Vissen verspelen door PVA


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

04-06-2005 19:38

Ik vis op sommige wateren met een PVA sting. IK rijg hier 5 boilies op, en ik zorg dat tussen de boilies zeker 1cm ruimte zit. Ik knoop de string aan de haakbocht.

Maar Ik kreeg een run :D , toen ik de hengel oppakte was de vis eraf! :evil: Met de onderlijn was (volgens mij) niets mis, ik heb hier al op gevangen. Maar wat mij opviel was dat er in de haakbocht nog een stukje PVA zat, wat nog niet was opgelost. Het zat er flink stevig op. Zou dit er mee te maken hebben dat de vis is gelost? De hengel lag er toch al 20 minuten in.

Ik hoor graag julie reacties!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

04-06-2005 19:48

Ik knoop aan ieder einde van me stringetje(....) een lusje zoals aan me hair, steek hierdoor me haak paar slagen draaien en eea lost betrekkelijk snel op en er zitten geen knopen op m'n haak..

Hoop dat je er wat aan hebt
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Rick van Meegen
Berichten: 225
Lid geworden op: 15-10-2004 21:49
Locatie: Valkenswaard, Velp

04-06-2005 20:28

het ligt ook aan welk merk string je hebt want eerst had ik Korda en de knoopjes daarvan loste ook niet geweldig goed op maar nu heb ik Melt-ex van Kryston en die is echt perfect vind ik.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

04-06-2005 20:37

IK had het bij mijn vader (Vanmiddag) wel zo gedaan zoals net al gezecht, zonder knoopje, met een lus aan de haak. Dit ging wel goed, en hij ving de enige vis van de sessie!!! :lol:

IK gebruik het merk cormoran uit Engeland. Voorderest hebben ze geen PVA in Nunspeet :cry:

Het water zou warm genoeg moeten zijn voor PVA
Laatst gewijzigd door Peter Ponsteen op 04-06-2005 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

04-06-2005 20:51

Top! dat het werkte ( ik wist 't al :lol: !)
Je bent wel snel zeg..

Ik ben sinds enige tijd de gebruiker van PB pva van ons aller pietje..
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

04-06-2005 21:01

Nee, niet snel gedaan, maar het ging om de enige vis die we die sessie vingen. Ik verspeelde er maar liefst 2, een zwom zich vast in de lelies, en 1 (waarschijnlijk) door de PVA.

Maar het heeft dus wel geholpen, met de lus!
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

04-06-2005 21:15

Maar ik post om 19.48 en om 20.37 meldt je terug dat je het geprobeerd hebt en dat het werkte...

Dat vindt ik best snel.....
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

04-06-2005 21:27

maar de vis was om half drie vanmiddag gevangen. Ik zit nu eg nie te vissen hoor. zou wel heerlijk zijn! 8) En het was bij de hengel van mijn vader, die ving er daardoor 1. ik verspeelde er 2 zoals gezecht.

Het stond er misschien een beetie raar. maar nog ff terug komen op de topic nu. ik wil meer meningen horen :P
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Robert Franssen
Berichten: 85
Lid geworden op: 16-05-2005 16:23
Locatie: Borculo

05-06-2005 11:42

Ik vind dat PVA wel de grootste troep die er is! Laatst op een groot meer gevist.. Genoeg tussenruimte gehouden (je weet wel) na 6 uur vissen zat de hele troep er nog aan..

Je kunt beter PVA zakjes (netjes) gebruiken...

MVG,

Robert
Ze bijten of ze bijten niet.
sjors heldens
Berichten: 76
Lid geworden op: 10-05-2004 17:08
Locatie: Sevenum

05-06-2005 14:07

Ik vind persoonlijk die zakjes ook een stuk beter, ook voornamelijk omdat bij goed gebruik je onderlijn nooit in de war ligt... Maar ook hier zit een nadeel aan... doordat je zoveel gebroke boilies, of boilies of ander voer bij je haak zit gebeurt het nog wel is dat en halve boilie of boilie ofzo over de punt van je haak getrokke wordt... Nou dan kun je lang wachte op een (gehaakte) karper dat kan ik je wel vertelle :roll:

Verder schitterend materiaal moet ik zegge alleen nou de prijs nog beetje omlaag...

gr Sjors
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

05-06-2005 18:25

Ik vindt PVA heerlijk! :D

Zeker nu ze verkrijgbaar zijn met attractor's en andere lokmiddelen.
Mainline heeft een aantal van die zakkie's op de markt gebracht, kijk eens in de nieuwe catalogus van Fox :wink:

PVA is een goede uitvinding maar als je niet weet hoe en wanneer het juist in te zetten is dan is het al snel slecht.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-06-2005 18:50

Zal wel komen omdat Cormoran geen Engels merk is. Maar de PVA fabriek staat wel in de UK. En daar is er maar eentje van. :wink:

Eerlijk gezegd komt het voor dat het knoopje van een stijf geknoopt strengetje PVA na ophalen nog als een bobbeltje in de haakbocht aanwezig is. Maar het lijkt me toch tamelijk sterk dat je de vis daardoor gemist hebt als het in de haakbocht zit.

In ieder geval. Er is PVA tape te koop waar je de haak gewoon inhaakt en ook ruimte tussen de boilies kunt houden om het beter op te laten lossen.

Groet, Kees
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

05-06-2005 18:53

Robert Franssen schreef:Ik vind dat PVA wel de grootste troep die er is! Laatst op een groot meer gevist.. Genoeg tussenruimte gehouden (je weet wel) na 6 uur vissen zat de hele troep er nog aan..

Je kunt beter PVA zakjes (netjes) gebruiken...

MVG,

Robert


Weet je zeker dat het wel pva was ,en dat ie wel in het water
gelegen heeft ( 6 uur ???) ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt :o
Als ik ingeworpen heb (met pva string of netje) en hij ligt niet
naar m'n zin draai ik uhm gewoon weer op en is de pva er al af
nog voor ik m'n onderlijn montage op de kant heb!!!

Mvg..
Robert Franssen
Berichten: 85
Lid geworden op: 16-05-2005 16:23
Locatie: Borculo

06-06-2005 13:12

Robbie,

Weet et heel zeker ja.. Verkoper van het PVA had me nog aangewezen welke PVA ik moest halen. Er zit namelijk verschil tussen zomer en winter PVA??.. Mjah na 6 uur vissen op een grote plas zat het er gewoon nog aan.

Ander vraagje nog m.b.t PVA.. Hoe kun je de PVA-zakjes het beste aan je onderlijn doen??

MVG,

Robert
Ze bijten of ze bijten niet.
Gebruikersavatar
Rick van Meegen
Berichten: 225
Lid geworden op: 15-10-2004 21:49
Locatie: Valkenswaard, Velp

06-06-2005 15:56

ik doe hem altijd net onder de knoop
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

06-06-2005 18:02

sjors heldens schreef:Ik vind persoonlijk die zakjes ook een stuk beter, ook voornamelijk omdat bij goed gebruik je onderlijn nooit in de war ligt... Maar ook hier zit een nadeel aan... doordat je zoveel gebroke boilies, of boilies of ander voer bij je haak zit gebeurt het nog wel is dat en halve boilie of boilie ofzo over de punt van je haak getrokke wordt... Nou dan kun je lang wachte op een (gehaakte) karper dat kan ik je wel vertelle :roll:

Verder schitterend materiaal moet ik zegge alleen nou de prijs nog beetje omlaag...

gr Sjors


Sjors,

Op de haak kan je dan weer een PVA schuimpje prikken en dan de haak in het zakje doen ( of niet ) dan blijft de haakpunt vrij.

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

09-06-2005 10:27

Ik draai me haak een 2 keer door het zakje en nooit problemen mee vriend van me gooide in met stringetje ik meen pva van X² en die ging er savonds in en smorgens nog de hele handel eraan haha het was toen wel vrij koud.
Of je een vis verspeelt op dat knobbeltje in de bocht lijkt mij zéér sterk die haak gaat er echt wel in , dus die optie zou ik gewoon snel vergeten.
Volgende keer niet te vast op de haak knopen dan is hij er zo vanaf :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
sjors heldens
Berichten: 76
Lid geworden op: 10-05-2004 17:08
Locatie: Sevenum

13-06-2005 13:43

Dag Sjoerd,

Dat zou idd een goede oplossing zijn ja.... Ik vind alleen de prijs veels te hoog van deze wokkels...

Vang ze allemaal,
sjors
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

13-06-2005 15:45

Peter begon;
Ik vis op sommige wateren met een PVA sting. IK rijg hier 5 boilies op, en ik zorg dat tussen de boilies zeker 1cm ruimte zit. Ik knoop de string aan de haakbocht.

Peter;
Als het pva niet oplost krijg je ook een korte run als het visje één van de vijf boilies oppakt die niet op de hair zit. (met of zonder lus in de haakbocht)
Na kort kontakt breekt het pva! :( 'k begrijp niet dat je je dit nogmaals laat overkomen.
Probeer het spul eerst thuis in een emmer met (evt. koud)water!

Ik vis het liefst zonder PVA maar in bepaalde situaties kan het meerwaarde hebben mits goed uitgetest en toegepast.
Plaats reactie