Serieuze Topic: wie heeft de ALV van zijn HSV bezocht?


ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

09-04-2005 15:33

Peter Otte schreef:Beste mensen,
Als vereniging heb je ook het doel een zo goed mogelijke binding met je ....
Peter


Ben ik helemaal met je eens Peter. Heb ik ook voorgesteld, maar als je als enige tegen het bestuur dit zegt, ja helaas.

Verder heb ik als eerste toen ik als bestuurslid ben aangesteld getracht om een jeugdcommissie op te zetten, die op GELIJKE voet met het bestuur kon overleggen. Helaas bleken alle jeugdleden die op dat moment zeiden dat er niets voor de jeugd gedaan werd, geen enkele zin te hebben om er zelf tijd/energie in te steken. Hetgeen natuurlijk ook vaak voor volwassenen geldt.

Mede daardoor stel ik me ook op het standpunt, dat ik bereid ben om voor de jeugd mijn best te doen, maar dit moet wel van twee kanten komen.

Op zo'n moment is het jammer dat er een enkel jeugdlid dan de dupe van is, dat overige jeugdleden hun handen niet uiit de mouwen steken.

ghroetz
Ted
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

10-04-2005 18:43

leuke topic.

Ben sinds dit jaar bestuurslid.
ALV is nog niet geweest.
Is wel grote reorganisatie in de ver.
7 bestuursleden nu.
Waarvan ik de (echte) karpervisser ben maar 4 andere bestuursleden ook vaak een hengel uitvaaren op de karper.
Al met al veelwitvis inzet...maar zeker de karper staat ook bij ons sterk.

Dit jaar voor het eerst een karper wedstrijd om veel contakt op te bouwen met de karper vissers.
Daarna BBQ bij mij thuis voor karpervissers.
Belang opbouwen in de ver. met karpervissers.

Zal niet in een jaar gaan,maar 1 karper visser op de ALV vorig jaar zal beter moeten kunnen.
En daar ga ik me volledig voor inzetten.
Fusie met drie andere ver. is op komst VBC is op komst.
Al met al heel er veel werk...

Mja heb een prominent van de KSN in de ver. gekregen.
Mocht ik hulp nodig hebben weet ik die te vinden.

Helaas door prive ommstandigheden de laatste ksn meeting rotterdam gemist de 4e .
Dan volgend jaar maar is mensen leren kennen daar.

ALV een must voor karpervissers.
Dit jaar maak ik flyers en plak die op elke bivy die langs ons water komt te staan...lol

Zonder gekheid...er moeten meer mensen intresse in de club krijgen anders bloeit het echt dood.

maar we gaan er voor.
Groetjes Marcel Mos.
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
marthijn van der wal
Berichten: 78
Lid geworden op: 18-01-2004 14:39
Locatie: zaltbommel

10-04-2005 19:48

he jongens,

wij zijn bij onze hsv ook met een clubje karpervissers aanwezig geweest tussen t meerendeel wit of snoekbaars vissers,

wij hebben geprobeerd en aantal mogelijkheden aangedragen ivm met nachtvissen of dat 1 maand eerder en een maand langer kon en dat zou bekeken worden. voor de rest paar klijne dingetjes.

als je op zo'n vergadering nie komt vind ik dat je de rest vant jaar ook eigenlijk je kop dicht moet houden.
is int belang van je eigen en van je hsv als je daar aanwezig bent.

greetzzzz
marthijn
wees slim word lid van de KSN
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-04-2005 00:22

Voorjaarsvergadering is morgen, ben zeker van plan om er naar toe te gaan.

edit: Ben geweest, was een goede vergandering en heb me meteen als vrijwilliger aangemeld voor een aantal zaken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-04-2005 20:33

Gezien de weinige reacties, terwijl er toch zo'n 5800 gebruikers van dit board zijn, zal het niemand meer kunnen verbazen dat er maar zo weinig HSV-en zijn die feitelijk wat voor de karpervissers onder hun leden doen of bereid zijn te doen. Toch zijn het deze HSV-en die vroeger karpers uitgezet hebben en visrechten huren waardoor karpervissers hun hobby kunnen uitoefenen. Wellicht dat sommigen zich toch hierdoor toch aangesproken voelen en op z'n minst in het vervolg de ALV gaan bezoeken of zelfs wat meer willen gaan doen binnen hun vereniging.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

16-04-2005 23:34

Aart;

Het is net als met de kerk: gaat het goed, dan zie je niemand, gaat het slecht, dan stroomt hij vol. Ook ik heb hier op hengelsportgebied niks te klagen. Het enige wat ik hier mis zijn 24 uurs karperwedstrijden. Ik zit niet echt op mijn gemak midden in de polder met mijn zoon van 14, of alleen, dus zoek je de bescherming van een wedstrijd. Navraag leerde dat die niet georganiseerd worden, en dan vraag je jezelf af waarom. Na speurwerk op de site van de HSV blijkt dat er geen karpercommissie is, dus dan is het ontbreken van karperwedstrijden wel te verklaren.

Dat is het moment waarop je constateert dat er iets mist, en vervolgens vraag je jezelf af of jij er iets mee kan doen. Wie weet waar het allemaal toe leidt (of niet).

Ik denk dat het gebrek aan belangstelling dus een goed teken is, tot het moment dat het keerpunt aanbreekt. En dan is het waarschijnlijk al te laat! Zoals zo vaak.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-04-2005 19:50

Jos,
Bedenk je even dat de "elementen" die voor ons het karpervissen kapot maken ook als het slecht gaat niet naar een vergadering zullen gaan, als het nachtvissen ergens verboden wordt gaan ze het immers wel ergens anders kapot maken. Ik denk niet dat het patroon wat jij schetst van toepassing is, aangezien de meeste karpervissers graag klagen aan het water, maar er zelf vooral niks aan willen doen. Ik ben dus bang dat gebrek aan belangstelling in dit geval totaal geen positief teken is, het betekent namelijk dat de mentaliteit van de karpervisser nog steeds niet of nauwelijks verandert. Dat keerpunt valt nooit exact te bepalen, maar reken er op dat we er niet ver vandaan zitten.
Overigens was ik ook weer eens zo ongeveer de enige karpervisser.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

17-04-2005 20:30

Hoi Jos,

Wat gebeuren er voor vreemde zaken bij jullie in de polder, dat je er niet op je gemak zit! Vreemde vogels Kakke Dorussen, Homofoontjes soms, mis de polders hier in Brabant zo.

Gek he’voor mij hoeven karperwedstrijden juist niet, zie het leven al als een grote wedstrijd. Buiten alleen in alle rust aan de waterkant is voor mij het summum, waar ik me weer op kan laden om de volgende wedstrijd weer tot een goed einde te kunnen brengen.

MVG,
Peter
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-04-2005 20:33

Ik zit niet echt op mijn gemak midden in de polder met mijn zoon van 14, of alleen, dus zoek je de bescherming van een wedstrijd.



Tot dus begrijp ik. Vanaf dus? Op he t moment, dat karpervissen een wedstrijdsport wordt o0 fdreigt te worden stop ik.


Niet met vissen trouwens.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

17-04-2005 21:01

Blijkbaar heeft Jos nooit goed gezocht. Er zijn heel wat nachtvismogelijkheden (wel alleen in juni, juli en augustus!) langs o.a. de Lage- en Hoge Vaart waar je vrijwel niemand tegenkomt laat staan gestoord wordt.
Wedstrijden : niks voor mij, er gaat niets boven ergens alleen of hoogstens met één vismaat ongestoord te kunnen vissen.
Daaf gaf trouwens een heel goed antwoord, alleen is hij op het laatst iets te somber volgens mij.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-04-2005 21:14

Het zit Jos ook niet mee, eerst een karpercollectief wat niet van de grond komt, niemand wil blijkbaar waters delen.
Dan plannen die niet te verwezenlijken zijn, niemand die het met hem eens is zo het lijkt.
En dan ook nog eens nergens rust kunnen vinden omdat er geen karperwedstrijden gehouden worden.
Met al die dilemma,s zou ik stoppen er is op die manier geen aardigheid meer aan.

Ik ben overigens blij dat ik die dilemma,s niet ken.
Ik hoef geen collectief en zeker geen wedstrijden.
Maar dat is zomaar een mening net zoals Jos een mening heeft.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

17-04-2005 22:03

Karperwedstrijden? Sorry, zo af en toe vind ik dat wel leuk om aan mee te doen. :oops:

Karpercollectief? Inderdaad jammer dat dat niet van de grond is gekomen. :(


Dan plannen die niet te verwezenlijken zijn, niemand die het met hem eens is zo het lijkt.

Dan moet je toch wat beter lezen. Ik kom steeds meer van mijn plannen tegen, alleen blijkt dan dat ze al bestaan. Ik kwam vanmiddag nog op 2 sites van HSVen waar aparte nachtvisvergunningen werden verkocht. Combinatie prijsverhoging – betaalde BOA is zeker niet afgewezen. Hooguit op de lange baan.

Mbt veiligheid: laat maar.

Maar goed, blijkbaar is mijn krediet weer eens op, het is niet anders! :lol:

Gegroet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-04-2005 10:29

Het krediet is bij mij niet op hoor.
Jammer dat de sommige plannen die jij hebt al blijken te bestaan.
Zou dat iets te maken kunnen hebben met niet voldoende informatie inwinnen over de dingen die je beroeren?
Het lijkt mij ook vreselijk om een wiel uit te vinden om er op weg naar de grote boze wereld achter te komen dat er al auto,s zijn.
Maar zoals zo vaak laat mijn fantasie mij weer dingen zeggen die boos opgevat kunnen worden.
Waarvoor alvast excuus.

Met een vriendelijke groet, Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-04-2005 22:48

Morgenavond is de vergadering van HSV VIOS in enschede,

Aanvang 19:30 in het clubgebouw aan de vlierstraat te Enschede. Ik verwacht de Enschedese boarders aanwezig! :)

vr gr Sjoerd
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-04-2005 22:56

Sjoerd, ik ben benieuwd hoeveel er van de ruim 9000 leden komen opdagen en hoeveel karpervissers in het bijzonder.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-04-2005 23:01

Beste Douwe;

waarom krijg ik toch steeds het gevoel dat iemand me uit de tent wil lokken?

Jij schrijft:
Maar zoals zo vaak laat mijn fantasie mij weer dingen zeggen die boos opgevat kunnen worden.

Als je nou zelf al merkt dat je rare dingen schrijft, dan kan je na opnieuw aanmelden op “wijzig” drukken, en je tekst gewoon veranderen. Of de tekst in zijn geheel verwijderen natuurlijk.

Is iets sportiever dan iets kleinerends op te schrijven, en vervolgens sorry te zeggen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-04-2005 23:38

Jos, 'wie kaatst kan de bal verwachten'. Jij kunt toch wel tegen een stootje, niet?
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

19-04-2005 16:46

Beste Aart;

Ik heb menige berichtwisseling met een brede glimlach beleeft, al vraag ik me eigenlijk wel af waar ik dan zogezegd “kaats”.

Ik kan je in ieder geval meedelen dat ik donderdag mijn allereerste ALV ga bijwonen. Ik vond ondertussen dat ik er bijna niet meer onderuit kon, en heb, weliswaar met veel moeite, een en ander bij de voetbalclub kunnen omzetten.

Zoals ik al eerder heb aangegeven ga ik eerst eens sfeer proeven, maar ik sta er op voorhand niet onwelwillend tegenover om eens wat vrije tijd te gaan investeren. De karpercommissie is een idee, maar ook controleur is misschien wel wat voor mij. Maar goed, laten we eerst die ALV maar eens gaan bezoeken, en daarna zien we wel verder.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

19-04-2005 18:19

Ik zit inh et bestuur van een kleine vereniging van ca. 140 leden, bij de ALV zijn er meestal ongeveer 15 personen aanwezig waarvan 5 man bestuur is. Het lijkt niet veel maar komt wel neer op 10% van de vereniging.
Een nadeel is dat hier vrijwel geen karpervissers bij zijn alleen een kamaraad van mij gaat wel eens mee.

De karpervissers vissen het meeste op ons verenigingswater maar zijn allemaal lid bij een andere vereniging. Omdat het vergunningstelsel zo krom is hebben we vrijwel geen karpervissers als lid.
Als ze bij ons lid worden kunnen ze op een ander water niet vissen maar andersom wel... dan is wel te raden waar deze vissers heen gaan.
Beide vergaderingen worden niet bezocht, tenzij er beperkte vergunningen te verkrijgen zijn, dan wil men nog wel eens warm lopen.
beetje bij beetje
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-04-2005 22:02

Frank, vraagt om nadere uitleg. Jouw HSV heeft dus haar water 'ergens' ingebracht zodat leden van een andere vereniging (wellicht andere verenigingen) wel in jullie water(en) kunnen vissen, maar andersom niet. Is in feite te gek voor woorden, maar als jouw HSV het water(en) weer terugtrekt vanwaar het nu ingebracht is kunnen leden van andere HSV-en dus niet meer bij jullie vissen of alleen als ze bij jullie lid worden.
Niet het huidige vergunningenstelsel is een ramp, maar verenigingen die hun water niet b.v. in de federatievergunning inbrengen terwijl andere verenigingen dat wel doen. Hierdoor onstaat dit soort onevenredigheden.
Nogmaals, ligt niet aan het vergunningstelsel op zich maar aan een groot aantal HSV-en die hun wateren niet open willen stellen voor leden van andere HSV-en terwijl andere HSV-en dat wel doen.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

19-04-2005 22:56

Aart, ik geloof zo'n 100 man. Inmiddels hebben we nog maar 700 leden en het nachtvissen op een van de minst slechte wateren van Enschede is zojuist verboden.

't was weer een heerlijk avondje...

Ik heb het bestuur wel gevraagd of ze ook hebben overwogen om haar leden te vragen of er niet een vorm te bedenken is waarbij de leden voor meer sociale controle kunnen zorgen. Ook zal ik het artikel toesturen dat in de laatste KSN Karper over controlebeleid... Er zal nog een laatste keer overlegd worden.

Op één iemand na ging niemand tegen dit besluit in...
Wat kan ik nog doen?

vr gr Sjoerd
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

20-04-2005 00:19

Sjoerd, die 700 zal wel 7000 moeten zijn niet? Ik hoor het de oude voorzitter van Beek nog zeggen op een ALV van de federatie 'bijna 10.000 leden' en dat is nog maar enkele jaren geleden.
Ik begrijp je verhaal niet helemaal, bel maar even voor nadere uitleg (of even een wat uitgebreider mailtje). Ik zie jullie bestuur volgende week dinsdagavond, maar zonder medewerking van ALLE karpervissers binnen de HSV VIOS kan ik, als buitenstaander, niet veel beginnen. En ik neem direct aan dat zo'n verbod er niet voor niks is gekomen daar karpervissers 'pesten' niet het uitgangspunt van het VIOS bestuur is.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

20-04-2005 21:35

We hebben maandag jl de jaarlijkse ALV van de AUHV gehad. het bestuur is echt perfect want niemand heeft iets te klagen, van de 8200 leden waren er maar liefst 18 gekomen! Dit is zelfs twee keer zoveel als het aantal bestuursleden!
Ik heb geen karpervisser gezien.

Simon
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

25-04-2005 10:45

Nou;

Zoals beloofd ben ik geweest. Opkomst: 11 man bestuur, 2 man BCWA (Beheers Commissie Waterschap Almere of zoiets?) en 8 hengelaars, waaronder dus 3 karpervissers. Henk, zijn vriend en ik. De overige vissers én het bestuur kenden elkaar bij naam en gewoontes, oude-jongens-krentebrood zeg maar, met de nadruk op oud (60%). Zonder ons waarschijnlijk de vaste opkomst.

Vond ik het leuk? Eigenlijk wel. Er was een financieel jaarplan op papier gezet, zodat je kon zien hoe de geldstromen plaatsvonden, en plaats gaan vinden in 2005. Opvallend was hierbij dat er een tekort was, maar dat de zeer lage contributie gehandhaafd moet blijven. Om het tekort op te heffen is het verenigingsblad geschrapt, in plaats hiervan komt op de site het blad in PDF formaat. Liefhebbers van de papieren versie moeten zich daarvoor apart melden.

Ik heb aangegeven dat ik zoiets volkomen verkeerd vind, omdat je zo het contact met “de klant” verliest. Helemaal oneens waren ze het niet met me. Jullie begrijpen dat ik persoonlijk contributieverhoging een veel logischere stap vind. Een verhoging van 2 euro op 5000 leden betekend dat het clubblad gered is. Ik ben hierover inmiddels in conclaaf met het bestuur. Bovendien is het succes van de oprichting van een karpercommissie afhankelijk van de mogelijkheden om de karpervissende leden te bereiken, en daarbij speelt zo’n blaadje een zeer grote rol.

Wat me ook opviel, is dat er enige achterdocht is mbt de KSN. Onze BCWA is bezig met een overzicht van vangstresultaten, en men beweerde dat óók de KSN hiervoor vissers in Almere / Flevoland benadert heeft. Werd natuurlijk een ja/nee verhaal zonder einduitslag. Eigenlijk ziet men de KSN als een duister clubje met een eigen agenda, van enige integratie is nog geen enkele sprake. Hier ligt dus nog een hoop werk.

Waarom schrijf ik dit allemaal op? Om aan te geven dat het eigenlijk best wel leuk was, en om aan te geven dat het helemaal niet zo moeilijk is om mee te kunnen / mogen praten. En bovendien merkte ik dat ook het bestuur het leuk vond om eens andere gezichten te zien. Wat mij betreft een geslaagde avond.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

25-04-2005 14:47

Jos,
Ik ben blij dat je het luek vond en ik zie je wel met de oprichting van de karpercommissie.
mvg Henk
groetjes henk