Iemand ervaring met hengels vastzetten??


tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-07-2005 15:22

een maatje van me heeft ringetjes op zijn hengels laten bouwen.
hij vist zijn slip potdicht, maar is nog nooit een hengel kwijt geraakt.
de ringetjes bevestig je achter de molen houder.

je kun het ook zelf maken, met platte ringen die verkrijgbaar zijn bij de bouwmarkt.
bevestiging kun je doen met stevig wikkel garen.

laten doen geeft mooiste resultaat, maar het zelf doen geeft een stuk meer voldoening :wink:
Groet'n,
Tim
peter andrae

12-07-2005 15:26

:roll: das een verkooppraatje dat zegt elke fabrikant over zijn producten voorlopig hoor ik weinig goeds over de nieuwe delkims maar okay ieder zijn ding.

Maar wederom de vraag vis je bij obstaksels en wat zal er met je delkims gebeuren als je de spoel van je baitrunner nog strakker zet,vraag mij uberhaubt af waarom zo strak.


met vriendelijke groet peter.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

12-07-2005 18:54

Ik gebruik zelf deze dingen:

http://www.raven.nl/framescript/framepr ... m8401.html

Maar dan van iets beter kwaliteit (lees: zachter rubber).

Je kunt je hengel er ook superstrak in plaatsen!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Lesley Mulder
Berichten: 127
Lid geworden op: 31-01-2005 09:16
Locatie: Houten

12-07-2005 20:09

peter andrae schreef::roll: das een verkooppraatje dat zegt elke fabrikant over zijn producten voorlopig hoor ik weinig goeds over de nieuwe delkims maar okay ieder zijn ding.

Maar wederom de vraag vis je bij obstaksels en wat zal er met je delkims gebeuren als je de spoel van je baitrunner nog strakker zet,vraag mij uberhaubt af waarom zo strak.


met vriendelijke groet peter.

wat voor problemen hoor je dan allemaal?
Ik heb ze ook inbezit en ik merk heeeleeemaal niets.
en over dat verkooppraatje, ze zeggen er wel mooi bij dat de geleider een levenslange garantie heeft, dus wat zou dan het probleem zijn?
Met Vriendelijke Groet,

Lesley.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

12-07-2005 20:14

Ik heb ze nu ook bijna een jaar; no problems at all!

Van andere gebruikers heb ik ook nog niets negatiefs gehoord.

Volgens mij worden vaak die negatieve dingen over Delkim in de wereld geholpen door mensen die helemaal gek zijn van Fox en andersom.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Lesley Mulder
Berichten: 127
Lid geworden op: 31-01-2005 09:16
Locatie: Houten

12-07-2005 20:15

Bas Hofkens schreef:Ik heb ze nu ook bijna een jaar; no problems at all!

Van andere gebruikers heb ik ook nog niets negatiefs gehoord.

Volgens mij worden vaak die negatieve dingen over Delkim in de wereld geholpen door mensen die helemaal gek zijn van Fox en andersom.

vis je dan met dyneema lijn?
Met Vriendelijke Groet,

Lesley.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-07-2005 22:23

Goed, heel makkelijk en heel effectief.
Lang leve touw!!

Pak een stuk touw. Knoop dat aan je molen (bij het stuk waar je hem aan de hengel bevestigt. Knoop aan de andere kant van het touw een lus. Doe leg je om je achtersteuntje. Doe dit niet met losse steunen, maar wel met een buzzerbars. Dan kan het touw niet Helemaal naar beneden zakken. Laat het touw ook niet te lang, dit kan oop problemen opleveren. Gewoon zorgen dat je je hengel zo ver mogelijk naar voren schuift totdat het touw strak staat.
Bij het aanslaan wel even opletten, dus het touwtje mee pakken oid.
Met het drillen heb ik nog nooit problemen gehad. soms pak ij het touwtje ook in mijn hand, soms niet.
Gewoon even proberen wat jij het fijnste vind.

Succes ermee!!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

12-07-2005 22:38

Lesley,

Nee ik vis bijna niet met dyneema. Maar ik dacht dat dit over klachten met Delkim in het algemeen ging! :oops:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

12-07-2005 23:27

ik heb ze ook wel eens met ducktape om me enkels gebonden ....
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-07-2005 00:34

Belangrijk bij de "potdichtvisserij" is dat je de hengel in een lijn met de plek waar je aas ligt plaatst.
Dit om te voorkomen dat er door het karpergeweld allerlei dingen(piepers bijv.)afbreken,of hengels van piepers gesleurd worden....

Je ontkomt er dus waarschijnlijk niet aan om met losse steunen te vissen welke bij voorkeur van rvs(stabieler) zijn.
Verder Fox rod locks bij voorkeur van de oude serie.
De nieuwe willen namelijk nogal eens op de laspunt afbreken...... :roll:

Ikzelf zet mijn startoog voor mijn pieper omdat ik niet wil dat deze als stootkussen wordt gebruikt.

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
jan van kranenburg

13-07-2005 02:43

Tot mijn stomme verbazing overkwam me vorig jaar het volgende:

Twee hengels op een redelijk lichte Ultimate pod. Shimano 3500 Baitrunners; eveneens licht afgesteld.

Ging visssen op een tot dan onbekend water.
Fox piepers.

Run volgde, en mijn hele zooitje dreigde 't water in te vliegen; kon eea nog net redden.
Vis was maar 12 pond.

Ra Ra Ra?


Mijn vertrouwen in Pods is redelijk nul.
mvg

Jan
peter andrae

13-07-2005 05:29

nou lesley ik kan wel 2 mensen die poblemen hebben met hun nieuwe delkims en dan heeft delkim wel een goede garantie maar toch is het niet fijn het is geen kleine uitgave laten we eerlijk zijn en ja het kan je met iedere beetverklikker of hengelmatriaal gebeuren dat is natuurlijk ook zo als je een merk artiekel koopt heb je er toch hoge verwachting van anders koop je het niet.
peter andrae

13-07-2005 05:37

8) potdichtvissen ken iemand mij eens uitleggen wat dat inhoudt of is dat gewoon zo strak mogenlijk tegen obstaksels aanvissen en bij de eerste piep piepen in je hengel hangen.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-07-2005 08:04

Wil dynemeema insnijden, moet er eerst lijn afgenomen worden? Als je geblokkeert vist gebeurt dat niet.

Valt biij mij in elk geval reuze mee.

Geblokkeert vissen:

gaat de vis van je af, is een nat vloeitje voldoende je hengel in de steun te houden.


Vis je je top iets omhoog, komt er al iets meer kracht op je achterdeel.

gaat de vis links rechtsaf dan komt alle kracht op de voorste steun.

Al met al is de kracht nodig om je hengel in de steun te houden niet echt groot.

Problematisch kan het worden als een vis op gang komt, een reiger of een schip.

Voor de rest zijn gewone rodlocks voldoende.

waarom blokkeren.

Simpel vis mag geen meter verder meer dan dat je ligt. Lukt dat ? Eigenlijk verbazend goed. Wat gebeurt er?

Vis haakt zich. Door de lijn en de hengel wordt de kracht die de vis tegenhoudt steeds groter. Vis bemerkt dat er links rechtsaf meer eer te behalen is, lees ruimte. 99 van de 100 gaan dan ook lins rechts af.

Moeilijk? Nee. Spectaculair? Zeker.

Zelf zet ik de delkim in de gevoeligste stand. elke piep lijkt dan een fluiter.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Lesley Mulder
Berichten: 127
Lid geworden op: 31-01-2005 09:16
Locatie: Houten

13-07-2005 08:52

peter andrae schreef:nou lesley ik kan wel 2 mensen die poblemen hebben met hun nieuwe delkims en dan heeft delkim wel een goede garantie maar toch is het niet fijn het is geen kleine uitgave laten we eerlijk zijn en ja het kan je met iedere beetverklikker of hengelmatriaal gebeuren dat is natuurlijk ook zo als je een merk artiekel koopt heb je er toch hoge verwachting van anders koop je het niet.

vissen die 2 dan met dyneema lijn?


(sorry voordat offtopic gedoe :oops: :oops: :oops: :oops: )
Met Vriendelijke Groet,

Lesley.
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

13-07-2005 11:45

Dat handigheidje met dat touwtje heb ik ooit eens van iemand gehoord die veel op zware rivieren vist. Dan vis je niet met de slip dicht, maar omdat je daar soms zulke harde runs krijgt is het verstandig om voor de zekerheid even vast te zetten voor de zekerheid.

Echt helemaal dicht vissen is hele moeilijk. Als de vis er maar snel genoeg van doorgaat, zul je toch de achtersteunen moeten vasthouden. Die kunnen ook krom getrokken worden!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
marcel bijl
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-05-2005 22:14

14-07-2005 00:08

Danny van Dijk schreef:De hengels staan altijd 1 stap van me stretcher af bij obstakelvissen en gewoon vissen.

Heten die dingen PRAX GEREEDSCHAPS KLEMMEN ??

Maar hoe bedoel je dat je lijn gebroken is voordat je de tent uit bent.
Je gaat toch niet vertellen dat je de slip zo dicht draait dat je er nog geen cm af kunt trekken.

Groeten


ja die dingen heten prax gereedschaps klemmen zal er wel een fofo van maken en die naar je opsturen als je ff je email geef


en ik bedoelde als je in je tent lig en je heb je baitrunner dicht dan KAN je lijn gewoon breken als je er niet snel genoeg bijben
heb het 1 keer gehad ik krijg beet sla aan en de lijn zat om de top van de andere hengel (vraag niet hoe het kan) de vis zwom rustig verder en de lijn brak (12 ponds 32/100) dit kan dus ook op je rodpod gebeuren of in het ergste geval trek die de zooi om en neem de je hengel mee
wil je echt een onzichtbare onderlijn maak hem eens van pva
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

14-07-2005 04:16

Ik heb geprobeert om de achter steunen te maken zoals Mitsz ze voorstelde dit is me dus voor geen meter gelukt :D .

Met touw de molen aan de buzzerbar vastbinden kan en wil ik niet omdat ik met losse steunen vis en omdat ik de boel vastbinden een beetje ongelukkig vind ( en te veel werk :lol: ).

Dus dit is mijn oplossing die ik over een kwartier ga uit proberen.
Toch maar de startoog tegen de optonic .
Heel kort op de hengels zitten.
En de hengels omhoog zetten met de kont van de stokken in butt cups.

Mag dit goed of fout gaan ik laat het vanmiddag weten.

Groeten Danny.
Danny van Dijk
Berichten: 110
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

14-07-2005 07:08

Nou goed ben dus alweer terug.

Ik heb de hengels als volgt neergezet, losse steunen en de hengel als het ware vastgezet door het startoog tegen de optonic te zetten en de hengel einde in de butt cup.
Met de toppen iets omhoog.

Op het eerste gezicht leek dit stevig te klemmen maar niets is minder waar.
Als ik de hengels niet letterlijk tussen de benen had staan was ik er nu 1 kwijt geweest.

Ondanks dat de voorsteun diep in de grond stond heeft deze toch een paar cm meegegeven.
Waardoor de achterkant van de hengel los kwam, heb deze gelukkig nog snel genoeg kunnen pakken voordat ik de gevolgen hiervan heb kunnen onder vinden.
Heb hem nog wel mogen landen schubje van 16 pond.

Ik moet hier zeker een andere manier voor vinden.
Mocht ik deze niet vinden probeer ik het in de winter wel weer wanneer de vis minder sterk is en planten zo goed als afgestorven zijn.

Hoor en lees ook meer en meer over de rodlocks van fox en solar.
Zijn er ook mensen die hier geen goede ervaringen mee hebben?.

Ik weet het kan soms teveel vragen /willen weten maar dat kan alleen maar goed zijn.

Danny.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-07-2005 07:45

Marcel,

Je lijn kan altijd breken. De huidige gebruikte lijnen breken echter nooit door de "kracht" van een karper.

Danny zie eerdere berichten over locks. Als je wijs bent neem je je handel eerst mee naar een grasveldje in de buurt.

Beter daar een paar lachende kids, dan een passant die in zijn broek zeikt als jou hengel te water gelanceerd wordt.

Er zijn bij de gamma ook plastic klemmen te koop voor leidingen. Daar past precies een cone in.

MVG

Klaas
Pieter van der Rijt
Berichten: 43
Lid geworden op: 28-07-2004 08:28
Locatie: Almere

14-07-2005 08:55

Onder mijn rodlocks heb ik een reepje klitteband van 20 cm waarmee ik mijn hengel vast zet.
Even wennen met hengel oppakken.
Niemand is slecht, totdat hij het tegendeel heeft bewezen.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-07-2005 09:45

Pieter,

Aardig onderschrift.

:wink:

Goeie tip ook.

MVG

Klaas
Chris Gabriele

19-07-2005 19:41

Heren,

Ik ben in 1988 begonnen met vissen tegen lelies en andere obstakels aan.
Dit deed ik door op slip te vissen.

De methode is heel simpel, we willen dat de vis geen vaart kan maken of eventueel terug zwemt.
De hengels zette ik zo dat als er een aanbeet volgde, de hengel in de fox gedrukt werd (pieper).
De hengel stond tov het aas bijna 90 graden, doordat dan bij een aanbeet de druk langzaam op de vis komt wil deze nog wel eens terug zwemmen.

De rod pod zetten ik vast met haringen en touw met elastick.
Ik gebruikte RH kopjes voor achter.

gr Chris.
Mark v Jaarsveld
Berichten: 409
Lid geworden op: 23-08-2004 21:32
Locatie: gouda

19-07-2005 20:14

Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

19-07-2005 20:20

Mark v Jaarsveld schreef:ik heb deze Afbeelding

klemmen heel goed~!


Deze heb ik ook.. Heb mijn hengels al heel vaak krom zien staan (jah, kan er niets aan doen, maar kijk altijd ff naar mijn hengels als ik een run krijg, zo'n prachtig gezicht) maar zijn er nog NOOIT! uitgegaan