Betaalwater Nederland


maikel bugter 62
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-10-2004 20:22
Locatie: Didam

04-05-2005 16:11

Graag had ik van anderen wel eens een mening willen horen over het betaalwater Blauwe hoef. Hoever en hoe diep wil men in de buidel tasten om een mooie karper te vangen? Enkele voorbeelden: 2 dagen vissen kost op de blauwehoef al 170 euro per persoon, 5 dagen vissen kost 325 euro per persoon en 7 dagen vissen 380 euro per persoon. Voor dat bedrag vlieg ik ook 10 dagen naar een zonnige bestemming. Wie garandeerd je dan ook nog eens dat je een dikke vis vangt???? Ik denk niemand, en wat voor een waarde heeft zo'n vis dan nog mocht het daar zo eenvoudig zijn. Zijn er mensen die dit water al bevist hebben en eventueel iets meer info hierover kwijt wil? Ik hoor graag zoveel mogelijk reacties. Groeten Maikel :P :P :P
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

04-05-2005 16:31

Never nooit niet. :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: Ik ben daar heel stellig in commerciele betaalwateren, ik begin er niet aan. De bedragen die je noemt zijn toch absurd, 2 dagen voor € 170,00. Al zwemt er een 80-ponder ik doe er niet aan mee. Gewoon de vergunningen, ik heb ze en betaal ze en voor de liefhebber de HSV en daar houdt het voor mij op.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

04-05-2005 16:51

absurt die prijs!! in geen 380 jaar!!!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-05-2005 16:55

ik heb ook wel eens de zitten nadenken over betaalwateren..

wat ik teweten ben gekomen is.

- je vult alleen de zakken van de eigenaar.
- veel dressuur en vissen die te vaak zijn gevangen.
- meestal hoge hengeldruk
- de vraag is of het een orgineel bestand is.

natuurlijk zijn er nog meer dingen. maar voor mij zijn dit al redenen genoeg om niet naar dat soort betaalwateren te gaan.

of er ook eerlijke betaalwateren zijn weet ik niet.. ik ben er in ieder geval nog geen 1 tegen gekomen.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-05-2005 17:03

Er zit ook een voordeel aan betaalwateren. Meestal staat je auto op eigen (gesloten) terrein, dus hoef je je daar geen zorgen over te maken.
Niets is erger dan na een sessie terug te komen bij je auto en erachter te komen dat deze is opengebroken en alles (echt alles) eruit is gejat.
Of om van andere mensen te horen te krijgen dat je auto is opengebroken.

Maar het is inderdaad belachelijk duur.

Denny
maikel bugter 62
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-10-2004 20:22
Locatie: Didam

04-05-2005 17:04

Wie kent dit water trouwens en wat vinden jullie eigenlijk van die belachelijke prijzen. Ik heb zelf de site van de Blauwe Hoef wel bekeken, en het water zelf ziet er best wel goed uit. De bezetting van het water is volgens de eigenaar zeker niet slecht, er moeten volgens hem oude heidemij spiegels in zitten, die ver over de veertig pond gaan. Maarja wie heeft daar zoveel geld voor over, en je moet ze dan toch eerst maar zien te vangen. Leuk voor mensen die bulken van het geld en die er eventueel met de vrouw er een vakantie aan willen knopen. Voor zoveel geld kan ik bijna alle vergunningen van Nederland kopen. :P :P :P
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

04-05-2005 17:12

Hier is onlangs al eens een topic over geweest en daar kwam het water niet al te rooskleurig uit de bus. Zoek maar eens onder hoef...

SS
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

04-05-2005 17:42

Sla je oude karperwerelds er maar eens op na, die 3 veertigers die Derrek Harrison in nederland had gevangen kwamen van dit water.

Alleen die prijzen....hahahaha.... van me leven niet!!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-05-2005 00:15

Eus Molewijk schreef:Sla je oude karperwerelds er maar eens op na, die 3 veertigers die Derrek Harrison in nederland had gevangen kwamen van dit water.

Alleen die prijzen....hahahaha.... van me leven niet!!


Wat mij betreft is die Derek Harrison dan ook zwaar door de mand gevallen :cry: ...enne was deze heerschap toendertijd ook niet betrokken bij het overzetten van de monumentale vis genaamd " HIJ " zoals onlangs is uitgekomen op datzelfde water.....Triets hoor!
Alexander Herder
Berichten: 91
Lid geworden op: 07-11-2002 01:00
Locatie: Blaricum

05-05-2005 00:57

Zijn hier ook niet 4 mensen vermoord een paar jaar geleden?
Fijn dat je auto veilig staat........

Gr Alexander
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

05-05-2005 08:27

ik vind het bespotelijk om voor dikke vissen te betalen hauw je oren maar eens goed open en met die verzamelde info weet je gauw genoeg welk water ook dikke vis herbergt en als het je dan ook nog lukt om deze te vangen dan is het toch mooier dan dat je hem op een betaalwater vangt en van wat ik gehoord heb de foto van de vissen van blauwehoef zijn vissen van andere wateren
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

05-05-2005 08:53

Als jullie allemaal zo enorm tegen 'betaal' wateren zijn waarom kopen jullie dan wel de DVD's, of magazine's waarin de bekende Engelse en Belgische namen staan die allen in de rij staan om een 30 kg. vis uit een 'betaalput' te trekken?

Valt het jullie wel op dat een groot deel van de super vissers niet anders dan op syndicaten vist of op betaal putten met allerlei speciale commerciele regelingen? Op openbaar water zie je ze amper meer, wateren waar jullie net als ik moeten zwoegen en zweten voor een mooie vis.

Neem bijvoorbeeld het laatste boek van Alijn. Meerendeel syndicaat: Integra, Hofstade en de hekkensluiter Raduta, wateren waar ieder op een zeer lange wachtrij komt of nooit mag vissen zoals het takkenwater waar hij een Belgische 25 kg. plus spiegel ving. Mooi voor hem, bek afvegen voor ons.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-05-2005 09:33

Herwin,

ik heb absoluut geen goed woord over voor "bekende" karpervissers, die een voorbeeldfunctie hebben, en dan vervolgens naar die louche betaalputten gaan. En er zijn aardig wat bekende karpervissers die absoluut geen hand meer krijgen van mij (niet dat ze dat zal boeien).
Het is hypocriet om in een blad A te zeggen en vervolgens B te doen.

Ik vraag me soms wel eens af of het die gasten naar de kop gestegen is. Of de drang naar dikke vis zo groot is dat ze wel moéten vissen op zo'n betaalputten. Misschien zit de sponsor wel te stampen achter ze, beetje jammer hoor. We vangen allemaal graag grote vis, maar ten koste van ... ?

Syndicaatwateren, tsjah, dan zou je de achtergrond van zo'n water moeten bekijken. Vaak zijn dat ook nog eens wateren waar anders het vissen helemaal verboden zou zijn, een gulden middenweg is dan natuurlijk een oplossing. Wél ben ik dan voor een goed ledenbeleid, waarbij je op volgorde aan de bak mag komen, en niet omdat je in een blad schrijft of wat dan ook.

Groeten,
Stefan
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

05-05-2005 10:06

Ik ben het met Stefan eens, "bekende" vissers horen eigenlijk het voorbeeld te geven en niet anderen "jaloers"maken met grote vis die ze uit een "betaalput" getrokkken hebben!
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

05-05-2005 10:41

Ik denk dat die prijzen wel normaal zijn. Zou je 20 euro rekenen voor 2 dagen op zo’n schitterend water, dan gaan we het allemaal toch proberen? En dan vraagt (bijna) niemand zich af waar die 40 ponder vandaan komt, als je er maar mee op de foto kan. Gevolg is dan grote hengeldruk, verloedering, verminkte vissen en vervolgens sluiting.

Door 170 euro voor 2 dagen te vragen garandeer je rust en exclusiviteit. Alleen moet je dan wel zorgen dat er inderdaad grote vis zit. En dan kan je jezelf vervolgens inderdaad af gaan vragen waar die vis vandaan komt!

Mijn PC heeft blijkbaar iets tegen betaalwateren, want als ik de site wil openen krijg ik een foutmelding in iexplore en wordt explorer afgesloten. Teken aan de wand?????


Soms spuwt men vuur als je het woord overzetten hoort, en soms hoor ik applaus.
- Vissen overzetten naar Blauwe Hoef? Vuur spuwen! :evil:
- Een vijver met noodlijdende karpers door zuurstoftekort? Overzetten naar een aangrenzend kanaal? Applaus, krant erbij, 20 vissen gered. :lol:
Of….?

Dit brengt mij bij de stelling:

In een afgesloten vijver dreigen 20 grote mooie spiegels door wat voor reden dan ook het loodje te leggen. Vlakbij de vijver ligt een kanaal. Wat doen we???? Geef daar maar eens eerlijk antwoord op.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

05-05-2005 10:52

bladen kopen wij denk ik ik teminsten omdat er goede artikelen in staan en er zijn genoeg wateren waar dikke vissen zwemmen waar het gros niet mee naar buiten komt gelijk hebben ze betalen om dikke vissen te vangen nee plane smeden en er voor werken en dan succes boeken ja dat is karpervissen en dan die spiegels ja die hebben recht op zuurstof dus zet die maar rustig over mits ze niet ziek zijn
Laatst gewijzigd door remon van dusschoten op 05-05-2005 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

05-05-2005 10:52

Jos,

je probeert het een andere draai te geven.

waar het hier om gaat zijn vissen die doelbewust worden overgezet met als doel: het maken van winst.



in jouw geval: er kan water vanuit het kanaal worden gepompt in die vijver. indien je ze in een kanaal zet kan iedereen er nog gewoon vissen.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

05-05-2005 11:05

Waar het mij om gaat: hoe dom/slim is het om vissen over te zetten, ongeacht welke redenen je hebt? Mits ze niet ziek zijn? Hoe weet jij dat?

Ik weet dat zuurstof gebrek met hulp van de brandweer nog wel op te lossen is, daarom staat in de stelling: “om wat voor reden dan ook”.

Één ding: ik ben uitgesproken tegenstander van overzetten voor commerciële redenen, laat dat duidelijk zijn. Maar de ene keer moet je je net in het sop zetten om ziekteverspreiding te voorkomen, en de andere keer is zelfs overzetten geen probleem. Dat snap ik dus niet.

We dwalen inderdaad iets af, maar om hier nou wéér een nieuwe topic voor te openen….
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

05-05-2005 11:33

Op sommige betaalwateren is het allemaal simpelweg beter geregeld (vaak ook voor de vissen) dan op niet betaalwateren.
Mensen die tegen betaalwateren zijn maar bijvoorbeeld wel op de bosbaan in A,dam vissen zijn mijn insziens hypocriet, die vissen daar springen met hun papegaaienbek al bijna van ellende op de kant.
Zo zijn er vele en vele van die wateren.
En wat is er mis mee als iemand een zo wat geld kan verdienen. Er is voor mij wel 1 punt wat me tegenhoud nl de waarde van een vis van een betaalwater, ik hecht hier minder waarde aan, maar dit geld ook voor vissen uit bekende stadsvijvers enzo. Echt geweldig om een vis uit een put van 2 ha voor de derde keer te vangen.


Richard
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-05-2005 11:44

Maikel,

Je zegt het zelf al. De één gaat voor dat geld naar een zonnig oord en de ander gaat op karper vissen. Daar is niks mis mee. Ieder mag voor zichzelf uitmaken waar hij zijn geld aan uitgeeft.

Probleem zit hem in de aanslag die op de karpers wordt gedaan om de illusie in stand te houden. Grote karpers zijn unieke vissen die groot worden (en blijven) dankzij de unieke omstandigheden van het water waarin zij zijn groot gegroeid.

Om de continuïteit voor een grote karper te garanderen moet een betaalwater de unieke omstandigheden waarin een karper groot groeit reproduceren. Maar de kans dat de karper dan gevangen wordt is te klein voor een commerciële bedrijfsvoering. Daar begint de schoen te wringen.

Groet, Kees
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

05-05-2005 11:59

Kees

Een niet commercieel water waar ik veel gevist heb in r,daal bevat een vis van rond de 40 pod die er zo,n 7 keer per jaar uit komt, het putje is ongeveer 1,5 ha groot en wordt bijna dag en nacht bevist. Het is op de niet commerciele wateren veelal niet beter gesteld. Alleen dat willen we natuurlijk met zijn allen niet geloven want tja, dan gaat ons geweten knagen.

Richard
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

05-05-2005 12:10

een ander punt waarom ik tegen b-waters ben:

even voorstellen, je bent een fransman en woont in noord-frankrijk en een fanatiek karpervisser

water A is jouw thuiswater. dit word gekocht door een engelsman... groot hek eromheen. weg water.

maar jij gaat vissen in water B en water C wat daar in de buurt liggen. zitten mooie vissen op. maar die vissen worden daar weggejat en op water A gezet.....

is niet te hopen dat je in een streek woont waar meerdere b-waters zijn!

dit is meestal de gang van zaken!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

05-05-2005 12:13

Herwin Kwint schreef:Als jullie allemaal zo enorm tegen 'betaal' wateren zijn waarom kopen jullie dan wel de DVD's, of magazine's waarin de bekende Engelse en Belgische namen staan die allen in de rij staan om een 30 kg. vis uit een 'betaalput' te trekken?


Herwin, mon ami:
ik ben ik ook tegen betaalwateren, en de discussie is ook al eens eerder gevoerd, maar als die goed en eerlijk worden beheerd , heb ik er geen moeite mee.
Dus met K3 karpers van begin af aan opgezet. Dus niet met overgezette karpers. Maar dat zal wel een utopie zijn(of naief)van mij!En misschien zitten er in dat water van ouds af aan al wel karpers in.
Maar of het nu een bekende Engelse of Belgische of Nederlandse naam is zal mij toch een wordt zijn , zo groot als die van een olifant.

Herwin Kwint schreef:Valt het jullie wel op dat een groot deel van de super vissers niet anders dan op syndicaten vist of op betaal putten met allerlei speciale commerciele regelingen? Op openbaar water zie je ze amper meer, wateren waar jullie net als ik moeten zwoegen en zweten voor een mooie vis.


Beter voor ons , hebben wij meer ruimte omdat zij op betaalwateren zitten.
Vanuit dat oogpunt juich ik betaalwateren van harte toe :wink:

Herwin Kwint schreef:
Neem bijvoorbeeld het laatste boek van Alijn. Meerendeel syndicaat: Integra, Hofstade en de hekkensluiter Raduta, wateren waar ieder op een zeer lange wachtrij komt of nooit mag vissen zoals het takkenwater waar hij een Belgische 25 kg. plus spiegel ving. Mooi voor hem, bek afvegen voor ons.


Bek afvegen, waarom? Het zal mij een biet zijn wat voor vissen een andere visser vangt. Hoewel ik ze het van harte gun!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-05-2005 12:14

Richard,

Ook niet commerciële wateren moeten de juiste voorwaarden bieden voor het welzijn van de karper. Anders is de continuïteit ook niet te waarborgen. Dit houdt vanzelf in dat op den duur overbezetting zich gaat wreken om het evenwicht te herstellen. Dat is wat je ook om je heen ziet momenteel. Een les waar sommige HSV’en en karpervissers nog wat van moeten leren. Gelukkig is winst maken geen belemmering om dat te gaan doen. Er is trouwens heel veel water in Nederland waar het wel goed geregeld is.

Kees
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

05-05-2005 12:14

Was laatst met vrouw en kids een weekje in de dordogne in een streek waar ewoon simpelweg geen op enbare waters zijn (behalve een flutrivier)
M.a.w. voor de locale bewoners is het betalen of niks. Overigens kijken de fransen heel anders naar dit fenomeen.


Richard