Welke factor is het belangrijkst voor succes in je visserij?


Welke factor is het belangrijkst voor succes in je visserij?

Aassoort
6
5%
Rig
2
2%
Water/stekkeuze
44
40%
Voerstrategie
7
6%
Mate van hengeldruk
2
2%
Geld
5
5%
Tijd
13
12%
Plezier
32
29%
 
Totaal aantal stemmen: 111
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-08-2005 16:35

Volgens mij hebben jullie de titel van de topic niet helemaal goed gelezen??

Ik citeer: "welke factor is het belangrijkst voor succes in je visserij?"

Bij mij is dat in geen geval plezier, waarmee ik niet gezegd heb dat ik nooit plezier in m'n hobby heb.

Alleen zeg ik "Fuck plezier"als ik zie hoe sneu het er soms aan toe gaat.

Stekken worden geclaimd, wateren worden opgehoogd met behulp van vrachtwagens vol boilies en andere narigheid, hengels of zelfs hele setups worden gejat aan de waterkant.... moek nog doorgaan?

Fuck plezier als ik net 130 kilometer heb afgelegd en ik kom in de stromende regen aan bij het kanaal en op iedere stek staat een tent...

Hoe moet dit "plezier" voor mij dan een belangrijke factor zijn voor succes? :roll:

Wie het weet mag het zeggen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Willem Barnas

21-08-2005 17:21

Eus,

Ik heb de titel gelezen en nog goed ook.

Belangrijkste factor voor succes in míjn visserij is plezier, want als ik plezier heb in wat ik doe ben ik op mijn best en behaal ik de meeste successen. Hoe ik dat plezierige gevoel krijg? Op gevoel...

Later jongens, fijne topic nog.

Ieder zijn meug,
WB :wink:
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

21-08-2005 18:06

Ik zou niet weten of het misschien al gezegd is, kheb namelijk niet alles doorgelezen maar ik vind dat sommige dingen niet in dat rijtje horen, want zonder geld, tijd en plezier zit je niet aan de waterkant dus kun je niet vissen, laat staan succes halen. dan houd je nog een select rijtje over waarvan stekkeuze het belangrijkste is in combinatie met aas. Zoals iemand al eerder zei: 'met superaas op een klote stek of andersom' daar heb je niks aan. voor de rest kun je aan het rijtje ook nog wel de weersomstandigheden toevoegen.
Conclusie: vind de gulden middenweg tussen al deze dingen en dan komt het met een beetje geluk wel goed denk ik

Mvg
Hou ze strak he!
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

21-08-2005 21:56

Eus,

Dus jij hebt geen plezier in het vissen?

Alles wat je doet heeft een reden en een doel. Waarom vang je, of probeer je dan karpers te vangen?
Dus, als je geen reden hebt om iets te doen, doe je het toch niet, of wel? Plezier is de drijfveer achter vissen. Of je moet er geld of iets anders mee kunnen (of denken te) bereiken.

Raym :roll: nd

PS. Waarom zou Frank plezier erbij hebben gezet? Hij heeft het zelfs bewust onderaan gezet. Denk! :wink:
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

21-08-2005 22:53

daar heb je helemaal gelijk in bart,

ik vind de combi van aas, rig en stekkeuze het belangrijkst.

van de 8 uur die ik kan vissen rij ik liever nog een uurtje rond om te kijken of ik ergens activiteit zie dan zo maar ergens neerploffen.

en iemand die het presteert om elke week meerdere nachten te vissen, terwijl het niet loopt en toch door blijft gaan heb ik veel respect voor.

je ziet het zo vaak dat mensen een nachtje of weekendje gaan zitten en dan niks vangen en zeggen dat het aan het weer lag of andere bull shit terwijl aan de overkant iemand zit die veel tijd en energie in het water heeft gestopt wel goed vangt.

het belangrijkste blijft dat je je uren goed besteed en plezier beleeft in het vissen en iedereen in zijn waarde laat.

goede vangst :)
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

21-08-2005 22:54

Raymond Tilmans schreef:Eus,

Dus jij hebt geen plezier in het vissen?

Alles wat je doet heeft een reden en een doel. Waarom vang je, of probeer je dan karpers te vangen?
Dus, als je geen reden hebt om iets te doen, doe je het toch niet, of wel? Plezier is de drijfveer achter vissen. Of je moet er geld of iets anders mee kunnen (of denken te) bereiken.

Raym :roll: nd

PS. Waarom zou Frank plezier erbij hebben gezet? Hij heeft het zelfs bewust onderaan gezet. Denk! :wink:


Eus Molewijk schreef:Bij mij is dat in geen geval plezier, waarmee ik niet gezegd heb dat ik nooit plezier in m'n hobby heb.


Lezen Raymond, lezen. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

21-08-2005 23:13

Ja Eus, ik had het wel gezien en toch bewust "geen" geschreven. Je moet toch een beetje provoceren, toch...? :wink:
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...