vislucht


marwin reuterink
Berichten: 67
Lid geworden op: 01-02-2004 16:26
Locatie: dinxperlo

10-01-2005 21:47

nadat ik mijn bewaarzak heb gebruikt maak ik hem altijd schoon in het water en laat hem daarna opdroogen. maar dat ding blijft meuren naar vis. hoe halen jullie die stank eruit?~of hebben jullie er ook last van
groeten uut het altied gezellige DINXPER
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

11-01-2005 14:36

Soda? Neuh, echt niet.. Lekker laten meuren dan maar... :lol:

Ik gooi geen wasmiddel in mijn bewaarzak!
Kan nooit goed zijn voor de vis!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

11-01-2005 14:39

Luuk,

Zo'n idee heb ik ook..
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

11-01-2005 15:01

Bob,

Vind het juist niet overdreven, maar dat even terzijde...

Ik 'dacht' dat soda juist wel een wasmiddel is. Dat heb ik dus verkeerd.

Maar dan nog... Ik spoel hem nergens mee uit hoor. Ik laat hem lekker stinken.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

11-01-2005 15:11

hmm ik dacht dat ook :o Zal wel aan de Mavo liggen :lol:
maar ik laat um lkkr meuren in alle fleuren en kleuren :lol:

mvg

Bart
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-01-2005 15:54

Wel zich druk maken om een middel wat weg gespoeld word(tenminste als je het goed doet maar daar ga ik van uit) maar wel een karper in een bewaarzak hangen.
Ben niet voor of tegen een bewaarzak maar vind dit wel hyphocriet.

Maar dat is mijn menig.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

11-01-2005 17:17

Mijn spul stinkt ook altijd na een sessie, ik hang alles thuis uit over de veranda en laat het een paar dagen hangen. Regen, wind, zon, alles gaat er dan doorheen waardoor de meeste stank wel verdwijnt..
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

11-01-2005 17:18

Elco,
Dat doe ik ook en dan is inderdaad bijna de hele geur niet meer te ruiken :wink:

mvg

Bart
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-01-2005 19:46

Een bewaarzak of schepnet of onthaakmat ontsmetten of schoonmaken met soda is geen enkel probleem, zoals Bob ook aanhaalt in zijn tweede bericht, wel ff lekker uitspoelen natuurlijk met stromend water (bad/douche/tuinslang)...zelf gebruik ik geen soda maar gewoon dreft vakantiewaspoeder. en vooral de boel goed laten drogen in de volle zon.

Nu schrijven er een aantal dus dat zij hun spullen geheel niet schoonmaken, dus ook niet ontsmetten

Mag ik deze heren vragen of zij zich ervan bewust zijn dat ze mede door deze werkwijze van het niet reinigen van hun materialen, deze materialen een bron van infecties kunnen zijn?
Nooit gehoord van die enge virrussen ...sterftes ect etc
Met verbaasde groeten
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

11-01-2005 19:52

Hans,

Nog nooit eigenlijk over nagedacht ,maar ik vis ook al 2 jaar maar op 1 water en nergens anders :wink:

mvg,

Bart
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

11-01-2005 19:53

En daar hebben we ook trouwens nog nooit last gehad van virussen..
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

11-01-2005 21:45

luuk schenkelaars schreef:

Maar dan nog... Ik spoel hem nergens mee uit hoor. Ik laat hem lekker stinken.

Groeten,

Luuk


Wat zegt je vriendin daar van? :wink:
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

11-01-2005 21:49

hahaha LOL :lol:

tja, ze heeft er tot nu toe geen moeite mee.. Dus So What? :P

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

12-01-2005 09:07

Hans,

Schoonmaken en ontsmetten zijn twee verschillende zaken. Schoonmaken is voor het oog en in dit geval voor de stank.
Ontsmetten is geheel iets anders, kijk maar naar instrumenten die men voor operaties in ziekenhuizen gebruikt dit is een heel ander verhaal wat echter ook op gaat in het geval van de karpervirussen.
Vorige week werd nog bekend gemaakt dat veel ziekenhuizen niet aan de gestelde normen die erg hoog liggen kunnen voldoen. De virussen waar we als karpervisser me te maken hebben o.a.KHV (koi herpes virus) geeft het ontsmetten veel problemen.
Negen van de tien onthakingsmatten zijn lek, de buitenkant van de mat kan redelijk ontsmet worden maar in de kern kan je het wel vergeten. Je mat helemaal dompelen in een goed en volgens normen die er voorstaan te gebruiken ontsmettingmiddel zal in de praktijk door een enkeling gerealiseerd kunnen worden.
Goed drogen in de zon werk alleen weer aan de buitenkant en niet in de kern van de mat.

Het SCMS spring carp morality syndrome) daarvan weten we eigenlijk niets af wat de doods oorzaak is van de karper. Bestrijden, ontsmetten is allemaal prima. Echter alleen als de oorzaak bekend is kan je een adequate maatregel bedenken om het grote probleem mogelijk de baas te worden.

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-01-2005 09:28

Peter, dat ben ik geheel met je eens, maar niets doen (schoonmaken/ontsmetten) is daarin tegen zo beetje de slechtste optie :wink: , en alle beetjes helpen.
De kern van vele matten is inderdaad haast niet te ontsmetten, maar als het goed is komt de karper ook niet in contact met de kern van de mat en blijft hij erop liggen. Hoe de bacterie van de virus zich verspreidt en hoe aggressief deze is, zal moeilijk in te schatten zijn, dus of het voldoende is weet ik ook niet.
Daarom is de nieuwe KSN mat van Frank Huisman een hele goeie.
Het oppervlakte materiaal is zeer glad en practisch ondringbaar (Water loopt niet door naar de kern) waardoor het makkelijker schoon te maken is, hoe gladder het materiaal is, hoe moeilijker de bacterie zich ook aan de oppervlakte kan hechten.

gr
Hans
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-01-2005 09:42

Hans,

Die mat is zeker een goede, maar er zit wel een rits in, Daar kom er water wel doorheen...

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

12-01-2005 10:00

Volgens mij mag dat water via de rits te verwaarlozen zijn. Frank had z'n mat een poosje in het water laten liggen, en de mat was niet meer als een beetje klammig geworden.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-01-2005 10:18

Klopt helemaal, Heeft ie tegen mij ook gezegt.
Maat een virus is snel in je mat gekropen hoor!
En op een ander water er zo weer uit.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

12-01-2005 10:35

Voor geinteresseerde heb ik een ontsmettings middel dat gewoon via een bloemenspuit over je materialen heen gesprayd kan worden,je kunt het gewoon oplaten drogen,het spul laat geen restsporen achter en dood alle bacterien.
Ik gebruik het om mijn zaak te ontsmetten(levensmiddelen) en het is zeer gebruiks vriendelijk en doeltreffend(is onderzocht door de warenkeuring en de veterinaire inspectie en zeer goed bevonden)

Gebruik het zelf nu ook voor mijn landings net en onthaak mat en nog wat meer klein materiaal.

Let op dit is geen commerciele aanbieding,wil het spul leveren aan kost prijs(zal later op de dag dit bericht aanpassen en de prijs noteren als er interesse is tenminste)
Wel zelf voor een bloemenspuitje zorgen maar dat is geen probleem denk ik.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-01-2005 10:36

Handig joh die rits.

Kan het hele binnenwerk eruit en... schoongemaakt worden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

12-01-2005 10:46

Dat is ook weer het grote voordeel van die rits klaas :wink:
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

12-01-2005 10:55

Mannen,

De mat is er zeker een die veel van de bestaande problemen opheft.
Twee jaar ontwikkelen kunnen alleen opgebracht worden door mensen die belangen van karpervissers en karper hoog in het vaandel hebben staan. Bedrijfsleven heeft hier gezien de kosten die het met zich mee brengt veel moeite mee. Het wachten is nu dat een gerenommeerde firma de productie en de zelfde kwaliteit overneemt. Deze unieke mat met een groot KSN logo daarvan worden er maar een 100 tal van geproduceerd. Wil je als KSN lid in het bezit komen van deze mat Frank Huisman bezoekt deze maanden de meeste regio’s. Een rede temeer om je regioavond te bezoeken.

MVG,
Peter

PS, Kom nog regelmatig mensen tegen die de S van Studie van de KSN niet willen zien of horen.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

12-01-2005 12:10

Die zakken krijgen de kans niet eens om te drogen, laat staan te stoppen met stinken. :lol: Heb er me maar bij neergelegd dat er een walmende vislucht in mij auto hangt, al is het wel even wennen voor nieuwe bijrijders. Gewoon goed inpakken die zakken, verschillende plastic tassen over elkaar en het valt wel mee. Ik vind het juist wel lekker die lucht, helpt je herinneren dat je ooit nog eens karper hebt gevangen :wink: en dat het weer eens tijd wordt voor een volgende.

Zonder gekheid, misschien febreze (geurwegnemer), weet niet of het spul uberhaupt werkt, maar als je de reclame moet geloven...
mvg

Bart van den Hurk
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

12-01-2005 12:12

Wil,

Een prima initiatief, zelf gebruik ik natriumdichloorisocyanulaat (poe is er uit.)

Moet echter wel duidelijk zijn dat we bacteriën en virussen goed uit elkaar moeten houden.
Vele vormen van bacteriën hebben we als mens en karper gewoon nodig en kunnen op veel plaatsen in ons lichaam en van onze hobby vriend geen kwaad.
Virussen daarin tegen hebben we als mens en karper helemaal niet nodig.
Daarbij komt nog dat virussen de eigenschap hebben om zich te veranderen, kijk maar naar aids.
Penicilline een stof die goed werkt(e) bij vele bacteriënvormen werkt niet bij virussen.
Kortom voor mij een moeilijke materie die het leven van onze hobby(vriend) behoorlijk beïnvloed.

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

12-01-2005 12:25

Peter,is ook niet de bedoeling om bacterien weg te nemen bij de karper,alleen de gebruikte materialen die met de karper in kontakt komen mogen bacterie vrij zijn.
De karper heeft ansich al een behoorlijke portie onzichtbare "vriendjes" bij zich en staat net zo min als wij denk ik te wachten op nog een portie.