trieste afgunst


Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-06-2005 12:29

mitsz van der kamp schreef:30+ers vangende 30+ers....... :D



Mitsz wat moet dat dan worden als we 60 zijn :lol:
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

30-06-2005 12:33

Damn het word met de dag gekker meen ik :o
Ik zou het ook niet tof vinden als ze mij zouden bedreigen omdat ik op een voerplek zit, het komt toch regelmatig voor dat dat gebeurt denk ik zoveel stekken zijn er nu ook weer niet op de waters die ik bevis :-?
Maar ik bijt met dezelfde harde tand terug dat staat vast.
Overigens mottenballen op de stek :-? :-? ongelooflijk weer
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

30-06-2005 13:04

Mark,

tuurlijk mag je daarvan balen, en het gaat ook veel te ver om iemand te bedreigen omdat je "in de buurt van zijn stek komt". Maar dat is net wat ik zeg, het water is van iedereen en een stek claimen is bij mij al helemaal uit den boze. Ik snap het ook niet dat diegene die maar een paar uurtjes vissen een voerstek aanleggen. Je kunt in die paar uurtjes meer vangen als je mobiel bent, dus een voerstek snap ik dan niet helemaal. als ik maar een paar uurtjes tijd zou hebben zou ik instant gaan vissen met een erg hoogwaardig aas. niks voerplek, niks stek claimen.

Alleen als ik weet dat er iemand voert (ook al is het voor een paar uur in de week) probeer ik die stek wel te mijden. Ik behandel ze net zo als dat ik graag behandeld wil worden.

Het is gewoon te triest voor woorden dat dit allemaal gebeurd....
killian de bruijne

30-06-2005 13:24

[quote="mitsz van der kamp"]Het zet me allemaal wel aan het denken, dit soort dingen. Ik heb de stek maar laten varen en ga nu op een klein en zo goed als geheim watertje aan de slag. Daar moet het met twee weken klaar zijn en dan maar weer naar de "Beerput". Lekker rustig vissen zonder buren.

Het is zo klote, want ik woon gevoelsmatig aan het water. Als ik m'n hengels op de steunen heb liggen, dan kom ik als het ware thuis.

Een karper kan dit toch allemaal niet waard zijn..........[/quote]

mitsz, je gaat toch niet ergens anders vissen door zo een iemand? :roll: kom op zeg. dit lijkt mij toch niet iets voor jou! gewoon door vissen.mochten ze vervelend doen wil ik t wel heeeel graag horen


groete
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-06-2005 13:28

gewoon 4 kuilen rond je tent graven een netje erover heen met gras/aarde ,als iemand je dan wil komen lastig vallen dan valt hij in het gat,en je kan dan zo over zn hoofd heen zeiken!

(neem mij maar niet al te serieus in deze! )
jan van kranenburg

30-06-2005 13:35

Wil,

Gratis consult :)

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

30-06-2005 13:37

michel Tja schreef:
(neem mij maar niet al te serieus in deze! )


Ok doen we dan ook niet :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2005 14:05

mitsz van der kamp schreef:
30+ers vangende 30+ers....... icon_biggrin.gif



Mitsz wat moet dat dan worden als we 60 zijn icon_lol.gif


60 plussers zijn ook 30 plussers Wil.

De gratis consulten van Jan misschien aanbevelingswaardig?
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-06-2005 14:35

Is natuurlijk ook waar.

Misschien ben ik vanmorgen toch te vroeg op gestaan.

Zal eens info gaan inwinnen bij Jan.

Over 2 jaar word ie namelijk 70 en we weten nu wat dat gaat betekenen :lol:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-06-2005 14:38

Is natuurlijk ook waar.

Misschien ben ik vanmorgen toch te vroeg op gestaan.

Zal eens info gaan inwinnen bij Jan.

Over 2 jaar word ie namelijk 70 en we weten nu wat dat gaat betekenen :lol:
ruud koper
Berichten: 54
Lid geworden op: 18-01-2005 18:28

30-06-2005 15:52

Om triest van te worden.

Zelf gelukkig nog nooit meegemaakt wel een aantal keer gehoord van andere karpervissers.

Die kregen ook gewoon de schuld van dingen die ze niet hadden gedaan maar een verhaal doet snel zijn ronde.

Afgunst zal altijd blijven bestaan daar moet je gewoon sterk boven blijven staan.

Ik zal zeker door blijven vissen op het zelfde water.

Ruud
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-06-2005 16:05

Mitsz,

Er is een mogelijkheid..
Zulke gasten moet je gewoon helpen een visje te vangen.

De afgunst komt voort uit onkunde, ze snappen er de ballen van, kunnen niet vissen en niet met andere vissers omgaan.

Nodig ze uit om samen te vissen.
Help ze op weg, laat zien hoe jij het doet en vooral het hoe en waarom.
Doe het eerlijk en naar beste weten en kunnen..
+++++++++++++

Ik heb me ook eens bedreigd gevoeld door twee Duitse vissers in Frankrijk.
Werd eerst uitgelachen, later beschimpt en voor idioot uitgemaakt.
Ze zaten een 100 meter verderop, en vingen al drie dagen nix.
Omdat ik wel ving ging ik op de vierde dag eens bij hun kijken???
Maakte opmerkingen waar rekening mee te houden, en hoe ik het zou doen, maakte er dus eerst geen vrienden mee, maar het bruggetje was gelegd.
'S avonds op dag 4 ving ik een mooi vissie, en één van hen kwam effe kijken, ik deed het netjes, onthaakte voorzichtig en zette de vis onbeschadigd terug.
Liet hem zien hoe ik viste, vertelde in gebrekkig Duits over mijn aas, gaf hem een ruime kilo bollen mee en wat denk je?????
Een paar uur later was het bingo daar, een hoop kabaal en geschreeuw in het donker, de vis werd genet en was binnen..

Volgende vakantiedagen nog veel meer overlast van die gasten gehad!!!!
Alles moesten ze weten, alles werd genoteerd van onderlijnen tot boilies maken op watertemperatuur..Oh ja, Ik moet nog steeds een keer bij hun aan 'der Main' komen vissen!

Moet er toch een heen, de uitnodiging staat nog steeds!

Bedenk; kwaad met kwaad vergelden help niet..
Had ik ze zoals gewoonlijk voor hondekoppen uitgemaakt, dan had ik het kunnen schudden..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2005 16:12

Beste Henk,

een van die gasten had ik al uitgenodigd op m'n stek te vissen en ving er drie die nacht. Met deze vent al wer bijgelegd, maar het zet je wel te kijken.

Die ander was bijzonder agressief en wil ik niet eens mee in dezelfde stad wonen :-?

Ik snap je punt en dank je voor je inbreng, maar deze figuur mag van mij de *&##&??/* krijgen.....
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

30-06-2005 16:13

ergenissen heb je altijd wel aan de waterkant.
heb het vorige week nog wel mee gemaakt..

kwam vrijdag avond op een water hier in de buurt om ff te kijken welke stekken er nog vrij waren omdat we er zaterdag op zondag wilden vissen met 2 man..

ik had ongeveer 1kg particles en 200 gram boilies mee genomen om een beetje te voeren op mijn stek.. (voor 4 hengels)

toen ik een stek had gekozen en wilde voeren kwam er een kereltje aan. die aan de overkant zat te vissen.. die vond dat ik teveel voerde.. en dat ik het water aan het kapot maken was (op een vrij onvriendelijke manier)
.. ik was met hem oneens. ook al werd er veel gevist.. het water is ongeveer 4ha groot en er zwemt een bestand rond van ongeveer 150 karpers (schatting) en een heel groot witvis bestand. dus de particles zouden naar mijn idee zo weg zijn...

maarja om toch maar aardig te zijn heb ik de helft maar gevoerd. zal blij zijn als je vakanties weer voorbij zijn en de mensen er alleen maar weer in de weekenden vissen.. dan kan ik tenminste doordeweeks er weer leuk aan de slag.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

30-06-2005 16:54

Vissen is een sport, waar het bijna voor 100% draait om sportiviteit! Vang je een vis, ben je blij, verspeel je er een, vat je dit sportief op. Zit er iemand op je stek, schop je hem verrot! Wat klopt daar niet van? Als iemand op mijn stek zit, vraag ik hem aardig en vooral beleefd om te verhuizen, zeker als het een witvisser is. Als het een andere karpervisser is wacht ik tot hij weg is, en ga ik tijdelijk op een andere stek zitten. Je wil niet weten hoe vaak ik dit heb meegemaakt! En als je een echte sportvisser bent zet je door! En laat je je niet aflijden door een bedreiging. Desnoods doe je aangifte, maar de meeste mensen die bedreigingen uiten, zullen het uiteindelijk niet durfen waar te maken. Er zijn natuurlijk wel gekken tussen, maar daar moet je je vistijd niet door laten verknoeien zolang je hem niet ontmoet! En bedenk natuurlijk altijd, het water (dus een stek ook niet!) is nooit van jou persoonlijk, tenzij je het land bezit. Maar probeer dit soort geschillen op te lossen met dialogen!!!

Genoeg bull, je hebt gewoon niet altijd even veel geluk in het vissen/het leven! Je moet hier gewoon sportief mee omgaan, en elk nadeel heeft zijn voordeel! Als die persoon een paar uurtjes vist, maar er een vermogen aan voer in gooit, zal de karper dus wel op die stek blijven. Maak de karper bekend met je eigen boilies, en je vangt weer gewoon! En zeker als die persoon maar een paar uurtjes vist, maak je er niet te druk over!

Zo vat ik het allemaal op!
Groeten Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

30-06-2005 17:04

wat heeft het ijselmeer dan nog een charme vergeleken met de plassen eromheen........de enigste x dat je daar kan worden lastig gevallen is door een zwerm aalscholvers :D
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

30-06-2005 17:07

Tja en zo gaat het maar voort! Jammer maar helaas!

dat het zo moet.

Groet
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

30-06-2005 18:08

Mitz,
triest inderdaad. Maar het is niet alleen van deze tijd. Het is echt van alle tijden. Zodra je naar buiten treedt met vangsten wek je schijnbaar jaloezie op bij sommigen. Kan een reden zijn om je te gedragen als een grijze muis.

Groet,
Sjors
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2005 18:16

Je hebt gelijk Sjors,

ik zat echter alleen maar te vissen.... Zo ook vriend P. Hij scoort gewoon erg goed.

Heb wel een lesje geleerd en zal nu nog voorzichtiger zijn....

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

30-06-2005 18:29

Het is echt jammer dat het zo moet gaan, maar ja als je niets vangt dan moet je tegenwoordig je frustraties maar op een ander botvieren naar het schijnt.

Soms zul je zelfs afgunst tegenkomen uit onverwachte hoek, echt van mensen waar je het niet van verwacht. Raar maar waar, ik deel mijn vangsten dan ook echt maar met een klein select groepje. Ik zal echt niet meer het achterste van mijn tong laten zien.

Het is vreselijk jammer maar ik wil me het plezier in mijn visserij niet laten vergallen door anderen.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

30-06-2005 18:42

Ik denk dat we langzamerhand allemaal Eddy's onderschrift moeten gaan gebruiken........

Wat een stelletje zielepoten, wetend dat Mitsz oud en wijs genoeg is, zal hij wel de juiste beslissing nemen.

Eventueel vrijwilligers aanwezig om als ontvangstcomitee op te treden ?

Weglopen ?, ben je dan een schijterd ?
Kwaad met kwaad vergelden ? ben je dan als verantwoordelijk ouder bezig ?

Snap het dilemma,
succes, of is het sterkte ?
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Rob Arts
Berichten: 113
Lid geworden op: 07-06-2005 21:03
Locatie: Gennep

30-06-2005 18:58

:o

Ik ben nog maar net begonnen met vissen op karper, en schrik een beetje van dit soort verhalen. Komt dit nou ook voor bij bv. het vissen met een picker of zo ? Ik heb zoiets dergelijks nooit meegemaakt. En ik ving, meestal samen met vismaat, toch behoorlijk. Er zijn nu eenmaal mensen die blijkbaar het vissen boven alles zetten, met dit soort uitwassen....het is mij niet waard een potje te vechten om een vis, schei uit zeg.....dan maar de wijzere en zo'n stumperd laten lullen....

Ik ben nu 6 keer of zo (zonder succes) weggeweest en blijf volhouden op dat plekkie....maar ik krijg op dit forum wel eens de indruk dat er wel erg fanatieke gasten bijlopen, en dat schrikt me wel af....je zou ze tegenkomen, en een keer per ongeluk op "hun" stekkie belanden.....alsof iemand dat kan claimen.....

Al vang ik niets, dan ben ik lekker ontspannen bezig geweest....we hebben het nog steeds over vissen dacht ik....

:wink:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

30-06-2005 19:00

Zalig zijn zij, die met weinig genoegen nemen!

Het enige wat je kunt doen is praten met die gasten of met meerdere personen uit vissen gaan, zodat je van je "opponenten"minder fysiek geweld kunt verwchten.

De scene groeit, maar alle publiciteit omtrent de karpervisserij, wordt er zeker niet beter op.

De egotripperij is slechts een onderdeel van dit soort reakties, maar ook de kosten die men moet maken om op de plaats van bestemming tekomen spelen een, zeker geen ondergeschikte, rol. Boilies zijn duur bovendien, als men ze koopt! Materialen zijn ook al niet goedkoop.
Tel dit bij elkaar op, en hoppa weer een gefrusteerde niet vangende mens erbij die waarschijnlijk na verloop van tijd wel zal afhaken.
Hopelijk.

Ik heb persoonlijk op dit moment er weinig last van, maar kan je wel vertellen dat men mij enkele jaren geleden volgde om te zien waar ik mijn vissen ving.
Hoe zielig kan een mens zijn.

gr Harnold

Ook te huur als bodyguard :wink:
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

30-06-2005 19:02

Dat is ook de reden rob dat ik de rust op zoek bij ons in de buurt. Er zijn nog zat plekken aan het kanaal dat ik bevis waar nog nooit een karpervisser gezeten heeft. En het ligt compleet afgelegen middenin het veld. Ik weet dat sommigen onder ons die mogelijkheden niet hebben en daarom ben ik er ook heel content mee.

We spreken nog wel rob op de camping.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

30-06-2005 20:39

Persoonlijk bodyguardservice:

€50 per dagsessie;
€60 per nachtsessie;
€25 per extra dagdeel;

Meerdaagse sessieprijs in overleg.

Helaas:) maar de anders zijn bedreiging is mijn brood :lol:

Nej mensen, jammer dat het zo moet gaan!
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel