sigaretten peuken
- michel lubberts
- Contacteer:
heren en dames?,
dit is even een vraag voor de rokers onder ons en dan met nadruk op de filter sigaretten rokende mensen
waar laten jullie je peuken tijdens het vissen?
het is mij wel eens opgevallen dat als ik op een stek kwam waar daarvoor andere mensen een nacht hadden gezeten dan vond ik altijd (mits het rokers waren!) een berg van sigaretten peuken.
je hoort hier namelijk zo vaak dat je je eigen rotzooi mee moet meenemen maar nemen de rokers ook de peuken mee?
ik heb mij zelf er op betrapt dat ik mijn peuken in het water schoot en toen ik daar een keer over nadacht toen had ik zoiets van hhhmmmmmmm snap je?
nu vraag ik me dus af of er nog meer mensen zijn die hun peuken meenemen.
MVG
Michel
Lubberts
dit is even een vraag voor de rokers onder ons en dan met nadruk op de filter sigaretten rokende mensen
waar laten jullie je peuken tijdens het vissen?
het is mij wel eens opgevallen dat als ik op een stek kwam waar daarvoor andere mensen een nacht hadden gezeten dan vond ik altijd (mits het rokers waren!) een berg van sigaretten peuken.
je hoort hier namelijk zo vaak dat je je eigen rotzooi mee moet meenemen maar nemen de rokers ook de peuken mee?
ik heb mij zelf er op betrapt dat ik mijn peuken in het water schoot en toen ik daar een keer over nadacht toen had ik zoiets van hhhmmmmmmm snap je?
nu vraag ik me dus af of er nog meer mensen zijn die hun peuken meenemen.
MVG
Michel
Lubberts
-
Da's een goeie... Ik rook sjekkies en schiet ze ook in het water. Na een tijdje zie je het vloei loslaten en de tabak zakt naar de bodem.
Theezakjes idem dito, na het label er afgehaald te hebben. Mijn uitgangspunt is, dat als het van natuurlijke, dus afbreekbare, stoffen is gemaakt, het geen kwaad kan. Ik vraag me af of ik het nietje er ook niet uit moet halen...
Nicotine schijnt een aantrekkende werking op karper te hebben, dus wie weet creeer ik en passent ook een voerplek?! Als je leest wat er allemaal in tabak zit, zoals sinds 1 januari in zeer duidelijke bewoordingen aan ons rokersverstand wordt gebracht, vraag je je af hoeveel kilo/ton teer etc. jaarlijks in het water verdwijnt...
Boombladeren langs wegen nemen lood op van uitlaatgassen; hoeveel ton lood verdwijnt er jaarlijks in het water?
Huiveringwekkende hoeveelheden...
Trek de lijn door: hoeveel conserveermiddelen en andere de karper schade toebrengende stoffen van ready mades komen in het water? Aan de andere kant is het inderdaad een kleine moeite om je peuken te bewaren en ze in een plastic zakje te doen en mee naar huis te nemen.
Bedankt voor de 'eyeopener'!
Met smeulende groet,
Peter
Theezakjes idem dito, na het label er afgehaald te hebben. Mijn uitgangspunt is, dat als het van natuurlijke, dus afbreekbare, stoffen is gemaakt, het geen kwaad kan. Ik vraag me af of ik het nietje er ook niet uit moet halen...
Nicotine schijnt een aantrekkende werking op karper te hebben, dus wie weet creeer ik en passent ook een voerplek?! Als je leest wat er allemaal in tabak zit, zoals sinds 1 januari in zeer duidelijke bewoordingen aan ons rokersverstand wordt gebracht, vraag je je af hoeveel kilo/ton teer etc. jaarlijks in het water verdwijnt...
Boombladeren langs wegen nemen lood op van uitlaatgassen; hoeveel ton lood verdwijnt er jaarlijks in het water?
Huiveringwekkende hoeveelheden...
Trek de lijn door: hoeveel conserveermiddelen en andere de karper schade toebrengende stoffen van ready mades komen in het water? Aan de andere kant is het inderdaad een kleine moeite om je peuken te bewaren en ze in een plastic zakje te doen en mee naar huis te nemen.
Bedankt voor de 'eyeopener'!
Met smeulende groet,
Peter
-
De meeste van ons die 1 of meerdere nachtjes gaan hebben wel een blikje bier of cola of zoiets bij zich en in plaats van als het leeg is gelijk in de vuilnis zak doen (want iedereen heeft toch wel een vuilnis/plastic zak bij zich,toch??) maar wat ik dus wilde zeggen is gebruik dat blikje als asbak, it's so simple, of het laatste stukje brandende as uit de filter knijpen en de peuk in de vuilniszak.
Met rokende groet,
Ruud
Met rokende groet,
Ruud
- Lukas Linde
Ik heb altijd een klein asbakje bij me met een soort van afvoersysteem. Je drukt je peuk uit en dan zit er een knop op die je naar beneden drukt. De peuk verdwijnt dan onder in de asbak die ik dan thuis weer leeggooi. Een verrekt handig dingetje die ik ooit op een rommelmarkt op de kop heb getikt.
Vissie kump zo!
- Kees Ouwehand
Geen asbakje, maar ik ruim de peuken van mijn shag na afloop op met de andere rotzooi die al op de stek lag toen ik kwam. Er zal wel een enkele blijven liggen en ik schiet er ook wel eens één in het water, maar net als Peter ga ik er vanuit dat het bladafval is dat verteert. Die teer en nicotine worden overigens pas bij de verbranding gevormd. Dat geld natuurlijk niet voor de synthetische filters, die verteren niet. Maar die zitten niet aan een shagje.
Groeten, Kees
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-09-08 08:52 ]</font>
Groeten, Kees
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Kees Ouwehand op 2002-09-08 08:52 ]</font>
-
- Contacteer:
ik heb altijd een asbakje bij me ,want zo netjes als ik het op de waterkant na mn sessie het wil achterlaten,zo wil ik ook graag mn tentje blijven houden
Je sigaretje druk je toch zeker ook niet uit naast je stretchertje?
Met runnende groet
Rob

Je sigaretje druk je toch zeker ook niet uit naast je stretchertje?
Met runnende groet
Rob
- michel lubberts
- Contacteer:
heren bedankt voor jullie reactie
sinds ik mijn leven gebeterd heb en dus ook altijd m'n peuken in een asbakje druk
ik ben blij dat nog meer mensen zo over denken en hoop dat ik in de toekomst niet weer een berg met peuken aan te treffen!!
MVG
Michel
sinds ik mijn leven gebeterd heb en dus ook altijd m'n peuken in een asbakje druk
ik ben blij dat nog meer mensen zo over denken en hoop dat ik in de toekomst niet weer een berg met peuken aan te treffen!!
MVG
Michel
- Kees Ouwehand
Druk niet de peuken uit naast mijn stretcher.
Kees

Kees
-
- Contacteer:
nee geen prullenbak nee......wel een vuilniszak.....!!!!
- Kees Ouwehand
Ik zat erop te wachten.
Ja, wel een vuiliszak.
Met opgeruimde groet, Kees

Met opgeruimde groet, Kees
-
- Contacteer:
das standaard uitrusting Kees 

asbak in je vistas/koffer ook...
ik moet er niet aan denken om mn peuken uit te duwen op mn grondzeil
met-dampende-groet
Harald
ik moet er niet aan denken om mn peuken uit te duwen op mn grondzeil

met-dampende-groet
Harald
- Douwe Bijlsma
Ik als niet roker kijk bij het zoeken naar stekken waar peuken liggen.
Als er dan ook nog eens verpakkingen van kniklichtjes en of andere "karper"achtige verpakkingen liggen weet ik dat die stek bevist wordt door karpervissers, kan handig zijn.
Gaten in de grond van banksticks of van een grote paraplu ed geven samen met een groot plek die lichter van kleur is dan het omringende gras of platgetrapte rietkanten waar ook bivy kan staan is ook een hotspot.
Dus stoppen met roken is helaas voor de rokers geen optie, maar de peuken netjes meenemen ach dat is het minste wat je kunt doen is het niet?
Als er dan ook nog eens verpakkingen van kniklichtjes en of andere "karper"achtige verpakkingen liggen weet ik dat die stek bevist wordt door karpervissers, kan handig zijn.
Gaten in de grond van banksticks of van een grote paraplu ed geven samen met een groot plek die lichter van kleur is dan het omringende gras of platgetrapte rietkanten waar ook bivy kan staan is ook een hotspot.
Dus stoppen met roken is helaas voor de rokers geen optie, maar de peuken netjes meenemen ach dat is het minste wat je kunt doen is het niet?
Vissen is een hobby, geen religie!
-
Als ik voorgaande postings lees, meen ik dus te verstaan dat ik niets misdoe als ik na het vissen, het restant van mijn eten, papierenzakken, een versleten wollen trui, enz achterlaat, ik mag ook gerust een oude kast langs de waterkent dumpen want het zijn immers allemaal natuurlijke materialen die toch vergaan. Of mag men enkel kleine sigarettenpeukjes in het water en op de kant gooien die ook niet dadelijk vergaan maar wel vrij snel onzichtbaar zijn, ik meen het nogal hypocriet klinken als men in de ene topic spreekt over grassprietjes gebruiken als bouiliestopper omdat dit milieu vriendelijker is als men anderzijds zijn sigarettenpeuken maar mag neer gooien waar men wil. Zelfs zonder aan het milieu te denken, zou men beter moeten weten.
-
Het gaat hier om sigarettenpeuken Jason, en niet om andere rotzooi zoals lege bierblikken, chipzakken en plastic verpakkingen die ik vandaag aan het water aantrof en maar mee naar huis heb genomen.
Trouwens, hoeveel lood, lijnen en haken blijven er jaarlijks op de bodem achter?
Met opgeruimde groet,
Peter
Trouwens, hoeveel lood, lijnen en haken blijven er jaarlijks op de bodem achter?
Met opgeruimde groet,
Peter
-
Inderdaad Peter het gaat hier om sigarettenpeuken, maar ik wil enkel zeggen dat het niet is omdat sigarettenpeuken kleine 'rotzooi' zijn die snel onzichtbaar zijn, dat het aanvaardbaar is. Dat iemand snel een sigarettenpeuk in het water schiet, vind men algemeen aanvaardbaar, wat doe je anders met zo'n peuk, je kan ze zo moeilijk in je zakken steken maar het is en blijft afval, die met de tijd wel vergaat en dit sneller dan iets anders maar uiteindelijk is het een niet beter dan het andere.
- Kees Ouwehand
Ach Jason,
We beweren niet dat we heiligen zijn. Tenminste nemen we onze rotzooi mee naar huis, inclusief die van anderen. Douwe kan dus alleen aan het platgetrapte gras zien dat we er geweest zijn.
Dat is al heel wat.
Groeten, Kees
We beweren niet dat we heiligen zijn. Tenminste nemen we onze rotzooi mee naar huis, inclusief die van anderen. Douwe kan dus alleen aan het platgetrapte gras zien dat we er geweest zijn.

Groeten, Kees
- Stefan van der Graaf
- Contacteer:
Sigaretten peuken vergaan helemaal niet, het filter blijft bestaan. Dus gewoon ergens in een zakkie doen en meenemen, want het staat echt niet al die peuken op de grond!
W e L o v e. U R i P . P i M . F o R T u y N
- Douwe Bijlsma
Jan, laat dat nu net één van mijn favourite nummers zijn.
Kees blij dat er mensen tussen de regels kunnen lezen
When the blues lives in your hart.
Met een uitdrukkende groet.
Douwe
Kees blij dat er mensen tussen de regels kunnen lezen

When the blues lives in your hart.
Met een uitdrukkende groet.
Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
-
STOPPEN met roken is misschien de beste oplossing
Met niet rokende groet
Josse
Met niet rokende groet
Josse
-
hehehe ben sinds januarie van het roken af!
valt wel moeilijk bij lange sessies!
mvg martijn

mvg martijn
- Sjoerd Groot
- Contacteer:
Ik ooksinds januari, maar het gaat nog steeds goed...
Hou vol, broeder in de strijd...
Sjoerd
Hou vol, broeder in de strijd...

Sjoerd
-
als het meezit heb ik een aantal jaren langer de tijd om de karper achter de vinnen te zitten
mvg martijn
mvg martijn
-
Het LIJKT zeker langer...
Peter
Peter