vogel-proof oppervlakte aas?


Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-06-2005 06:22

Zul je net zien dat die eendenhet snappen en die korst laten liggen. Je target komt er aan neemt een hapje sambalbrood en lust nooit meer brood.

Helaas helaas karpers en meerkoeten vreten nu eenmaal dezelfde dingen.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-06-2005 08:52

vissen zijn dol op sambal Marc :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

27-06-2005 13:25

En nog gevangen op je sambalbroodje Mitzs?

OF ging je vismaatje iets beter? :wink:

Gr. M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

27-06-2005 15:15

Dat van die sambal werkt heel goed! 5 jaar geleden nog gedaan toen ik aan het korst vissen was, je zag geen eend meer hij begon alleen wat rare geluidje´s te maken! :d

of met je katepult op ze schieten! maar dan niet hard! dat werkt ook wel eens of ze motten zo eigenwijs zijn!

hier krijg ik zeker commetaar op :lol:

aju paraplu
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

27-06-2005 18:20

als je een eend vang komen de andere vogels ook niet meer in de buurt. dan negeren ze alle maal je haak aas, zoiets heet wennen aan de lijn..
je hoeft niet eens een eend te haken als je maar weet hoe, bijv. een stuk brood of katte brok aan de lijn doen zonder haak. en dan iedere keer uit de snavel tikken als ze het opnemen.
care 4 carp
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-06-2005 18:50

jeroen ten westeneind schreef:je hoeft niet eens een eend te haken als je maar weet hoe, bijv. een stuk brood of katte brok aan de lijn doen zonder haak. en dan iedere keer uit de snavel tikken als ze het opnemen.


Hmm lijkt al steeds minder op vissen :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-06-2005 20:24

Gaat de goeie kant op mannen.

Ik stel voor, dat we eerst eens een partijtje gaan "eenden", aleer we gaan "karperen".

Kijk voor de diverse methoden voor succesvol "eenden", op http://www.eendstudiegroep.nl

moet niet gekker worden :-?
Rene de vries

27-06-2005 20:44

Met welke Sambal smaakt de eend het lekkerste?
Sambal Oelek, Sambal Badjak, Sambal Brandal of Sambal Tjampoer?

Is het te gebruiken voor alle eendjes (daar kan ik nog een liedje van), of moet het speciefiek peking eend zijn?
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

27-06-2005 21:38

gewooon onder de kant voeren bijv. in een lelieveld onder wilgentakkenenz enz
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-06-2005 22:06

Rene de vries schreef:Met welke Sambal smaakt de eend het lekkerste?
Sambal Oelek, Sambal Badjak, Sambal Brandal of Sambal Tjampoer?

Is het te gebruiken voor alle eendjes (daar kan ik nog een liedje van), of moet het speciefiek peking eend zijn?


Ik denk Sambal goreng tahoe peteh de lekkerste zal zijn :D
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Alex Kroezen

27-06-2005 22:16

Er zit degelijk verschil in het merk sambal, hoe pittiger hoe beter het effect. Je hebt ook ketchup dat ze plegen te verkopen als sambal: het effect hiervan is nihil.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

28-06-2005 13:14

Whaha! word steeds gekker. neem gewoon een bugs mee ben je er zo vanaf :d

met schietende groet

pvl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

28-06-2005 14:42

je moet een halve eierschaal van een eend vinden/zoeken,aan de onderkant van het ei (de bolle kant en niet de holle kant) monteer je m.b.v.een stukje baitfloss een korst op de onderkant. de vissen kunnen nu je korst zien drijven en de eenden zien alleen een halve lege eierschaal.en het zijn naar mijn weten geen kannibalen.

probleem opgelost. 8)
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-08-2006 12:35

ff een praktische tip!

Wanneer je NIET voert maar met en single korst vist, rijg een blaadje op je lijn en bevestig dan de broodkorst spies het blaadje voorzichtig met 2 sateprikkers of iets anders bovenop de korst de de eenden zwemmen er straal voorbij!!

mvg martijn
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

09-08-2006 12:43

Alleen de Chinesche manderijn eenden, die smullen van een korst met sambal :roll:
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

09-08-2006 13:11

Ik heb ook zo'n watertje ik bevoer gewoon massaal 2 stekken met voer.
Eerst de kant waar ik over 2 uur pas wil zitten en dan de andere.
De eenden beginnen bij de eerste vooer plek en jij kan rustig vissen op de andere.
Tegen de tijd dat jij naar de anderestek wil zijn de eenden vol gevreten en ligt er nog voler genoeg voor de karpers.

Voer trouwens wel met kattenbrokken



groeten Joris
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

09-08-2006 14:55

Die sambal kan link zijn voor meeuwen, die gaan tegen de hete bek met hun kop onder water duiken en verdrinken dikwijls.
Voer en vang!!!

I love BTW
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

09-08-2006 16:20

als een eend op mijn korst afkomt, vang ik em en hang ik em op aan de dichts bijzijnde boom :D :D
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-08-2006 18:46

Zolang er geen tientallen eenden zitten voer ik ze gewoon net zo veel tot ze geen interesse meer hebben. Paar kapot gesneden broden of paar kilo brokken doen de truuk wel. Heb op sommige wateren ook het idee dat etende eenden de karper aantrekt.

Heb zelf meer last van die ***meeuwen die al vliegende alles van de oppervlakte grissen en daarbij meestal de vis over de zeik helpt.

Het maken van meerdere voerplekken wil ook nog wel werken zolang je maar genoeg voert.

Als het echt te gek wordt kun je bijna alleen maar wachten tot het donker wordt en de eenden de kant opzoeken.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

09-08-2006 20:02

Merk het hier ook, het lijkt wel of de karpers vertrouwen krijgen als er eenden op de stek zitten ( en dan vooral meerkoeten). Plus, Meerkoeten met een nest hebben niet veel te eten nodig, die komen een brokje of 3 halen en zijn weer weg, of een korst ofzo. En gekker moet het niet worden eergisteren probeerde een waterhoentje me pennetje op te eten :-? . Btw. En als je echt veel last heb neem je 50/00 Dyneema, Een zware spodrod of een zware zeehengel en uiteraard een baksteen. Maar!

Vergeet niet een schroefoogje aan de baksteen te bevestigen want anders kan je er geen stalen onderlijntje aan bevestigen. Stel je voor. Je hebt net een eend geraakt. Vol op z'n kop, Jij je nieuwe lievelingsbaksteen. Hangt er tijdens het binnenhalen een snoek/musky aan. Ben jij je lievelingsbaksteen kwijt. Dus let op deze raadzame tip.

Ff zonder gezeik. Gewoon blazen,, * als in de zin van een kat nadoen ( tenzij het zwanen zijn, die gaan terugblazen) en dan gaan ze vaak weg. En verder helpt bij mij voeren ook wel. En gewoon handjes kattenbrokken tegen ze aan gooien wil ook wel helpen. Dan proberen ze zo snel mogelijk weg te zijn!

Philip
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-08-2006 14:24

Dennis Pronk schreef:als een eend op mijn korst afkomt, vang ik em en hang ik em op aan de dichts bijzijnde boom :D :D


jij hebt nog veel te leren vrees ik!
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-08-2006 14:38

Martijn Nederpel schreef:
Dennis Pronk schreef:als een eend op mijn korst afkomt, vang ik em en hang ik em op aan de dichts bijzijnde boom :D :D


jij hebt nog veel te leren vrees ik!

de eenden iriteren de vissers altijd, ik hang ze nie op maar zet ze gewoon terug, khaat die beeste gewoon
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

10-08-2006 16:13

neem gewoon 10 hele brooden mee en voer constant maar door hebben ze vanzelf geen trek meer!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

10-08-2006 17:09

Sambal is geen oplossing denk ik. Maar misschien ga ik dan wel weer te veel ontopic.

Stel er zijn 20 eenden zullen er dus 20 broodjes sambal gemaakt moeten worden. De kans dat een eend dat broodje laat liggen na verloop van tijd gezien de reacties van de andere verhitte eenden is aanwezig.

Al blijft er dus een broodje sambal liggen is de kans ook aanwezig dat een vis die pakt? Wat heeft dat voor gevolgen?

Ik heb vroeger veel aan de oppervlakte gevist er zijn niet echt directe oplossingen hiervoor maar wel manieren die kunnen helpen.

1. Enorm veel voeren. Dit is het beste in combinatie met brood en katte/honden voer. Hiermee worden de eenden verzadigd en zullen ze niet meer eten. Een nadeel hiervan is dat andere watervogels misschien ook aangetrokken worden uit de omgeving. Andere eenden verderop of meeuwen e.d.

2. Zoals al eerder genoemd het op een andere plek voeren. Dit vind ik persoonlijk de beste manier.

3. Korst onderwater trekken als er een watervogel op af komt en niet voeren. Je zit dus met 1 korst op het water en hebt niet gevoerd met brood op het oppervlak. Je kunt een bal maken van een paar sneden brood en mengen met water. Flink knijpen en kneden. Nu krijg je een bal die zinkt en onderwater uiteen valt. Hierdoor voer je dus onderwater en zullen de vissen ook het drijvende aas pakken.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-08-2006 10:09

Dennis Pronk schreef:
Martijn Nederpel schreef:
Dennis Pronk schreef:als een eend op mijn korst afkomt, vang ik em en hang ik em op aan de dichts bijzijnde boom :D :D


jij hebt nog veel te leren vrees ik!

de eenden iriteren de vissers altijd, ik hang ze nie op maar zet ze gewoon terug, khaat die beeste gewoon


Dat bedoel ik dus dennis, wie was er nu eerder de eend of jij? wie heeft meer recht op een stukje water de eend of jij? Beetje jammer van het gebrek aan respect wat jij hebt voor andere dieren omdat ze toevallig ook in hetzelfde stukje water zwemmen waar jij wil vissen!