Weerhaakloos vissen of toch niet ????


Weerhaakloos

pro
38
48%
contra
29
36%
nog nooit over nagedacht
13
16%
 
Totaal aantal stemmen: 80
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

28-05-2005 12:56

ja van horen zeggen, zoals ik zei, maar 1 keer zelf meegemaakt maar als ik het van meerdere mensen hoor of lees dan ga ik er wel over nadenken en wat je zegt is wel zo, je geweten sussen met dat 'feit' is geruststellend.

je hebt nu wel de haken van korda, die roesten er wel uit, is geen RVS maar teflon coating. na 2 dagen vissen begon mijn haakoog al te roesten.

zou een optie zijn maar als een roestplek een zwak punt is dan laat ik korda qua haken voor wat het is.

gister nog een mooie vis gevangen op 21 pond, buik helemaal vol, zijn nu aan het paaien, prachtig gezicht 8)

fijn weekend.

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
killian de bruijne

28-05-2005 16:56

vis al een aantal jaar get gewone kleine(6 of 8 ) klauiwhaakjes, nog nooit een losser gehad! :wink: of gescheurde bek o.i.d
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

29-05-2005 09:33

Waar ik moeite mee heb zijn argumenten waar sommige zich mee bedienen.
Dat de haak toch wel uit de bek roest is er zo een, de gedachten alleen al roept bij mij nachtmerries op. Buiten het feit of de haak wel of niet roest, je zou maar een paar maanden met haak en een stuk lijn in je bek rond moeten zwemmen, en de kans in een obstakel te komen vastzitten is levensgroot aanwezig.

Bij obstakels de weerhaak dicht knijpen of zonder vissen, en in andere situaties niet? Het risico van lijnbreuk of vast komen te zitten blijft ten alle tijden aanwezig.

Dat fanatieke karpervissers nog geen karperhaak maatje 2 van een bekend merk bijvoorbeeld Korda door een van hun ledematen steken zal niet lang op zich laten wachten. Een onderlijntje met wartel staat ook erg goed. Voor de echte fanatieke onder ons kan er ook nog wel wat haken van een ander merk en 20 meter lijn bij. Dat het roesten mogelijk voor wat complicaties zorgt neem je maar op de koop toe. Men zegt toch dat het allemaal geen kwaad kan en valt het er niet uit dan rot het er uit.
Wel wat klinnic of hoe die rommel ook mag heten er opsmeren, ben uiteindelijk een serieuze karpervisser.

Mensen die uren kunnen kletsen over een rig waar de lijn twee cm langer of korter moet zijn.
Maar aan de andere kant zo gemakkelijk voorbij gaan wat een weerhaak van 1 tot 1,5mm allemaal te weeg kan brengen kan ik niet erg serieus nemen.

Peter