Diefstal


Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

29-05-2005 08:36

Beste Patrick

Ik weet heel goed ,dat jezelf ook een probleem hebt,als je jezelf met wat voor een voorwerp ook maar verdedigd.
Bedoelde alleen maar,dat onbedoeld we onze honden in gevaar brengen
als hij bijt,en ik dacht niet dat dat onze bedoeling was/is.
Als mijn hond gewoon bij de tent ligt,is het meestal genoeg voor mensen om weg te blijven :lol: heb nl een mastino napolitano.
Ik heb het door een voorval nl een keer nagegevraagd en geloof me je veranderd er niks aan,mocht de desbetreffende persoon die eventueel bij jouw wilde stelen aangifte doen ,dan is de hond in dit geval de klos,en wordt het niet als zelfverdediging helaas.
Begrijp me niet verkeerd want ook ik zou willen dat het anders zou zijn,het is de reden dat ik mijn hond voortaan thuislaat.

Gr Paul 8)
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

29-05-2005 08:39

Ik snap je bericht maar al te goed paul.

En je weet hoe het gaat .
Je moet als het gebeurd dat je hond bijt toch even nadenken wat je daarna doet .

Ik weet dat als je een aanval kan aantonen waarna je hond zijn baas verdedigt heeft dat je hond en jij er wel onderuit komen.

Alleen zal je dan wel zichtbaar moeten kunnen aantonen dat je aangevallen bent, of een ooggetuigen hebben.
En gelijk na het voorval telefonisch melden..dan ben je namelijk sneller dan hem.
En ook aangifte doen wegens mishandeling en poging tot beroving met geweld.

Als je het in die volgorde doen...komt het wel goed.
Doe je dit niet.
En denk je ...zo dat doet ie nooit meer.
Dan kan je wel eens van de koude kermis thuiskomen achter af.

En bezoekje van de blauwen is zeker te verwachten daarna.
maar die komen dan niet om te kijken of je een visvergunning hebt.

Dus denk altijd even goed na als je zoiets meemaakt.

Ik hoop dat niemand het mee maakt en gewoon aan het water zit voor ze visserij.

Dus voor iedereen...Vangze.

Groetjes Marcel Mos
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

29-05-2005 09:19

Marc,

Wat dacht je van 't "commando": zoek worst! :o

Marcel,

Heb jij nou ook dat als er een zgn. "dame" tussenzit het er een is die zo in dat programma van vroeger(sex voor de buch) kon meespelen..
Herinner je je die "indianen aflevering" nog :P .......

Paul,
Ik ga er vanuit dat de "afschrikkingsfactor" genoeg is!
"Dinges" is een engelse bull terrier van +/- 32 kilootjes....

En als men dan zo gek is om het toch te proberen, denk ik dat ik de "blauwe maffia" bel voordat ik het commando "los" geef! 8)

Ik heb dan ook nog het geluk dat ik, voor m'n werk, dagelijks met ze in contact sta en dus via een direct nr. om wat hulp kan vragen.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik heb liever dat dit allemaal niet nodig is
en dat we gewoon van onze hobby kunnen genieten..
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

29-05-2005 09:56

He Patrick

Begrijp je berichtje volkomen.
Bij ons was het probleem,dat we lagen te slapen mijn vrouw was ook mee.
Samen met een ander stel ook man en vrouw hadden we de tentopeningen naar elkaar toestaan.
kennissen hebben labrador (die de hengels komt brengen :D als je het vraagt).
We zaten op een erg afgelegen stuk langs een kanaal onder aan taluud.
Op een goed moment ongeveer 23.00 uur in de avond het was net donker schoot de hond uit de tent en vloog het taluud op,hier bevonden zich 2 mannen die de auto een stuk verderop hadden neergezet,het geluk was dat ze schrokken en stil bleven staan zodoende ging ons hondje +- 80kg schoon aan de haak,rustig voor ze zitten.
het probleem is als deze mannen hadden geprobeerd weg te lopen de hond had gegrepen.
Het ging zo onverwachts andere hond niet aangeslagen en de onze had ze dus al lang gehoord.
Al met al ben ik blij dat het zo is afgelopen maar het had ook fout kunnen gaan want het is geen pretje om met een mastino te stoeien,ze hebben natuurlijk ook de naam mee en daardoor extra in de picture.
maar zoals je zelf ook al aangaf het moet niet nodig zijn we willen gewoon lekker genieten van ons vissen.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

29-05-2005 09:56

Waarschijnlijk zijn het meestal gelegenheidsdieven die snel kijken wat je in de 'aanbieding' hebt. En als die dan merken dat ze ook nog een obstakel tegenkomen in de vorm van de hond dan taaien ze wel af. Dus alleen de aanwezigheid van een hond is al wel genoeg.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-05-2005 17:27

Ik heb geen hond en daarvoor ga ik er dus echt geen een vor aanschaffen.
Los het wel op mijn eigen manieren op.
Gebruikersavatar
Arien Hunting
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-04-2005 15:14
Contacteer:

29-05-2005 18:06

Ik ook niet, en om nou speciaal een hond aan te schaffen voor het vissen... :-?
Plus op sommige wateren (recreatieplassen bijv.) mag je niet eens een hond bij je hebben.

Dus is niet voor iedereen een optie...
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

29-05-2005 20:32

Beste Denny en Arien

het ging in deze topic niet over een hond AANSCHAFFEN,maar om het feit dat als je een hond bij je hebt,dat dat vaak scheelt en de reaktie wat er voor een hond voor een gevolgen aan kunnen zitten.
En je zou gek zijn om voor het vissen speciaal een hond aan te schaffen,want een beetje hond kost ook gauw een paar euro en dan bedoel ik niet alleen de aanschaf :D .

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Arien Hunting
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-04-2005 15:14
Contacteer:

29-05-2005 20:37

dat bedoel ik, lijkt mij ook een beetje overdreven...
Maar ik had het ook niet over een hond aanschaffen. Ik had het er over dat een hond niet voor iedereen een optie is om je spullen tegen boefjes te beveiligen...
jan van kranenburg

29-05-2005 23:24

Begrijp dat je risico's loopt, als je hond "iemand" beschadigt. Zelfs schade aan een persoon met minder fraaie bedoelingen.

Lees ook dat de aanwezigheid van een hond op zich al afschrikwekkend kan werken.

Wat dachten jullie dan b.v. van een "opblaashond". Evt. met geluidsfragmenten :D
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-05-2005 07:01

Jan,

Het extra jaartje heeft je reactie geen goed gedaan ..... een opblaashond :lol:

Waarom zetten jullie de hond niet vast dan? Hij kan overal komen waar jullie een ander niet willen hebben, zonder het gevaar dat hij idd de dijk op gaat en onnodige slachtoffers maakt?

Als iemand echt mijn spullen mee neemt, of mij gaat molesteren dan mag mijn hond ingrijpen hoor. Moet trouwens nog zien wie er meer schade toebrengt ik of mijn hond :wink:

Zo ff de tandsteen van het hondje verwijderen, moet natuurlijk wel lekker glimmen in het donker he :lol:

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

30-05-2005 08:54

Dat kan je doen. maar als die gene dan aangifte doet dan ben jij je hondje kwijt.

mvg patrick
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

30-05-2005 09:48

Zorgen dat hij geen aangifte meer kan / gaat doen.

Ik weet dat een hond veel kost (werk in een dierenspeciaalzaak). En om hem dan alleen ter bescherming aan te schaffen gaat een beetje te ver. Maar er zijn nog zat manieren om jezelf te beschermen zonder een hond mee te nemen.
Gebruikersavatar
Arien Hunting
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-04-2005 15:14
Contacteer:

30-05-2005 22:20

Nou, noem eens een paar goede voorbeelden... :roll:
jan van kranenburg

30-05-2005 22:27

Mijnenveldje? :)

Van het soort die alleen maar lawaai maken.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-05-2005 22:54

Denny Verdoold schreef:Zorgen dat hij geen aangifte meer kan / gaat doen.

Ik weet dat een hond veel kost (werk in een dierenspeciaalzaak). En om hem dan alleen ter bescherming aan te schaffen gaat een beetje te ver. Maar er zijn nog zat manieren om jezelf te beschermen zonder een hond mee te nemen.


Alleen ter bescherming? Wie zegt dat?

Mijn hondje gaat gewoon mee omdat dit voor ons allebei veel gezelliger is, als mijn hond mocht kiezen tussen de hele dag thuis op het erf of gezellig met de baas mee dan zegt zijn reactie als ik mijn foedraal pak al wel genoeg!

Ik wil de rechtszaak wel aan trouwens hoor, als mijn hond jou bijt uit verdediging van de baas! Als ik kan aantonen dat jij mij letsel aan het toebrengen bent dan mag de hond mij beschermen. En reken maar dat ik dat dan aan kan tonen hoor, desnoods prik ik mezelf even om mijn hondje een reden achteraf te geven :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Arien Hunting
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-04-2005 15:14
Contacteer:

30-05-2005 23:23

Dat is nog eens echte liefde :wink:
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

31-05-2005 00:07

He Patrick,

Jij zit op een hele mooie stek,daar heb je zeker een hond nodig.
Heb je al wat gevangen???, of toch je spullen maar verkocht.

OK Patrick suc6 daar en ik hoor het wel. :evil:
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

31-05-2005 00:41

Als ze je echt willen beroven heeft een alarm weinig zin en ben je die ook nog kwijt,maar je hebt ook mensen die het stiekem weg proberen te halen als je ligt te slapen en die als ze aankomen en het alarm horen een sprint nemen(zelf meegemaakt en niet als de dief he hahaha)
Gebruikersavatar
Arien Hunting
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-04-2005 15:14
Contacteer:

31-05-2005 23:10

Dan heeft een alarm toch wel zin toch? :lol:
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

31-05-2005 23:40

Tuurlijk heeft een alarm wel zin,maar het is niet zo dat als je een alarm hebt dat je dan niet beroofd kan worden :(
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-06-2005 00:07

Beste boarders,

Je bent een echte vent wil je Patrick zijn woef woef uitschakelen
Daar heb je ballen voor nodig :lol:
Laterzz
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-06-2005 10:27

Die Woef Woef doet ook niets tegen een kogel hoor.

Dan kan die nog zo groot of agressief zijn.
Gebruikersavatar
willem slingerland76
Berichten: 112
Lid geworden op: 27-04-2005 19:19
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

02-06-2005 00:08

Beste Danny,

Nou ga jij wel gelijk van het meest extreme uit.
Maar goed laat dat het geval zijn dan doet een woef woef ook niks!

LATERZZZ
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

02-06-2005 10:14

Voor zover ik de verhalen hier in de buurt hoor (Rotterdam), gebeurt het anders genoeg, hoor.

Maar stel dat het een mes was, dan heeft zo'n hond ook weinig te vertellen.
Meestal springt een hond tegen je op. Als jij een mes in je hand hebt en die hond springt tegen je op, dan ligt zijn hele buik vrij.
Een goede steek en die hond gaat gestrekt. Misschien heeft hij je dan in het ergste geval 1x gebeten, maar dan kom je er toch nog goed vanaf.

Je moet niet denken da als je met een hond zit te vissen dat je dan in eens veilig bent. Teveel mensen denken dat naar mijn idee.