alleen vissen en een dubbele beet krijgen.


Plaats reactie
raymond heuver..
Berichten: 33
Lid geworden op: 26-02-2005 12:40
Locatie: hellendoorn

13-07-2005 10:37

hallo mensen(voor degene die alleen vissen)
Ik zat vanacht weer aan het kanaal.
Ik krijg een run sla aan en sta te drillen.
na ongeveer 20 min krijg ik een zakker op mijn andere hengel.
Ik sla aan en sta nu met twee kromme hengels in mijn handen.daar sta je dan probeer maar is druk te houden op 2 hengels.dat werkt niet.ik heb een hengel neergelegt.en de eerste vis afgedritl.2e hengel gepakt maar helaas hij heeft zich vast gezwommen.en ik verspeel hierdoor de vis.
(en of het allemaal nog niet erg genoeg is is mijn vis ook nog uit de bewaarzak gelost.geen knupje om zak gelegt door de haast om 2e vis te drillen.maar nu is mijn vraag hoe doen julliedat als je 2 beten tegelijk krijgen.groeten raymond
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

13-07-2005 11:34

he Raymond,

Hoest ermee, ik hoorde van Jeffrey dat je weer flink aan het vissen geslagen ben. Mooi man.
Over die dubbele runs, ik had er op de regge ook vaak "last" van. Ik hou dan een hengel tussen de benen en ga zelf op mijn hurken zitten, staat een beetje raar, maar op deze manier kun je af en toe aan de molen draaien zodat je toch beetje druk houd. Oefening baart kunst zeg men in deze.
Maar op een na heb ik ze allemaal kunnen verzilveren. Had echter wel vissen die gewoon rustig aan het doorrunnen bleven, en blijkbaar geen obstakel opzochten.

Mvg Anton
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

13-07-2005 11:41

ik heb het in totaal 2x mee mogen maken.. 1e keer probeerde ik het allebei tegelijk binnen te halen. maar door veel geklungel 1 verspeeld..

2e keer aangeslagen en dan kijken welke vis het meeste kans heeft om obstakels te bereiken en die binnenhalen . bij de andere hengel de slip behoorlijk vast gezet en dan op de grond gelegt en de voet erop.. toen heb ik ze allebei mogen vangen.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Wesley Pieterse2
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-05-2004 20:56
Locatie: Westervoort

13-07-2005 12:22

Ik heb het pas gehad en beide vissen met succes gedrild, op een opstakelrijk water.

Eerst de ene van de struiken af getrokken, hengel tussen de benen, andere trekken, en dan om de minuut ff wisselen, ene hengel tussen de benen, andere hengel tussen de benen.. beide vissen in 1 net.. ;)

Toen lag er meer als 40 pond in het net :P (2 lage 20)
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

13-07-2005 13:02

Een paar maanden geleden ook mogen meemaken...

Tijdens een sessie gingen twee vismaten even weg om wat eten te halen en je raadt het al, eerst gaat de eerste hengel, natuurlijk geen problemen en terwijl je bezig bent gaat er ineens nog een hengel af. Eerst zit ik te kijken hoe het mogelijk is, immers je denkt er eerst aan dat de vis waarmee je bezig bent door je andere lijn zwemt, maar als je hengel dan links ligt en je vis aan je lijn ver naar rechts zwemt klopt er dus iets niet. Deze run moest ik laten gaan omdat de vis waarmee ik bezig was al te graag naar de obstakels wilde. Met moeite kreeg ik m'n vismaat te pakken (telefoon) die vervolgens als een gek terug kwam racen en de andere hengel (die was gestopt met runnen) nog aansloeg en toen gelijk op weerstand dook en ook die vis prima kon landen.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

20-07-2005 09:07

Ik heb ook zo iets meegemaakt en dat was niet eens zo lang geleden. Maar als je snachts je tent uit moet en je bent half slaap dronken. dan wil het nog wel eens een hoop problemen met zich meebrengen. :lol: Zelf had ik een run en ik pakte me hengel voor ik het wist ging me andere ook. Die run ging zo hard dat ik toch me andere hengel maar had neergelegt waar ik mee bezig was. Ik had de vis afgedrilt en het was een kleintje. Maar dat maakte niet uit! Toen me andere hengel gepakt. tot verbazing zat hij er nog aan maar hij had zich vast gezwommen in de waterplanten die met grote hoeveelheden aanwezig waren. Naar een beetje rukken kwam hij op gegeven moment los en net voor de kant PATS eraf :evil: . ik was er best wel ziek van eigenlijk want het was toch best wel een dikke :cry: maar inderdaad oefenen baart kunst maar zoiets maak je niet elke sessie mee toch>?

greetz
Jef Hegteler
Berichten: 247
Lid geworden op: 30-04-2005 21:50

20-07-2005 11:35

Had ik 2 maand geleden ofso,

Ga na lange tijd weer eens een keertje alleen vissen en jah hoor eerst een run op men linker hengel, aanslaan mooi die heb ik, nog geen 20 sec. later, gaat men andere hengel ook ik aanslaan hmm damn :p aan die andere kant zaten nog wat lui ik schreeuwen, He kom eens helpen, die '' hulper '' was snel ter plaatse en ik kon ze allebei landen :lol:

Nou dan heb ik wel alles gehad denk ik weer in gooien, 20 minuter later weer een run aanslaan, mooi die heb ik ook en je kan het al raden ging men andere hengel ook, had dit keer het geluk dat een andere visser even bij mij aan het kijken was en ik hem snel de hengel kon geven :)

en dit is waar !!!
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

20-07-2005 13:40

hoi,

ik heb dit ook meerdere keren meegemaakt. de eerste keer was toen ik met frollic viste, in 1 sessie van 4 uurtjes had ik 12 vissen gevangen, waarvan 2 keer een "dubbele run"
allebei de keren de vis aangeslagen en de hengel weer teruggelegd op de pod, met de slip niet al te ver open.
de volgende avond was ik weer van de partij, dit keer met home-maid vismeelboilies. deze sessie van 4 uur had ik 9 vissen gevangen, en ook weer een dubbele run ertussen.
wel had ik een paar lossers, maar dat waren niet de vissen van de dubbele run.
het waren gek genoeg allemaal vissen tussen de 12 en de 18 pond.
vaak maak ik zo'n sessie jammer genoeg niet mee, maar als ze hier los zijn, zijn ze ook goed los :D
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

20-07-2005 17:29

Hb het laatst voor t eerst meegemaakt. Er was wel iemand maar die had nog nooit een vis gedrild. Echter hij heeft ,m zonder mijn hulp weten te landen. Wel hebben we van hengel geruild tijdens de dril zodat de kleinere vis naar hem ging. Zelf ving ik er een op 23 pond.
Heb die jongen er ook mee op de foto gezet en hij vond het prachtig.
geloof het of niet maar nu gaat hij zelf ook karperen......Mooier kan het toch niet aflopen.

Richard
Plaats reactie