Kortzichtige KSN?


Plaats reactie
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

11-02-2005 15:38

Peter,

Aan het antwoord van Frank kun je zien dat het hele water afgehuurt kan worden.

Kees,

Nogmaals, vooraanstaande leden van de KSN laten regelmatig hun ongenoegen uit over betaalwateren, omdat ik van mening ben dat de KSN en haar vooraanstaande leden hier toch een functievoorbeeld hebben (zeker naar de jeugd toe) vindt ik het een en ander gewoon niet bij elkaar rijmen. Zoals al eerder gezegt, hoe makkelijk gaat de overstap van "de snoekbaars" naar een gruwelbetaalwater??
Oh ja kees, iets hoeft niet altijd letterlijk beschreven te worden,
er bestaat immers ook iets zoals:
"Tussen de regels doorlezen" De conclusie wordt dan misschien wel opengelaten, echter wordt je wel een bepaalde richting in gepusht.

Harnold,

Sommigeeeeeeeeee mensssssssssssseeeeeeeeeennnnnnnnnnnnn moetennnnnnnn werrrrrkkkkkkkeeeeeeennnnnnnnnn :-?


Bart,

Het gaat mij er in het geheel niet om dat er voorlichting wordt gegeven aan de jeugd, sterker nog, ik bemoedig dat alleen maar. Dat is immers beter voor ons allen als we in de toekomst kijken. En dat daar een water voor afgehuurt wordt TOP.
Mijn verbazing gaat echter richting de tegenstrijdigheid waarmee de KSN handelt.
Ik zie je op de put :wink:

Klaas,
Is het water van "de snoekbaars" nooit in de vrije vergunning geweest?


Met vriendelijke groet,
Wouter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-02-2005 20:01

Quote : " Peter,

Aan het antwoord van Frank kun je zien dat het hele water afgehuurt kan worden. "

Wouter,

In juni 2004 had de KSN regio Rotterdam een pendag georganiseerd in de Vestinggrachten van Hellevoetsluis.

In overleg met de plaatselijke HSV is er toen overeengekomen dat de lokale vestinggrachten gedurende deze dag exclusief door de deelnemers aan deze pendag bevist zouden kunnen worden. De deelnemers dienden uiteraard wel de vereiste vergunningen te bezitten.

Is er op die dag in Hellevoetsluis sprake geweest van de opening van een nieuw betaalwater ?

Quote : " Zoals al eerder gezegt, hoe makkelijk gaat de overstap van "de snoekbaars" naar een gruwelbetaalwater?? "

Hoe makkelijk zou dat volgens jouw zijn dan ?

Juist leden als Aart gaan met de KSN jeugd op stap teneinde voorlichting over allerlei karperzaken te verlenen. In mijn ogen word de stap naar een " gruwelbetaalwater" door deze voorlichtende wijze juist bemoeilijkt, zoniet voorkomen.

quote : " Klaas,
Is het water van "de snoekbaars" nooit in de vrije vergunning geweest? "

Wouter,

Neen, nooit in de Nederlandse Grote Vergunnning geweest. :wink:


Wouter, nog een vraagje heb jij de enquete Betaalwateren al eens goed gelezen ( http://www.karperstudiegroep.nl/CBB/enquete/BTWE.html ) ?

Misschien word het standpunt van de KSN inzake BTW-en dan wel duidelijk ?
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

11-02-2005 20:12

Michel is zeker geen betaalwater ontstaan maar ben wel tegen dat soort dingen dat bepaalde wateren afgehuurd/gereserveerd worden! Dit is dan 1 malig of zeg een paar keer per jaar misschien. Maar voorbeeld doet volgen zeg ik altijd maar. Als ik lid ben van een vereniging en water x is mijn thuiswater vind ik het niet echt leuk dat er de mogelijkheid bestaat dat dit water gereserveerd kan worden. Waardoor mijn visserij daar beperkt wordt ook al zei het maar voor paar dagen per jaar!

Wil je iets met een groep organiseren zorg er dan wel voor de locals nog evenveel rechten houden als die groep (zo ook de "snoekbaars")

Verder zeker goede zaak hoor die jeugdkampen daar hoor je mij verder niet over!

Mvg Ulco,
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-02-2005 20:40

Ulco,

Doelbewust " zouden kunnen worden " geplaatst.

Doelbewust is er door de deelnemers aan deze pendag voor gekozen juist niet van deze exclusieve mogelijkheid gebruik te maken.

Er werd dus tussen de locals doorgevist met ons pennetje.

Tijdens wedstrijden is er echter wel sprake van exclusief gebruik van het water omdat gedurende de duur van de wedstrijd uitsluitend de wedstrijddeelnemers hun vissie mogen trachten te vangen.

Voorbeeld: o.a. een van Neerlands grootste witviswedstrijden op onder meer het Voornse Kanaal

6 van de 8 km lengte gereserveerd voor deze driedaagse wedstrijd. De overige 2 bestaat voor 1,5 km uit niet vrij toegangkelijke jachthavens.

Dus Ulco,

als er op jouw thuiswater een witviswedstrijd georganiseerd word lijkt het me sterk dat jij te midden van het wedstrijdparcours je karperstekkie kan blijven bezetten. ( Of je hebt ongelooflijk veel geluk met de stekloting gehad als wedstrijddeelnemer. :wink: )

Dus ook jouw visserij zal dan beperkt zijn.

m.vr.gr.

Michel
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

11-02-2005 20:44

We willen ook binnekort een viskamp houden op "de Zwaan" kijken hoe snel we gezeur aan de deur hebben :lol:
Wel terecht dan hoor:)

In NL hebben we geen last gehad, alles is goed geregeld met de plaatselijke HSV uiteraard, die lokale vissers waren dan ook ZEER sociaal naar ons toe. Iets wat we erg gewaardeerd hebben! Dat moet ook mee zitten natuurlijk, maar dat neem je mee in de waterkeuze.

mvg,
Framl
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

11-02-2005 20:49

Hoi Frank,

Ik zie het toch anders.
De snoekbaars word afgehuurd door het VBK de KSN enkele clubjes die er een weekend gaan vissen, visverenigingen ook voor jeugddagen(info Lily), en als je de befaamde Lily belt blijkt je nog te kunnen bespreken, maar wel snel, want alles zit bijna vol. Op hoeveel weeken/weekenden zitten we al??

Barbecueen!!!!! Vrij normaal voor een openbaar water.....

Ik ben blij dat jij geen enkele overeenkomst ziet met een betaalwater, echt... :wink:
Dan zullen het wel allemaal betaalwateren zijn....
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

11-02-2005 20:59

Ha Albert,
Ik zie BBQ’en aan de waterkant toch ECHT anders dan jij het doet blijkbaar.
Daar is gewoon netjes georganiseerd door Lily geen troep, niks.

Snap misschien wel dat er mensen wat argwanend kijken naar dit geheel,
Het is mijn visserij ook niet op zo’n watertje hoor… maar om te zeggen dat het een BTW is en hoogstwaarschijnlijk als “slecht” ervaren wordt: neej!

Daarnaast is het verdomde lastig om een water in Belgie te bevissen met een groep jeugdigen, daar je vrijwel op elk water het Landelijk visverlof moet hebben (volgens mij) en zullen de kosten flink ophopen voor een weekje vissen. Oké ik weet dat dit niet DE reden MAG zijn, en dat het voor jou misschien als slap excuus in de oren klinkt. Maargoed.

Groeten,
Frank
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

11-02-2005 21:00

Albert,

de bbq behoort tot de week vissen met die jonge gasten bijvoorbeeld. Doen we aan ieder water, in frankrijk, aan het Noord Willemskanaal en ook aan de snoekbaars.

De sfeer maak je altijd zelf en dat doen we ook aan de snoekbaars. Het is een uitstekend water voor een fish inn ofzo en ik zie niet in waarom het dan direct een BTW is. Maar goed, ik heb hier mijn mening over gegeven. Doe ermee wat je wilt ;)

Frank
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-02-2005 21:01

Albert,

ik woon op honderdveertig meter afstand van het Voornse Kanaal.

Mijn thuiswater zou je denken.

Neen, toch maar niet,

want heb jij enig idee hoeveel witviswedstrijden er aan dit kanaal per jaar georganiseerd worden? Soms meerdere kleinere witviswedstrijden op een dag. Het Kanaal is lang genoeg nietwaar? Kan wel naast elkaar geplaatst worden.

ALs je iets wil organiseren moet je snel zijn want de kalender is al bijna vol.

Openbaar water door iedereen bevisbaar met de juiste vergunning, maar helaas toch zeer regelmatig niet op de plaats en tijd dat jij het graag zou willen.

Zo zijn er nog wel een paar vermaarde witvisparcoursen op te lepelen.

met uitgeweken groeten,
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

12-02-2005 00:47

Michel,

Quote : " Peter,

Aan het antwoord van Frank kun je zien dat het hele water afgehuurt kan worden. "

Wouter,

In juni 2004 had de KSN regio Rotterdam een pendag georganiseerd in de Vestinggrachten van Hellevoetsluis.

In overleg met de plaatselijke HSV is er toen overeengekomen dat de lokale vestinggrachten gedurende deze dag exclusief door de deelnemers aan deze pendag bevist zouden kunnen worden. De deelnemers dienden uiteraard wel de vereiste vergunningen te bezitten. einde quote

Mag ik je vragen Michel, wat het bedrag is wat de KSN aan de vereniging heeft betaald om er die dag te mogen vissen?


We kunnen nu natuurlijk allerlei voorbeelden aan gaan halen over waarom iets nu wel of geen btw is, maar wanneer een water zo makkelijk geboekt kan worden zoals albert schetst zal het wel geen vergunningswater zijn. Bij jou vergelijk met het water in hellevoetsluis zet ik dan ook mijn vraagtekens, gaat het hier om het systematisch afhuren van een water of gaat het om een op zich staand voorval?

Dan haal je in je volgende punt het voornse kanaal aan. Als dat voornse kanaal lang genoeg is, zoals jij schetst, zul je toch wel een plekkie verderop kunnen vinden, niet dan? Of is die wedstrijd over heel het kanaal?
Daar komt volgens mij nog bij dat je bij bijna elke HSV in nederland, bij je jaarvergunning, een schrijven krijgt wanneer de desbetreffende HSV een wedstrijd wil organiseren op het door hun gepachte water.

Quote : " Zoals al eerder gezegt, hoe makkelijk gaat de overstap van "de snoekbaars" naar een gruwelbetaalwater?? "

Ik bedoel hier dus overduidelijk mee te zeggen dat de grenzen ten alle tijden velegd worden, in het positieve alsook in het negatieve. Ik kan me het gesprek tussen 2 (jeugdige) karpervissers, onderweg naar huis na een blank van 7 dagen en stinkent van het zweet, levendig voorstellen.


Ik heb die enquete gelezen kerel, geloof me, het is een heel sturent geheel. Ik kan me dan ook gewoonweg niet voorstellen dat het maar door een paar man op dezelfde manier gezien wordt zoals ik het zie.

Komt dan toch de welbekende struisvogel om de hoek komen kijken?

Met vriendelijke groet,
Wouter
jan van kranenburg

12-02-2005 00:47

Wouter,

Naar mijn opinie WIL jij beslist dat je mening over de "snoekbaars " inhoudende dat dit water een klassiek voorbeeld van een BTW is, en als zodanig veroordeeld dient te worden, gedeeld wordt. M.a.w. je zoekt medestanders.

Wel die blijken er niet te zijn.
Kap dan met dat voortdurend proberen je gelijk te halen!

Bovendien ben ik ervan overtuigd dat je de KSN-definitie van een BTW niet in zijn geheel begrepen hebt.

Tot horens, maar svp niet meer in dit topic.

mvg

Jan
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

12-02-2005 01:04

Jan,

Helaas, ik laat me niet zo makkelijk de mond snoeren.
Het is een discussieboard, daar mag je topics openen om een discussie op gang te zetten.
Zoek even het woord discussie op in je dikke van dale en kom terug met argumenten zoals iedereen dat,tot net aan toe, deed.

Met vriendelijke groet,
Wouter

p.s.

Ik ben niet op mijn gelijk uit, misschien dat dat een reden voor jouw is om op dit board te komen. Ik ben er op uit om, door een kritische blik op bepaalde zaken, het reilen en zeilen in de karperscene trachten te verbeteren middels het fenomeen samenwerken.
Ismail Kocak
Berichten: 33
Lid geworden op: 14-07-2004 20:25
Locatie: De Meern
Contacteer:

12-02-2005 11:14

KANTERS WOUTER,

Gewoon lekker doorgaan met deze discussie, en laat je niet de mond snoeren.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-02-2005 11:35

jan,

beetje jammer dat je wouter de mond wil snoeren, het ging zo lekker met de discussie, heb alles met veel plezier gelezen...waarom alles weer op de man spelen?hij is namelijk niet de enige die zijn mening over wil brengen...en ik ben het roerend met hem eens...ik vind het zwaar hypocriet om te zeggen dat een goed betaalwater minder geboycot wordt als een slecht betaalwater...
even ter verduidelijking...ik vind een water een betaalwater als hij niet in het pachtfonds boekje staat en moet betalen per week of per dag...hoe duur of goedkoop het ook is. je betaald dus gewoon extra.
als het afgesloten water in beheer was geweest van de vbk (oid.) dan was er nooit een geld som gevraagd voor het vissen op de snoekbaars...evenals in nederland op de blauwehoef.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-02-2005 12:15

Wouter,

De KSN heeft niets betaald,

de deelnemende KSN leden die niet de juiste vergunning hadden, moesten een dagvergunning voor het lieve bedrag van 2 euro aanschaffen.

En als je een stukje verder had gelezen had je in mijn reactie op de posting van Ulco Bosma kunnen lezen dat er doelbewust voor is gekozen om geen gebruik van het aangeboden exclusieve visrecht te maken.

De HSV was er per abuis vanuit gegaan dat de regio een wedstrijd wilde houden en aan een wedstrijd is het exclusieve visrecht verbonden.

In dezelfde reactie op Ulco staat ook een stukje rekenwerk betreffende de lengte en de wedstrijdbezetting van dit Kanaal.

Welk overigens een openbaar vaarwater ( niet vrij hengelbaar maar toch opgenomen in de lijst van Viswateren ) is en de HSV behoefd dus geen wedstrijdkalender inzake dit kanaal bij de vergunning te voegen.

T.a.v. van je vergunningswatervraag, waarom bel je niet even naar de Snoekbaars en vraag de prijs van een jaarVERGUNNING.

Het verleggen van grenzen, juist hier is een stukje voorlichting van belang om de grens naar het positieve te verleggen.

Na de juiste voorlichting zal dat gesprek tussen twee stinkende jeugdleden waarschijnlijk in de trant gaan van :

"Hoe zullen we het de volgende keer gaan aanpakken , zodat we hier wel een vissie kunnen vangen."

Uit de enquete kan ik behalve een kritische houding inzake het karperbeheer op de BTW-en niets sturends lezen, de enquete commissie verbindt namelijk geen conclusies aan de uitkomst van deze enquete, de lezer dient zelf zijn/haar conclusie te trekken.

Roelof Schut had onlangs een heel opmerkelijk onderschrift.

Vrij vertaald : "Hij knipoogde door 1 oog te openen."

Tijd voor een :wink: Wouter ?

Tim,

Quote : "zwaar hypocriet om te zeggen dat een goed betaalwater minder geboycot wordt als een slecht betaalwater... "

Als goed betaalwater betekend een betaalwater met een (aantoonbaar en controleerbaar) verantwoord karperbeheer hoeft dit betaalwater helemaal niet geboycot te worden.
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-02-2005 12:29

in jouw ogen...maar je kunt niet aantonen dat een bw. goed is ja of nee.
je kunt namelijk nooit zeker zijn van de herkomst van de vissen en hoe ze er gekomen zijn.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-02-2005 12:47

Ja hoor Tim,

dat kan wel,

middels correct gedocumenteerde uitzettingen en het gebruik van

Hengel Vangst Registratie

Moeilijk maar niet onmogelijk.

Dus nogmaals : Als goed betaalwater betekend een betaalwater met een (aantoonbaar en controleerbaar) verantwoord karperbeheer hoeft dit betaalwater helemaal niet geboycot te worden . zie ook

http://www.karperstudiegroep.nl/PDF/Vis ... eerVBC.pdf

Verder Tim kan jij aantonen dat er op jouw thuiswater alleen maar
" eerlijke " vissen rondzwemmen, er uberhaupt al sprake is van verantwoord karperbeheer ? Neen, zullen we jouw thuiswater dan ook maar gaan boycotten? Of kraam ik nu opeens onzin uit ?

Een kritische houding hebben, is iets anders als iets bij voorbaat afwijzen.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 12-02-2005 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

12-02-2005 12:58

jan van kranenburg schreef:Wouter,

Naar mijn opinie WIL jij beslist dat je mening over de "snoekbaars " inhoudende dat dit water een klassiek voorbeeld van een BTW is, en als zodanig veroordeeld dient te worden, gedeeld wordt. M.a.w. je zoekt medestanders.

Wel die blijken er niet te zijn.
Kap dan met dat voortdurend proberen je gelijk te halen!

Bovendien ben ik ervan overtuigd dat je de KSN-definitie van een BTW niet in zijn geheel begrepen hebt.

Tot horens, maar svp niet meer in dit topic.

mvg

Jan


Jan,
In het geval dat je insinuatie tóch juist was, van alle mensen ben jij wel de laatste die sec zou kunnen beoordelen of Wouter wel of geen medestanders zou hebben. En om hem te schofferen, dat zegt meer over jouw insteek, dan over zijn persoontje.

Aan de andere kant is je reply toch dermate 'nuttig' omdat je spreekt over de 'KSN-definitie'. Denk je niet dat Wouter juist dat probeert aan te tikken? Dat de KSN per definitie de puurheid van de sport probeert te promoten, en in dat licht bezien niets met BTW's te maken wil hebben? Maar dat datzelfde kliekje tevens bbq's organiseert voor de jeugd aan een betaalwater? Ja, zo zorg je er wel voor dat de jongeren onder ons de sport écht leren waarderen. En ik me maar ergeren aan de open vuren, brandplekken in het gras, losslingerende plastic & aluminium folie's etc.

Kan me verder trouwens ook niet aan de indruk onttrekken dat de nieuwe KSN onthaakmat ontworpen & verkocht wordt zonder enig winstbejag. Wint de commercie het toch weer.

Puur op eigen titel even: ik ben absoluut geen voorstander van de KSN.
Als iemand wil weten waarom, even een PB.
Laten we vooral als normale volwassen mensen in dit topic met elkaar praten.

Groeten,
Toon
fishing rocks
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-02-2005 13:00

michel,

nee ik weet idd. niet of ik verantwoord bezig ben met het vissen op mijn thuiswater, maar ik kan wel zeggen dat ik niet meer hoef te betalen dan een grote vergunning en een visacte.
en ik heb er nog nooit een andere visser gezien dus ik neem aan dat het water redelijk gezond is, daar het water oud is en in zijn geheel niet veel vis houdt, laat staan grote spiegels. (die tog liever overgezet worden dan scubjes van een pondje of 25.)
het is namelijk niet zo dat het alleen om de vis gaat...ook om mijn eigen knip...de hobby is al duur genoeg, en ik ben geen rijk man...ookal zou ik dat wel zijn, dan zou ik er niet willen vissen....kijk tog om je heen, overal waar je kijkt mooie wateren in ons kikkerlandje.
en belgie en la france evengoed.

en ik heb idd. een afwijzende houding...ze krijgen mij daar nog niet mer een pistool op mijn hoofd :wink:
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-02-2005 13:54

Toon,

De KSN heeft met BTW-en an sich geen probleem , mits enz.enz. (herhaling van zetten aan het worden.)

zie : http://www.karperstudiegroep.nl/PDF/Vis ... eerVBC.pdf

en

http://www.karperstudiegroep.nl/CBB/enquete/BTWE.html


Dat is iets geheel anders dan jij suggereerd.

En de bbq is een afsluitende maaltijd na een week vol van karpervissen en voorlichting over karpervissen, daar hoort o.a. bij dat men zijn en door anderen " vergeten " rommel opruimd.

Over de KSN mat kan ik kort zijn :

Ik ken toevallig de ontwikkelings-, de materiaal-, de fabricage- en de transportkosten van deze mat.

Met het beperkt aantal matten dat de KSN laat maken en dus verkoopt onder de leden, zal men net het breakeven punt bereiken. Puur commercieel gezien niet bijster slim dus.

Wel slim is het om aan alle groothandels en fabrikanten van hengelsportartikelen de "werktekening" van de mat gratis ter beschikking te stellen. Misschien dat de mat door een of meerderen groothandels / fabrikanten op de markt gebracht gaat worden, zodat Toon, ook jij als niet-lid zijnde deze mat toch tot de jouwe kan maken. :wink:



Tim,

ik mag toch hopen dat jij zelf wel weet of je verantwoord aan het vissen bent of niet.

Het ging mij alleen om een punt te verduidelijken.Prijs je gelukkig met je ( bijna prive ) water. Ik word zowaar jaloers. :D

Wat bedoel je trouwens met : " laat staan grote spiegels. (die tog liever overgezet worden dan scubjes van een pondje of 25.) "

Wat het aantal mooie wateren, betreft kan ik je alleen maar gelijk geven.
jan van kranenburg

12-02-2005 14:06

Wouter (en Toon),

Niet mijn bedoeling om wie dan ook te schofferen.

Mijn antwoord is/was bedoeld om duidelijk te maken dat de "Snoekbaars" al of niet BTW, m.i. geen essentieel onderdeel in de discussie vormt.
Dus stoppen ermee.
Ongelukkig uitgedrukt.

Monddood maken, Wouter? Zeker niet.

Maar kom svp met duidelijke argumenten. De KSN-definitie van een BTW
biedt voldoende aanknopingspunten. Heb je de Snoekbaars niet voor nodig.
Dat bedoelde ik met medestanders zoeken.

Overigens heb ik in de postings van enkele KSN BOBO's in het afgelopen jaar wel een wat milder standpunt t.o.v. BTW's aangetroffen.

Minder zwart-wit, maar ook "mits/tenzij".

En Toon, ben benieuwd naar je KSN-mening. P.B.'tje misschien?

mvg

Jan
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-02-2005 14:58

michel,
het is zo dat men liever grote spiegels vangt, en die dus graag op thuis wateren heeft...en zo verhuizen ze steeds een beetje van thuis water naar thuis water :wink:
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

12-02-2005 15:03

Totdat ze op een nieuw " thuiswatertje " ineens tezamen met 50 - 80 % van de overige daar zwemmende karpers hun buikje aan de opppervlakte laten zien. :evil:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-02-2005 15:10

Tim,

Omdat jij geen Mercedes kunt betalen, keur jij af dat IK er één heb? Dat ze bestaan?

Omdat een BTW mogelijk overgezette vissen bevat is de Snoekbaars af te keuren?

Wat dan te denken van het IJsselmeer waarvan ik op de hoogte ben dat daar in de afgelopen jaren grote karpers zijn overgezet? Reken wel dat het IJsselmeer met heel wat water in verbinding staat.

Eén en ander ligt inderdaad een stuk genuanceerder.

Maar alle gekheid op een stokje. Ik heb nog steeds geen geldende argumenten gezien waarom de Snoekbaars gerekend moet worden tot de "verkeerde"wateren van hetzelfde niveau als "verkeerde" betaalwateren.

Kees
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

12-02-2005 19:32

Michel

Lees aub de overweging even bij de betaalwaterenquete, een knipoog krijg je nog niet :lol:

Door in de overweging te vermelden dat de KSN tegen het overzetten (mij geheel duidelijk uiteraart) van karper is en vervolgens te zeggen dat er al voorbeelden zijn van wateren waarop dat gebeurt, krijg ik toch het gevoel een bepaalde kant opgeduwt te worden.

Trouwens ik heb de opgegeven som gemaakt Michel, 0,5 km daar kun je toch op vissen, niet dan? Toch maar een :wink:

Kees,

Ik reken de snoekbaars niet tot de verkeerde wateren, zeker niet meer na de posting van Aart. Het gaat mij er voornamelijk over, dat wanneer er over een betaalwater wordt gerept ik toch veelal reactie's zie in negatieve zin. Laat de KSN met feiten komen over de btw's die echt niet kunnen. Er zijn er namelijk ook die wel een goed beheert water proberen te runnen. Ik heb nog nooit een KSN-voorman iets positiefs over de goede betaalwateren horen zeggen (tot de posting van Aart , die het heel ridderlijk opnam voor Lily van de snoekbaars) Zo kun je er toch een beetje aan meedragen dat de btw exploitanten hun goede naam proberen te behouden of hun slechte naam (al dan niet moedwillig) proberen om te zetten in een goede naam. Dan kan eenieder met een gerust gevoel naar een btw, er zijn namelijk ook mensen die door omstandigheden niet naar een water kunnen zonder bepaalde voorzieningen.

Met vriendelijke groet,
Wouter