KSN SUPER onthaakmat!


Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

23-03-2005 12:14

zonder die letters erop word ie al een stuk mooier frank
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-03-2005 12:15

ik vind de mat ook niet mooi.

maar wat is er zo functioneel dan ?

ik heb zelf een ultimate onthaakmat en die is gelijk ook een weeg zak en je kan het aan je schouder hangen, oprollen en open ritsen.als ik de karper heb onthaakt, hoeft ie ook niet nog eens naar een weegzak gebracht te worden.

hij is zeker weten groter, misschien niet dikker,maar ik lig er prima op in het zonnetje.(en de karper dus ook)

niet dat ik de KSN mat wil afkraken,maar ik zie geen 1 reden waarom ik die zou moeten hebben.

wie weet denk ik er anders over als ik de mat in het echt zie.

groet,

michel
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

23-03-2005 12:24

kan ook niet Michel :P

Oordelen gaat trouwens het best als je ergen ZELF van hebt kennis genomen.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-03-2005 13:16

klaas,

ik hou mn ogen open aan de waterkant! :wink:

kom ik er later wel op terug.(als ik de mat heb gevoeld ,gezien en meer van dat soort dingen)

Groet,

michel
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

23-03-2005 14:53

Ruud,

De schoonheid van een onthaakmat is mijns inziens niet relevant voor de bescherming van de karper.......
Bij de commerciële onthaakmatten speelt dit wel een rol. Als de beste vrij verkrijgbare onthaakmatten bijvoorbeeld door hun uiterlijk of onhandige formaat niet (goed) verkocht worden, is het in feite geen goede onthaakmat, snap je?

Helaas laten (te) veel karpervissers zich bij de aanschaf van materialen leiden door merknamen, 'bekende' karpervissers en design. Functionaliteit komt dan ook niet in ieders woordenboek voor.

Frank
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-03-2005 14:58

tja,

maar wat is er nou zo functioneel aan ?

zie 2 postings terug van mij.

mijn huidige onthaakmat vind ik functioneel om de redenen die er staan bij die posting.

om welke redenen is de KSN onthaakmat dan functioneel?
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

23-03-2005 15:31

Michel,

De KSN Onthaakmatbezit de volgende eigenschappen:

- de karper is veilig te onthaken op de mat;
- de mat is praktisch waterdicht;
- de mat is geschikt om spullen in vervoeren, zowel opgerold als uitgerold;
- De mat is rotvrij en bestand tegen alle weersomstandigheden, van -25
tot +70 graden
- Het gebruikte materiaal is onverwoestbaar en behoudt haar
eigenschappen, ook na intensief en langdurig gebruik
- Als de mat onverhoopt toch nog nat wordt (na een lange succesvolle
sessie in Frankrijk bijv), dan is de schuimmat er eenvoudig uit te halen.
Deze is in de zon dan binnen een dag droog
- De mat biedt optimale bescherming voor zowel de klapperende als
vallende karper (dit is een zeer sterk punt!)
- Er is een 100% veilige fixatie van de karper mogelijk (ook wanneer je
alleen bent!). Dit kan van geen enkele andere mat worden gezegd.
- De mat is vast te zetten aan de grond (bij harde wind /schuine of
gladde ondergrond)
- De karper is veilig en gemakkelijk te vervoeren van en naar de
waterkant
- De karper is veilig en gemakkelijk weer terug te zetten (ook vanaf een
hoge wal)
- De mat is redelijk compact in opgerolde vorm
- De mat beschadigt de slijmlaag van de karper absoluut niet
- De mat is eenvoudig schoon te maken
- De mat is ook geschikt voor grote snoeken
- Je kunt op de mat lopen (in een boot bijv.) of zitten zonder dat de
kwaliteit ervan achteruit gaat

Lust u nog peultjes?

Gr,

Frank Huisman
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

23-03-2005 15:36

Michel, mag ik vragen welke van de twee jij bezit?
http://www.ultimatehengelsport.nl/nl/catalogus.asp deze ?

of deze http://www.ultimatehengelsport.nl/nl/catalogus.asp ?

Ik zal je de voordelen van mijn KSN-mat voor het gemak even geven ten opzichte van allebei.

De eerste: om mee te beginnen veel te dun, meer een showmatje dan dat deze echt bescherming biedt aan de vis. Alleen om deze reden valt hij al af. Je kunt bij wijze van spreken de karper net zo goed in het gras leggen. Daarbij glijdt de karper er ook veel sneller af doordat hij niet in staat is te vervormen naar het karperlichaam itt tot de KSN-mat.

De tweede dan: komt al meer in de richting en is tevens een veelgezien type van onthaakmat. Hij is dikker, maar komt nog steeds niet in de buurt van de dikte van de KSN-mat. Echter heeft hij wel opstaande randen hetgeen beter is dan bij nummer een en compensabel aan de KSN-mat. Nadeel van die mat tov de KSN mat: wanneer je iets wil pakken of klaarstellen bijv. een emmertje water bijvullen, fototoestel instellen of arterrietang pakken kan de vis gaan klappen en van de mat schieten. Daar helpt de hoogste rand nog niet bij. De KSN-mat kan dichtgeritst worden met de vis erin zodat hij geen kant uitkan en zich tevens minder kan beschadigen.
Een ander nadeel komt ten tonele wanneer je de vis wilt terugzetten of verplaatsen in de mat. Wanneer je de mat niet perfect in evenwicht houdt glijdt de vis er aan de zijkant uit. Of klapt tegen een plastic kliksyteem aan met zijn staart of mond.

Ik weet zeker dat Frank nog meer voordelen van de KSN-mat t.o.v deze typen kan geven. (Heb je trouwens mijn mail ontvangen Frank ?)

Nog even een aanvulling; ultimate en/of vlemmix kunnen de mat dan wel namaken, maar gelet op eerdere plagiaatproducten zal de kwaliteit waarschijnlijk beduidend lager liggen dan the real deal.

MVG Stefan
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

23-03-2005 15:37

Hij was me net voor :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-03-2005 15:44

wauw. :o

ik moet even tot bezinning komen denk ik

ik laat het even borrelen , ik kom zo met antwoord.

Frank en Stefan

dat zijn wel sterke argumenten ja !

geef me ff 10 minuten dan laat ik het even bezinken :lol:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-03-2005 16:05

ok, hier komt ie

ik heb de { Ultimate Onthakingsmatras-Weegzak

Multifunctioneel, geschikt voor zowel het onthaken, wegen als terugzetten van de vis. Gemakkelijk afwasbaar en voorzien van een rits. }

trouwens die link , blijft op de catalogus staan , dus je moet zelf even klikken. :P

in ieder geval: deze zin snap ik niet.

- Er is een 100% veilige fixatie van de karper mogelijk (ook wanneer je
alleen bent!). Dit kan van geen enkele andere mat worden gezegd. leg aub uit .

het enige wat anders is dan mijn mat zijn jouw volgende punten:

- De mat is rotvrij en bestand tegen alle weersomstandigheden, van -25
tot +70 graden

- Het gebruikte materiaal is onverwoestbaar en behoudt haar
eigenschappen, ook na intensief en langdurig gebruik

- Als de mat onverhoopt toch nog nat wordt (na een lange succesvolle
sessie in Frankrijk bijv), dan is de schuimmat er eenvoudig uit te halen.
Deze is in de zon dan binnen een dag droog

Verder komen alle eigenschappen overeen met mijn mat, naar mijn idee dan.

echter die drie punten die ik hierboven gezet heb, zijn wel degelijk anders dan mijn mat, en opzich zijn die eigenschappen toch wel overtuigend voor de lange termijn dan he.

toch ben ik best wel benieuwd of hij echt onverwoestbaar is,volgens mij is niets onverwoestbaar!

en rot vrij ben ik ook benieuwd naar ,want als je het nat in een kelder laat staan voor een jaar of 2 dan zit er echt wel rot en schimmel op.

ik hoop dat ik het fout heb,en mocht ik het fout hebben , dan ben ik ook wel geintresseerd :lol:

maar dan alsnog vind ik een onthaakmat en weegzak in 1 ideaal.

vriendelijke groet,

michel
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

23-03-2005 16:07

Ik vind hem helemaal geen voordelen hebben t.o.v. de "Cipro" mat.. hoe ik hem gebruik dan hé.. want er zitten wel zeker veel positieve punten aan.

De nieuwe van Proline is in gebruik misschien zelfs handiger, alleen is die lastiger te vervoeren.
Maar zo ieder zijn eigen smaak.

Belangrijkste doel is en blijft de karper zoveel mogelijk protectie bieden! Dat kan niet met elke mat. Twijfel je dan is de KSN mat een goede optie.
Laatst gewijzigd door Bertil Wielink op 23-03-2005 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

23-03-2005 16:13

Lees mijn post nog even na voor wat antwoorden Michel

Stefan
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-03-2005 16:25

sorry stefan

ik had me in mijn antwoord alleen gericht op frank zn post,
ik heb de jouwe nog een keer doorgelezen , maar ik kan niet zien welke van de 4 ultimate matten jij bedoelt.omdat je via die link op de start pagina van die site komt.

mijn mat van ultimate kan je ook dichtritsen zodat de vis nergens heen kan, echter kan hij er niet uitvallen en komt ook niet tegen clips aan.

ik vind mijn mat persoonlijk dik zat,vergelijking met gras gaat bij mij echt niet op.maar nog steeds weet ik niet welke mat je bedoelt met dat argument .

in principe heb ik deze ,maar dan van ultimate


http://www.vlemmix.nl/catalogus/Html/Im ... NZ0710.jpg

groetjes,

michel
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

23-03-2005 16:42

zat maat watr te dollen natuurlijk maar zie niet in waarom ik speciaal nu deze mat moet hebben .
heb al een jaar of 12 een mat van hutch welke je ook kan dicht ritsen
en die voldoet prima.
en wat kost ie eigenlijk ? zie nergens een prijs.

gr. ruud
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-03-2005 16:51

Ruud, hij is inmiddels niet meer leverbaar volgens mij, maar kost(te) 75 E.

Dat was voor mij één reden om 'm niet te kopen, maar de belangrijkste reden is dat ik reeds een originele Cipro Jombo Onthaakmat heb, die naar ik heb gehoord uit betrouwbare bron een collectors item aan het worden is. :lol:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-03-2005 16:53

Heren,

Is niet te koop. Dus de discussie over goed, beter en best is zinloos

Prima initiatief van karpervissers zonder commerciële bijbedoelingen maar met het oog op de veiligheid van de karper. Ik hoop dat het navolging vind in een design dat ook wat praktischer is voor sommige meer mobiele karpervissers. Of die met een kleinere auto. :D

Uiteindelijk zal de bescherming die een mat moet bieden samenhangen met het mogelijke misbruik dat je van een karper maakt.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 23-03-2005 16:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

23-03-2005 16:54

Ik bedoelde de twee bovenste matten van Ultimate.
Nummer 1 is die van jou en nummer 2 is dat tempexballetjes geval.

Stefan
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

23-03-2005 16:54

Bertil,

Een ZEER groot nadeel van de Cipro mat vind ik dat die na een nachtje regen helemaal volgezogen, dus loodzwaar is en dagen nodig heeft om te drogen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-03-2005 16:55

wat een geld :o :o :o

maar gelukkig gaat dat geld wel naar een goed doel toe

ps: stefan bedankt, dan weet ik waar we het over hebben :wink:

PS;deel 2

Kees, het gaat mij totaal niet om beter / best

er wordt hier gepraat over de functionaliteit van de mat,mijn mat ben ik zelf zeer tevreden over ,en vind die erg functioneel, ook in vervoer.
ik wou alleen maar enkele argumenten horen waarom ie zo functioneel is.
omdat dat nergens stond.

thats it.

groeten,

michel
Sander Laridon
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-02-2005 10:17
Locatie: Gent / Harelbeke
Contacteer:

23-03-2005 18:35

Mark Noorman schreef:Bertil,

Een ZEER groot nadeel van de Cipro mat vind ik dat die na een nachtje regen helemaal volgezogen, dus loodzwaar is en dagen nodig heeft om te drogen.

Groeten,

Mark


Feit! M'n cipro is na een goede plensbui of nadat ze in het water gelegen heeft loodzwaar en dagenlang nat. Bovendien gaat de kwaliteit ervan zienderogen achteruit. Ze wordt dunner en dunner.
Sapientiam numquam sui paenitet.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

23-03-2005 18:40

Uitzonderingen bevestigen de regel.....

Helaas word de mijne ook niet zo vaak gebruikt ! :-?
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

23-03-2005 19:57

Hij mag dan misschien niet zo mooi zijn (so what?) Over een 10 jaar wordt er vast het dubbele voor geboden, let op het wordt een collectors item!
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

23-03-2005 20:04

Ik heb de mat gisteren zelf in het echt gezien dus ik weet waar ik het over heb! :o

Ik vind de mat om eerlijk te zijn ook niet zo super, om te beginnen er zitten geen zeikanten aan. Ik vind die persoonlijk heel belangrijk en ik denk een hoop anderen ook. Als de vis gaat spartelen heb je kans dat die eraf glijd. Ook als je op een kant zit die schuin af loopt glijd de vis er al snel af, viel me eigenlijk als eerste op.

Ten 2de, ik heb het niet zo op rits sluitingen want het systeem wat bij de ksn mat is gebruikt lijkt me nogal ongemakkelijk bij gebruik. Zal ook vertellen waarom natuurlijk. :wink:
Je zal de mat altijd al open hebben moeten liggen (dat kan natuurlijk geen probleem mee). Als de vis naar de kan moet gedragen worden om een foto te maken zal je de rits dicht moeten doen om hem niet uit de mat te laten vallen. De rits zal nu weer open gemaakt worden om een foto te kunnen nemen. Na de foto's zal de vis ook weer terug naar het water moeten en dus kan die rits weer dicht gaan. Als je dan je mat in het water leg dan moet je naar mij idee, toch moeilijk gaan doen om die rits weer open te maken om de vis vrij te laten.
Ik vind de het gedeelte waar de vis in ligt ook een beetje raar want aan de ene kant is die volgens mij 12 cm dik (zeer goed voor bescherming) en andere kan is het alleen een flap die de vis tegen moet houden :roll: of moet ik dat verkeert gezien hebben? (kan het volgens mij ook op de foto's zien)

Maar de mat heeft ook wel goeden punten en 1 daarvan is dan ook de belangrijkste: HIJ IS DIK

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

23-03-2005 20:08

Je hebt het niet helemaal goed gezien, hij heeft bv wel verhoogde zijkanten. Dit is van een andere schuimsoort, maar valt niet op omdat de hoes erover zit. Als je de mat opent zie je de verhoogde rand wel.