voeren


Plaats reactie
pablo de groot
Berichten: 28
Lid geworden op: 29-05-2005 17:20
Locatie: schagen

13-07-2005 17:58

ik heb een mooie plek bij mij in de buurt gevonden op een mooi stuk kanaal! nu hoor ik wel vaker dat in de maanden juli en augustus niet te veel gevoerd moet worden omdat er al genoeg natuurlijk voedsel aanwezig is!

geldt dit ook voor kanalen of is dit meer in meren en sloten?


ik zat er namelijk aan te denken een voercampagne op te zetten en over een tijdje daar te gaan vissen.

hopelijk kan iemand mij hier advies in geven.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

13-07-2005 18:04

pablo,

Ik ben juist van mening dat je gerust vrij veel kan voeren hoor.. Juist nu de watertemperatuur vrij hoog is gaat de vertering van de karper erg snel. Met een watertemperatuur van een graad of 20 moet je denken aan 5 tot 6 uur voordat het aas (ligt ook aan de verteerbaarheid van je aas) er aan de andere kant weer uitkomt.. IK ben dus niet bang om op een groot kanaal 1.5 kilo boilies eventueel aangevuld met een kilo of 4 a 5 particles te voeren... (elke dag)

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

13-07-2005 18:49

Wat andere vissers zeggen moet je je juist niet veel van aantrekken. Het beste is om puur op je gevoel af te gaan.

Wat ik zou doen (je hoeft je er niets van aan te trekken) is wel gaan voeren.
Zeker op een kanaal is het belangrijk de vis aan je aas te laten wennen en juist te concurreren met het aanwezige natuurlijk voedsel.
Voor de rest moet je puur op je gevoel afgaan en doen waar jij je het beste bij voelt. Zo zal je zien dat je ook met meer vertrouwen gaat zitten vissen en de voldoening bij succes vele malen groter is.

Succes ermee.
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

13-07-2005 18:59

Denny Verdoold schreef:Wat andere vissers zeggen moet je je juist niet veel van aantrekken. Het beste is om puur op je gevoel af te gaan.

Wat ik zou doen (je hoeft je er niets van aan te trekken) is wel gaan voeren.
Zeker op een kanaal is het belangrijk de vis aan je aas te laten wennen en juist te concurreren met het aanwezige natuurlijk voedsel.
Voor de rest moet je puur op je gevoel afgaan en doen waar jij je het beste bij voelt. Zo zal je zien dat je ook met meer vertrouwen gaat zitten vissen en de voldoening bij succes vele malen groter is.

Succes ermee.


Helemaal mee eens!

Voeren geeft vertrouwen en vetrouwen vind ik persoonlijk heel belangrijk tijdens een sessie.

Ik zou ook vooral op het kanaal voeren omdat je vooral op zo'n water de karper moet aantrekken. Bovendien kan een beetje voeren in een kanaal geen kwaad, veel spoelt al weer weg door de scheepvaart (als er scheepvaart is in jouw geval?)

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
brecht kenis
Berichten: 50
Lid geworden op: 17-12-2003 01:00
Locatie: bree (België)

13-07-2005 23:43

Momenteel voer ik heel weinig? denk ongeveer een kg per dag, omdat de vis in deze tijd vant jaar toch vrij veel trekt denk ik en je ze moeilijk op de stek kan houden door het vele natuurlijke voedsel, in de herfst durf ik wel hoger te gaan dan 3/4 kg per dag, meestal 3 dage lang en dan vissen op de 4e dag/ nacht. Maar zoals aangehaald, ieder kanaal is anders en je moet het zelf aanvoelen, belangrijkste op kanaal is vertrouwen en aasherkenning volgens mij. Op meerdere hotspots voeren kan daarbij helpen.
Mvg
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-07-2005 09:17

Pablo,

Het stuk kanaal wat je bedoeld ken ik wel.
Je kan er gerust flink voeren om ervoor te zorgen dat de vios op je stek blijft liggen.
Je moet met je aas concurreren tegen het natuurlijke voedsel en dat is niet altijd even makkelijk, maar een gedegen voercampagne kan er wel voor zorgen dat je de vis goed op je stek krijgt.

Momenteel voer ik 4 kilo boilies en 2 kilo tijgers per dag.
Plaats reactie