te veel nieuwe boillie draai bedrijven


Plaats reactie
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

21-03-2005 18:13

Wat mij verontrust met al die nieuwe boillie bedrijfjes is dat ze het mischien niet zo goed voor hebben met de vis en de visser.
Ik ben een beetje bang dat de know how van voedings waarden, en de smaak van de karper niet zo hoog is.
Deze bedrijven schieten als paddestoelen uit de grond,maar wat voor een kennis heeft de eigenaar nu werkelijk van karpers en hun eet gewoontes.
Is de eigenaar iemand die even snel geld wil verdienen aan een nieuwe trend, of heeft hij de kennis zoals bij de grote vertrouwde ballendraaiers aanwezig is.
Ik zag vandaag op marktplaats weer een advertentie van een nieuw bedrijfje staan.
Ze adverteerden met 15 kg gratis boilies.
Ik dacht voor niets gaat de zon op, en het zullen wel goede boilies zijn, als je ze gratis mag proberen.
Om van deze aktie gebruik te kunnen maken moest ik alleen even de link aan klikken om op hun pagina te komen.
Wat bleek nu: het was een nep aktie om bezoekers naar hun website te lokken.
Geen gratis boilies.
Alleen als je heel veel van hun duurste boilies ging kopen, krijg je er een aantal kilo's van hun goedkoopste boilies er gratis bij.
Als ze je in hun advertentie al bedriegen, hoe zal het dan gaan als ze nog wat ingredienten hebben staan die over datum zijn.
Dit was voor mij een bevestiging om dit jaar met mijn oude freezerbait draaier verder te gaan. (never change a winning horse)
Bij wie bestel jij dit jaar de boillies?????
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

21-03-2005 18:24

Beste Karel,

Ik denk dat je dan echt net een rotte appel hebt getroffen, want alle (bij mij) bekende aasfabrikanten leveren echt kwaliteitsaas, handelen eerlijk en zonder lokkertjes en last but not least, hebben het beste voor met de vissen.

Dat je dan niet verder kijkt dan die ene leverancier, is een beetje jammer voor je. Want zo loop je namelijk ook hele goede freezers mis! :wink:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

21-03-2005 19:28

wat jij bedoeld is zeker geen nieuw aas-bedrijf.

passion carp bedoel je?


dacht altijd dat dit wel een goed bedrijf was
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

21-03-2005 20:30

Jongens toch, ga naar de site van Mitsz(waterlandbaits)

Het is toch zo simpel

gr Harnold
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

21-03-2005 21:19

Harnold Kikkert schreef:Jongens toch, ga naar de site van Mitsz(waterlandbaits)

Het is toch zo simpel

gr Harnold



Én eerlijk :wink:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

21-03-2005 21:34

Vind ik ook :D

Dank jullie wel mannen.

Karel,

ik kan me je veronrusting voorstellen. Gezien ik altijd gebruik maak van de mooiste ingredienten, mag ik dit ook graag vermelden. Het volgende probleem doet zich dan echter regelmatig voor: De vraag "zitten die goede spullen er dan ook wel in?"

Een boilie is natuurlijk zonder lab nauwelijks te controleren op kwaliteit. En dan nog het probleem of de samenstelling wel correct is.

Er kan dus een hoop fout gaan met je bollen.

Gelukkig zijn er in Nederland naast Waterland Baits een aantal serieuse bedrijven waarvan me de naam nu natuurlijk even niet te binnen schiet. Hahaha :D

Maak je dus niet al te sappel over dit soort acties en probeer gewoon eens iets. Indien het bevalt (want daar gaat het natuurlijk om) blijf je gewoon bij je winning horse (of course)
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

23-03-2005 20:28

Of mijn SPECIALE boilies TOCH Mitz........hahahaha
Zijn echt wel van goede kwaliteit want,

beginnende bedrijfjes zullen er alles aan doen om een kwaliteits boilie te produceren, want het is al heel erg moeilijk om klanten van de bekende/grote boilieproducenten voor je te winnen laat staan te houden.......en waar vraag is,is aanbod.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

23-03-2005 22:04

Beste Karel...

Ik kan me jouw verontrusting wel enigzins voorstellen. Anderzijds moet je ook bekennen dat de betere bedrijven toch wel overeind blijven.

Maar ja, een oud gezegde zegt ons ook "wie niet waagt, die niet wint"
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

24-03-2005 08:31

Mannen

Ik zie wel in, in die bezorgdheid. Maar het gaat er wel om hoe deze bedrijfjes het doen.

Ik zelf draai al vele jaren, en heb al jaren een hengelbouwbedrijfje. Omdat de vraag naar het draaien van boilies steeds groter werdt, ben ik dit erbij gaan doen.

En als je dan ziet wat de jongens aan vissen vangen, zit het met de mixen wel goed.

Wat ik vooral doe is het draaien van de mixen van de klant, dit kan als ze erbij zijn( veel vinden het om te helpen), of dat ze het brengen en dat het later klaar is.


Maar ik moet wel zeggen dat je er wel meer ziet tegenwoordig. ( ik denk ook dat het internet dit het ook makkelijk maakt)

Wat ik me wel afvraag of iedereen wel bij het KvK staat ingeschreven en of ze netjes hun belasting opgeven???
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

24-03-2005 08:51

Vroeger kwamen bijna alle ready's uit de buurt van Leerdam. De samenstelling was altijd dezelfde, daar de machine anders niet werkte. Dit is mij 1,5 geleden weer bevestigd. Ditmaal door de eigenaar. De machine draaide daarna nog een tijd in Duitsland.

Dus kennis van grote bollendraaiers? Weet het niet hoor. Kleinere hebben denk ik veel meer (praktijk) kennis.

Er zijn een aantal bedrijven, die prima aas afleveren. Alleen heeft 1 persoon niet de tijd van leven om deze aasjes allemaal uit te proberen. Hoewel tegenwoordig test men in een ochtendje.

1 Van de belangrijkste pijlers van de KSN was en is nog steeds: informatie uitwisselen. Hoe zijn jou ervaringen met dit of met dat. Dit is de meest objectieve graadmeter denk ik zelf.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

24-03-2005 09:50

Klaas , in zekere zin ben ik het met je eens.

Helaas zijn er een aantal bekende karpervissers(kuch) die altijd nogal geheimzinnig doen over hun aas!

Dit in tegenstelling bijv. William ter Grefte in de laatste DE Karper van de KSN..

gr Harnold
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

24-03-2005 10:24

8)
Laatst gewijzigd door Raymond Hakkert op 07-04-2005 15:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

24-03-2005 10:38

8)
Laatst gewijzigd door Raymond Hakkert op 07-04-2005 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

24-03-2005 12:10

Als er echt zoveel mensen zijn die in korte tijd ' eventjes' rijk willen worden met boilies dan zijn ze m.i. al te laat.

De laatste 'golf' was de (her)introdoductie van de freezerbait. De eerste bedrijven die het toen groost hebben aangepakt En ook nog eens goede boilies maakten, die hebben nu een gevestigde plek in boiliedraaiersland. Maar als je nu als 13 in een dozijn boiliebedrijf nog begint geef ik je weinig kans.

Een en ander wordt natuurlijk al weer anders als je WEL echt onderscheidend bezig bent, maar ook dan ligt er nog het gevaar op de loer dat men door de bomen het bos niet ziet...

Ik ben er van overtuigd dat je het alleen volhoudt als je niet alleen slim zakendoet, maar ook nog eens goede boilies draait.

Want andersom geldt het net zo goed, als je hele goeie boilies maakt, maar je weet niet hoe je ze aan de man moet brengen hou je het nog niet vol!

Succes aan alle oprechte en goede boiliebakkers!

vr gr Sjoerd
Gebruikersavatar
Nick Verhagen
Berichten: 391
Lid geworden op: 18-12-2004 16:06
Locatie: Schijndel

24-03-2005 15:08

Ik ga (en heb) ze zelf draaien. En anders koop ik een keer een zak van dinimite, of starbaits.

groetjes
Wie het kleinen niet eerd, die is het groten niet weerd.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

30-03-2005 00:14

Koenen topaas, KS knikkers topaas ?
ik kan hier nu hele verhalen over gan schrijven maar doe het om de lieve vrede te bewaren maar niet.

Er is er op dit moment maar 1 waar ik mijn aas haal en dat is wil jeurninck van Impact. Goeie bollen , eerlijk bollen door een eerlijke verkoper/eigenaar.

breek me de bek niet open van KS....helaas.
dit is MIJN mening, en die wordt helaas gedeeld door vele die jammerlijk genoeg niet op dit board actief zijn.

jammer maar helaas.

Toine
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-03-2005 07:57

Toine,

nu ben ik in mijn positie niet echt gebaat met een toenemende omzet van KS boilies, maar ik zou het fijn vinden als je je kritiek zou onderbouwen.

Ik ken Herman en zijn kornuit niet goed, maar goed genoeg om te weten, dat ze daar een kwalitatief goede boilie produceren voor een zeer betaalbare prijs........

Nu wil ik Wil ook niet de wind uit de zeilen nemen, omdat ik van hem toch ook de indruk heb dat ie zeer zorgvuldig te werk gaat.

Er bestaat ook gewoon verschil in boilies. Dit kan zonder dat ze beter of slechter zijn. Kortom, zoals een wijs mens mij onlangs een inkoppertje toespeelde: er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.

het zou dus fijn zijn, als je aangeeft wat je zo beroerd vind aan het product van KS.......

met vriendelijke groet

Mitsz
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

30-03-2005 17:16

hoi,
vis al jaren met ks knikkers...en kan echt niks verkeerd zeggen over deze boillies...
prijs in prima..kwaliteit idem dito...
durf deze zonder twijfel overal in te zetten...100 % vertrouwen in..
snap je reactie derhalve ook niet...verklaar deze eens??
gr roy
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

31-03-2005 10:23

Ik wil niet alles over één kam scheren maar voor mij is het vrij simpel. Een bedrijf wil en moet winst maken en dat komt lang niet altijd ten goede van de kwaliteit van het eindproduct. Ik blijf ze wel zelf draaien, weet ik precies wat er inzit.
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

31-03-2005 21:09

Beste medekarpervissers. Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening en mag deze ook uiten daar is het board ook voor, maar Toine ga nou niet doen alsof je voor een hele groep spreekt. Zeker als je dit ook nog niet eens onderbouwt. Ik heb zelf met de boilies van beide firma's gevist en ben overtuigd van beider kwaliteit. Misschien zien we elkaar nog eens Toine ook al woon je nu in Vlissingen.

Groetjes Frank
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

01-04-2005 16:25

De laatste seizoenen PR na PR :) :) :) :)
30,40,50,60....KS 4-ever!
Maar er zijn er meer...(opmerking ivm bestel wacht lijst:-)

Doe Herman de groeten,
Rob
Peter Bergs
Berichten: 19
Lid geworden op: 16-01-2005 21:25
Contacteer:

01-04-2005 17:06

Heb met de KS knikkers gevist en was er tevreden mee,een enkele keer waren er wat problemen wat hardheid betreft maar och daar kon ik goed mee leven.
Toch over geschakelt op Impact boilies deels door de wel erg goede berichten die ik er over hoorde deels nieuwsgierigheid.
De prijs is in dezelfde strekking als de KS knikkers dus daar zat het hem niet in.

Eerste voercampagne begonnen met wat twijfel over hoe die Impact boilies het zouden gaan doen,die twijfel was overigens zeer snel verdwenen.
Inmiddels 2 jaar gebruiker van de Impact boilies en moet zeggen dat ik meer als tevreden ben met die boilies.

Zeker er schieten boilie bedrijven als paddestoelen uit de grond maar de meesten zijn binnen no time weer verdwenen omdat ze of rotzooi leveren of veel te duur zijn,er zijn er voldoende die zelfs aan beide voldoen.
De tijd zal ook hier de slechte van de goede scheiden.

Hou me bij Impact een heel goeie bol die zowel instant als met voercampagnes zijn mannetje staat.
Trouwens Impact is niet echt nieuw bestaat al jaren is alleen nooit reklame gemaakt en zodoende wat minder bekend bij de grote menigte.

Kan hem aan iedereen met een gerust hart aanbevelen.

Peter.
ImpactProducts
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

01-04-2005 21:25

het beroerde wat ik vindt aan de ks knikker : de knikker zelf is goed, niets mis mee. Alleen de personen daar is wat mis mee. En dit is MIJN ervaring en MIJN mening. Dat er meerdere het met mij eens zijn en helaas iet op dit board actief zijn is jaammer. Als ik ook voor hun sprak zette ik desbetreffende namen er wel bij, ik doe dit niet, dus is het mijn en alleen MIJN mening en ervaring.

Als je aan een water zit en je praat met een van deze 2 heren, die proberen om hun boillie aan te prijzen, prima, zou ik ook doen, maar niet blijven doorzeiken, voercampagnes opzetten op dat water om te bewijzen dat hun boillie zo verrekte goed is, en als ze je dan tegenkomen op een meeting of ergens anders durven ze je niet aan te kijken. vandaar dat ik zeg : de boillie is goed, de personen zijn fout. En dat is MIJN standpunt. ik spreek dus niet voor een hele groep frank, nogmaals er zijn er die mijn mening delen, maar die mogen zelf hun mening uitten als ze dat willen hier op het board dat die ik niet voor hun.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-04-2005 21:46

Om terug te komen op het onderwerp;

Neen er kunnen niet genoeg boiliedraaibedrijfjes zijn.
Concurrentie houdt de kwaliteit en prijs op peil.
Er vanuitgaande dat kwaliteit gaat winnen van bagger tenminste..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-04-2005 22:15

Henk, minder warme bakkers en meer boiliebakkers. De wal keert het schip vanzelf...
Plaats reactie