4e hengel


Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-04-2005 12:13

Desmond,
Bij serieuze vissers zou die lijn zeker niet oneindig doorlopen. Op de meeste stekken komt het kantelpunt waar je jezelf met meer hengels alleen nog maar benadeelt al bij drie of vier. Wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat alles maar toegestaan moet worden.

Peter Wauben,
Hiermee heb je een punt, dit soort gevallen kennen we helaas allemaal. Ik denk zelf dat duidelijke regels en controle hier al een oplossing voor kunnen zijn. Als mensen zelfs niet op hun gedrag aangesproken worden zullen ze zich nooit gaan beseffen dat ze fout zitten. Ik denk dat hogere boetes niet eens nodig zijn, zeker de jongeren zullen van de huidige boetes al genoeg leren.

Peter Postema,
Zoals ik hierboven ook al zei denk ik dat de boetes niet eens ver omhoog hoeven, maar ze moeten wel uitgeschreven worden. Verder zullen duidelijkere regels een hoop ellende voorkomen. In mijn vorige bericht noemde ik een paar dingen die in de vergunning staan maar waar niet op gelet wordt. Het zou een stuk duidelijker worden als dat soort regels geschrapt worden, zodat de nette, nietsvermoedende visser die zijn steuntjes in de grond drukt en zijn paraplu uitklapt ook gewoon niks fout doet. Verder mag wat mij betreft het gebruik van bivi's compleet verboden worden! Als het tuig onder een paraplu moet slapen wordt vissen al een stuk minder relaxt en een stuk kouder.
Geef hier maar even wat dingen aan die volgens mij controleren makkelijker zullen maken. In dit soort gevallen kan er dus ook gewoon geschreven worden als iemand zich niet aan die regels houdt. Als die mensen maar vaak genoeg zo'n bekeuring krijgen hoeven die niet meteen torenhoog te zijn om er van te leren. Je kan het in mijn ogen niet maken om jeugd of werklozen voor een relatief onschuldige vergissing als een derde stok meteen 750 euro te laten dokken. Vooral de jeugd is daar gewoon een jaar voor aan het afbetalen en dan staat in mijn ogen de straf dus niet in een redelijke verhouding tot het vergrijp. Als iemand die vaak in de fout gaat gewoon gecontroleerd en dus vaak gepakt wordt leert hij daar ook wel van, op die manier leert iedereen zo snel als hij zelf wil of kan.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

07-04-2005 12:59

Beste Daaf,
kan ik me in vinden ondanks dat wat mij betreft de boetes hoger mogen om het afschrikeffect te verhogen. Heb nog wel een kanttekening op je redenatie qua jeugd of werkelozen, als je de vergunning leest wordt duidelijk aangegeven met hoeveel hengels je mag vissen.

Als je dus met meer hengels gaat vissen overtreed je dus bewust de wet. waarom zou je om de door jou genoemde redenen de boete laag moeten houden?Dat het dat een jaar duurt om het af te betalen wat je zelfs niet zal lukken maar dat is een ander verhaal is anscih ook niet verkeerd, men past wel op het nog een keer te doen :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-04-2005 13:58

Daaf, er is een wet voor die noemen ze recht op gelijke behandeling.
Straks komt er ook een bijstandsmoeder bij die haar avondeten bij elkaar wil vissen met 4 hengels, vrijstelling dan maar??
Boetes hoeven niet hoger, aantekeningen in de acte van de HSV bij meerdere herhaling in trekken en in dat jaar niet weer een nieuwe.
Helaas niet haalbaar omdat je gewoon lid kunt worden van een andere bij die federatie aangesloten HSV.
Centrale registratie zou er eindelijk eens van moeten komen.
Dan is het ook mogelijk om helemaal geen lid meer te kunnen worden van wat voor HSV dan ook maar.

Niks geen andere behandeling omdat ze de boete niet kunnen betalen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-04-2005 21:15

Douwe, zoals al eerder gezegd waren tot nu toe de meeste HSV-en tegen een centrale registratie bij hun federatie (en dan verder naar de NVVS), alleen de fed. Groningen-Drenthe heeft een centrale registratie.
Ik denk dat centrale registratie weer op alle ALV agenda's van iedere federatie staan, mede omdat de sportvisakte per 1-1-2006 verdwijnt (is een publiekrechtelijk document) en vanwege de fusie NVVS-OVB moet daar per 1-1-2006 een privaatrechtelijk document voor in de plaats komen en dat zal via de HSV-en verkocht moeten gaan worden. Dé kans om een centrale registratie te verwezenlijken en m.i. zal het moeilijk worden voor de meerderheid van de HSV-en die tot nu toe tegen centrale registratie waren om dat vol te kunnen houden. Laten we het beste er maar van hopen, maar dit wordt hét moment daarvoor.
Gebruikersavatar
Richard Schigt
Berichten: 32
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: Roermond

19-04-2005 14:40

Arjan,

Als ik niet aan het vissen ben dan werk ik als politieagent. Ik kan je vertellen dat het doel van een bekeuring is om de overtreding te doen stoppen. Als dit niet lukt dan zijn er allerlei andere maatregelen om dat wel af te dwingen en daar valt het inbeslagname van je spullen ook in. Als je spullen inbeslag zijn genomen beslist de officider of je je spullen terug krijgt of niet.

Dus bij de eerste keer zal dat niet gebeuren tenzij je blijft zitten.
Boa's en agenten die controleren op de visserij wetgeving onthouden alle koppie aardig goed omdat we vaak visen en dus ook vaak aangetroffen worden aan de waterkant. Wordt je vooer de 2e of 3e gepakt wordt de kans dus groter dat men alles inbeslag neemt. Neem van mij aan dat bij een 2e of 3e keer de Officier snel beslist dat je je spullen niet terug krijgt.

Jongens als er gecontroleerd wordt blijf beleeft en respectvol. Hier bereik je veel meer mee en ga nu niet de wijze jongen uit hangen door op irritante manier om het identiteitsbewijs van de agent te vragen. Zorg dat je je papieren in orde heb en bij je hebt als je gaat vissen ook een identiteitsbewijs!!!!! dan is er niets aan de hand.

meen je toch om met meer hengels te gaan vissen of om 's nachts te vissen waar het niet mag. Loop dan niet te zeiken dat je een bekeuring krijgt want je hebt dan zelf gekoxen om het risico te lopen. Wie met vuur speelt moet op de blaren zitten. Zorg er voor dat je visplek afval vrij blijft en gedraag je als sportvisser dan komt alles goed.
conjo "The Legend"
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-04-2005 14:51

ik zit wel eens te vissen en dan komt er een agent met het boekje qua regelgeving wat betreft de visserij , die man snapte er werkelijk niks van ,en ondertussen mij wel om papieren vragen.

ik vind dat nogal irritant als iemand wijs gaat lopen doen terwijl hij niet eens bewust is van de regels.(met zn boekje)

als ik gecontroleerd wordt door iemand in burger kleding ,dan vraag ik dus echt wel om zijn legitimatie.

ik werd afgelopen zaterdag ook gecontroleerd door iemand in burger kleding,die persoon wist wel heel wijs te zeggen dat hij hoofdcontroleur was (wat na naavraag gedaan te hebben niet eens zo was),maar zn pasje laten zien ho maar.

volende keer laat ik niets zien , eerst de controleur of agent in burger.

irritant of niet,ik vind het ook irritant!

PS: ik probeer altijd zo correct mogelijk te vissen zodat niemand mij iets kan maken
Gebruikersavatar
Richard Schigt
Berichten: 32
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: Roermond

19-04-2005 15:04

Michel,

een agent in burger is verplicht!!! zich te legitimeren en in uniform alleen als er naar gevraagd wordt. maar alsjij je papieren in orde heb is er niets te vrezen. wat ik wel met je eens ben is dat er collega's zijn die niet eens weten om welke papieren ze moeten vragen. Ik raad hen dan ook af om hun vingers te brandde aan visserijcontroles. de visser wet immers zelf donders goed wat hij wel en niet kan of mag.
conjo "The Legend"
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-04-2005 15:08

Richard,

ik ben het helemaal met je eens, vooral dat laatste

en als de visser die donders goed weet wat wel en niet mag,dan toch in strijd met de regels vist is het zn eigen schuld,want die regels zijn er niet voor niets.