog iets te fel tegen mijn knopjes (volume, toon,...). Beeld je nu eens in dat je een verkeerde run krijgt, de vis trekt keihard op je hengel met gevolg dat je bieper misschien naar de klote is.
Bij obstakels geld net hetzelfde dan staat mijn bieper ook voor het startoog, omdat ik bij obstakelvisse net langs mijn hengels zit. Ik vind dat je bij obstakelvisse altijd alert moet zijn en je de vis gewoon geen kans mag geven om je hengel het water in te trekken.
groeten,
joeri
wel ik vis met de bieper tussen de molen en het startoog. (in mijn ogen staat de bieper dus net voor het startoog). De reden is simpel, ik vis namelijk met die mmx'jes van FOX en die zijn relatief klein, nu als ik met mijn 3lbs stokken ga vissen en ik moest mijn startoog voor de bieper zette dan leunt dat startoog iets te fel tegen mijn knopjes (volume, toon,...). Beeld je nu eens in dat je een verkeerde run krijgt, de vis trekt keihard op je hengel met gevolg dat je bieper misschien naar de klote is.
Bij obstakels geld net hetzelfde dan staat mijn bieper ook voor het startoog, omdat ik bij obstakelvisse net langs mijn hengels zit. Ik vind dat je bij obstakelvisse altijd alert moet zijn en je de vis gewoon geen kans mag geven om je hengel het water in te trekken.
groeten,
joeri
Adios,
Joeri
Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Joeri
Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
-
Chris,
heb je het nog lang uitgehouden met je tand
Ik vis het startoog altijd vóór de pieper, ik krijg soms zo'n harde fluiters dat ik bang ben dat mijn hengel het water in vliegt
Groet,
Stefan
heb je het nog lang uitgehouden met je tand
Ik vis het startoog altijd vóór de pieper, ik krijg soms zo'n harde fluiters dat ik bang ben dat mijn hengel het water in vliegt
Groet,
Stefan
-
ik heb hem meestal ook altijd achter de pieper
moet altijd eerst van me strecher afkomen.
en mheb al is gehad dat die het water in lag..
moet altijd eerst van me strecher afkomen.
en mheb al is gehad dat die het water in lag..
-
Startoog heb ik altijd tussen m'n pieper en molen,waarom weet ik eigenlijk niet,miss. omdat ik het mooier vind en omdat ie niet zo snel van de steun kan afdonderen.
Het liefst heb ik het startoog nog enkele cm's van de pieper af zodat de hoofdlijn tussen m'n swinger en pieper het startoog niet raakt,hoe minder hoeken en bochten in de lijn hoe beter de ......
mvg....
Het liefst heb ik het startoog nog enkele cm's van de pieper af zodat de hoofdlijn tussen m'n swinger en pieper het startoog niet raakt,hoe minder hoeken en bochten in de lijn hoe beter de ......
mvg....
-
ik ben hem altijd achter mijn pieper.
wand ik heb de ultimate culture pod en die is aardig kort
maar toen ik met steuntjes viste had ik mijn start-oog ook altijd achter de pieper.
ik weet nie misschien vind ik het mooier of fijner (maakt me ook eigenlijk niks uit)
mvg erwin
wand ik heb de ultimate culture pod en die is aardig kort
maar toen ik met steuntjes viste had ik mijn start-oog ook altijd achter de pieper.
ik weet nie misschien vind ik het mooier of fijner (maakt me ook eigenlijk niks uit)
mvg erwin
><((((°>Veeeeele run's toegewenst!<°))))><
-
Ik heb al wel een aantal hengels het water in zien gaan bij een aanbeet vanwege het startoog dat voor de beetverklikker lag en dat dan natuurlijk vanaf het water bekeken en niet vanachter de hengels
- Kees Ouwehand
Tja, niet erg handig als je de slip dicht zet.
-
Kees, ook wel als de slip niet helemaal dicht stond
-
startoog voorbij mijn delkims
achtereind zit al geklemt dus te water gaan ze zeker nooit
achtereind zit al geklemt dus te water gaan ze zeker nooit
- Kees Ouwehand
Checken of de lijn vrijloopt dan? Ik weet het niet Aart.
Is mij nog nooit overkomen. En ik vis meestal met het startoog achter de delkim aan de kant van het water. Houd de hengels liever laag met een scherpe hoek in de lijn voor de waker op niet al te grote afstand van de molen. Gebruik ik nog een lijnklem ook.
Hmm, snap ik dat wat ik opschrijf zelf nog? Nou ja, nergens last van. En dan gaat het goed, toch?
Groet, Kees
Is mij nog nooit overkomen. En ik vis meestal met het startoog achter de delkim aan de kant van het water. Houd de hengels liever laag met een scherpe hoek in de lijn voor de waker op niet al te grote afstand van de molen. Gebruik ik nog een lijnklem ook.
Hmm, snap ik dat wat ik opschrijf zelf nog? Nou ja, nergens last van. En dan gaat het goed, toch?
Groet, Kees