HELP!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

28-11-2004 22:12

mensen,
er is bij mij in de buurt een stadswatertje, wat nu weer zo bevuild is dat ik allemaal karper naar boven zie komen happen voor zuurstof,
dit is niet de eerste keer dat het gebeurt.

afgelopen jaren is het ook gebeurt en dan gaat er steeds bergen vis dood :(
de brandweer werd altijd ingeschakeld om voor zuurstof te zorgen (water op pompen en over het watersproeien) dit was echter volgens mij steeds te laat want er was allemaal dooie vis echt alles had het moelijk en ging dood karper snoek witvis

nu zie ik nog maar op een klein gedeelte van de vijver dit gebeuren :(
dus ik kan hiermee nog optijd een melding maken denk ik

maar waar kan ik dan er voorzorgen dat er iets gebeurt door de brandweer ofzo

ik had in gedachten om bij een viswinkel (niet ver van de vijver)
daar het door geven of er zo snel mogenlijk iets aan gedaan kan worden

hopelijk gaat dit lukken want het is zoooo zonde als er weer bergen vis daar dood gaat terwijl er nu weer wat meer karper zit.........zucht :cry:


mvg Nick
Bjorn LG

28-11-2004 22:22

Beste Nick,

Ik ben bang dat de viswinkel weinig in te brengen heeft bij dit soort kwesties. Tenzij ze de betreffende visvereniging inlichten. Ik denk echter dat je zelf de visvereniging even moet bellen om het probleem voor te leggen. Hierdoor komt alles sneller op gang en worden er meer vissen gered. Mocht het zo zijn dat er geen visvereniging de rechten heeft over het water, (komt voor, met name in steden) dan denk ik dat je (eventueel met meerdere vissen; samen sta je sterker) even langs de brandweer moet gaan. Met passie je verhaal vertellen en vragen of ze er iets aan willen doen.

Veel succes,

Björn


*Even aangepast; onderstaand bericht is namelijk 2 the point!*
Laatst gewijzigd door Bjorn LG op 29-11-2004 00:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-11-2004 22:41

Nick, morgenvroeg s.v.p. direct de HSV en de Gemeente bellen.
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

29-11-2004 14:28

waarop kan ik die berijken enz...
ik ga vandaag (zit nu nog op school) na school meteen naar die viswinkel en vragen wie en wat ik het beste kan bellen voor dit probleem voor die vijver

mvg Nick

en als ik dan de hsv en de gemeente bel met wat kan ik dan het beste beginnen enz met vertellen moet ik nog eerst door verwezen worden ofzo
maja kga mijn best doen om deze visjes te redden
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

29-11-2004 14:59

Bjorn La Grouw schreef:Beste Nick,

Ik ben bang dat de viswinkel weinig in te brengen heeft bij dit soort kwesties. Tenzij ze de betreffende visvereniging inlichten. Ik denk echter dat je zelf de visvereniging even moet bellen om het probleem voor te leggen. Hierdoor komt alles sneller op gang en worden er meer vissen gered. Mocht het zo zijn dat er geen visvereniging de rechten heeft over het water, (komt voor, met name in steden) dan denk ik dat je (eventueel met meerdere vissen; samen sta je sterker) even langs de brandweer moet gaan. Met passie je verhaal vertellen en vragen of ze er iets aan willen doen.

Veel succes,

Björn


*Even aangepast; onderstaand bericht is namelijk 2 the point!*





Ik kon het niet lezen namenlijk :lol:
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

29-11-2004 16:30

mensen,

ik ben vandaag langs die viswinkel gegaan en hij weet al wel wat het waarschijnlijk is iniedergeval de oorzaak
vlakbij die stads vijver (het deel waar ik sommige karpers zie happen boven water) daar ligt een weg met een duiker eronder die is dus over gelopen omdat het zoveel had geregend maar ook loopt er riool water doorheen deze is dus overgestroomd door de regen en zo is er dus een probleempje met de zuurstof namelijk de bacterieen van het riool water... alleen zullen die bacterien snel dood gaan zij hij omdat het niet meer warm is maar koud weer

ik ga deze week er nog maar geregeld langs en kijk even of het zo blijft

verder zou ik niet goed weten wat te doen, wat zouden jullie doen ?
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

29-11-2004 17:11

ik zou het zo wie zo even melden bij hengelsport vereniging.een telefoontje volstaat.
groetjes henk
groetjes henk
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

30-11-2004 17:45

goed nieuws,

ik zie geen karpers meer in de vijver naar boven happen of heel hoog zwemmen ze zijn weer naar beneden gaan, geen dode karpers gezien

mvg Nick
Plaats reactie