trieste afgunst


Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2005 20:45

goed, dan boek ik nu voor een driedaagse sessie.

als je in slaap valt kun je fluiten naar je geld......
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-06-2005 21:00

Mitsz,

Ik denk dat Marck het wel voor half geld gaat doen plus 3 kilo bollen per dagdeel.. :lol: , blijft ie op zeker wakker! 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

30-06-2005 21:40

Ik vindt dit wel een interessante discussie. Wat doe je als je met afgunst en stekkenpezerij te maken krijgt? Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook wel mee te maken heb (gehad).
Uiteindelijk is het zo dat de andere partij jou en/of je visserij totaal niet respecteerd. Is het wel zo verstandig om een gesprek aan te gaan? Over het algemeen nemen deze mensen het met meer zaken niet zo nauw(omgeving stek, vis behandeling en degelijke). Oftewel bijt je een beetje van je af en hoop je dat ze je een beetje met rust laten en neem je het geroddel enz voor lief. Of probeer je ze met een gesprek het een en ander duidelijk te maken, wat in 99 van de 100 gevallen toch niet lukt en er in resulteerd dat alsnog op zoek kan naar iets anders.

mvg,
Kees
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

30-06-2005 22:04

Ik vind dat Mitsz gelijk heeft, dat hij is verhuist naar een nieuw water..

Het is een beangstig gevoel lijkt mij, je zit er niet meer met alle plezier aan een water..

Verder denk ik dat je je veiligheid boven alles moet zetten!
FCG, Trots van het Noorden!
killian de bruijne

30-06-2005 23:40

is mitsz naar een ander water gegaan? naja vind ik wel slap hoor. maja je hebt wel een zoon dus eigenlijk ook wel begrijpelijk ik had iig niet weggegaan


vind het wel raar dat iemand als mitsz bedreigt word, om zn vriendelijkheid zal t zeker niet zijn gegaan!

groete
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-07-2005 00:24

Mitsz gebruikt gewoon zijn verstand,

Ik heb zelf twee zoons, hun veiligheid zal ik nooit en te nimmer op het spel zetten om slechts een " vissie " te mogen vangen.

Dan maar tijdelijk zwichten voor de bedreigingen, beter buigen dan breken.

Heb ik al meer gedaan, ook hier op dit forum heb ik wel eens moeten buigen. Gebroken hebben ze me echter niet.
killian de bruijne

01-07-2005 01:29

[quote="Michel Hollaar"]Mitsz gebruikt gewoon zijn verstand,

Ik heb zelf twee zoons, hun veiligheid zal ik nooit en te nimmer op het spel zetten om slechts een " vissie " te mogen vangen.

Dan maar tijdelijk zwichten voor de bedreigingen, beter buigen dan breken.

Heb ik al meer gedaan, ook hier op dit forum heb ik wel eens moeten buigen. Gebroken hebben ze me echter niet.[/quote]

ja begrijp t ook aan de ene kant wel, maar toch jammer dat hij zich heeft laten wegpesten/treiteren hoe je t ook wil noemen, wil ook wel graag weten wie die persoon is :wink:

groete
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-07-2005 01:35

Quote Kilian : "

ja begrijp t ook aan de ene kant wel, maar toch jammer dat hij zich heeft laten wegpesten/treiteren hoe je t ook wil noemen, wil ook wel graag weten wie die persoon is "

Vraag het Mitsz in een PB, of je antwoord krijgt waag ik te betwijfelen.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-07-2005 06:55

Bespaar je de moeite zou ik zo zeggen.

Zoals ik al zei: met de een heb ik al bijgelegd, maar de ander is gewoon te verblind met woede.

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

01-07-2005 08:57

Te verblind van woede zeg je Mitsz? Volgens mij is het eerder verblind van afgunst. Ik denk dat dat dichterbij komt. Eigenlijk gewoon kinderachtig.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
killian de bruijne

01-07-2005 10:55

[quote="mitsz van der kamp"]Bespaar je de moeite zou ik zo zeggen.

Zoals ik al zei: met de een heb ik al bijgelegd, maar de ander is gewoon te verblind met woede.

mvg Mitsz[/quote]

maaar wie is die gast dan? een nieuwe visser ofzo? want die ik ken hebben t echt niet slecht met je voor!

straks komt die gast bij mij ook lijp lopen doen :roll:
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-07-2005 11:16

Dank je Killian, maar het zou de boel enkel maar verslechteren niet waar?

Ik denk, dat ik een net iets te hoge boom was. Die vangen veel wind :-?

Gewoon lekker vissen joh; dat doe ik dit wiekent ook :D

spreek je nog

Mitsz
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-07-2005 11:17

Praten met diegene die je het leven zuur wil maken?
Mensen iets proberen te leren inplaats van ze negeren(ook al zijn het in eerste instantie eikels)

Het zijn van die dingetjes die soms wel willen werken.

Echter er zijn figuren bij die als ze voor je staan een heel ander persoon zijn dan als ze niet voor je staan,juist deze mensen zijn het "gevaarlijkst" het zijn de mensen die je alleen in de rug "aanvallen".

Niet alleen onder karpervissers komt dit soort voor maar ook onder collega's (mede boilie producenten) en in het dagelijks leven dat niets met vissen te maken heeft.

Probeer er boven te staan hoe frustrerend dat ook soms mag zijn.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-07-2005 12:16

Heren,

allemaal hartelijk dank voor jullie steun. Hiervan zal ik vriend P. ook verwittigen.

Ik ben in de bevoorrechte positie, in een zeer waterrijke omgeving te wonen en zal me voorlopig nog wel vermaken. Praten doe ik voorlopig aan de waterkant niet meer met andere vissers. Ik vis gewoon weer helemaal achteraf als het kan.

Dit is voor mij nu even de remedie voor dit soort toestanden.

een visrijk weekeinde toegewenst Mitsz

ik ga de boel ff klaarzetten :lol:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-07-2005 14:20

Mooie "avatar" Mitsz,

Mag je met trots zuinig op zijn.

Vang ze en doe je maat de'nostalgische' groeten :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-07-2005 15:03

Trots?

als een hond met zeven pielen Henk :D

zal de groet'n doargev'n

Mitsz
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

01-07-2005 16:58

Mitsz, is goed:p mag ik dan wel op je stek vissen? :evil: :lol: 8) Haha, 3 daagse sessie kost je 200 euro! :lol: Of 150 en 3 kilo boilies met vangstgarantie op je stek :p hahah! Nee, geintje moet kunnen mannen. Zou er hier dan toch een gat in de markt te vinden zijn? Beveiliging bij sportvisserij? Dubbelgevoel; voordelig als je beveilligd, nadelig als je beveiligd moet worden. Het zou toch niet zó ver moet komen mannen?

MVG,

Marck de Jongh
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

01-07-2005 17:05

Foute boel,jochie bij mij in de buurt schepte op over zijn watertje,nu zitten er andere mensen,had ie ze mond maar moeten houden,kijk hoe druk het is op de zwaan en kinselmeer bijvoorbeeld,dankzij bekende bladen>Maakt allemaal niet uit,want la mouche in een artikel heeft me ook daar naartoe getrokken,maar je moet niet achteraf huilen.Maar dat er fysieke dingen gebeuren is natuurlijk betreurend,mensen claimen stekken tegenwoordig en dat geeft wrijving,op een bekend water in amsterdam vist iemand op een stek dat ''de rieten'' heet en vistte vanaf daar naar het eiland aan de overkant(350m),naar het zwembad en het ratten eiland en hij word nog kwaad ook als je er wat van zegt,hij heeft het geweten
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-07-2005 17:59

Lindsey,

wat heeft hij geweten.?
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

01-07-2005 18:25

Zojuist van goede vriend P. slecht nieuws gehad.

Hij zit leuk te vissen op zij thuiswater, ergens in Europa en is onlangs serieus bedreigd, vanwege zijn succes. Andere vissers vangen nog maar weinig vanwege zijn succes en zijn hierdoor zelfs fisiek geworden.

Hetzelfde is mij onlangs gebeurd aan mijn thuiswater. Inmiddels bijgelegd, maar het zal je maar gebeuren....

Zelfs de overweging, te stoppen met vissen is zowel P. en mij niet bespaard gebleven.

Met alle respect maar ik vind het weer zo 1 onzinnig verhaal, feiten wil ik zien , waar , hoe, wat is het gevolg.
Is er een klacht neergelegt bij de plaatselijke hengelsportvereniging, waterbeheerder, gemeente,politie ,what ever.
ik bedoel hiermee vaak hoor en zie ik verhalen over stekkenpezers en diefstallen, maar als je(als bestuur/controleur/belangstellende) een beetje gaat spitten in dit soort verhalen ligt de zaak een heel stuk genuanceerder`.
Er doen een hele hoop broodje aap verhalen de ronde, maar als je deze personen om feiten vraagt, krijg je verhalen als dat heb ik gehoord en word het allemaal een beetje schimmig alleen al dit gedeelte van de zin ``ergens in Europa `` daar staan bij mij de haren al overeind.
Waar is dit Denemarken , Engeland, Frankrijk,Mars?
Juist door dit soor verhalen krijg je het idee dat karpervissen een sport is waar je minimaal een riotgun nodig hebt om een beetje plezier van je Hobby te hebben,
Om niet te zeggen dat de beginner snel door zulke verhalen afhaken.

Wil daarmee niet zeggen, dat het niet voorkomt maar om daar nou gelijk een soap van te maken?
ik vis zelf nu meer al 25 jaar op karper en ben in die tijd 1 keer aangesproken dat ik op de verkeerde plek zat te vissen, dus opruimen en verkassen.
Groet Henk
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-07-2005 18:42

Blijft echt te triest voor woorden dat mensen in plaats van zelf hun best te doen om ook een visje te vangen liever gaan lopen zeiken op degenen die het wel doen. Dat mensen je hierom zelfs bedreigen is natuurlijk te gek voor woorden, maar helaas realiteit tegenwoordig. Blijkbaar kan het ego van sommige mensen het niet verdragen dat anderen meer vangen. Ik denk dat de beste remedie nog altijd stilhouden is, maar waar moet dat heen met onze karpervisserij als je zelfs de locale vissers al niet meer van je vangsten kan vertellen?
Karpervissers isoleren zichzelf noodgedwongen steeds meer, we weten immers allemaal wat ervan kan komen als we dit niet doen. Gelukkig zijn op het water waar ik nu bezig ben de vissers redelijk open naar elkaar, maar ik heb ook op plekken gevist waar dit niet zo was. Als de situatie zo grimmig wordt als Mitsz omschrifjt denk ik dat een ander water pakken de enige oplossing is, ook al geef je degene die je bedreigt heeft hiermee zijn zin.

Dit soort verhalen doen me trouwens aan een paar wijze woorden denken:
Als je niks vangt ben je een sul en tel je niet mee
Als je zegt dat je niks vangt ben je een leugenaar
Als je zegt dat je veel vangt ben je een leugenaar
Als je bewijst dat je veel vangt ben je een opschepper
Als men je ziet vangen maakt men je plezier kapot
Als je schrijft wordt je een pispaal
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

01-07-2005 23:35

pijn als ze meer als je vangen
pijn als je de oogen uitsteken
pijn als beter vis gereedschap hebben
pijn als ze meer vrije tijd hebben
pijn als ze net een nieuwe stek hebben
pijn als ze gewoon beter zijn

leg je er bij neer je zou het tog ,al niet redden
wel spijtig mitsz (triest)trek het je ,jullie niet aan

je weet wel beter!
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

01-07-2005 23:39

dat ie fout is,maar trekt zich er niks van aan,zo bedoel ik het michel hollaar,was jij het?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

01-07-2005 23:50

Henk,

als je feiten wil, dan moet je ze verzamelen. Ik mag er toch vanuit gaan, dat ik in een delicate kwestie als deze een beetje discretie behouden mag? Zie je anders de gevolgen van openbaarheid in deze niet in?

Ik hoop van wel.
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

02-07-2005 00:49

Weet je Mitsz,

Het zijn dit soort gasten die:

* je plekje pakken op een parkeerplaats terwijl jij er al stond te wachten
* zondag in de kerk braaf zijn, maar 's avonds achter kazaa de vetste hp downen
* een miezerig baantje hebben en bij het vissen de bink uithangen
* lekker naar de costa brava gaan en om 10.00 al aan het bier zitten
* en klagen dat er zoveel Spanjaarden zijn...
* altijd klagen over het weer
* altijd klagen dat een ander meer verdient
* zich kapot meten schamen dat ze kinderen hebben
* van hun hobby een ziekte maken
* meer in een karper zien dan in hun vrouw (of zo)
* echt niets beters te doen hebben
* maar vooral.....je moet vermijden

* ................................................... (vul maar aan)

8)

Vang ze, en maak je niet te druk over dit soort figuren....'t is de moeite niet.................