takken


Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-08-2002 12:49

met verantwoordelijkheid nemen, doelde ik meer op het feit, dat als je er teveel verspeeld, oftewel steeds meer vissen met een onderlijn in hun bek rond zwemmen,
je gewoon moet stoppen met daar te vissen.
als je dan toch blijft verspelen, en er blijft zitten, neem je je verantwoordelijkheid niet.
want dan boeit het je geen moer dat je ze verspeeld.

Als je aanslaat, en gewoonweg dom naar achtere begint telopen, sjorren, trekken, pompen als een gek, tja, waar ben je dan mee bezig man !!
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

17-08-2002 12:53

Christiaan

Ik vang daar ook vissen met 4 of 5 witvis haakjes in bek of vinnen betekent dat dat alle vaste stok vissers ook maar moeten stoppen daar te vissen?
Ik denk alleen dat er wel een goeie manier is om te zorgen dat je daar niet zoveel to niks verspeelt.
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

17-08-2002 12:59

idd, die moeten daar dan ook stoppen met vissen !

het is toch dom, om te blijven vissen, als je alles verspeeld ? kom op nou, denk nou eens na :wink:
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

17-08-2002 15:52

Op een bepaald water waar ik regelmatig vis is er ook 1 hoek bezaaid met in het water staande bomen, hier vis ik hooguit een halve meter voor. De afstand van hengeltop naar stek is ruim 60 meter. De vissen duiken hier niet tijdens de dril maar tijdens de aanbeet al de takken in.

Twee opties:

1)slip dicht en takelen maar, dit is een manier die ik vaak toepas (bijna altijd). Hengel pakken, vol er in gaan hangen, en zo snel mogenlijk een aantal meters winnen, daarna slip open en rustig afdrillen. Als je strak naast je hengels slaapt, en zorgt dat je bij de eerste piep je hengel al in de hand hebt gaat er niets fout. Je trekt zo'n vis uit balans ( ja ook een 20+ Cristiaan). en de eerste paar meters zijn voor jou. Ik heb het nog niet meegemaakt (gelukkig) dat een karper hierdoor schade op liep.

2) baitrunner helemaal open, zeer licht lood, 25 tot 30 gram om de weerstand zoveel mogelijk te verhinderen. Vis voelt minder tot geen weerstand en zal niet direct de takken in proberen te duiken, hierdoor heb je zelf meer tijd om de hengel te pakken en hoef je er niet flink in te gaan hangen, want vaak is de vis al een stuk uit de kant. Heb het zelf al een keer meegemaakt dat ik een vis stond af te drillen en dat mijn andere hengel ging. stond te ver weg op die hengel ook te kunnen pakken (was nog al een heftige dril :grin: ). De andere vis zwom zich pas 40 meter verder op vast in de takken, en eer ik de ene vis had terug gezet en de andere hengel had kunnen pakken had de vis zich al van de haak ontdaan (weerhaakloos vissen is eigenlijk verplicht als je tegen opstakels aan vist, net zo als een safety rig e.d)

gr. Kiron
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

17-08-2002 15:59

is het geen mogelijkheid om aan de andere kant van de plas achter de obstakels te vissen? als de vis dan het aas pakt zal hij waarschijnlijk eerder van je af zwemmen dan terug het obstakel in.

wat je ook kan doen maar wat zeer gewaagd is... je moet er vertrouwen in krijgen is de vis lang laten gaan... als er niet wordt aangeslagen of vrij lijn wordt gegeven duikt de vis meestal niet de obstakels in maar zeilt er dan langs... zodra hij er langs is SLAAN.

try it
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

17-08-2002 17:00

Frank,

Op dressuur water gaat dat niet zo lekker, zodra ze de haakpunt voelen dan weten ze genoeg en duiken ze de takken weer in,

Maar dat bedoelde ik wel met optie 2, ze voelen geen weerstand en weten niet wat te doen, maar ze gaan meestal niet de takken in. dit geld dan wel voor ongedresseerd water.

Bij ons is het zo van: oever, meter water, en en dan de rij bomen, dus aan de andere kant heeft voor ons geen nut.

gr. Kiron
jan haker
Berichten: 33
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: delft

17-08-2002 19:28

gegroet alle
na bovestaande post gelezen te hebben kan ik me niet echt voorstellen dat je er nog wil gaan vissen!!alle vis beschadigd en je verspeeld bijna alles?
kap er toch mee zo te horen hebben die arme beestjes al genoeg geleden .....
respect voor het diertje gaat bij mij nog steeds boven een dik foto album.
gun die beestjes dan teminste nog een rustig leventje al is het dan een beschadigd leven!!

groeten jan
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

18-08-2002 17:02

Beste Rob,

vannacht toch daar een nachtje gemaakt en een deel van het obstakel verweiderd. nu nergens last meer van 8 runs gehad en 8 gevangen 2 20ers erbij en bij twee vissen bek uitgescheurd beetje. Maar was al oude wond niet door mij dus. Maar wat jij zegt over gaaf schubbenpatroon heeft alleen 1 vis da is echt BULLSHIT. De 2 20ers van vannacht waren allebei puntgaaf en de rest op 1tje na ook. als je niet geloofd kom maar foto's kijken

Dus nu het linkergedeelte van obstakel weg een wel vangen en niks verspelen. En zo hoort het

groeten joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
jan haker
Berichten: 33
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: delft

18-08-2002 17:07

dus toch het fotoboek
jammer!!!!
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

18-08-2002 17:29

sinds wanneer is het verboden om foto's te maken dan. Er wordt mij alleen verteld dat ik niet mag zakken (doe ik daar sowieso niet) maar nou mag ik schijnbaar meteen na de vangst ook al geen foto's meer maken

maar volgens mij maak ik da nog wel zelf uit
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Gast

21-08-2002 18:16

hoe veel heeft jouw karper spulletjes by elkaar gekost????
kan je dan geen bootje kopen voor ca 65 euro heb je al een hele mooie 4 persoons
vaar naar je stekie pyl de opstakels kap zaag byt ze van myn part zelf door en maak zo een mooie stek
mocht de karper zich dan nog vast zwemmen hup het bootje in pedel pedel pedel en 9 van de 10 keer kryg je hem dan wel los
nee lekker vanaf de kant je gewicht in de stryd gooien ten kosten van de bek van de vis en dan zeuren over strand hengels
koop gewoon een bootje kan je gelyk het water is afpeilen kom je gelyk nog meer info tegen over het water
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

21-08-2002 19:34

kuiper,

ik mag daar inderdaad niet vissen klopt. Maar ik kan het niet helpen dat ik omdat ik uit gemert kom daar geen vergunning krijg. Ten tweede ik weet dat nachtvissen daar niet meer mag, maar ik ben geen van de mensen die daar rotzooi trapt of iets dergelijks. En jij gaat me echt niet vertellen dat jij nog nooit ergens illegaal hebt zitten (nacht)vissen.
Ik heb ook het obstakel niet verweiderd ik heb het alleen verplaats en ik verspeelde daar vis omdat de vis er linksom achter door zwom of zelfs er tussen door. Ten tweede lagen er nog 3 andere korven in het water en punt 3 er zit nooit maar dan ook nooit ook maar 1 beest in die korven.
Maar ja waar maak jij je druk om jij was toch degene die zich om dat water niet meer druk maakte.

Gr joep

ps: Ik ben niet gewend aan de vissen van de visvijver maar ja ik weet niet ook niet hoe jij daarbij komt maar ik krijg die gedachte waarschijnlijk ook je hoofd niet uit.
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

21-08-2002 21:07

kuiper,

dat het geen 30ers zijn weet ik zelf ook wel (de grootste die ik daar op mijn naam heb staan is 24), maar ik ben bang dat als ik hem zo blokken als hij richting die korf gaat dat hij dan zijn hele bek af of uitscheurd. En dat wil ik voorkomen.
En ik ben degene die het obstakel heeft verplaatst, dat de korf nu ronddrijft daar wist ik niks van en dat heb ik ook niet op mijn geweten.
Mijn excuses voor mijn misschien onvolwassen of onverantwoordelijk gedrag en taalgebruik tegenover jou.

Ik ben ook van plan om te stoppen met vissen daar. Maar ik wil eigenlijk wel weten wat de grootste (zwaarste) vis is die daar rondzwemt, ik denk dat jij het wel weet toch??????

Ik ga dit jaar ook vaak genoeg naar het kanaal en boek daar redelijke resultaten (maar vooral klein, wel veel maar klein)
en ik heb plannen met een ander water misschien dat jij daar meer over weet maar dat bespreek ik liever niet op het board. misschien dat we elkaar daar over kunne mailen? of heb je MSN???????

MVG JOEP
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

21-08-2002 23:59

Joep, wat is beter een obstakel verplaatsen wat geen opstakel hoeft te zijn of wat jij 'denkt' een bek uitscheuren. Heb jij ooit MEERDEREN lossers gehad omdat het buigen/barsten was? Zoja dan kunnen het nog meerdere dingen zijn. Inhaking kan kl*te zijn. Haak'maat' kan niet goed zijn. Als je dat eerst had getest had je het water niet ingehoeven. OF bek beschadigt. Mag ik vragen hoe lang/kort jij al vist? Ik hoop voor je niet te lang want wat jij nu doet zijn 'echte beginners fouTDen'

Maar je moet toch behoorlijk een kn**s zijn, dan verplaats je die korf toch niet, maar ga dan 100 m verder zitten. Dan heb je geen last van die korf of jij moet 'natuurlijk' de vis laten gaan zoals de 'kanters techniek.'

Wil je de volgende keer IETS MEER nadenken dan wat je nu deed.

Gegroet J0H@N
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-08-2002 00:12

Op 2002-08-18 17:02, schreef joep kanters:
Beste Rob,

vannacht toch daar een nachtje gemaakt en een deel van het obstakel verweiderd. nu nergens last meer van 8 runs gehad en 8 gevangen 2 20ers erbij en bij twee vissen bek uitgescheurd beetje. Maar was al oude wond niet door mij dus. Maar wat jij zegt over gaaf schubbenpatroon heeft alleen 1 vis da is echt BULLSHIT. De 2 20ers van vannacht waren allebei puntgaaf en de rest op 1tje na ook. als je niet geloofd kom maar foto's kijken

Dus nu het linkergedeelte van obstakel weg een wel vangen en niks verspelen. En zo hoort het

groeten joep



Zo hoort het niet naar mijn mening, als het zo zou gaan kunnen we beter elk water leeghalen en de bodem vlak maken, dan is er geen enkel stukje meer dat anders is!?

Door bepaalde obstakels te verwijderen, verwijder je ook een beetje het karakter van het water vind ik. Als ik op het kanaal veel vis verspeel op dukdalven ofzo, dan ga ik toch ook niet meet een dukpak en een waterdichte kettingzaag (!?) die dukdalven omzagen???

Hetis toch veel mooier om te vissen op een water, met alle dinge die het vissen op dat water zo speciaal/moeilijk maakt? Is het niet veel mooier om daarwat op te vedenken dan het probleem maar gewoon ff uit het water te verwijderen?

Groetjes, Sjoerd
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

22-08-2002 00:40

johan,

dacht jij dat ik de haak en haak groote niet allang getest had? Ik ben niet achterlijk. De korf is nu een deel verplaatst, niemand die er last van heeft. En als ik verderop had kunnen zitten had ik het echt wel gedaan, maar dan krijg ik gewoon geen runs. Niet denken dat jij professor bent en wij allemaal kneuzen maat.

ps: Wat The Hell is volgens jou de kanters techniek. En hoe weet jij welke manier van drillen of vissen ik gebruik, wij hebben elkaar nog nooit gezien laat staan zien vissen dus??????

Joep
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

22-08-2002 00:48

Joep,
Deels verplaatst / verplaatst en vinden de groenen O ZO LEUK. Ik wens de toekomst van dat water suc6. Waarom heeft 'de kuiper' dan geen last van lossers? Zijn onderlijnen zijn ook niet van goud. Iets doe jij verkeerd.

Kanters techniek is vis draad geven met 'losse' slip vissen. Lees hierboven maar eens. Maarja wie niet slim is moet eigenwijs zijn.

Met barstende groet J0H@N
joep kanters
Berichten: 113
Lid geworden op: 10-08-2002 02:00
Locatie: Gemert

22-08-2002 00:52

Johan,

De kuiper heeft geen last van lossers omdat hij daar niet vist. En hij drilde op een manier die ik (misschien nog) steeds schuwde. En je snapt zelf ook wel dat het nergens op slaat dat ik de vis draar geef met een losse slip. Hoe kom je daarbij trouwens?????????/
En de groenen heb ik niet gehoord over die korf en die zal ik er ook wel niet over horen.
Betaalwateren, betaalwaterbeheerders en betaalwatervissers vormen een serieuze bedreiging voor de karpervisserij.
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

22-08-2002 13:19

Op 2002-08-15 11:53, schreef joep kanters:
hallo collega's
ik heb een probleem:

ik vis soms op een klein cultuurwater in de buurt waar wel een paar mooie karpers rondzwemmen. nu is het probleem dat de beste stekken vast tegen een eiland liggen dat omringd is met takken.
je krijgt hier altijd keiharde fluiters en als je aanslaat heb je wel contact met de vis maar hij ploegt meteen keihard de takken in. Ik heb al geprobeerd om de boel vast te zetten en strak achter mijn hengels te zitten/liggen en op elke piep meteen vol in de hengels te gaan hangen om de vis uit zijn evenwicht te halen maar ook dit helpt niet. als de vis vast zit voel je hem nogwel maar meestal eindigt het sprookje in lijnbreuk. Ook als ik alle spaning van de lijn haal gebeurt er niks .

wie heeft er voor mij een oplossing om de te zorgen dat de vis niet de takken in ramt of om te zorgen dat de vis er weer uitkomt. ik beschik niet over een boot.
Maar het is een serieus probleem want als ik een meter of 3 van de takken vandaan vis komen er geen runs en ik heb vorige week een nacht gehad waarbij ik er weer vast tegen aan lag en ik kreeg 11 runs en ik landde er 3 (maar dit waren terugzwemmers)
dus wie kan mij helpen

bij voorbaat dank




Lees je 5e zin en zodaar. Keiharde fluiters. Oorzaak slip open. Ach laat ook maar je WILT het toch niet leeren. Verspilde moeiten.

MVG J0H@N