Vrijheid,Blijheid


Plaats reactie
Ludo Spronck
Berichten: 13
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00
Locatie: Borgharen
Contacteer:

05-08-2002 01:09

Karper meenemen verbieden lijkt me onzinnig.
Niet dat ik dat zelf ook maar overweeg. Daar niet van. Maar als wettelijk verboden wordt om karper in bezit te hebben, dan mag je ze dus ook niet vervoeren, niet uit- en overzetten, niet kweken enz.
Per hengelvereniging en per water wordt al zat geregeld, zoals bijv. verbod op meenemen van bepaalde vissoorten.
Erger is het gevolg van zo'n verbod op meenemen dat dan vanuit de sportvissers zou kunnen worden gedeponeerd bij de hh. politici: de "dierenbeschermers" zullen zulks als HUN overwinning claimen, door te stellen: "ze geven ALWEER een beetje toe.
Neen...de vergunningen zouden wat mij betreft een paar euro meer mogen kosten zodat mensen fulltime als "Excessen-opspoorder" aangesteld kunnen worden. Op die wijze haal je anti-neuzelaars flink wat wind uit de zeilen.
Kortom, hengelsportverenigingen zijn zeer wel in staat om dit soort zaken zelf te regelen. Alleen aan excessenbestrijding hangt een kostenplaatje. Juist DAAR zit de angel. Die randdebielen die ondanks het feit dat ze een vergunning bezitten, rotzooi 8erlaten, vis mishandelen enz.,besmeuren het sportvissers-imago. Daar komt nog eens bij dat ze door "anti's" onterecht als sportvisser, als iemand "van ons" dus, bestempeld worden. Generaliseren kunnen de "dierenbeschermers" als geeneen. Laten we er een paar euro voor over hebben on dat te voorkomen. Zeg nou zelf, het is toch BELACHELIJK dat je voor 20 Euro een heel jaar in zga HEEL Nederland mag vissen...
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

05-08-2002 03:07

Ludo wat wil je hiermee bereiken? Dat volgend jaar de vergunning 100 euro :eek: is en me neefje van 9 dan, die ouders gaan zeker weten geen 100 euro betalen omdat hij 10 keer per jaar wil gaan vissen. En een meeneemverbod? En ja over het verboden te vervoeren, ik denk dat de wet er wel IETS op kan verzinnen om instaties zoals de OVB een oplossing te vinden. Kijk wat een "anti" van mij vindt doet me weinig. En als iedereen ook recreantien zijn rommel me zou nemen, waaren we ook van DAT probleem af.

MVG J0H@N
Rob Jacobs
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Ridderkerk/Helmond
Contacteer:

15-08-2002 18:11

Ik snap niet waar die vergunning goed voor is!
Dat zo'n groot visschip op zee die tonnen vis vangt vergunning moet hebben kan ik wel begrijpen.
Maar waarom als sportvisser zijnde je een vergunning moet hebben terwijl je alleen vangt en meteen weer terugzet,dat snap ik niet
Het is toch niet zo dat ik er een handeltje in ga beginnen ofzo.
Ik zie de visvergunning zo'n beetje als onze melkoeien (auto's) op de weg.
Rijkswaterstaat word toch door de staat gesubsidieerd om de kwaliteit van ons water e.d in goede staat te houden.
Hiermee wil ik niet zeggen dat iedereen z'n rommel op z'n stek achter moet laten en dat rijkswaterstaat dat wel weer opknapt!!!
Nee nee laten we een beetje sportief blijven en zoals hier boven gezegt de naam van de sportvisser een beetje hoog proberen te houden.
Maargoed ,die vergunning,zolang ik geen goed argument kan vinden voor die vergunning blijf ik bij mijn mening........maar dat er wat meer controles mogen komen ben ik het geheel met ludo eens.
Iemand nog een goed argument voor de vergunning?

en nog veel visplezier :smile:
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

16-08-2002 00:49

Beste Rob,

Lees eens de papieren die je bij je vergunning krijgt. Daar zal je een paar goede argumenten vinden.

Vriendelijke groet,

Marcel
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

16-08-2002 15:40

Dat vergunningen noodzakelijk zijn behoeft geen uitleg. Dat ik er best een extra centje voor over heb voor een degelijkere aanpak van controles en wijzingen van de huidige regelgeving zal ik wel even uitleggen. Op dit moment klopt het gewoon allemaal niet. De controles zijn er vaak wel maar ze pakken altijd de verkeerde. Stom voorbeeld: Mijn papieren liggen altijd in mijn karpertas. Soms als ik me met een pen ga bezig houden, dan neem ik mijn net en pendoos mee met een bakje voer en that’s it! Omdat ik normaal dus alle papieren automatisch bij me heb denk ik daar dus niet altijd aan! Dus laatst in alle haast de papieren vergeten mee te nemen. En wat denk je? Dikke pech: controle! Ik uitgelegd hoe het kwam dat ik mijn papieren niet bij me had, en nog voorgesteld om mijn papieren daags erna te komen tonen! Je raad t al : NEEE! Een mooie prent van 40,84 euro voor het niet bij me dragen van een geldige visakte met de mededeling dat ik nog gematst werd omdat ik ook de papieren van de rechthebbende op dat moment niet kon tonen. G

Gematst???? Nee, dat stelletje Oostblokse kloothommels dat er 100 meter verderop 1 grote puinzooi is van aan het maken, aan het vissen is zonder ooit maar eens in het bezit te zijn geweest van een vergunning, die krijgen helemaal niks! Hoe dat dan gaat? Meneer mogen wij uw vergunning even zien? Vergoenning? Was ist das dan? Sie mussen papieren kaufen fur die fischerij im Holland! Papieren kaufen? Ich nicht verstehen? Was meinen Sie? Sie sollen wissen das sie papieren kaufen mussen fur die fischerij im holland, wenn sie keine fische papieren kunnen uberlegen dan bekommen sie eine grosse boete! Ein was? Dan mussen sie extra zahlen!
Extra was? Sorry ich nicht verstehen deutsch oder hollandisch! Sie haben zojetzt doch deutsch gesprochen oder nicht? Ich nicht verstehen!!!

En dan… laat ze maar staan!! Godverdomme ! En dan zich maar afvragen waarom ik me dan gigantisch ga opfucken! Zo’n boa of agent kun je niks kwalijk nemen want je kunt ze slechts allemaal oppakken en de grens over zetten, daar is geen tijd voor vanwege personeelstekort en boetes helpen ook niet want je ziet er geen rooie cent van! Dus naar mijn idee: Vergunningen omhoog, speciaal personeel erbij die wat ze kunnen oppakken een boete geven die ook daadwerkelijk wordt ingevorderd en als de wiede weerga de grens over met de mededeling dat ze de komende 4 jaar niet terug hoeven te komen! En dan zich maar afvragen waarom ik me dan gigantisch ga opfucken! En niet alleen de oostblokkers, maar ook de nederlandse visser, die wat denkt dat de natuur een open stortplaats is voor zijn barbecue afval, die wat vissen moet verminken omdat ie ze dan kan herkennen bij terug vangst of weet ik wat voor een asociaal gedrag, die zou n prent moeten krijgen die hij nooit meer vergeet en een visverbod van een jaar of 4. Moet jij eens opletten hoe snel alle problemen verholpen zijn! Ik garandeer je als je dit lik op stuk beleid een jaar hanteerd en die oostblokkers te horen krijgen dat NEDERLAND, fischwalhalla voorbij is, er geen hond meer hier komt vissen. En die hollandse klootjoekels bedenken zich dan ook wel 10x voordat men nog maar een papiertje op de grond pleurt!

Snel Save en simpel, weg met die zooi!

Maar ja, wat doen de heren: Pak die mensen maar aan wat per abuis eens een papiertje vergeten, die mensen wat zich wel gedragen en wat wel netjes alles betalen.

Namens alle sportieve vissers met goede bedoelingen

Van harte bedankt dat wij NOG STEEDS opdraaien voor de puin van een ander!
En doe er maar vooral niets aan!!! Dan lost het zich vast vanzelf op……………………..

Met gefrustreerde groet,

Tim
Hans-Peter van Ee

17-08-2002 17:47

Tim

Jouw verhaal over die mensen uit het Oost-Blok, maak ik hier mee aan een slootje achter het huis.
In dit geval zijn het oudere marokaanse mannen.
Eén vist er met een hengel de rest met het snoer in de hand.
Elke vis die ze vangen doden ze.
Ze nemen ze mee voor in de pan, maar als ze teveel hebben gevangen naar hun smaak, gooien ze de rest dood terug.
Een vergunning hebben ze niet en ik heb meermalen gebeld met de AID en de politie.
Nog nooit heb ik gezien dat iemand ze heeft weggestuurd.

Ik zelf ben er laatst op afgestapt, en heb gezegd dat ze aan het stropen waren, en geen respect hebben voor de omgeving en inwoners.
Dat klopte wel, één van de mannen zei tegen mij, dat als ik niet zou oprotten hij mijn kop er af zou hakken.

met afgehakte groet

HPE
Wilko Bloem

18-08-2002 14:30

Weet je wat ik niet snap Hans, dezelfde signalen werden twee jaar geleden ook al afgegeven Her en der op discussie board medias. Het eerste wat men toen te zeuren had, via de welbekende discussie media ‘s, discriminatie en weet ik al wat niet allemaal. Men werd in het keurslijf gedwongen, om op de tenen te gaan lopen ,met deze prehistorische Australopithecus africanus, vooral als men er iets realistisch over wilde zeggen, dan was men een racist!!! Alle organisatie‘s hadden betreffende deze signalen c.q. de excessen, constant de oogkleppen voor. Organiseren is "vooruitzien" net zo als regeren, nu zal er wel weer een wijsneus ten tonele verschijnen die dan begint te urineren, van wat ik voor mijn vereniging doe, niets en of ik al lid ben van de K.S.N het laatste nee en het blijft nee! Gooi die voor oor logs contributie maar omhoog, tijd voor professionaliteit Heren, tijd voor preventief attaqueren en pareren "anders" Investeren in een veilig vis sportende toekomst, die gewaarborgd dient te worden, ja, ja dat kost geld! Het is een utopie als men denkt zo verder te kunnen gaan, met die gangbare kruidenierswinkeltjes mentaliteit, kijk naar de groot grutter bedrijven als voorbeeld. Deze deden het beter als de kleine lokale kruideniers, deze hadden geen kans om te overleven!In het jaar twee duizend waren al deze signalen ook al in de lucht, in het jaar 2001. had het al prefentief ondervangen dienen te worden, met wat extra regelgeving in het vergunningstelsel, oke wederom heeft men weer lopen slapen, en in 2002? Weer niets gebeurd, ik durf nu al te stellen dat er 2003 wederom, weer niets gebeurd!
Met verder gaand, lezende groet Wilko

I kill people :evil:
I kill people for money :evil:
But you are my friend :evil:
I kill you for nothing :evil:
Plaats reactie