gaat grote vissen vangen niet vervelen?


Gebruikersavatar
Rik van Uden
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-12-2004 22:54
Locatie: Noord-Brabant

20-07-2005 14:37

Ik zie dat andere beter begrepen waar je naar toe wilde...
Bij mij kwam het eerlijk gezegd wel arrogant over.. nu zie ik dat dat niet bedoeld was...
Voor mij was een andere titel beter geweest...

Ok...
ik heb al meerdere dertigers mogen vangen maar heb dit jaar nog het allermeest genoten van een prachtige vis van "slechts" 22 pond die ik gisteren na een dril van 25 minuten kon scheppen.. deze vis was compleet onbeschadigd en in top conditie.. probeer niet op gewichten te vissen (zoals ik) of probeer idd jezelf doelen te stellen/uitdagingen te vinden dan denk ik dat je gewoon plezier kunt houden in het vissen en niet in een sleur terechtkomt

Groetjes Rik
mijn target is genieten van elke gevangen vis
dario canini
Berichten: 13
Lid geworden op: 09-03-2003 01:00

21-07-2005 17:41

weg
Laatst gewijzigd door dario canini op 21-08-2007 00:42, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Erik van der Westen
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-07-2005 15:12
Locatie: Haarlem

22-07-2005 00:10

Ik geniet al met volle teugen als ik zit te vissen,midden in de natuur lekker stil ,vogels fluiten,bisons af en toe die ik hoor kraken in het bos.
Gewoon lekker relext en voor het mooie een paar karpers ,want daar zit ik voor.Het wachten op de run en als die gaat adreline!!!! dat is vissen.
veel runs toegewenst....
Jan Boot

22-07-2005 00:23

Arjan Kop schreef:Als je het vissen vanut je slaapzak zat bent kun je altijd nog met een pennetje gaan vissen. Ik heb nooit anders gedaan, en het bevalt me nog steeds heel goed. Neem een lichte hengel (1 1/2 pond is bijna altijd genoeg) en ga de vissen zelf zoeken. dan geven ook vissen van een pond of tien meer dan genoeg sport, en de zenuwen die je hebt als je heel langzaam een vis benadert maken alles tot een avontuur.


Precies!

Koop een splitcane bij Edward Barder en een reel bij Young & Sons en je karpervisserij zal je nooit meer vervelen!
jan van kranenburg

22-07-2005 02:22

Arjan,

Dat is de essentie van vissen.
Helemaal gelijk.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

22-07-2005 05:50

Voor mij is de essentie van vissen: elke karper telt, het maakt mij niks uit
klein of groot en hoe zwaar en op
welke manier gevangen statisch of
met de pen........

Als je dat niet meer kan, kan je niet meer genieten van het vissen...
Dan is d elust eruit dan wordt het een must.......
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-07-2005 07:43

Maar even uit nieuwsgierigheid,wat is groot?

Op een water waar de top 10 kg is en je vangt die ook vang je dus groot.

Op een water waar de topvissen rond de 20kg liggen en je vangt 10 kg vang je dus niet groot.

Het is niet de visser die bepaald wat groot is het is het water wat dat doet.

Het is maar net hoe je het een en ander bekijkt.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-07-2005 07:54

Het is maar net hoe je het een en ander bekijkt.


Dan is het dus toch de visser? :D
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-07-2005 09:08

even terug on-topic...

Grote vissen vangen gaat mij niet vervelen. Al zijn er mensen, die vinden dat ik guppies vang :roll: :D
De omgeving veranderd regelmatig op je zoektochten en je hebt steeds een nieuwe uitdaging.

Als je op een nieuw water aankomt en je gaat eerst eens een tijdje op je bek, dan is de vreugde al groot bij een kleine vis. Als je dan uiteindelijk in je handen houd waar je voor komt, is dat echt super.

Het schaakspel met de natuur gaat nooit vervelen.

Dit jaar had ik besloten eens gericht op een grote vis te vissen op mijn thuiswater en paste heel m'n visserij aan op de betreffende vis. Als het dan ook lukt (met dank aan P. v. O te G), is het alleen maar een fantastisch gevoel, waar ik graag van blijf genieten in de toekomst.

Wat ook nooit blijft vervelen, is de eenzaamheid van de visserij en het feit, dat je zelf "kleiner" wordt van de visserij onder moeilijke omstandigheden. Het dwingt bij mij respect af voor de natuur en dat voelt ook erg goed. Het continu moeten nadenken, waar de vis nu weer uithangt en waarom, is voor mij het mooiste van het karpervissen.

Laat mij maar biggen vangen....jammer dat er hier niet zoveel zwemmen....

het wordt tijd om te verhuizen :D

een fijne dag mannen
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

22-07-2005 09:09

Ik denk niet dat het gaat vervelen
Wel blijft steeds vaker het fototoestel en de weger in de tas
En bij elke beet is er toch de spanning en de adrenaline inderdaad
Maar die zou er niet zijn als ik weet dat er alleen maar kleine vissen zouden rond zwemmen.
De mogelijkheid op een grote vis moet wel degelijk aanwezig zijn voor mij
Ik wil ook wel eens een veertig ponder vangen :lol:
maar die wil ik wel graag vangen op mijn manier.
Dat betekend dat ik niet in lig te slapen en niet op bekende wateren wil vissen,je zult me dan ook niet op wateren aantreffen als bv de zwaan al zwemmen er 70 ponders.
Elke keer als ik ge vissen is er nog de spanning die ik opbouw door
voerplekkenmaken,observeren,zijn de grote vissen wel aanwezig?Wat doen ze? zijn ze schuw?of eten ze onbevangen mijn aas? moet ik nog doorvoeren of zal ik het morgen proberen?
Met grote vissen vangen weet je dat je niet veel fouten mag maken
gewoon omdat er niet veel van rondzwemmen,de kansen zijn gelimiteerd .
Ook wil ik graag weten waarom ik een grote vis vang en waarom juist niet.
Een vriend van mij ving 15 jaar geleden een veertig ponder in nederland en dat was echt een grote vis toen,maar hij is (de vriend) groot genoeg
om nu te zeggen dat hij toen een vriend had gevraagd om een stek waar hij een dag of vier rustig kon vissen er was gaan zitten en die vis ving.Toen was het natuurlijk geweldig maar nu telt hij hem niet eens meer mee om dat het eingelijk puur geluk was,als hij er nu een vangt is het puur afgedwongen en geeft het veel meer genoegdoening dan 15 jaar geleden.
Voor mij betekend vissen nog steeds iets speciaals dat als de avond valt en de vogels komen lanzaam tot rust en je weet dat je voorbereiding goed is de elektrischiteit in de lucht minstens verdubbelt als je weet dat er een gote vis in de buurt is

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

22-07-2005 10:00

mitsz van der kamp schreef:

Laat mij maar biggen vangen....jammer dat er hier niet zoveel zwemmen....

het wordt tijd om te verhuizen :D

een fijne dag mannen


Heb gehoord Mitsz dat er in het buitenland veel grote vissen zitten :lol:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-07-2005 10:46

Klopt Wil....

daar ga ik dan ook graag naar toe...... :D

op vakantie......

Denk maar dat ik in Nieuwkoop ga wonen.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

22-07-2005 11:37

Nou Mitsz, wellicht kunnen we wat regelen samen. nieuwkoop wordt mijn target 2006. Wellicht dat ik een kruisertje koop..

Richard
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

22-07-2005 12:11

Dan kruisen onze wegen zich toch nog eens..hahaha
Arjan Kop
Berichten: 60
Lid geworden op: 07-07-2005 14:34
Locatie: Bij Leiden

22-07-2005 12:26

Jan Boot schreef:
Arjan Kop schreef:Als je het vissen vanut je slaapzak zat bent kun je altijd nog met een pennetje gaan vissen. Ik heb nooit anders gedaan, en het bevalt me nog steeds heel goed. Neem een lichte hengel (1 1/2 pond is bijna altijd genoeg) en ga de vissen zelf zoeken. dan geven ook vissen van een pond of tien meer dan genoeg sport, en de zenuwen die je hebt als je heel langzaam een vis benadert maken alles tot een avontuur.


Precies!

Koop een splitcane bij Edward Barder en een reel bij Young & Sons en je karpervisserij zal je nooit meer vervelen!


Wil jij mijn sponsor zijn? Dat spul kost me drie maandinkomens...
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

22-07-2005 16:14

Helemaal mee eens Gerrit,
En doe BB te W. de groeten :wink:
Rob
peter andrae

22-07-2005 16:38

Bah gisteren een mooie vis op de ..........s gevangen.
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

22-07-2005 16:57

Zal ik doen Rob hij maakt hele mooie hengels tegenwoordig

gr Gerrit
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

22-07-2005 17:23

peter andrae schreef:Bah gisteren een mooie vis op de ..........s gevangen.


Er staat 1 punt te veel Peter. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Jan Boot

23-07-2005 03:02

Arjan Kop schreef:
Jan Boot schreef:
Arjan Kop schreef:Als je het vissen vanut je slaapzak zat bent kun je altijd nog met een pennetje gaan vissen. Ik heb nooit anders gedaan, en het bevalt me nog steeds heel goed. Neem een lichte hengel (1 1/2 pond is bijna altijd genoeg) en ga de vissen zelf zoeken. dan geven ook vissen van een pond of tien meer dan genoeg sport, en de zenuwen die je hebt als je heel langzaam een vis benadert maken alles tot een avontuur.


Precies!

Koop een splitcane bij Edward Barder en een reel bij Young & Sons en je karpervisserij zal je nooit meer vervelen!


Wil jij mijn sponsor zijn? Dat spul kost me drie maandinkomens...


De Barder 'Bishop' kost idd een paar centen. 980 Engelse ponden om precies te zijn. Een Young & Sons Purist II komt op ongeveer 225 pond. Klosje Maxima erbij, haken, paar pennen en een goede molenaar en we zijn weg. Op de fiets de polder in en 'Close Encounters'. Bij iedere vis zit het hart in de keel.

Vergelijk dat eens met:

3 baitrunners, 3 latten van 3,75 lbs, gevlochten hoofdlijnen, rodpod, 3 swingers met LED's, 3 buzzers (met verschillende nagloeiers, verschillende tonen en sounderbox), tent (of moet ik zeggen 'dome'), bedchair, slaapzak, heeeeeel veel klein spul van Fox, PB, Kryston en Korda.

En dan zijn we er nog niet:

Boilies en uiteraard tijgers. En ook pellets en method-mixen. En natuurlijk ook dip's en multimino's.

Ok, we draaien zelf. Trigga, Trigga Ice, LT vismeel en super geheim L 30 nog wat van CC more.


Wat is duur?

Een voerboot, dat is duur.
Arjan Kop
Berichten: 60
Lid geworden op: 07-07-2005 14:34
Locatie: Bij Leiden

23-07-2005 09:13

Ik heb dan ook geen voerboot. Voor mij is het leuk met een glasvezelstok en een oud molentje. Voor de split cane stok moet ik wel heel hard sparen. Gelukkig zijn ze er goedkoper.

Ik hoop dat de mensen die hun visserij een beetje zat zijn deze manier van vissen eens gaan proberen.