Kreeften :(


Plaats reactie
Roel Stuurop
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-06-2002 02:00
Locatie: Appeltern
Contacteer:

05-09-2002 21:05

Heej mensen,

ik vis dus nu al geruime tijd op een 'zijtak' van de maas. hier vang ik redelijk goed, alleen de laatste tijd krijg ik de hele tijd kreeft-aanbeten.

Waker op een neer, top bewegen enzowvoort, soms dan takel je ze er ook nog uit en dan is heel je onderlijn naar z'n grootje,

en het ergste nog, die beesten knauwen alles kapot, een hondebrok is na een kwartier gereduseerd tot een blokje van een halve centimeter. Zelf pop-ups laten ze niet met rust!

Af en toe haal je op en dan zitten er allemaal happen in je tube :S

Weet iemand iets waardoor de kreeften niet meer mijn aas zullen opeten?, kijk tube kapot daar kun je (denkik) niets aan doen.

Suggesties? postuuuh!

Met vriendelijke groet,
Roel
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-09-2002 21:27

Hallo Roel,
ooit al eens geprobeerd om met diezelfde kreeften op karper te vissen?

In Frankrijk leerde ik van Hubert Muller, hoe er toch ook een voordeel uit de kreeften te halen was.
Was al te lezen onder de topic ; lengte onderlijn.

Geplaatst: 28-04-2002 13:56
--------------------------------------------------------------------------------
Het aas bepaald mede de onderlijn-lengte.

Op een zandbodem op een helder Frans water vis ik wel eens met 5cm onderlijn, omdat het aas, in dit geval een kreeftje niet te hoog in het water mag staan(on-natuurlijk).
Een kreeftje met een stukje piepschuim op de rug gebonden is een killer op vooral die wateren waar men veel last heeft van diezelfde kreeften.
De karper vreet zich vol aan kreeften wanneer deze onze boilies opvreten.

Spotieve groeten Henk
ps, let op, je vist wel met levend aas en dat valt weer onder een andere categorie.
Je riskeert een flinke boete wanneer je niet in bezit bent van de juiste stempels.
Aart weet er veel meer van, denk ik?

Sportieve groeten Henk
Plaats reactie