Boilies uit de tijd???


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arien Hunting
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-04-2005 15:14
Contacteer:

04-05-2005 22:36

Ik zit nu 5 dagen achter elkaar te vissen, maar van de 5 dagen heb ik er 5 zitten blanken zonder ook maar 1 piepje! Nu vind ik dat niet zo erg. Blanken kan gebeuren. Maar nu hoor ik meerdere (karper)vissers zeggen dat het een hele slechte tijd is voor boilies, en men beter met mais aan de slag kan gaan.

Ik geloof er niet zo in, maar toch... Ik neem advies van mijn collega karpervissers graag aan.

Daarom graag jullie mening...

Gr. Arien
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

04-05-2005 22:49

Hoi Arien,

Heb het wel al ondervonden dat onze geschubde vriend voor het moment liever mais neemt dan boilies.
Wat ik je kan aanraden is het toch eens te proberen vb één hengel met mais en één met boilies. Normaal volgens ik ondervonden heb zullen die met de mais er wel vandoor gaan.
Wat ik ook zou kunnen aanraden is bv met een dressuurdoorbrekende boilie aan de haal te gaan, vb ipv een ronde boilie een cylindertje of een pillow bait.
Is natuurlijk moeilijk advies te geven daar ik het water waar jij zit te vissen niet ken. Is het druk bevist, zijn er al verschillende rigs uitgetest, zijn er veel vissers enzo verder.
Dus indien mogelijk nog wat meer info omtrent het water kan eventueel via pb gebeuren.
Indien je me een reactie stuurt er wel rekening mee houden dat ik zaterdag opnieuw vertrek voor een sessietje à la douce France. Ben er normaal terug na 15 mei.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Arien Hunting
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-04-2005 15:14
Contacteer:

04-05-2005 23:19

Hoi Frank,

Ik heb al een hoop geprobeerd; Standaard onderlijnen, Stiff Rigs, D-Rigs (met pop up dan) En heb de laatste tijd heel veel met de nieuwe boilies van Martin SB (die vierkante tijgernootbrokken) gevist. 1 tje op die brokken gevangen dus.

Maar de wateren waar ik zit te vissen:

1 Haarlem: Kanovijver geloof ik dat het heet... weet dus niet zeker.
Maargoed, is erg druk bevist, ondiep ca 2 meter max diepte.

2 Waarderpolder: Veerplas, voorgaande jaren zeer veel gevangen. Dit jaar maar 1. voor dit water geldt eigenlijk hetzelfde alleen is dit denk ik een stukje dieper. Hoe diep durf ik niet te zeggen.

Genoeg info? Trouwens, ik heb helemaal nul ervaring met mais...

P.S. Ik ga van de zomer naar Domaine De Brocard.
Heb je daar al eens gevist?

Gr. Arien
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

05-05-2005 02:39

Misschien dat ze nog te druk bezig zijn met de paai,
kan ook de oorzaak zijn.

Mvg Robbie.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

05-05-2005 08:12

ik denk dat de vis in deze periode liever particels neemt voeren hennep70% kikkererten 15%tijgernoten 15% daarover heen vissen met mais doet het bij altijd in de meesten gevallen goed
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-05-2005 09:06

Zit je ook al 5 dagen op dezelfde stekken te vissen dan??

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-05-2005 09:08

Bevrijdingsdag,

Vanavond moet het gaan gebeuren hoor. Dit jaar nog maar 1 vissie (wel PB) en verder blank ik als de beste!

Maart goed topic gaat over particels en daar ga ik het mee proberen vanavond.

1 met particels op een bedje van Hennep, mais en kattebrokken (hoe ik die laat zinken is mij onduidelijk).

1 met een pop upje op eenzelfde bedje

1 met een eigen boilie (bij voorbaat kansloos lijkt het wel maar de aanhouder wint).

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
steve davies
Berichten: 72
Lid geworden op: 17-01-2003 01:00
Locatie: Zuid Holland

05-05-2005 09:28

Arien je hebt een PB

gr Steve
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

05-05-2005 10:00

Arien,
een goede vriend van me is verleden voorjaar naar Domaine de Brocard gegaan voor een week. Hij was er voor de paai en wist waar ze meestal paaien. Daarvoor heeft hij ze opgewacht en hij heeft er redelijk gevangen.
Niet echt topvissen, maar wel 3 dertigers en een zooi twintigers (met z'n drieeen).

Ze hebben daar gevist met zelfgemaakt boilies op basis van vismeel/lobster, Martin SB boilies Monster Crab en Tigerpeanut en met tijgers. Waar de meeste actie op kwam weet ik niet, maar ze hadden wel op alles gevangen.

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben. Verder moet je gewoon genoeg info zoeken over het water en met mensen praten die er voorheen al hebben gevist.
mvg Denny
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

05-05-2005 10:11

Ik heb het dit jaar een paar keer met mais, hennep en tijgernoten geprobeerd maar die laten ze hier volledig links liggen hoor..

Tot nu toe heb ik alle vis op tigerpeanut en monstercrab van Martin SB..
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

05-05-2005 10:56

denny en arien,

ik kan me vergissen maar ik dacht dat domaine de brocard een betaalwater is!
Gebruikersavatar
Robin Blaauw
Berichten: 130
Lid geworden op: 01-03-2004 12:43
Locatie: Hilversum

05-05-2005 13:33

Arien,

Misschien is het een idee om WEL te weten hoe diep het precies is op 'jouw' plas.
Erg veel vis zoekt toch de ondiepere delen op dit moment....

Succes!
Laat ze in de waan,ik kom eraan.....
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

05-05-2005 15:15

Arien, warom heb je niet in het begin het water (of het stuk jij wou bevissen) uitgepeild? Heb je op lange termijn veel meer aan en kan je nu de ondipere plekken gaan opzoeken.
Jeroen Leuven

05-05-2005 15:55

Beste Arien,

Ik zeg altijd het is nooit een slechte tijd voor boilies.
Het kan zo maar zijn dat je te diep vist, wellicht dat de vis op jouw water in het voorjaar alleen op de ondiepe plekken azen.
Heb je gevoerd voordat je ging vissen, mijn ervaring is 3 a 4 dagen een kleine hoeveelheid van ongeveer 400 gr. (later in het seizoen kan je verhogen) voorvoeren en de 4e of 5e dag vissen.
Tot nu toe heeft dat voor mij de beste resultaten opgeleverd.
Mais is natuurlijk ook een optie maar trekt natuurlijk veel witvis aan, ik weet niet of je dat erg vind.

Ik weet niet hoe groot het water is waarop je vist maar de wind is ook een belangrijke factor om rekeining mee te houden, ik let altijd op de weerberichten en kijk hoe de richtingen zijn voor de komende dagen.
Mijn voerplekken liggen over het algemeen op de wind.
Wat je ook een keer kan proberen is je eigen boilies te maken, misschien is er enig dressuur ontstaan doordat iedereen met vrijwel het zelfde vist.
Onderscheid maakt het verschil.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Gr,
Jeroen
qerel henny

05-05-2005 17:04

Wat ik dan niet snap is dat je vijf dagen zit te blanken zonder mais al uit te proberen!!! Dat zou ik dus nooit doen. Heb altijd verschillende aassoorten bij en wissel als ik er niets op vang. Alleen zo weet je of het aan je boillie ligt.
En dat het niet het seizoen is voor boilies geloof ik niet. Het zal waarschijnlijk een andere oorzaak hebben maar die moet je zelf maar achterhalen,

groeten de Henny.[/b]
jeroen postma.
Berichten: 387
Lid geworden op: 27-10-2004 17:19
Locatie: borne

05-05-2005 21:28

nou kan je testen of het echt een 'slechte tijd' is voor boilies, neem een 40cm dunne nylon onderlijn met het liefst een zo klein mogelijke haak en een schuivend lood systeem, doe dan een stopper op een halve meter, zo vis je met een onderlijn van 90cm. dat is veel langer dan standaard gebruikt wordt;
vis wel met slappe lijnen en aluminium wakers.
krijg je veel beten of halve 'runs' van, tenminste ik wel, als dit bij jou niet het geval is zou ik het heel vreemd vinden.
ik neem aan dat je wel weet waar je vist, diepte e.d.
je zult er ook je visje gevangen hebben, probeer het dan eens op deze manier, in mijn ogen beter dan het standaard vaste-lood systeem met een onderlijn van 20-50 cm.

kijk eens of je hier succes mee boekt, het liefst 1 hengel met boilies en 1 met duivenvoer of alleen mais.
maak dan geen te dichte voerplekken en voer dus of heel weinig of heel verspreid.

zo had ik het aangepakt, misschien heb je er nog wat aan.
(mede uit de dunne lijn van Luc de Baets)

Groeten,

Jeroen
verscholen tussen het riet, niemand die mij ziet
Gebruikersavatar
Arien Hunting
Berichten: 32
Lid geworden op: 19-04-2005 15:14
Contacteer:

06-05-2005 04:29

Bedankt voor alle reacties, ik ga er zeker wat mee doen.
Wat betreft het peilen... Ik weet hoe diep het op elke plek is dus wat dat betreft kom ik niet veel verder. Ik vis overdag eigenlijk altijd op de diepste punten en in de nacht op de ondiepe punten.

Wat betreft de reactie van Jeroen Leuven... Ik hou al helemaal niet van witvis aan mijn lijn als ik op karper zit te vissen.
Ik wil (en doe) ook gewoon volhouden mt boilies. Maar ik vroeg mij gewoon af of er meer mensen dachten dat de boilies helemaal uit de tijd was..? Niet dus.

Ik ga ook (aankomende zaterdag) lekker 1 hengel met mais en 1 met de oude vertrouwde boilie bevissen. Jullie zullen het resultaat van mij te horen krijgen.

Iedereen heel veel succes en bedankt voor de vele reacties.

Gr. Arien
Plaats reactie