Favoriete aanpak?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-05-2005 17:26

Ik zou graag een vraag aan jullie willen voorleggen.
Ik heb afgelopen weekend een deel van een water uitgepeild etc, waar ik misschien dit jaar op wil gaan starten. Ik ben veel over de bodem te weten gekomen.

Ik zit alleen met een probleem over mijn aanpak. Ik wil sowieso 1 hengel met boilies en 1 hengel met partikels blijven vissen.
Nu is alleen het grootste gedeelte van het water 2,5 - 3,1 meter diep. Er zijn een paar aantrekkelijke stekken.
De eerste is een zijsloot van 3 meter breed, waar de diepte oploopt van 2,75 meter naar 1,50 meter.
De volgende is een punt van een eiland, met volle rietkragen en een mooie mosselbank, precies op de scheiding van het diepe naar het ondiepe.
Een eventuele derde mogelijkheid is een zijkommetje, war de gemiddelde diepte 1,1 meter is. Tegen de kant aan is het echter een halve meter, met een stuk waar het ineens 1 meter diep wordt en dan weer oploopt naar een halve meter.

Nu is mijn probleem dat er op het water stroming kan zijn.
Voor welke aanpak zouden jullie in dit geval kiezen. Ik vraag dit puur uit nieuwsgierigheid, om te kijken of het en beetje overeenkomt met mijn ideeen.

Ik hoop dat de situatie duidelijk is en dat jullie mij willen helpen. :oops:

MVG Denny[/list]
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

01-05-2005 17:40

Danny,

Bedoel je wat de beste plekken ( kunnen ) zijn?Of op wat voor manier er kan worden gevist ivm de eventuele stroming?

Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

01-05-2005 18:13

Denny,

Zoals jij het schets zou ik het volgende doen:
Ik zou in ieder geval 1 hengel op de mosselbank leggen (waarschijnlijk ligt die ook op het talud) die hengel zou ik verspreid met boilies bevoeren en bevissen. De andere hengel zou ik voor de ingang van het slootje plaatsen, en dan op die hengel een paar handjes particles droppen, vis op die hengel bijvoorbeeld met 2 tijgernootjes. Als er heel erg weinig gevist is op het water en als er vooral weinig witvis is, dan zou ik gaan voor een strengetje mais. Eventueel kun je die nog zwevend maken met wat (geel) foam.

Mocht blijken na 1 nacht dat 1 van de 2 stekken niet loopt gewoon alvast wat voeren op de 3e stek en dan wel nog een nacht doorvissen op de stek die niks geproduceerd heeft, maar dan de 3e nacht op de (voorgevoerde) 3e stek vissen. Zo denk ik dat je het effectiefst vist.
Als je voer over hebt kun je natuurlijk het beste alle stekken goed bevoeren :wink:
Maar das logisch (Cruijf)
Succes ermee

Bart
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

01-05-2005 18:20

Rick,
eigenlijk zoek ik antwoord op beiden.
Ik zou gewoon jullie mening willen horen over diverse zaken (bijvoorbeeld die jij noemde) en het liefst ook waarom. Zo kan ik er nog iets van op steken en kijken of het overeenkomt met mijn ideeen.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-05-2005 12:30

Heeft er niemand anders nog bruikbare tips voor mij?
Ik heb nog weinig ervaring op deze typen waters.

mvg Denny
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

04-05-2005 13:35

Denny,
blijf goed observeren als je er bent. kijken waar vis springt etc. zo kun je de vis ook lokaliseren.

misschien zit de vis alleen maar op het diepe gedeelte..

ik ben dit jaar ook op een water aan de slag gegaan met 2 ondiepe plekken. en de rest diep. ik zag alleen vis springen in het diepe gedeelte. en heb mijn vissen ook gevangen in het diepe. misschien kun je steeds 1 van die 3 stekken proberen en 1 hengel in het diepe gooien? het is maar een suggestie. meestal als je 24 uur gaat zitten. zie je in deze periode de vis wel eens springen. en misschien kun je daar ook je conclusies uit halen.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-05-2005 17:00

OK, dat is een goed punt.
En hoe zouden jullie te werk gaan op het ondiepe met de mossels.
Zouden jullie een voorslag gebruiken. Welke onderlijn(materiaal) zouden jullie gebruiken of welk aas.
Zijn jullie voorstander van een pop-up in deze situatie (ook met stroming)?
Hoeveel zouden jullie voeren, aangezien er op zo'n water veel natuurlijk voedsel is?

Het probleem is dat ik nog weinig ervaring heb op zulke wateren, dus graag informatie en meningen over verschillende zaken zou willen hebben.
Zo kan ik ook kijken of ik met mijn ideeen in de goede richting zit.

Bij voorbaat dank, Denny
Plaats reactie