Wat te doen?????


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-03-2005 17:04

Naar aanleiding van een ruzie binnen het groepje waarmee ik altijd vis wil ik het volgende probleem ff de aan de kaak stellen..

1 persoon binnen het groepje hield/houd er nogal vreemde ideeën op na betreffende het vissen op karper die niet echt gewaardeerd werden door de rest van de ploeg, vandaar dat het contact met hem werd verbroken. Nu heeft deze persoon in kwestie een website in het leven geroepen waar mijns inziens bepaalde praktijken aan het licht komen die ons als Sportvisser in een kwaad daglicht kunnen stellen. http://www.carpclub.nl

Hij propageert daar het vissen op wateren waar dit verboden is. Hier willen wij (Team van Letsgofishing.nl) ons van distantiëren. Aangezien er nog diverse links via zijn sites naar ons verwijzen kunnen we dit niet vaak genoeg zeggen, al is het alleen maar om te voorkomen dat wij ermee geassocieerd worden. Wat ons ook een slechte naam zou bezorgen binnen de Sportvisserij terwijl wij als ploeg juist serieus bezig zijn.

Inmiddels heb ik ook contact gehad met Gerwin Gerlach van de OVB om aan te kaarten dat de OVB op deze site ook genoemd word aangaande spiegelkarper-projecten in combinatie met het propageren te vissen op “verboden plekken”.

Gerwin zou hierover contact opnemen met het bestuur van KSN voor zover ik hem begrepen heb.

Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat wij dit soort praktijken afkeuren omdat dit soort fratsen alleen al koren op de molen zijn van de groeperingen die het sportvissen graag een langzame dood zien sterven. Om maar te zwijgen wat voor schade het aanbrengt aan het water waar zo’n visverbod vaak niet voor niks is ingesteld, en de schade die het aan zou kunnen brengen aan ons toch al niet zo goede imago veroorzaakt door de “rotte appels” binnen onze sport.

Mijn vraag is “kunnen wij als sportvissers niet iets ondernemen tegen zulke excessen, en zo ja wat kunnen we doen?”

Een site boycotten is in dit geval niet genoeg lijkt mij.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

10-03-2005 18:39

Tsja wat kan je daar nou tegen doen? Het is een wormvormig aanhangsel. Met hem contact op nemen heeft dat geen zin?
Voer en vang!!!

I love BTW
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

10-03-2005 18:52

ach,

in dit geval misschien maar denken:

hoe vaker hij dit doet, hoe meer bekeuringen en uiteindelijk inbeslagnames hij riskeert. Hierdoor valt hij uiteindelijk toch stil.

groetz en sterkte
tedje
Delano Mitchell van Dijk
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-02-2003 01:00
Locatie: den Haag
Contacteer:

10-03-2005 19:11

Rob van Halteren schreef:Naar aanleiding van een ruzie binnen het groepje waarmee ik altijd vis wil ik het volgende probleem ff de aan de kaak stellen..

1 persoon binnen het groepje hield/houd er nogal vreemde ideeën op na betreffende het vissen op karper die niet echt gewaardeerd werden door de rest van de ploeg, vandaar dat het contact met hem werd verbroken. Nu heeft deze persoon in kwestie een website in het leven geroepen waar mijns inziens bepaalde praktijken aan het licht komen die ons als Sportvisser in een kwaad daglicht kunnen stellen. http://www.carpclub.nl

Hij propageert daar het vissen op wateren waar dit verboden is. Hier willen wij (Team van Letsgofishing.nl) ons van distantiëren. Aangezien er nog diverse links via zijn sites naar ons verwijzen kunnen we dit niet vaak genoeg zeggen, al is het alleen maar om te voorkomen dat wij ermee geassocieerd worden. Wat ons ook een slechte naam zou bezorgen binnen de Sportvisserij terwijl wij als ploeg juist serieus bezig zijn.

Inmiddels heb ik ook contact gehad met Gerwin Gerlach van de OVB om aan te kaarten dat de OVB op deze site ook genoemd word aangaande spiegelkarper-projecten in combinatie met het propageren te vissen op “verboden plekken”.

Gerwin zou hierover contact opnemen met het bestuur van KSN voor zover ik hem begrepen heb.

Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat wij dit soort praktijken afkeuren omdat dit soort fratsen alleen al koren op de molen zijn van de groeperingen die het sportvissen graag een langzame dood zien sterven. Om maar te zwijgen wat voor schade het aanbrengt aan het water waar zo’n visverbod vaak niet voor niks is ingesteld, en de schade die het aan zou kunnen brengen aan ons toch al niet zo goede imago veroorzaakt door de “rotte appels” binnen onze sport.

Mijn vraag is “kunnen wij als sportvissers niet iets ondernemen tegen zulke excessen, en zo ja wat kunnen we doen?”

Een site boycotten is in dit geval niet genoeg lijkt mij.


Ik zelf zit ook in het team van rob en ben dit zwaar met hem eens als iemand iets weet dan horen wij dit graag want dit zijn praktijken die niet uitgevoerd mogen worden!!! en zeker niet als het gaat over vissen op verboden plekken en daar een sport van makuh ik zie hem graag onderuit gaan met ze duistere praktijken.
Delano van Dijk@ http://www.karperhoek.tk
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-03-2005 19:38

Beste Rob....

Ik heb die site bekeken en ben er onwijs blij mee dat jij het initiatief neemt om hier tegen in te gaan. Deze mensen gaan ervoor zorgen dat wij binnenkort helemaal nergens meer mogen vissen, en dat is niet zwaar overdreven. ( neem nu het Newton effect )???!??
"Alles wat woord veroorzaakt heeft een oorzaak"

Ik vind dat dit meteen keihard de kop ingedrukt moet worden. Gelukkig ben jij al zo slim geweest om Gerwin van de OVB te waarschuwen omtrent de aankomende gebeurtenissen.

Ik heb het idee dat dit een soort van thrillseekers zijn. Mijn mening is dat deze mensen totaal geen weet hebben van wat ze kunnen gaan veroorzaken.

Kijk er bestaat op vele pacht wateren/meren/kanalen een gedoog beleid, dat houdt in dat men er niet zo moeilijk over doet. Door juist hier extreem tegen in te gaan zullen ook dit soort wateren binnenkort historie zijn.

Op jouw vraag wat hier tegen te doen is vind ik moeilijk om op te antwoorden. Wel zouden we de mensen zelf met zijn allen kunnen bombarderen met e-mails en hierin onze ongenoegen uitten, dit alles om ze tegen te houden.

http://www.carpclub.nl "DEZE SITE IS ZWAAR ANTI KARPERVISSEN"
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

10-03-2005 19:51

Die van dat binnenhof vind ik wel n knaller zeg.


Daar denk ik ook weleens aan als ik t op tv zie , zou daar nu dikkes zitten ???

Eens kijken of meneer woord houd. :wink:
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

10-03-2005 19:53

Sinds het visverbod daar is de hofvijver zo goed als leeggevist door een beroepsvisser, er zal nog een enkele karper rondzwemmen.

Het visverbod is te danken aan dat soort figuren, daarvoor kon je met een speciale vergunning daar vissen mits je ouder was als 65 en/of gehandicapt voor zover mij bekend.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-03-2005 07:00

Vendetta? Eerwraak? Onder je vleugels geschoten?

Zonder de site te hebben bekeken denk ik dat een ieder hierin zelf moet bepalen wat hij er van vind. Maatregelen als overspoelen met e-mails etc zal alleen maar resulteren in escalatie en daar is denk ik niemand mee geholpen.

De linkjes naar sites die niet geassocieerd willen worden met deze site zullen op verzoek van betrokkene moeten worden verwijderd. Als webmaster heb je nu eenmaal die verantwoording, doen ze het niet tsja dan kun je er domweg niets tegen doen en denk ik dat je een andere truk moet uithalen op je eigen website. Je kunt een scriptje schrijven waarin jij bepaald waar vandaan de bezoeker komt. Mocht dit toevallig de gewraakte site zijn dan kun je meteen doorlinken naar een site waarop jij aangeeft dat je niet bij hen hoort en zelfs veroordeeld wat ze doen!

Hierdoor laat jij jou bezoeker iig weten hoe jij er over denkt, waarn de link vanzelf ban hun site zal verdwijnen.

Acties als e-mail bommen e.d. zal alleen maar kwaad bloed zetten bij bijvoorbeeld de provider van de tegenpartij waardoor de zender zijn ip adres geblocked zal gaan worden.

Greets Marc

P.S. Ik zal vanmiddag ofzo wel eens op de site gaan kijken.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-03-2005 08:19

Prive prive prive

2 Dingen, of 3. OVB zet geen karpers uit, ook nooit gedaan. Vissen propaganderen waar niet mag is niet handig en werkt contra productief.

Heb ik een vraag: wie vist er buiten de maanden juni, juli en augustus 's nachts? Nog steeds is dat op meer dan 70% van de wateren verboden.

4 Dan.

Ik hoor wel eens wat en ik heb begrepen, dat de KSN contact opneemt met deze jongen. Maar dan net als ECHO Education not Condemnation.

4A Zelf moeten we ervoor zorgen, dat we overal waar maar enigszins mogelijk is, kunnen vissen hoe en waarop we willen.

Afgelopen zaterdag zijn er weer een man of 16 geenthousiasmeerd en wegwijs gemaakt in het land der visstand(beheer) wetgeving en wat dies meer.

Zij gaan voor jullie (ons) de kastanjes uit het vuur halen. Wie volgt????

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-03-2005 09:57

Marc S

ALS het zoals jij aangeeft eerwraak zou zijn, zou ik nog wel een tiental dingen kunnen noemen die tot ons besluit geleid hebben hem "uit de ploeg te zetten" maar die zijn niet relevant in dit verhaal. Mijn intentie achter dit verhaal is puur het aan de kaak stellen van praktijken waar wij niets mee te maken willen hebben.(En ik neem aan dat het gros hier zo over denkt?)
Laatst gewijzigd door Rob van Halteren op 11-03-2005 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

11-03-2005 10:19

Rob,

Bijna iedere link van die pagina geeft al een foutmelding, ik denk dat het probleem dus al zo goed als opgelost zal zijn.

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-03-2005 10:30

ff shopen bij flemminx :lol:
Plaats reactie