4e hengel


Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

30-03-2005 17:18

Oh sorry mark foutje dan was het 112 :P

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-03-2005 17:46

Binnenvisserij
Vissen buiten toegestane tijden/perioden
Gedurende de nacht vissen
Boete: €30

Buiten het visseizoen vissen
Boete: €30

Zonder sportvisakte vissen
Een of twee hengels
Boete: €30

In verboden water vissen
Met een peur of meer dan twee hengels
Boete: €55

Maar de hamvraag blijft ......

Kunnen ze je meerdere bekeuringen tegelijk geven?

3/4/5/6/7/8 hengels blijft dus gewoon €55,=

Echter zit je te nachtvissen / camperen / EN met 4 hengels dan wordt het een ander verhaal.



Overig
Wildplassen/poepen
Boete: €50
Opmerkingen: NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald

Wordt een duur weekendje vissen zo :evil:

Jammer alleen dat schennis van de eerbaarheid er niet tussen staat voor het andere topic.

Ach, vissen was toch al duur dus een paar keer zo'n prent als hierboven beschreven moet er dan ook maar bij.

In mijn tijd als IT'er rekende ik verkeersboetes gewoon als autokosten. Het is maar welke draai je er zelf aan geeft toch?

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

30-03-2005 22:49

Er klopt allemaal geen reet van, overal zijn de bekeuringen anders en word er anders gereageerd op verschillende situatie's.
Spullen in nemen en ze terug laten kopen tegen nieuw prijs dit vind ik ronduit schandalig, we zitten hier niet in 1 of ander land met een dictator aan de macht. dus volgens mij bepalen de controleurs zelf wat ze doen.

Dat is bij scooters ook zo, in bijna elke stad gelden andere regels.
De ene keer mogen mensen door rijden als hun scooter 70 rijd en 60km verderop ben je je scooter kwijt en zie je hem niet meer terug. In Haarlem word je scooter ingenomen bij 73 en krijg je hem 3weken later terug met de snelheid van een slak + een bekeuring van 185euro terwijl de zelfde scooter in Zwolle maar 65euro boete krijgt en zo door mag rijden.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-04-2005 00:58

Peter, de werkelijkheid ligt wel anders. De overheid trekt zich steeds meer terug qua vergunningverlening en laat dat langzamerhand over aan de sport- en beroepsvisserij (met name waar VBC's opgericht zijn en functioneren). LNV staat daarbij ook op het standpunt dat controles op de binnenvisserij a priori geen taak is voor de AID of de politie. Natuurlijk is het in de praktijk nog lang niet overal zo, maar langzaam maar zeker zal het die kant op gaan.
Als er goede en frequente controles moeten komen zal met name de sportvissector daar zelf voor moeten gaan zorgen en dat kan alleen maar met veel meer BOA's en daarnaast verenigingscontroleurs.
En...Boa's kosten geld dus zal de sportvissector daarin moeten gaan investeren (gebeurt al een heel klein beetje maar nog zwaar onvoldoende). Op langere termijn gezien zullen de prijzen van de vergunningen dus ook omhoog moeten om de noodzakelijke controles te kunnen betalen. Het zal er m.i. op den duur dan ook van komen dat iedere visser voor de controles op hemzelf en andere vissers moet gaan betalen, min of meer net als in Frankrijk dus...
Anderzijds kun je verwachten, dat als de sportvissector op termijn niet adequaat gaat controleren, er steeds meer verboden zullen komen (met name nachtvissen). Controleren op 'Verboden' is n.l. altijd nog makkelijker en minder arbeidsintensief dan handhaving van regels....
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-04-2005 08:00

Peter,

Helemaal mee eens!!! Aanpakken die gasten die iets verkeerd doen.

Vanaf 3 km te snel, auto in beslagnemen.
Verkeerd oversteken, 9 maanden cel
Kauwgom op straat gooien, 12 jaar dienstverlening
Geen Id bij je, deporteren
Ondermaats visje vangen, € 100,000,= boete

Enz enz enz enz enz

Het moet maar eens afgelopen zijn met de regels te ovrschrijden!!!! We schaffen ook de huidige werkweek af, verdikke nu we toch bezig zijn .... gewoon weer 7 dagen in de week 12-14 uur werken.

En alaris en eigen bezittingen zijn er ook niet meer, we gaan voor het collectief.

Eindelijk, echt eindelijk iemand die het ook wil :evil: :evil:

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

02-04-2005 10:38

Marc,
Ben je ongesteld jongen? :o Je reageert weer eens zo lekker fel?

De teugels kunnen beter wat te strak zijn, dan te los. Kwestie van respect en fatsoen. Dat schort er hedentendage nogal eens aan. Even uit de losse pols, jongeren die nu pak em beet 14-22 jaar zijn, blijken totaal geen respect op te kunnen brengen voor anderen. Niet mee eens? Check het nieuws maar. Hier jongeren met elkaar slaags, daar naaktfoto's, allemaal grote bekken, bbq's mee naar het water, tegeltje van het viaduct, noem maar op. Allemaal kinderen van de mensen die pak em beet nu een jaar of 35-45 zijn. Die generatie is geboren tussen zegmaar 1960 en 1970. Flowerpower-tijd. Je ziet echt heel duidelijk dat deze generatie jongeren echt te ver aan het gaan is. Zij blijven grenzen opzoeken, en zullen dit ook altijd blijven doen. De generatie daarvoor was gewend om zich netjes te gedragen (en kan je nagaan, toen had men nog geen kleurentv!), die schifting in normen en waarden is wat mij heel erg tegen de borst stuit.

Ik ga waarschijnlijk iets te veel offtopic, maar mijn visie in deze is wel: liever de teugels te strak, dan te los. Je ziet waar de flowerpower toe leidt.
fishing rocks
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

02-04-2005 10:47

Grrrrrr, nu ik dit lees wil je bijna 'rooie-marc' gaan noemen.. De regering moet natuurlijk alles gaan overnemen niet? Terug naar de Centraal geleide economie ;)? Weinig persoonlijke vrijheid, jemoet je aan de regeltjes houden.. Gaat mij toch ff heel wat stapjes te ver ;)
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

02-04-2005 12:26

Wat Aard hier boven schrijft ben ik het mee eens (wat de visserij betreft)verenigingscontroleurs kunnen weinig doen, dan alleen maar controleren en wie wil er nog controleur zijn? Dus de vergunning moet omhoog en flink ook en daarvan meer Boa's aanstellen en die daarvan bekostigen die bij overtreding wel boetes en bij grove overtredingen ofwel de vergunning of vistuig in beslag mogen nemen idd net als in Frankrijk, alleen op deze manier kun je het nog in het gereel houden, anders voorzie ik dat er meer en meer verboden en regels komen, of in de toekomst op betaalwateren aangewezen zijn.
Ook met Peter ben ik het wel eens ook al steld hij het wel extreem de teugels wat strakker kan geen kwaad. Helaas Marc het is nou eenmaal een verotte maatschappij aan het worden. :evil: CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

02-04-2005 15:26

dit zou niet redelijk zijn....

als iemand te hard rijd wordt ook niet direct zijn voertuig ingevorderd toch......dan moet de snelheid dusdanig hoog. En zelf dan wordt het niet vaak gedaan.


Ik denk dat als jij veel bekeurd wordt dat ze dan over gaan tot het invorderen van spullen. Maar voor één keer betrapt worden?? Lijkt me stug....
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-04-2005 00:47

Peter, met zulke argumenten kom je geen stap verder. Ik snap best wat je eigenlijk bedoelt te zeggen maar dat is geen haalbare zaak. De realiteit ligt nu eenmaal anders.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-04-2005 08:03

:lol: Ongesteld? :lol:

Nope, alleen alles in redelijkheid denk ik dan maar.

Trouwens, was gister weer getuige van hoe het niet moet (maar daar over wellicht een andere keer). Ik ben er juist voorstander van om te zeggen "wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten" en dan ook zonder morren.

Ben fanatiek voorstander van een zich terugtrekkende overheid qua regeltjes, als Donner mij nu wil gaan verbieden om mijn kind een tik te verkopen om ze op te voeden. Dan zeg ik overheid trek je maar helemaal terug.

Als iedere ouder gewoon de opvoeding van zijn kind deed, hadden we de helft van de ellende niet. Dan was de blauw niet zo druk met vreemde dingen en kwamen ze gewoon als je ze dan eens een keer belde. En konden we gewoon netjes gecontroleerd worden als we zaten te vissen.

Maar dat is exact wat ik nu ga doen, ik heb me verslapen maar ben nu eerst even vissen. Dus later waarschijnlijk meer over dit onderwerp.

Greets Marc

(Hij is dus al om 07.00 /07.30 uur weg gegaan maar niet hier op OK gedrukt. ik (Cindy zijn vrouw) drukt dus nu maar op OK. :D 8) :P
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

03-04-2005 21:13

Bekeuring voor de 3de hengel is idd EUR 55
Heb em vanmorgen gekregen :evil:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-04-2005 21:19

Terecht. is dat :evil: helemaal niet voor nodig.

Wie zich brand moet op de blaren zitten.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-04-2005 21:22

Goed zo Patrick!

Nu nog een boete op het zakken zetten!?
Leg ik die gezakte vis wel bij ..........eeuuh Michel bijvoorbeeld :o :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-04-2005 21:25

Beleefd doch resoluut afgewezen Henk.

Ik weet gelukkig nog af en toe zelf een visje te vangen.
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

03-04-2005 21:27

heb ook geen moeite met die bekeuring...dat is het risico
Weet je vantevoren dus daar moet je dan ook niet moeilijk om doen!

Laat ze alleen criminelen gaan vangen of ander tuig en laat mij lekker met rust aan de waterkant!

Vindt het gewoon geldklopperij...maar de volgende keer maar weer met 2 hengeltjes :(


Greetzzz
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-04-2005 21:30

Patrick,
Jij leert snel, zie ik. :wink:

Michel,
Op welke hengel vang je die dan?? :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-04-2005 21:32

Bij voorkeur op een van de (eerste) twee. :o
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-04-2005 21:38

Ja ja,
zie 't al..
De waarheid ligt zoals wel vaker; in 't midden! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-04-2005 21:50

Zie hier nu toch opeens wat mensen tamelijk irriele dingen posten.
Zeg eens, zijn jullie ongemerkt sarcastiasch, proberen jullie een of ander punt met extreme overdrijving duidelijk te maken of hebben jullie echt een nogal vreemde kijk op de maatschappij.
Wat willen we nou met zijn allen? Onderdrukking?
Laten we dan meteen maar op elk strafbaar feit de doodstraf gaan instellen, goed tegen eventuele overbevolking.
Jammer alleen dat er dan zou weinig mensen hier nu nog zouden rondlopen...
Ik denk dat dingen als inbeslagnames gewoon een uiterste mogelijkheid zouden moeten zijn, meer absoluut niet.
Iemand kan toch een keer een vergunning vergeten mee te nemen of vergeten in te vullen of zoiets.
Daarbij staan er in veel vegunningen kleine regeltjes die normaal genegeerd worden, maar waar een controleur je op zou kunnen pakken. Als de situatie zou zijn als peter blijkbaar graag wil komt dat er op neer dat mijn materiaal in beslag zou worden genomen op het moment dat ik aan het twentekaanl een bankstick in de grond druk of een paraplu uitklap. Denk eens na man, dat is op geen enkele manier haalbaar en dat willen we ook niet!
Ik dacht dat men vrijheid ondertussen zo belangrijk vindt...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-04-2005 22:21

Daaf,
met hoge boetes voorkom je toch in grote mate:
1) mensen die "zogenaamd" hun vergunning zijn vergeten of vergeten in te vullen want ook die zijn er veel bij.
2) vissen met meer hengels dan wettelijk is toegestaan, iets wat veelvuldig gebeurt in dit landje wat zogenaamd bol staat van vrijheid of mag je eerder spreken van gedoogbeleid.

Al met al meer duidelijkheid in de regelgeving door lik op stuk beleid, in frankrijk is dit de normaalste zaak van de wereld. Waarom houden onze medelanders zich daar in grote getale wel aan de regels? uitzonderingen daargelaten die achteraf nog gaan liggen zeveren ook dat frankijk en raar land is maar goed dat is een ander verhaal.

Inbeslagname is op zich geen vreemd iets alleen direct vernietigen gat me net iets te ver, na betaling van de hoge boetes kan men de spullen weer ophalen bij veelvuldig overtreden kan men besluiten tot een permanente inbeslagname.

als laatste wordt je geacht de wet te kennen of spreek ik nu wartaal.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-04-2005 22:41

Peter,
Lik op stuk beleid kan ik in mee gaan, maar ik vindt de situatie die jij schetst toch echt veel te ver gaan. Ik denk dat de boetes nu absoluut niet te laag zijn, ze worden gewoon niet vaak genoeg uitgeschreven.
Ik vindt het onzin om zulke strenge straffen te gaan uitdelen voor een vergrijp waar in 90% van de gevallen niemand last van heeft.
En wat is er mis met een land wat bol staat van gedoogbeleid? Gedoogbeleid is de oplossing voor dingen die eigenlijk niet mogen maar waar niemand last of schade aan ondervindt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-04-2005 07:23

Patrick,

De bekeuring is niet voor de 3e hengel. 3 Hengels vissen mag. Mits je papieren in orde zijn. Daar schorte het aan en daar kan je zelf WEL wat aan doen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

04-04-2005 09:30

Daaf,
dan verschillen wij qua boetehoogte dus behoorlijk van mening maar dat is geen probleem. Bij het niet op orde hebben van je vergunning loopt dit in frankrijk snel op tot bedragen van €750. Maar zal hier niet gebeuren hiervoor zijn ook weer de prijzen van de vergunningen te laag zodat er geen mensen van betaald kunnen worden zoals de garde de peche.

Zwartvissers die dus niet meebetalen maar wel meegenieten heb je daar dus ook veel minder dan in Nederland. De pakkans en de boetes zijn hier helaas te klein en laag. Gedogen tot in bepaalde proporties akkoord, op het gebied van vergunning niet op orde / meer hengels dan toegestaan wat mij betreft niet.

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-04-2005 06:25

Je hebt helemaal gelijk Peter, er zijn nauw eenmaal een hoop regels maar stel je nou voor als die er niet zouden zijn.
Iedereen overtreedt weleens een regel , is het niet te hard rijden dan zeik je wel tegen een boom aan.
Ik ben deze discussie ook weleens aangegaan hier op het board en kwam erachter dat heel veel mensen zich aangevallen voelen als je het hebt over illegaal nachtvissen of 3 hengels vissen.
Als je morgen overal met 3 hengels mag vissen dan zitten ze er weer met 4 en als 4 mag met 5 enz.