nachtvissen op de bosbaan nieuwe regels?????????????????


peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

14-03-2005 20:18

hallo
ik heb van iemand gehoord dat nachtvissen op de bosbaan niet meer is toegestaan met een dichte tent,en dat als ze je slapend aantreffen dat je een bekeuring kunt krijgen.
alleen een shelter of parapleu is nog toegestaan s nachts.
ik heb er zelf niks over gehoord.
als iemand daar iets meer over weet hoor ik het graag van jullie.
ik wil het graag zeker weten.
gr peter
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

14-03-2005 20:38

Peter,

Kamperen is nooit toegestaan geweest. En je kan niet iets opnieuw verbieden wat al verboden is. Het is gedoogd door de boswachters en eventuele BOA's of politie.

De paraplu's en shelter zijn alleen toegestaan wanneer je er niet onder gaat slapen. Want anders is het weer kamperen.

Als je kamperen t.b.v. nachtvissen op karper wil hebben toegestaan. Dan raad ik je aan eens een Algemene leden vergadering van de AHV te bezoeken. De W.O.R. gaat op de schop, tenminste in die zin dat de landelijke overheid de regels niet meer bepalen maar de lokale gemeentes. Als er ooit een kans is om nachtvissen op karper in een tent legaal te maken dan is dat nu al. Gemeentes passen niet snel meer een wet aan als die eenmaal gemaakt is. Vanaf 2006 worden de lokale gemeentes verantwoordelijk. Dus als je nog iets wil klaar spelen raad ik je aan de eerst komende ALV bij te wonen.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-03-2005 10:16

Peter,

Aanvullend op wat Rene al heeft vermeld...
De AHV staat voor zo mijn mogelijk verboden, ook wat betreft het nachtvissen.
Eventuele plannen wat betreft legalisering van het nachtvissen worden van de tafel geveegd omdat de plannen die wij hebben ingediend niet in hun visie past.

Dat er meer en meer verboden komen verbaasd mij niks, maar ik betwfijfel of bovengenoemds van de AHV vandaan komt.

Op het zwarte pad van de sloterplas mag je ook niet meer nachtvissen, omdat het natuurgebied is geworden. En dat terwijl er wel 1 plukje riet in het water staat....

Net wat Rene zegt... Kom op de Algemene ledenvergaderingen, ik geloof dat 25 mei de eerstvolgende ledenvergadering is. Dus leden van de AHV... Wees aanwezig, anders kunnen we straks helemaal fluiten naar het nachtvissen!
Laatst gewijzigd door marijn ham op 15-03-2005 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

15-03-2005 11:24

Marijn,
Je bedoeld het zwarte pad op de sloterplas. Daar is navraag over gedaan bij politie en de boa en die weten van niets dus voorlopig nog geen probleem.

Het zou me ook niet verbasen als het van de bosbaan ook maar losse kreten zijn.

Groetjes Henk.
groetjes henk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

15-03-2005 16:03

Henk,

dat zeg ik toch.... :wink:

En toch zijn er meerdere verhalen die ik nu al gehoord heb over het zwarte pad. Misschien zijn het loze kreten, maar waar komen ze dan vandaan?

Peter,

Hoe komt die jongen aan die info, waar is het vandaan gekomen??
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

15-03-2005 18:04

hoi
het gaat mij er om dat je normaal natuurlijk het gehele jaar door mag nachtvisen op de baan.
maar ik heb van een maatje gehoord dat nachtvissen alleen is toegestaan met een shelter,en je mag niet slapen enzo.
hij had dat gelezen in het blaadje van de amsterdamse geloof ik,en het stond op de de site van de amsterdamse,maar ik heb er niks van kunnen vinden.
gr peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-03-2005 19:08

Peter,

Al sinds jaar en dag staat er in de vergunning van de AHV aan welke voorwaarden je tent moet voldoen. De ingang mag niet afsluitbaar zijn of zoiets. Dit is niet de letterlijke tekst, maar ik heb geen zin het op te zoeken. Ik neem aan dat je zelf de vergunning hebt en de web site kan lezen. Dit niet afsluitbaar kan je vertalen in een shelter, maar alles wat binnen de beschrijving valt mag van de AHV.

Overigens nooit problemen gehad met mijn 1-man Titan en Groundhog. Beide tenten heb ik heel bewust omdat het deurpaneel uitritsbaar en het grondzeil verwijderbaar als iemand uiteindelijk moeilijk wil doen. Maar zelfs dat is volgens de letterlijke tekst van de wet nog altijd niet uitgesloten. De AHV controleur zal er niet over vallen, maar de overheid kan altijd met de wet in de hand ingrijpen en bekeuren. Dat gebeurt natuurlijk sneller als je anderzins voor iets van overlast bezorgt. En die aanleiding kan van alles wezen wat in het oog valt, zoals een krat bier naast de tent of wat dan ook.

Groet, Kees
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

15-03-2005 19:13

dank je wel voor de info kees,en de andere natuurlijk.
ja ik heb het ook maar van horen zeggen.
ik heb ook nooit problemen gehad hoor.
daarom klonk het mij ook al zo raar in de oren,dat zoiets plotseling helemaal niet meer mocht
gr peter
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

17-03-2005 10:42

Peter,

Het is denk ik niet eens dat het 'zomaar' niet meer mag, maar wat Kees bescheef staat idd in de vergunning.
Wel is het zo dat de controleurs en de BOA vaak een oogje toeknijpt.

Als je geen overlast veroorzaakt zal er weinig gebeuren, maar dat spreekt voor zich.
Helaas is dat niet voor iedereen klare koek en staan er misschien wat negatieve dingen te gebeuren omtrent het nachtvissen.
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

17-03-2005 10:50

ja ik weet het ook niet ik denk dat het ook wel meevalt,ik heb nog nooit probemen gehad op de bosbaan,wel heeft een maat van mij een keer zo n eikel op bezoek gehad die al begon te zeiken over een vast grondzeil,en dan heb je een euro easy dome staan van 400 euro ken je dat,waar dus een vast grondzeil in zit.
maar verder nooit last gehad,het ligt er gewoon aan wie je treft,toch vind ik de controle niks voorstellen zo vaak heb ik ze niet gezien.
ja op de momenten dat je ze niet verwacht,bv vorig jaar maart om 11 uur s avonds in de stromende regen,en in de zomer zie je ze niet of nauwelijks.
groet peter.
ps bedankt voor jullie reacties
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-03-2005 11:21

Wat Marijn eigenlijk oppert is dat het nachtvissen in het water van de AHV vanwege overlast onder druk staat.

Maar laten we niet vooruitlopen op de dingen die mogelijk komen gaan. Zorg komend seizoen niet voor overlast en bezoek de ledenvergaderingen. Dat laatste helpt zeker mee om te voorkomen dat er iets beslist wordt waarmee wij als karpervissers niet gelukkig zijn.

Kees
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-03-2005 10:03

Kees,

Juist dat laatste is het grote probleem... Iedereen wil lekker blijven vissen in Amsterdam, op zowel de Bosbaan, de Sloterplas... Maar er is niemand die de moeite neemt om naar de ledenvergaderingen te komen.
Vorig jaar toen ineens het uitvaarverbod werd opgelegd werd er overla van scande geroepen dat dat mogelijk was, ook op het board waren er een aantal fanatiekelingen die 'wat' wilde doen.

Er zijn oproepen geweest om naar de ledenvergadering te komen en er waren wel 2 hele karpervissers meer aanwezig...
Geloof mij... dat als wij in Amsterdam lekker willen blijven vissen, we op de ledenvergadering moeten komen! Niet alleen voor het nachtvissen, maar er spelen nog meer zaken... :cry:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-03-2005 10:13

wanneer vind dat dan plaats ?

ik wil best eens mn gezicht laten zien , maar zou niet weten wat voor inbreng ik in dat verhaal zou kunnen hebben.

met afvragende groet,

michel
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

18-03-2005 10:24

nou michel zo denken waarschijnlijk al die vissers en daarom moeten we dus gewoon naar die vergadering gaan.
iedereen denkt dus blijkbaar wat heeft mijn aandeel nou voor zin.
ik denk dat we gewoon echt met z n allen daar naar toe moeten gaan,zodat we straks wel lekker kunnen blijven vissen.
de idioten die hun spullen niet opruimen na gevist te hebben,die zullen niet komen nee.
maar wij zijn straks zoals bij vele andere dingen weer de dupen an dat soort peppie kokkie vissers,echt van die gasten die alleen maar zuipen langs de waterkant en herrie schoppen,en die dan nog met hun dronkenkop nog een mooie vis weten te vangen ook ken je dat.
dus gewoon met z n alle lekker gezellig naar die vergadering.
gr peter
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-03-2005 10:26

Michel,

Op de Algemene Ledenvergaderingen wordt vaak gestemd over bepaalde plannen of ingekomen stukken.
Als er een bepaald verbod naar voren word gebracht en er zijn geen karpervissers die tegen stemmen, dan komt zo'n verbod erdoor, en zitten wij met de gebakken peren.

De eerstvolgende vergadering is naar dat ik weet 25 mei, maar dat komt te staan in het nieuwe blad 'vissen' van de AHV. Daar zullen ook de agendapunten van de vergadering instaan.
Hoe meer zielen... hoe meer er te behalen is voor ons als karpervissers.

Komende vergadering zal er zeker een stemming plaatsvinden wat betreft het karpervissen. Dus zorg dat je erbij bent kan ik alleen maar zeggen!

MVG,

marijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-03-2005 10:30

Wellicht is het goed dat er een melding op het board komt zodra de datum in Vissen staat.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-03-2005 10:31

michel jou inbreng is groot. Je hebt namelijk een stem. Als er een voorstel wordt ingediend dan wordt daar over gestemt. Je hoeft alleen je hand omhoog te steken of je voor of tegen bent. Meer is het niet.
Dus elk persoon is belangrijk!
gewoon komen het zal in mei zijn, maar dat staat in het blad vissen van de ahv.
groetjes henk
groetjes henk
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

18-03-2005 10:33

nog even iets anders het vissen op de baan wordt wel steeds moeilijker heb ik gezien,er komen steeds meer roeiwedstrijden en andere evenementen.
de meeste vissers moeten het toch van het weekend hebben,en heel veel weekenden zitten gewoon vol met evenementen,jammer jammer.
weet een van jullie misschien hoe het komt dat er de afgelopen jaren steeds slechter wordt gevangen op de baan?
gr peter
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-03-2005 10:37

peter,
anders dan anderen.
ook deze vissen leren!
groet henk
groetjes henk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-03-2005 10:39

Peter,

Wat vind jij slecht vangen??
Er is nog steeds meer dan genoeg karper te vangen, alleen gebeurd het heel veel dat er Polen alle gevangen vis meenemen in de kofferbak.
Na 2 vissen rijden ze de auto weer weg, en komen met een lege auto weer terug... dit ritueel herhaald zich de hele dag... Ja, er worden veel vissen weggevangen.

Het is niet mogelijk om hierdoor steeds nieuwe uitzettingen te doen, je kan her niet tegenop uiztetten.
Ik geloof dat er een maand of 2 geleden nieuwe spiegels zijn uitgezet, een kilo of 50 dacht ik, maar daar kan Henk Kostense je meer over vertellen.

Dus Henk, correct me if I'm wrong.
peter de ruijter
Berichten: 376
Lid geworden op: 30-11-2003 01:00
Locatie: NIEUW VENNEP

18-03-2005 10:41

tuurlijk dat begrijp ik,maar dressuur heerst er al jaren dan.
maar heeft een van jullie dit ookal ondervonden dat het slechter wordt.
paar jaar geleden had je nog sessies dat je de hele nacht niet had geslapen van de runs,20 vissen had je dan.
maar nu nu niet meer,andere mensen hoor je ook niet meer zeggen dat het goed is.
hoor alleen maar negatieven verhalen qua vangsten.
gr peter
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-03-2005 10:43

Vorig jaar waren er gelukkig wel wat meer dan 2 karper vissers aanwezig bij de ALV :wink:

Als lid ben je stem gerechtigd en meer is eigenlijk niet nodig.

@Michel, de vergadering vind plaats op nog geen 5 minuten lopen vanaf jouw huis. ken je nog een borreltje nemen ook na afloop 8)

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-03-2005 11:04

jaarlijks 200 kilo.
eigenlijk van de zotte, maar de leden willen het.
peter 20 vissen op een nacht is nog steets mogelijk hoor. je moet er alleen wel harder voor werken dan vroeger.
groet
groetjes henk
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-03-2005 11:10

Peter,

Wat vind jij slecht vangen??
Er is nog steeds meer dan genoeg karper te vangen, alleen gebeurd het heel veel dat er Polen alle gevangen vis meenemen in de kofferbak.
Na 2 vissen rijden ze de auto weer weg, en komen met een lege auto weer terug... dit ritueel herhaald zich de hele dag... Ja, er worden veel vissen weggevangen.

Het is niet mogelijk om hierdoor steeds nieuwe uitzettingen te doen, je kan her niet tegenop uiztetten.
Ik geloof dat er een maand of 2 geleden nieuwe spiegels zijn uitgezet, een kilo of 50 dacht ik, maar daar kan Henk Kostense je meer over vertellen.

Dus Henk, correct me if I'm wrong.
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

18-03-2005 11:11

je valt in herhaling marijn.
groetjes henk