Vreemd gedrag


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter-Bas Broeckx
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-04-2005 16:59
Locatie: Wageningen
Contacteer:

14-04-2005 11:31

Beste Heren,
Het volgende gebeurde mij gisteren. Ik was aan het pennen en het was reeds donker geworden. Ik kreeg een aanbeet en tikte aan. In eerste instantie dacht ik dat het een brasem was, aangezien de vis niets andres deed dan loom met zijn kop heen en weer schudden. Maar het grote gewicht dat aan de andere kant van de lijn hing sprak dit tegen. Na een zeer korte dril van een minuut of 2 kon ik de vis scheppen. Ik dacht dat het een kleintje was omdat de dril zo slap was en ik de vis nog niet echt gezien had aangezien het donker was. Eenmaal in het net vertilde ik me bijna aan het beest. Bleek er toch maar een flinke vis in het net te liggen. Ik heb zoiets nog nooit eerder meegemaakt en heb toch al heel wat karper gevangen, ook in het donker. Zou het kunnen dat deze vis zijn orientatie vermogen geheel kwijt was in het donker?
Wat is jullie mening hierover?

Groeten,

P.B.
Ik ben geen karpervisser, maar ik mag graag op karper vissen
Gebruikersavatar
martinj taal
Berichten: 71
Lid geworden op: 01-03-2005 21:05
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

14-04-2005 11:59

Pieter-Bas,

Een dergelijke reactie is in het vroege voorjaar niet ongewoon.

Het zal denk ik voornamelijk te maken hebben met de abrupte overgang van relatieve passiviteit in het nog behoorlijk koude water, naar plotselinge aktiviteit omdat de vis gehaakt wordt.

Ikzelf heb dergelijke drils in ieder geval ook ervaren in het vroege voorjaar.

Groet,

Martin
Plaats reactie