Nog eens gooien OF direct laten liggen


Als ik mijn hengels ingooi en niet op de gewenste plek werp

Gooi ik nog 1 keer in
11
9%
Gooi ik in totdat hij goed ligt
111
90%
Laat ik hem altijd direct liggen
2
2%
 
Totaal aantal stemmen: 124
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

01-08-2005 22:59

Inderdaad ik sluit mij bij de meerderheid aan, ga ingooien totdat de rig precies op zijn plaats ligt. Want als je dan toevallig ingegooid hebt en de rig ligt niet naar behoren ga je denken als je geen beet krijgt dat het daardoor komt. Het vertrouwen is weg.

Karper bang, zeker niet was laatst op een water aan het vissen - kraakhelder - waar ik de lijnen kon uitvaren met mijn boot. Had juist een run gehad op die bepaalde plaats en de vis gelost. Toen ik boven de voerstek aankwam was ik enorm verbaasd, er waren zeker nog 4 à 5 kapers aan het azen op de plaats waar ik mijn rig diende te deponeren.
Heb eerst nog wat liggen dobberen op het water om de karpers verder te bewonderen en hun aasgedrag te bestuderen.

Fantastisch gewoonweg.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

02-08-2005 03:20

Toch vind ik het raar.. Karper kunnen zogenaamd (naar mijn weten) zo goed ruiken, toch moet het aas precies op de goede plek liggen.. Anders kunnen ze het toch ook vinden? Bij korst vissen zie ik het soms ook.. 30 cm kan het verschil maken tussen het wel of niet vinden van de korst (door de karper)... Hoezo? Anders ruiken ze het toch ook wel? Anders 'zien' ze je aas toch ook wel? Rare vragen zo laat op de avond :lol:
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

02-08-2005 10:31

Heren,

Op sommige stekken heb ik m'n rig het liefst op de vierkante meter. Dat heeft er mee te maken dat daar een hard stuk bodem ligt, of omdat je vertrouwen hebt op dat ene plekje. Vis ik tegen obstakels of vlakbij obstakels dan komt die ene meter wel nauwkeurig.

Op kleine wateren gooi ik strak en ben ik zeer nauwkeurig!
Aan het kanaal kijk ik niet altijd op de 5 meter. Heb ze ook het liefste naast m'n voerplek dan er dik op.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

05-08-2005 20:32

Vandaag bleek m'n eerdere uitspraak maar weer eens, ik wilde persé op een bepaalde stek liggen (niet meer dan 10-20cm afwijking!) en dit lukte mij helaas dit keer pas na vele worpen (raakte bijna gefrusteerd :P). Maar binnen het uur na het ingooien kon ik van die stek die 'verstoord was door rondvliegend lood' een mooie karper op de mat krijgen.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

06-08-2005 00:41

Ik ben ook een zeikerd ,als ik mijn plek uitzoek onder een boom ,tegen de kant,bij een struik dan MOET ie daar liggen ook,maar meestal gooi ik wel in 1 keer goed,maar het wil wel eens voorkomen met wind enz ,dat ik wel eens 3 maal moet gooien voor mijn HOTSPOTJE,wat betrfd dat de vis ervan schrikt ,nee dat denk ik niet heb ook wel eens 3 maal geworpen en met 2 min een karper aan de haak dus.......


grtz erik.
veel runs toegewenst....
Brian Chau
Berichten: 54
Lid geworden op: 24-07-2005 23:25
Locatie: Soest
Contacteer:

06-08-2005 15:25

Ik gooi hem ook net zolang in tot hij goed ligt. Ik zit niet echt lekker in mijn stoel als mijn aas ook niet lekker, en op de (naar mijn gevoel) juiste plek zit/ligt. Het vertrouwen dat je hebt op een bepaalde plek is voor mij belangrijk, anders zit je ook maar de hele tijd te gissen en te denken of je aas nou wel of niet goed ligt.

Vaak vis ik in de buurt van lelies, en soms gooi je ze net op zo een lelieblad. Met een kleine ruk valt ie dan in het water. Als je die dan gewoon laat liggen, is de kans groot dat je lijn dan in de knoop zit, dus ik gooi zowiezo totdat me lijn goed ligt.