af gepaaid


Plaats reactie
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

29-05-2005 12:08

zijn karpers nu beter voor of beter na de paai te vangen :wink: :wink:
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

29-05-2005 14:18

mijn ervaring is dat het lijkt alsof er vlak voor de paai een moment is waarop de karper als gekken aan het azen slaan en als je op zo'n moment de juiste stek bezet dan kun je heel wat runs verwachten.

Tijdens de paai kun je beter thuis blijven en zo vlak na de paai komt de boel weer langzaam op gang.
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

29-05-2005 21:47

de paai is hier afgelopen, zaterdag (1e dag nadat de vissen niet meer in de paaigebieden lagen) heb ik dan ook een schubje gevangen. Mijn ervaring is dat het na de paai beter is als ervoor.
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

30-05-2005 08:02

Beste Remon....

Ik heb ook dit jaar weer mogen meemaken dat het voor de paai een gekkehuis kan zijn, talloze runs en vele mooie vissen. Echter nu na de paai, 1 visje gevangen op de plek waar ik een aantal dagen tevoor nog zat te huishouden. gelukkig duurt dit ongeveer een week of twee en dan zijn de vissen wel uitgerust en kunnen we weer gaan vangen!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
martijn dekker
Berichten: 383
Lid geworden op: 22-10-2003 02:00
Locatie: Geldermalsen
Contacteer:

30-05-2005 09:50

Voor de paai kan je goed vangen in de buurt van de paaigebieden.

Na de paai trekken de meeste vissen weg van de paaigronden en zijn ze elders weer goed te vangen.
Penvissen.... met geen pen te beschrijven.
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

30-05-2005 15:26

Jack klein schreef:mijn ervaring is dat het lijkt alsof er vlak voor de paai een moment is waarop de karper als gekken aan het azen slaan en als je op zo'n moment de juiste stek bezet dan kun je heel wat runs verwachten.

Tijdens de paai kun je beter thuis blijven en zo vlak na de paai komt de boel weer langzaam op gang.



Dit is ook mijn ervaring, alleen leek het dat ze dit jaar dat moment van als een gek azen hier op mijn water hebben overgeslagen.
Naar mijn idee komt het door de heel snelle tempratuurstijging van de laatste week en is het water zo snel warm geworden dat ze gelijk als een debiel zijn gaan paaien, zonder eerst te gaan azen op de paaigebieden waar ze normaalgesproken ook veel eerder voor de paai aanwezig zijn op mijn thuiswater.
Let wel op dit geld dus echt voor mijn thuiswater en weet niet hoe het precies op andere wateren is gelopen dit jaar.


MVG

Fp
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

30-05-2005 18:50

Voor de paai weet ik er altijd wel een paar te vangen,en als de paai eenmaal voorbij is wordt het hier weer een gekkehuis,het lijkt dan wel of ze alles opvreten wat ze maar tegenkomen,jammer genoeg gaat het zo niet het hele jaar.
Plaats reactie