WAT VINDEN JULLIE VAN DE -[ EAT ]- Evert Aalten Theorie


Plaats reactie
Hans-Peter van Ee

13-08-2002 11:56

Mike

Mensen die over mij beweren dat ik toe ben aan een zelfmoord-pil of vinden dat ik onder camera-toezicht behoor, neem ik heel serieus.

Het op de persoon spelen is mij wel toevertrouwd begrijp ik, ook al ken ik ze niet persoonlijk.

met PB-verbroken groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-08-2002 12:12

Beste HPE, zoals je weet hak ik al wat langer met dit bijltje om het zo maar eens uit te drukken. Men koopt geen vergunning, maar is lid van een HSV, betaalt contributie en verkrijgt daardoor een vergunning. In mijn optiek betekent ergens lid van zijn, niet alleen maar een vergunning krijgen maar ook bepaalde verantwoordelijkheden hebben m.b.t. die vereniging. Immers, een vereniging bestaat niet alleen maar uit een bestuur en wat commissies, maar uit alle leden. Ik kan het niet negatief vinden om vissers op te roepen zich te laten zien op de vergaderingen van hun vereniging en lid te worden van de KSN, VBK of KGT. Ik ben me er volledig van bewust dat een groot deel van de karpervissers niet weten hoe de sportvissector in elkaar zit of dat er een KSN, VBK of KGT bestaat (hiervan kun je dagelijks voorbeelden op de boards lezen).
Ik probeer het waarom op mijn manier duidelijk te maken, wellicht soms wat provocerend, maar heb allang afgeleerd dit d.m.v. een 'fluwelen handschoen' te doen daar dit naar mijn ervaring niet werkt in dit 'wereldje', wat vaak keihard is!

Natuurlijk is zoiets nooit als verplichting op te leggen, maar wie er na b.v. de commotie in april j.l. en het onder druk staan van de nachtvismogelijkheden er nog niet achter is dat gezamenlijk optreden, als serieuze vissers, meer dan ooit noodzakelijk is geworden, mag van mij direct een andere hobby gaan beoefenen. Destemeer geldt dit t.a.v. die personen die stelselmatig de boel blijven verzieken....
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-08-2002 13:02

Hallo Heren

Ik dacht dat op deze topic ging over EAT !!!en dat de rest van deze discussie maar ergens anders gevoerd moet worden het is jammer dat sommige mensen zich altijd persoonlijk aangevallen voelen en slecht tegen kritiek kunnen, maar dat is hun eigen verantwoording waar ze maar mee leren om moeten gaan ????? O ja Aart dit is niet persoonlijk maar je dacht toch niet dat ik als ik lid word van een Franse Hsv dat ik dan ook naar de jaarvergaderingen van desbetreffende hsv gaat :smile:) Maar gedeeltelijk ben ik het wel met je eens maar je kunt ook niet ieder lid wat vragen te doen voor je Hsv word zo onoverzichtelijk van wie nou wat doet moet je maar denken, en het overlaten aan mensen die het echt zelf willen,en soms is het voor die mensen ook wel eens teveel als ze kritiek krijgen waar ze het niet mee eens zijn, maar ach na een nachtje erover te hebben geslapen valt het altijd wel weer mee...

Met een begrijpend en een actieve groet

Riggie say he aint heavy he's my brother
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-08-2002 13:35

Sorry Jan, soms komt van het één het ander...
Lid worden van de KSN of het VBK (indien mogelijk van beide verenigingen) is de beste optie om de belangen van de karpervisserij veilig te stellen / uit te kunnen breiden.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-08-2002 14:00

O ja

Nu nog mijn mening over de eat cdrom van Evert Aalten....!!!!

Ik heb hem sinds 2 weken in mijn bezit en was nieuwsgierig wat mijn eigen mix zou doen.

Nou ik kan jullie meedelen dat ik al jaren ZONDER dat ik het WIST al vis volgens de ea norm dus die cd was en is voor MIJ overbodig, maar ik denk dat voor een beginneling die weet te RELATIVEREN het een goede stap in de richting is om in ieder gaval de juiste produkten te gaan gebruiken en geen kolerezooi in het water gaat gooien, en voordat ik hierop een aantal reaktie's ga krijgen, bedoel ik, alle produkten die vissen en milleu niet schaden......!!!

Riggie say's he aint heavy hé my brother
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

13-08-2002 14:26

Heren,

Ik ben het 100% met Jan Witter eens! Waar gaat deze discussie over?? dat oeverloze afwijkend gezeur, kunnen jullie elkaar niet eens bellen of zo.

Ik denk dat velen op dit board de discussie over dit onderwerp niet gevolgd hebben op de site van een bekende Karperpublicist en op het andere DB. Die kennen deze discussie niet. Tot nu toe is de discussie ook fair gebleven dus als je reageert doe dat dan serieus zodat het toegevoegde waarde heeft.

Vr.Gr.

Bertil



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bertil Wielink op 2002-08-13 14:32 ]</font>
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

13-08-2002 16:17

Heb even de gehele topic gelezen. Snap al niet hoe de discussie zo kan afdwalen??? Discussie wordt gestart over de EAT theorie. Vervolgens wordt de discussie een beetje anti HPE minded, En waarom vraag ik u allen?? Hij gaf zijn mening en vervolgens knalt dhr van Zijl daar de eerste vijandige reactie bovenop, teminste als ik goed gelezen heb? En vervolgens gaat iedereen vol door met HPE belagen, ik vat m niet, ik hoop jullie zelf wel.
Heren,mocht dit een voorgeschiedenis hebben dan adviseer ik jullie toch om dit optelossen of niet meer op elkaars berichten te reageren, want zoals jullie zien slepen jullie de gehele discussie uit zijn voegen. Iedereen gaat zich ermee bemoeien, zelfs ik.
Dus los het op, is beter voor ieder en de sfeer.

Nu dan over de EAT .

Om heel eerlijk te zijn: Ik heb wel wat gehoord erover en gelezen maar het intresseert me eigenlijk niks nakkes nada niente nop. Waarom? Ben dik tevreden over mijn boillies en andere voeders. Mijn mixen zijn dik in orde en niet duur. Dus waarom zou ik me een dikke gaan maken met weer een of andere theorie. Ik streef steeds naar vooruitgang maar probeer dit wel zoveel mogelijk zelf te doen. En als het om het aas gaat: HELEMAAL ZELF ( samen met mijnvismaat) Door dit eigenwijze gedrag zijn wij zover dat we een aantal zeer goedkope boillies hebben die het gewoon bovengemiddeld goed doen. We hebben tijdens dit leerproces natuurlijk ook wat zware tegenvallers gekend. Eigenwijsheid kan in de karperscene naar mijn idee gewoon goud op leveren maar ook zwart zaad. Uiteindelijk goud.

Mijn ervaring: probeer uit met ingrediënten waarvan je weet dat het de karper niet schaadt, vergeet dingen zoals robin red, in de dierenspeciaalzaken krijg je gelijkwaardig spul alleen veel en veel goedkoper. Snap sowieso niet dat ik daar nooit iets over hoor! Vraag je af wat het dure ingrediënt uit de hengelsport zaak voor een toegevoegde waarde heeft en bedenk je dan eens waarmee je dat kan vervangen door iets uit de super markt of dierenzaak ( vaak kun je daar hetzelfde ingrediënt krijgen voor een veel goedkopere prijs) Uit eindelijk zul je tot gouden combinaties komen die vaak tot 75% van het dure recept kunnen besparen!
Het kan je een seizoen of twee of drie kosten maar je hebt uiteindelijk wel wat. Het bespaard kosten, en vangt gewoon bovengemiddeld. Ik zie jullie al denken: 2 seizoenen ophangen voor beter en goedkoper aas! Ik zal gek zijn!! Het is wat je er voor over hebt. Het typeert naar mijn idee het type visser!

Groetjes Tim
TB theorie hehe




<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tim Boelema op 2002-08-13 17:14 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

13-08-2002 17:17

kan iemand mij vertelen die de cd-rom heeft hoe een 80 % biggemeel en 20 % bloem bollie
bollie scoort .
ben er wel benieuwd naar
Cor Blokhof

13-08-2002 18:18

Bart wat voor bloem ?

En hoeveel eieren op 1 kg droge mix ?

Nog olie als toevoegingen ?

Als je het hier neer zet zal ik wel even kijken vanavond
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-08-2002 21:29

Ik ben het volkomen met Bertil eens, dat oeverloze, reeds 30 jaar durende gezeur over een beetje karpervoer is reuze interessant:).Komt nog bij dat inmiddels ca. 90 % afkomstig is van genetisch gemanipuleerde planten.....
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

13-08-2002 21:57

Mike

Citaat:

"alvorens jullie hier weer een oeverloze zwetsdiscussie opstarten."

"Lijdt tot niets behalve gezwam en kwetsende, haatdragende opmerkingen over en weer."

---

De eerste de beste reactie in deze discussie die mogelijk leidden tot "gezwam", "kwetsende haatdragende opmerkingen" en "oeverloze zweetdiscuusies"
is de reactie van jou, waar bovenstaande citaaten instonden.
Kijk, wij willen er gewoon nog over verder discussieren, want (ik toch) -wij- vinden het een vreselijk interessant onderwerp.
Als jij je bij iedere discussie die over de EAT gaat aangevallen voelt om één of andere reden, dan moet je ze gewoon niet meer lezen of volgen, want -ik in elk geval en hoogstwaarschijnlijk anderen ook- voeren deze discussies niet om iemand aan te vallen...maar omdat nogmaals we het simpelweg een interessant onderwerp vinden (weer: ik in elk geval toch)

Citaat:

"Aan KV2000 gebruikers.
Trap er niet in en reageer niet."

---

Hoezo, trap er niet in?
Vindt jij dat de EAT en KV-2000 zo goed zijn dat iedere KV2000 gebruiker niet meer verder hoeft te kijken, en te leren van wat anderen zeggen? Vooral dat "Trap er niet in" lijkt erop dat iedereen die anders dan de EAT-theorie lult 'zomaar wat zeggen, en dat ze geen gelijk hebben' en dat KV2000 gebruikers er maar vooral niet 'in moeten trappen' want iedereen die het niet eens is met de theorie heeft toch geen gelijk...en lullen zomaar wat?

Ja...inderdaad, er zijn al veel discussies gevoerd over het onderwerp voedingswaarde, maar wat zou het? Het blijft een interessant item...en ik blijf er iets over te zeggen hebben. Er worden hier ook andere discussies gevoerd, die al een heel aantal keer de revue zijn gepasseerd...maar op sommigen ervan geef jij ook normaal antwoord...dus wat is het probleem precies? Nu juist omdat het over de EAT gaat?

Dan de EAT....

Jan Witter

Je zegt dat door die cd, de gebruikers geen kolerezooi in het water gooien (producten die vissen en mileu schaden)
Maar wat is kolerezooi voor vissen en milleu?
De spullen die wij zo'n beetje gebruiken voor boilies, of het nu wel of niet met de cd is gemaakt zijn geen kolerezooi.
Kolerezooi zijn bijvoorbeeld conserveringsmiddelen...kleurstoffen...anderevergif...maar hiermee kan je ook een EA-boilie om zeep helpen, zonder dat de voedingswaarde veranderd.
Een aas dat bestaat uit 70 % dierlijk eiwit bijvoorbeeld is absoluut tegen de norm van Evert Aalten. Maar kolerezooi voor de vissen is het niet. Sterker nog...ze leven er in heel veel gevallen van (natuurlijk voedsel)
Ik denk om die reden dat de cd wat betreft het item dat jij aanhaalt geen meerwaarde heeft. Het programma is er om de voedingswaarde uit te rekenen...en heeft absoluut niet te maken met voor vissen en mileu schadelijke stoffen, en rekend ook niet uit of een boilie nu daadwerkelijk 'goed of slecht' voor een karper is.

Oef...groetjes ChrisN
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

14-08-2002 01:51

Hallo Chris

Je bent echt niet veel anders dan de andere heb ik wel in de gaten, had eigenlijk wel wat anders van je verwacht en lezen is ook niet je sterkste punt lees het nog maar eens en dan hoor ik het wel van je want ik heb geen zin om hier verder op te reageren. :smile:
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

14-08-2002 17:07

beste Cor

ik gebruik tarwe bloem en een eitje of 5 a 6 per keer
en voeg er verder niets aan toe
ik hoop dat je genoeg info hebt anders hoor ik het wel
alvast bedankt voor de moeite
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

14-08-2002 18:00

Hallo Jan Witter

"maar ik denk dat voor een beginneling die weet te RELATIVEREN het een goede stap in de richting is om in ieder gaval de juiste produkten te gaan gebruiken en geen kolerezooi in het water gaat gooien"

---

Ik denk dat je bedoelt dat ik bovenstaande zin niet goed heb begrepen.
Ik heb m nu nog eens een paar keer doorgelezen :smile:
en zie dat je NIET bedoelt dat mensen die de cd gebruiken geen 'kolerezooi' in het water gooien...maar dat je bedoelt: mensen die de juiste producten gebruiken gooien geen 'kolerezooi' in het water.
Mijn excuses...ik heb jouw posting verkeerd geintrepeteerd.

En..."Je bent niet veel anders dan anderen"
Toch wel...de anderen zijn stukken knapper en langer.
Serieus nu.
Ik weet het, ik heb gereageerd op iets dat buiten de discussie valt, en zal dan toch eens proberen dat niet meer te doen.
Als Mike en ik nog iets te zeggen hebben tegen elkaar, dat niets met de voedingswaarde van doen heeft, dan doen we (ik) dat verders per email.
(Sorry, nu doe ik het weer) :smile:

Groetjes ChrisN
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

14-08-2002 18:50

Waar is de EAT nou op gebaseerd? volgens mij op een bepaalde voedingsleer? en waar is die voedingsleer op gebaseerd? volgens mij alleen op de ideeen van dhr. aalten. Een voedingsleer dus die onderbouwt is met de ideeen van EA. Dat vind ik geen reden om maar meteen over te stappen, EA is geen deskundige op dit gebied(al doet ie dat zo wel voorkomen). (corrigeer me maar waar nodig, ik ben niet zo thuis in dit gebeuren, nog niet in ieder geval)

Er zijn vast nog veel meer vissers die een bepaalde theorie over hun aas en over hun voerstijl hebben, alleen zijn die niet zo mediabewust en "mediageil" en houden dat voor zich. Wat nu als Hans Peter met een goed doordachte theorie op de proppen komt, zijn theorie massaal de media in slingert volgen we dan ook met zijn allen zijn ideeen? Want dat komt bijna op hetzelfde neer als wat EA heeft gedaan.
Ik denk het niet want de massa volgt niet degene met de langste nek, maar voornamelijk degene met de grootste bek en zolang je maar zo prominent mogelijk probeert aanwezig te zijn binnen de karperscene krijg je vanzelf je "volgelingen".

gr. Kiron


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: kiron zaal op 2002-08-14 21:46 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-08-2002 19:30

Kiron,

Het oordeel van de maker krijg je pas met een druk op de knop. Je hoeft je daar niet aan te houden. Je krijgt een keurige lijst met gehalte aan vet, eiwit, koolhydraten, voedingsvezels en vitamines voor een mix. Dus als zo je een eigen methode hebt, leef je maar uit zou ik zeggen. Wees creatief, er zitten al 129 componenten in de database die je zelf nog kunt aanvullen. Toch niet niks waard? Weet je in ieder geval wat je bij elkaar gooit.

En nogmaals de voedingsleer zelf is niet van de makers (mochten ze willen). Daarom is het enige waar ik moeite mee heb die T in de EAT. Volgens mij is de M van methode beter. Maar ik ben een kniesoor wat dat betreft.

Met niet EAM gebruikende groet, Kees
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

14-08-2002 19:33

Hallo Chris

Zo ken ik je weer :)

Riggie say's he aint heavy he's my brother

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: witter jan op 2002-08-14 19:34 ]</font>
Hans-Peter van Ee

14-08-2002 22:56

Jan

Je hebt het dus over kolëre zooi in het water gooien.
Kijk jij eens omschrijven wat daar voor jouw allemaal onder valt??

met nieuwsgierige groet

HPE
Gebruikersavatar
johan hutchey
Berichten: 32
Lid geworden op: 03-08-2002 02:00
Locatie: Heino

15-08-2002 01:12

Bij Albert Heijn kun je een pakje roggebrood, eur 0,69, en een pot Friese boeren-tafelstroop, eur 0,85, kopen... prak wat van dit goedje door elkaar en... vangen maar... ik bedoel maar, waarom moeilijk als het makkelijk kan...
work hard
rock hard
eat hard
sleep hard
wear glasses if you need them
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

15-08-2002 09:27

UHUUUUUUU
Cor Blokhof

15-08-2002 10:57

Johan,

Roggebollies :)

Leuk aas hoor en je zal er zeker ook karper op vangen

Maar ook hele ladingen brasem weet ik uit ervaring :) En dat wille de meestte niet

En het is meer aas om met een penhengeltje mee te vissen

Grtx,

Cor
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

15-08-2002 11:02

Hans

Vind jij het relevant in deze discussie wat IK kolerezooi vind, lijkt me niet,ik denk ook nl dat JIJ lang genoeg meeloopt dat je dat zelf kunt bepalen.
En ik laat mij niet uitlokken tot uitspraken zodat jij weer een stok vind waarmee je kunt slaan (daar loop ik ook weer te lang voor mee)dus vul het zelf maar in vriend....... :-)
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

15-08-2002 11:53

Op het moment dat een karper het aas alleen al uit nieuwsgierigheid proeft, hoort ie al te hangen, meer hoeft niet volgensmij. Je hebt vast wel eens gezien dat een karper naar je felgele pen hapte. Als daar een haakje aan had gezeten had je hem gehad. Als je hem maar zover krijgt dat hij het probeert ( en het moet natuurlijk vooral lekker zijn )

Groetjes, Sjoerd