Gezocht: info mbt werkzaamheden van een karpercommissie


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

16-04-2005 15:42

Zijn er mensen die actief zijn in een karpercommissie? Dan heb ik enkele vragen. Er wordt namelijk bij ons in Almere geprobeerd om een karpercommissie op te richten, en misschien is dat wel iets voor mij.

Ik heb echter geen enkele ervaring, mijn enige bijdrage aan de HSV is het betalen van de contributie en één keer een artikeltje in het verenigingsblad. Bovendien bezoek ik geen enkele vergadering, en ben ik (nog steeds) geen lid van de KSN. Een gemiddelde karpervisser dus.

1) waarmee houdt een karpercommissie zich zoal bezig?
2) met hoeveel personen zit jij in jouw commissie?
3) hoeveel tijd ben je ongeveer eraan kwijt? En is dat ’s avonds, of gewoon overdag?
4) onderhoud je ook contact met andere karpercommissies of bepaalde instanties?
5) zijn er op dit moment zaken die extra aandacht verdienen?

Zit je niet in een karpercommissie, maar denk je zaken aan te kunnen geven waarvan jij denkt dat die er misschien wel thuis horen, dan zie ik ze hier graag verschijnen. Geneer je niet!
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

16-04-2005 16:25

1) waarmee houdt een karpercommissie zich zoal bezig?
2) met hoeveel personen zit jij in jouw commissie?
3) hoeveel tijd ben je ongeveer eraan kwijt? En is dat ’s avonds, of gewoon overdag?
4) onderhoud je ook contact met andere karpercommissies of bepaalde instanties?
5) zijn er op dit moment zaken die extra aandacht verdienen?

1 alles op het gebied van karpervissen wat je maar te binnen schiet.
2 de amsterdamse is met 6 man
3 1 maal per 2 maanden 3 uurtjes vergaderen en als er speelt zal iemand dat uit moeten werken. Dat kan wat tijd kosten.
4 Dat probeer je wel 2 weten meer dan 1 denk aan r-cbb in die regio.
5 Wat jezelf belangrijk vind of wat aangedragen wordt door de vereniging.

Groetjes henk
groetjes henk
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-04-2005 19:00

Jos, binnen onze HSV als bestuurslid als belangen behartiger van karpervissers.

1) waarmee houdt een karpercommissie zich zo al bezig?
Inventariseren wat er aan problemen leven bij karpervissers.
Organiseren van karperavonden voor de jeugd, makkelijk te realiseren als KSN lid je leert er veel karpervissers kennen waar je een beroep op kan doen.
Opstarten van een spiegelkarperproject.
Visstandbeheer, staat bij veel HSV op een laagpijl.
Onderling begrip kweken tussen witvissers en karpervissers.
Zorgen dat contacten met politie goed zijn, binnen de politie is een agent het aanspreek punt.

2) met hoeveel personen zit jij in jouw commissie?
Alleen, als het nodig is kan ik terugvallen op veel karpervissers.

3) hoeveel tijd ben je ongeveer eraan kwijt? En is dat ’s avonds, of gewoon overdag?
Vergaderen als bestuurslid 10 avonden in het jaar, 4 avonden voor de jeugd.
Een bestuurslid werkt in ploegen door agenda’s te trekken geeft dit geen problemen.
Drie Federatie vergaderingen per jaar.
Telefoon, en e-mail werkt zeker net zo goed voor het onderhouden van onderlinge contacten.

4) onderhoud je ook contact met andere karpercommissies of bepaalde instanties?
KSN, Federatie, VBC.

5) zijn er op dit moment zaken die extra aandacht verdienen?
Volgende week, Maandag vergadering met de Federatie Zuidwest Nederland, over een op te starten spiegelkarper project. Dinsdagavond vergadering regio Oost - Brabant van de Federatie.
Voor mij zijn deze vergaderingen geen probleem daar ik geniet van mijn pensioen.

TIP!
Zorg dat je in het begin niet te veel hooi op je vork neemt. Probeer elkaar te motiveren, verwacht van andere commissie leden niet te veel. In besturen en commissies waar ik in werk zijn er gelukkig altijd een paar die twee stappen harder lopen dan de rest. Accepteer dit, anders is er geen werkbare situatie. Binnen de KSN is veel kennis aanwezig leden kunnen hier gebruik van maken.


MVG,
Peter
Plaats reactie