BOILIES, BOILIES EN NOG ÉÉNS BOILIES!!!!!


Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

07-01-2005 20:25

Hallo weer Luitjes,

Nog ff "on topic" reageren:
-Readies, in het begin maar ik hoef, denk ik, niet te motiveren waarom niet meer!

Daarna een tijdje zelf gedraaid.
Ik had op een gegeven moment een goed lopende mix, maar ik kan geen 25 kg. ballen per week wegdraaien en ook nog vistijd overhouden.....

En naar gelang ik dacht er meer van te gaan begrijpen werd het bos ook steeds minder zichtbaar(door de bomen), vandaar denk ik ook jullie verschil van mening in deze topic.

Via via in ctct gekomen met een freezer leverancier (jullie mogen raden welke..) en hiermee goede ervaringen opgedaan en een leuke "relatie" opgebouwd 8) .

Zou nu niet meer anders willen!

Pop ups:
"Khep 2 potjes in me tas zitten maar die komen pas in beeld als al het andere niet wil lukken, hep er dan wel een visje op weten te verschalken maar in mijn ervaring is het niet het "wonderaas" zoals sommigen dit beleven( of komen ze alleen maar voor op de dynamite pagina's in de karper???? :wink: ).
Ook hep ik een "punch" en kurk bij me, en deze pop-up(van dezelfde bal als waarmee ik voer/bodemvis) wil wel eens verrassend werken..

Kortom, in een breed overzicht, is het naar mijn, bescheiden, mening niet mogelijk om 1 standaard uit te roepen.
Ieder water, iedere situatie is een opzichzelfstaand gebeuren, en voor de beginnende visser lijkt het me niet handig om je meteen blind te staren op de boiliesamenstelling, probeer eerder te "begrijpen" waarom iets wel/niet werkt in een gegeven situatie.

En niet alle readies zijn baggerzooi die stijf staan van de conserveringsmiddelen, er is al een merk genoemd wat in het algemeen goede ervaringen geeft( alleen jammer dat er drie kruizen op de verpakking staan!!)

En daarnaast leveren een aantal freezerdraaiers ook readies(weliswaar met een houdbaarheidsdatum, maar dat ligt in het gebied van de, veel besproken, conserveringsmiddelen..), en daar kun je dan evt. ook nog wat van je eigen theorieen in laten"draaien"..

En als je dan denkt alles te snappen...., ga dan eens naar een nieuw water met je opgedane "kennis"...

Maar ja , dat is denk ik ook het mooie aan onze hobby :lol: !!

Collega's, dat we ons net maar vaak moeten uitspoelen komend seizoen!
live the life you love and
love the life you live ..
Willem Slingerland
Berichten: 15
Lid geworden op: 06-01-2005 17:15
Locatie: zuid holland

07-01-2005 21:50

Jeroen , bud,

Jeroen dit is weer een top onderwerp., Patrick alles goed!!
De karper vind de boilie lekker of niet lekker, het zal hem een worst zijn waar de boilie vandaan komt.
De ene karpervisser zweert bij zelfgemaakte boilies en de andere
bij zijn gekochte boilies.
Het is maar net met welke boilie jij veel suc6 heb, dus is dat de perfecte boilie.

Ik wens elke karpervisser en goed en visrijk 2005 toe.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

07-01-2005 22:26

He maatje,

Dat is waar. Ook moet ik er nog even bij melden dat met een goede lust opwekker de karper sommige boilies toch net even wel neemt. We zullen het allemaal gaan zien dit seizoen. Dit jaar gaan we slachten!!! Tikkie arrogant maarja dat interesseert me geen ene moer. Maandag starten we al met hopelijk de eerste vis(sen) van het nieuwe jaar.

Ik zie je maandag, spreek je van het weekend nog wel even.

Groetjes..
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding