trieste afgunst


Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

29-06-2005 23:55

Zojuist van goede vriend P. slecht nieuws gehad.

Hij zit leuk te vissen op zij thuiswater, ergens in Europa en is onlangs serieus bedreigd, vanwege zijn succes. Andere vissers vangen nog maar weinig vanwege zijn succes en zijn hierdoor zelfs fisiek geworden.

Hetzelfde is mij onlangs gebeurd aan mijn thuiswater. Inmiddels bijgelegd, maar het zal je maar gebeuren....

Zelfs de overweging, te stoppen met vissen is zowel P. en mij niet bespaard gebleven.

Waar gaan we met het vissen naar toe mannen, als we niet ongestraft een visje kunnen vangen?

met vriendelijke groet

Mitsz
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

30-06-2005 00:02

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik als ik alle verhalen van en over jou lees, ik ook een jaloers gevoel krijg. :oops:
Maar om iemand dan maar te gaan bedreigen, nee niet echt mijn ding.
En wat bereikt men ermee?? noppes.
't is stil aan de waterkant
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-06-2005 00:03

Mitsz, van een der boarders luidt het onderschrift: als afgunst wou branden hadden we geen gas meer nodig (of iets dergelijks).
Lijkt me hierop goed van toepassing. Dit soort toestanden slaat werkelijk nergens op.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2005 00:06

Ja Heren,

afgunst zou inderdaad moeten branden. De pest is, dat dan de afgunstigen een lagere rekening zouden hebben....

ik niet :-?
killian de bruijne

30-06-2005 02:00

hoi

dat je bedreigt bent vanwege je sucses waar gaat dit heeen zeg :o moet maar niet teveel gaan vangen hier aan de plas zeg. maar ken nu wel de meeste mensen die hier aan de plas vissen mitsz. dus het moet wel een bekende zijn!

sta er wel van verbaasd dat t zelfs hier al gebeurd :-?

groete
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-06-2005 06:17

De mensheid is ziek en wordt m.i. steeds ziekelijker.

Jammer genoeg hebben we dit soort situaties, wat ik dan weer heel lastig vind is dat het maar een paar rotte appeltjes zijn nietwaar?

Het grote gros staat denk ik wel voor je te juichen als jij een vis vangt (is mijn beleving tot nu toe).

Ik weiger iig om mijn lol te laten vergallen door een paar nono's, maar weet niet hoe ik er over denk als ik ook in de fysieke situatie terecht kom natuurlijk.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

30-06-2005 07:57

Mitsz,

Onlangs bijna hetzelfde meegemaakt. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om "in de buurt van" meneer zijn "eigen" stek te voeren. Misschien komt het ook nog tot een confrontatie, maar ik weiger alle stekken te mijden waar slechts een paar uur in de week wordt gevist.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2005 08:06

Het zet me allemaal wel aan het denken, dit soort dingen. Ik heb de stek maar laten varen en ga nu op een klein en zo goed als geheim watertje aan de slag. Daar moet het met twee weken klaar zijn en dan maar weer naar de "Beerput". Lekker rustig vissen zonder buren.

Het is zo klote, want ik woon gevoelsmatig aan het water. Als ik m'n hengels op de steunen heb liggen, dan kom ik als het ware thuis.

Een karper kan dit toch allemaal niet waard zijn..........
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

30-06-2005 08:07

Mark,

als je van te voren weet dat iemand daar voert (of een paar meter verderop) om zijn kansen in die paar uur dat hij vist te verhogen, zou je die plek dan ook mijden?

Begrijp me niet verkeerd, dit is niet om je aan te vallen, maar waarom zou iemand die een paar uur in de week vist niet mogen voeren ? Omdat er andere vissers zijn die meer uren maken en meer recht op die stek zouden hebben? Nogmaals, dit is niet om je aan te vallen, want mijn indruk is dat je niks van de voerstek van die andere gast wist. Maar stekkenpezerij is volgens mij wel met stip nr. 1 oorzaak voor bedreigingen langs de waterkant. Laten we met z'n allen gewoon elkaar respecteren. Het water is van iedereen en in mijn ogen is het onmogelijk om een stek te claimen. Als je weet dat iemand ergens voert zou ik die stek wel gewoon mijden.

Dit is mijn mening, en wat je ermee doet zou me worst wezen... :P :P :P
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2005 08:08

Mark,

je hebt gelijk. Het is alleen een klotegevoel, dat ik bij het vissen dus niet echt nodig heb.

mvg Mitsz
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

30-06-2005 08:13

Zeer triest Mitz

Ze hebben hengels,piepers,tenten,schepnetten,maar vissers zullen het nooit worden.
Het ontbreekt ze nu eenmaal aan inzicht,stijl,klasse,respect en denken dat het alleen aan de stek ligt.
de ervaring leert dat zulke mensen zich snel gaan vervelen en achter het volgende gerucht aangaan.

gr Gerrit
Loek Pauwels
Berichten: 22
Lid geworden op: 04-06-2005 19:36
Locatie: Den Haag

30-06-2005 09:17

Gewijzigd
Laatst gewijzigd door Loek Pauwels op 01-09-2006 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-06-2005 09:20

De tol van wat in hun ogen succes is Mitsz.

Heb zelf ook al vanalles over me heen gehad,geen fysieke misstanden overigens maar meer roddels en leugens.
Op de een of andere manier is vis vangen een slecht ding als je met rust gelaten wil worden.
Ik treed niet naar buiten met vangsten maar op de een of andere manier weten bepaalde mensen wat ik vang (alhoewel ze denken het te weten maar zitten er volledig langs).

Op 1 water vis ik niet meer,de zin is volledig over na zoveel roddels en zelfs stukken zeep en netjes mottenballen op de stekken die ik bevis dat de drive er helemaal vanaf is,de reden? ik ving en zij niet.
Kan me voorstellen dat het frustrerend is als je zit te blanken en je ziet iemand de ene run na de andere krijgen,voor mij zou het een reden zijn om alles opnieuw te bekijken en te ontdekken waar ik de fouten maak,voor hun is het een reden tot de start van een hetze.

Triest.

Laat je er niet door uit het veld slaan,ze zijn het niet waard.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

30-06-2005 09:42

Stefan,

Natuurlijk mag iedereen voeren om zijn kansen te verhogen, maar iemand bedreigen omdat die toevallig zonder het te weten in de buurt van "zijn" plek voerde gaat me veel te ver.

Waar ik van baal is dat stekken die een paar uur per week worden bevist, ineens "verboden terrein" zijn voor anderen. En dat met erg weinig beschikbare stekken.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

30-06-2005 09:43

Stefan Gooijert schreef: Als je weet dat iemand ergens voert zou ik die stek wel gewoon mijden.

Dit is mijn mening, en wat je ermee doet zou me worst wezen... :P :P :P


Dat vind ik ook wel zo maar als ik al ergens lekker aan het vissen ben en een ander blijk er al gevoerd te hebben is dit pech voor hem. Op wateren waar veel gevist wordt val amper rekening met zulke dingen te houden. Dit kan je dan ook maar op privestekken doen.
jan witter

30-06-2005 10:59

Zeer droevig Mitsz,

Maar het is schering en inslag tegenwoordig, ik vis al meer dan 30 jaar op 1 en het zelfde water, alleen al omdat het water mee enorm aanspreekt en ik iets heb met dat water, ik claim daar absoluut geen stekken. Dat kan en mag ook absoluut niet.
Maar toen ik daar begon met vissen zaten er op dat water slechts een stuk of tien karpervisser die allemaal van elkaar wisten waar hij viste, en kwamen zelfs niet in de buurt van elkaars stek, mocht je toch toentertijd ergens anders willen vissen overlegde je met elkaar, helaas kan dat niet meer tegenwoordig. Jammer....!!!

Dit fenomeen is eind jaren ’80 opgetreden, mede door toe doen van de visbladen die over de diverse wateren artikelen publiceerde, waarin grote vissen werden getoond door karpervissers die publiciteit geil waren of dachten een graantje mee te kunnen pikken uit de toen nog op z’n top draaiende commercie, en aangezien de mens een kudde dier is (uitzonderingen daar gelaten), kon dit niet uitblijven. Triest is het zeker, en er tegen vechten heeft geen zin alleen al omdat een groot deel van de huidige generatie weinig of geen respect heeft voor medevissers ( De goede karpervissers uitgezonderd natuurlijk, want ik wil niet iedereen over één kam scheren.). Maar het wachten is op de eerste dode karpervisser, die op de één of ander zijn stek zit te vissen, het is een kwestie van tijd. Zo droevig gesteld ben ik daarover omdat een hoop mensen elke realiteits zin kwijt is.

Ik ben gelukkig nog nooit bedreigt, heb waarschijnlijk mijn postuur mee, wat absoluut helemaal niets zegt, maar ik moest vorig jaar via via horen dat ik een stekkenpezer was van iemand die eigenlijk pas kon lopen, omdat ik stomtoevallig op z’n voerstek zat te vissen, als ik het had geweten was ik er echt niet gaan zitten, (hij zat nog in de pijp van z’n ouwe toen ik al op die stek viste), wie is nu de stekkenpezer ? Mijn inziens niemand in dit geval omdat ik eenvoudig weg niet wist dat hij daar aan het voeren was. Ik ben blijven zitten, maar ik kan je vertellen dat ik er die nacht niet veel vertrouwen meer in had, had eigenlijk beter kunnen gaan verkassen achteraf gezien, maar omdat hij mij nogal schofferend benaderde ben ik blijven zitten, had hij dat niet gedaan was ik gewoon verkast.
Ik ben dit jaar nog niet op het desbetreffend water wezen vissen, en mede daardoor zeg ik ook aan het van het jaar mijn vergunning op van dat water, Let wel ik heb meerdere redenen om mijn vergunning op te zeggen, maar dit weegt wel mee in mijn besluit. En ik word volgend jaar lid van een andere vereniging, (waar dit ook kan voorkomen, maar waar ik dan minder betrokkenheid mee hebt), en ik heb ook mijn grote vergunning nodig voor als ik elders een keertje wil vissen.

Er valt mij wel iets op in deze topic,????

Mvg

Jan
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2005 11:14

Wil,

de woorden mottenballen en zeep, heb ik ook al gehoord irt mijn stekkie. Bizar hoor, dat je ze daadwerkelijk hebt gehad. In principe heb ik me toch min of meer uit het veld laten slaan, daar ik nu verhuis naar ander water. Op zich weer niet zo erg, omdat ik mert die plas nog een appeltje heb te schillen......

Jan,

lullig allemaal....wat valt je op?

als ik zo naief mag zijn dit te vragen?

mvg Mitsz
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-06-2005 11:19

Goedvangende 30 + ers ??
Bart Kuysters
Berichten: 111
Lid geworden op: 30-09-2004 20:18
Locatie: Netherlands

30-06-2005 11:21

Werkelijk te triest voor woorden!

Ik heb hier godzijdank geen last van, vis op een semi-maagdelijk water van +- 10-15 Ha met nog 1 andere visser... Plek zat dus :)

Ik snap zulke gasten ook niet, als een andere visser zoveel meer vangt zal ik gelijk gaan kijken wat ik fout doe en eventueel mijn aas/aaspresentatie aanpassen om zo ook mijn vangsten op te krikken.

Met vissende groet,

Bart
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-06-2005 11:22

30+ers vangende 30+ers....... :D

zou dat het zijn Michel?
jan witter

30-06-2005 11:22

Toppie Michel :lol:
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-06-2005 11:32

Mitsz,

Ik dacht dat je je er overheen had gezet ?
Je laat je toch GVD niet kisten/verjagen door zo'n OETLUL ?

Hoop dat ie dit ook leest en zich realiseert waar ie mee bezig is/was :evil: :evil:

Mvrgr Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

30-06-2005 11:32

Het is maar net hoe je jezelf opstel t.o.v. anderen. Als ik met een visser op het zelfde water in gesprek raak en ik alleen maar boe en ba zeg dan is mijn krediet snel op.
Stel ik mij sociaal op met wat tips en tricks dan maak ik vrienden.
Wil dit niet helpen dan laat ik die personen voor wat het is. Bij bedreigingen help ik door ze alvast een mes te geven, dan zien ze zelf al de onzin in van dit soort gedrag.

Jos.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

30-06-2005 11:33

Mitz je hebt een pb tje

Richard
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

30-06-2005 12:28

Een maat van me liet zich laatst ook al ontvallen dat het misschien beter zou zijn dat alle karpers even zwaar zouden zijn.
Maar dan voorkom je natuurlijk niet dat iemand meer vangt of minder, waardoor je alsnog afgunst krijgt.

Mitsz, laat je niet kisten. Mensen die je gaan bedreigen omdat jij meer vangt zijn zo dom dat je er maar beter niet mee in discussie kan gaan. Waar hebben we het over ? Een paar visjes meer of minder ? Komop zeg..

Groetjes,
Stefan