Water met zeer weinig karper..


Plaats reactie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

02-08-2005 17:04

Heren,

Ik heb mijn oog laten vallen op een nieuw en onbekend water voor mij.
Het water is ongeveer 60x150m schat ik.. niet echt heel groot en het is overal 2 meter diep (is gegraven dus niet echt een bodemverloop)
De stekken vind ik zelf wel. Maar ik zit een beetje met de aanpak in de maag.

Wat ik tot nu toe heb gehoord van andere mensen die ik aan de waterkant heb gesproken is dat er hooguit 15 tot 20 karpers zitten. (die zeker de moeite waard zijn) en ze zijn zeer moeilijk te vangen.
Nu wil ik me er toch aan wagen om er een aantal sessies te vissen. En ik had de volgende tactieken in mjin hoofd:

-het hele water aanvoeren gedurende 3 a 4 dagen. (250 gram boilies per dag) dit om niet over te voeren. En dan de 5e dag vissen met enkele boilies op die stek verspreid bij te voeren..of met single hookbait te gaan vissen.

-3 dagen 2 stekken aanvoeren en de 4e dag bevissen met normaal bijvoeren (30 boilies ong per stek) of toch single hookbait?

-Of gewoon instant gaan zitten en normaal bijvoeren (30 boilies per stek)??

Hoe zouden jullie zo’n water aanpakken?? Ik moet wel zeggen dat de hengeldruk laag tot normaal is. Er zit wel regelmatig een karpervisser (zeker in de weekenden) maar het word niet echt over bevist omdat de meeste mensen na 4x blanken toch wel afhaken.. en heel af en toe terug komen om te kijken of ze toch wat kunnen vangen..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

02-08-2005 17:52

Remko,

Wat ik zou doen, na het lezen van jou informatie is op een stek 3 a 4 dagen goed bollies voeren (misschien op het midden). Aangezien er niet echt hengeldruk heerst hoef je denk ik niet snel bang te zijn dat je te veel voerd. Na deze voercampagne zou ik de eerste nacht met diezelfde bollie instant op je voerplek gaan vissen en na de eerste nacht (of vis) 10 bollies bijvoeren.
Op de andere stek zou ik daarentegen niet voor voeren en op de bewuste dag een paar handen hennep (gekookt en geweekt) op je stek (strak tegen de kant) gooien met als haakaas een grote of twee kleine pop-ups.
Dit is puur wat ik zou doen en geloof me succes is niet gegarandeerd.
Quo Vadis
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

02-08-2005 20:16

Al eens met een hoge temperatuur geweest kijken of er vissen bovenin zaten?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-08-2005 20:34

Kevin,

instant op een voerplek :o Dat valt niet mee hoor. :wink:

Remko,

drie dagen dat watertje helemaal aanvoeren met ca. 500 gram boilies.

4e dag : de visdag opnieuw helemaal aanvoeren met ca. 500 gram boilies en een hengel in de kant en de andere in het midden vissen.

M.a.w. vissen zoals je voert, dat zal het minste argwaan geven.

Succes.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 02-08-2005 20:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

02-08-2005 20:35

Wat heeft dat met mij te maken Michel. 8)
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-08-2005 20:37

Sorry niks, heb inmiddels mijn vorige posting verbeterd
Gebruikersavatar
Ton van der Bruggen
Berichten: 64
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Vught

02-08-2005 21:19

Ik zou wachten tot oktober, 1 kilo boillies per dag op de stek waar de wind al een paar dagen op staat voeren, en dan na een dag of 5-6 het vijvertje leegtrekken. Ik bedoel, er wordt toch bijna niet gevist zeg je. Dan heb je van dressuur en stekkenpezers geen last toch?

Groeten, Ton


Remko Oude Elferink schreef:Heren,

Ik heb mijn oog laten vallen op een nieuw en onbekend water voor mij.
Het water is ongeveer 60x150m schat ik.. niet echt heel groot en het is overal 2 meter diep (is gegraven dus niet echt een bodemverloop)
De stekken vind ik zelf wel. Maar ik zit een beetje met de aanpak in de maag.

Wat ik tot nu toe heb gehoord van andere mensen die ik aan de waterkant heb gesproken is dat er hooguit 15 tot 20 karpers zitten. (die zeker de moeite waard zijn) en ze zijn zeer moeilijk te vangen.
Nu wil ik me er toch aan wagen om er een aantal sessies te vissen. En ik had de volgende tactieken in mjin hoofd:

-het hele water aanvoeren gedurende 3 a 4 dagen. (250 gram boilies per dag) dit om niet over te voeren. En dan de 5e dag vissen met enkele boilies op die stek verspreid bij te voeren..of met single hookbait te gaan vissen.

-3 dagen 2 stekken aanvoeren en de 4e dag bevissen met normaal bijvoeren (30 boilies ong per stek) of toch single hookbait?

-Of gewoon instant gaan zitten en normaal bijvoeren (30 boilies per stek)??

Hoe zouden jullie zo’n water aanpakken?? Ik moet wel zeggen dat de hengeldruk laag tot normaal is. Er zit wel regelmatig een karpervisser (zeker in de weekenden) maar het word niet echt over bevist omdat de meeste mensen na 4x blanken toch wel afhaken.. en heel af en toe terug komen om te kijken of ze toch wat kunnen vangen..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-08-2005 21:29

Ton,

5 -6 dagen gaan voeren waar de wind al een paar dagen op staat. Dat betekend meer als een week dezelfde windrichting.

Dat is helaas, ook in oktober, vrij ongebruikelijk in ons kikkerlandje.

En gezien de enorme oppervlakte water ( 60 x 150 meter ) waar Remko gaat vissen geloof ik niet dat de wind heel erg veel invloed zal hebben.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

02-08-2005 22:00

Remco,waarom probeer je niet eens enkele dagen boillies te voeren maar dan wel verspreid over de hele(zo groot is ie niet)plas??
Dan maakt het ook niet uit,wanneer je aankomt en er zit al een enkeling te vissen,waar je gaat zitten en je kunt alle kanten uit :wink:
Het is maar een idee en miss. werkt het perfect het lijkt mij i.i.g. een mooie plas om zoiets dergelijks te experimenteren.


mvg....
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

02-08-2005 23:14

Hollaar,

Klopt, maar mij lukt het aardig... Blijf proberen oefening baart kunst he.
Quo Vadis
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-08-2005 23:22

Kevin,

Even voor de goede orde : Michel is mijn voornaam.

En helaas, instant vissen op een door mij aangelegde voerplek is mij tot op heden nimmer gelukt.

Ik denk ook niet dat ik hierop zal blijven oefenen, sommige kunstjes zullen nu eenmaal buiten mijn bereik blijven. :wink:
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-08-2005 08:06

Marcel Brauer schreef:Al eens met een hoge temperatuur geweest kijken of er vissen bovenin zaten?


ja heb ik gedaan, je zag niets bovenin.. tenminste niet toen ik er was.. ben er nu een keer of 3 wezen kijken (ong half uur per keer) enige wat ik heb kunnen ontdekken zijn aasbellen plakaten verdeeld over de hele vijver.

Ton van der Bruggen schreef:Ik zou wachten tot oktober, 1 kilo boillies per dag op de stek waar de wind al een paar dagen op staat voeren, en dan na een dag of 5-6 het vijvertje leegtrekken. Ik bedoel, er wordt toch bijna niet gevist zeg je. Dan heb je van dressuur en stekkenpezers geen last toch?

Groeten, Ton


wachten tot oktober zou kunnen maar het leegtrekken van de vijver na een dag of 5-6 zal niet lukken.. iedereen die ik gesproken heb is blij als die 1 a 2 vissen vangt in een sessie van een week!! misschien dat het met een goede voercampagne wel goed gaat maar dat is even afwachten..

toen ik vorige week met de fishfinder erover ben gegaan gaf die een water temperatuur aan van 18 graden.. dus het is niet echt heel erg opgewarmd de laatste maanden. dus ik denk dat ik nu ook wel succesvol kan zijn bij een goede voercampagne en niet alleen in oktober.

Robbie Faber schreef:Remco,waarom probeer je niet eens enkele dagen boillies te voeren maar dan wel verspreid over de hele(zo groot is ie niet)plas??
Dan maakt het ook niet uit,wanneer je aankomt en er zit al een enkeling te vissen,waar je gaat zitten en je kunt alle kanten uit :wink:
Het is maar een idee en miss. werkt het perfect het lijkt mij i.i.g. een mooie plas om zoiets dergelijks te experimenteren.


mvg....


is een goed idee.. maar ik denk dat ik het iets anders ga doen..
zodra ik er begin te vissen ga ik 3 a 4 dagen de helft van de plas aanvoeren. zodoende weet de vis dat er aan die kant van het water een bepaald soort voer ligt zonder last te hebben dat alles op 1 stek ligt. want er zijn ongeveer 4 a 5 plekken over de hele plas waar je kunt zitten. en vanuit daar zijn meerdere plekken te bevissen.
zo kan ik misschien de vis op 1 helft van het water krijgen om te azen en als ik dan ga vissen met 5 tot 8 boilies er verspreid omheen te voeren hoop ik toch redelijk snel vis te kunnen pakken..


misschien andere mensen nog ideeen?

Gr. Remko
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

03-08-2005 12:18

Probeer uit te vinden waar de andere vissers mee vissen/voeren/blanken. Misschien een idee om met pellets of tijgernoten aan de slag te gaan, waarom denkt iedereen altijd alleen maar aan boilies.....
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

03-08-2005 12:25

Precies Martijn daar dacht ik ook al aan :wink:
Ik weet niet of je het kan(vissen tever uit de kant)/wil Remko maar meestal op dit soort wateren is pennen dé uitkomst... maar als je ze toch statisch wil pakken zou ik inderdaad voor een zeer afwijkend aas kiezen van waar normaal mee gevist word.
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

03-08-2005 18:36

Remko Oude Elferink schreef:
Robbie Faber schreef:Remco,waarom probeer je niet eens enkele dagen boillies te voeren maar dan wel verspreid over de hele(zo groot is ie niet)plas??
Dan maakt het ook niet uit,wanneer je aankomt en er zit al een enkeling te vissen,waar je gaat zitten en je kunt alle kanten uit :wink:
Het is maar een idee en miss. werkt het perfect het lijkt mij i.i.g. een mooie plas om zoiets dergelijks te experimenteren.


mvg....


is een goed idee.. maar ik denk dat ik het iets anders ga doen..
zodra ik er begin te vissen ga ik 3 a 4 dagen de helft van de plas aanvoeren. zodoende weet de vis dat er aan die kant van het water een bepaald soort voer ligt zonder last te hebben dat alles op 1 stek ligt. want er zijn ongeveer 4 a 5 plekken over de hele plas waar je kunt zitten. en vanuit daar zijn meerdere plekken te bevissen.
zo kan ik misschien de vis op 1 helft van het water krijgen om te azen en als ik dan ga vissen met 5 tot 8 boilies er verspreid omheen te voeren hoop ik toch redelijk snel vis te kunnen pakken..


Gr. Remko


Je hebt er blijkbaar goed over nagedacht Remco,ook dit lijkt mij een prima optie, gewoon proberen :wink:

mvg....
Plaats reactie