Prijsniveau van hengelsportboeken (Karper e.d.)


Plaats reactie
Hendrik Laar
Berichten: 93
Lid geworden op: 25-08-2002 02:00

09-07-2005 01:23

Hallo, het valt me de laatste tijd op dat er behoorlijk hoge prijzen worden gevraagd (en geboden) op de talloze sites voor diverse hengelsportboeken, zoals bv. die van Luc de Baets en Alijn Danau.

Mijn vraag is nu, zijn deze vraag- en verkoopprijzen van (ver) boven de Euro 60,- reëel of is de marktwerking momenteel een ietwat in de war. Bestaat er een soort van referentielijst waar een ieder gebruik van kan maken om te zien wat de gemiddelde - en huidige prijs is voor een bepaald hengelsportboek ?.

Ben zeer benieuwd naar jullie mening(en), suggesties en input waarvoor bij voorbaat vriendelijk dank.

Beste groet, Hendrik
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

09-07-2005 08:01

Als boeken verzamelaar wil ik hier wel wat over zeggen

Een mooie (een maal gelezen en daarna weggezet) karperbleus kost op het ogenblik 80 tot 100 euro en een dunne lijn 40 tot 60
En dan hebben wij nog mazzel in Engeland had zo n boek als karperbleus algauw 150 pond moeten kosten
Een en ander hangt af van vraag en aanbod natuurlijk vandaar de van tot prijs
Zo zou de prijs van een aan de waterkant stukgelezen exemplaar aanzienlijk lager moeten zijn maar de meeste denken dat ze voor zo n boek ook de hoofdprijs kunnen vragen,
Verder hecht de een meer waarde aan een bepaalt boek dan de ander
En zal diegene die er niet zoveel voor over heeft, maar het wel wil hebben, al gauw klagen dat het zo duur is.
Maar dat is een echt nederlands verschijnsel.


gr Gerrit
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

09-07-2005 08:03

ps als je wat richtprijzen wilt weten van bepaalde boeken kun je me altijd mailen

gr Gerrit
Hendrik Laar
Berichten: 93
Lid geworden op: 25-08-2002 02:00

09-07-2005 09:34

Bedankt Gerrit voor je aanbod, ik stuur je een zg. PB-tje dit weekend.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-07-2005 09:45

What is duur? Of je kan zeggen : Het is een hoop geld.
Een duidelijk nuance verschil.

Enerzijds is het gerechtvaardigd, anderzijds : waarom zul je een mooi en goed boek verkopen?
Dat vraag ik me vaak af, later krijg je altijd soijt van je verkoop.
Zo verkocht ik eens een LP 25 jaar geleden van Cheap Trick omdat ik de lp niet meer leuk vond, te soft, maar ik moest dat ding destijds nu eenmaal hebben!. Nu baal ik daar nog steeds van. Ik heb nadien nooit meer een single of lp verkocht.

Uiteindelijk draait het erop uit : tis maar wat de gek ervoor over heeft.

Wil je het graag hebben : KOPEN.

Geld gaat en komt en gaat en komt en.....

gr Harnold
Plaats reactie