Wat verstaan jullie onder "Goed zitten te vissen"


joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

26-11-2004 23:06

ik ga maar niks zeggen!!!!
op het randje
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2004 23:23

De waarheid zal wel die van plaats en tijd zijn, waarna de verscheidenheid van aantrekkelijke variaties in het aas breed genoeg is. De theorie geeft wat houvast, net als de ammoniakhoudende flavour Joel doet geloven dat hij een kans maakt. En als je nou goed zit te vissen, geloof je er ook nog in. Pas als je niet goed zit te vissen, begint de twijfel te knagen en ga je experimenteren. Maar laat je niet van de wijs brengen.

Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

26-11-2004 23:24

Ik weet het niet Kees en zal ook nooit pretenderen het wel te weten. Maar ben wel uiterst critisch tegenover iedereen die denkt het wel te weten daar er daar al zovelen van zijn geweest en nog nooit heeft iemand daarvan achteraf gezien gelijk gehad. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, laten we het daar maar op houden...
Ik wil nog wel enkele voorbeelden geven:
- een Franse bioloog voerde aan een aantal karpers in een groot aquarium blauwe balletjes gedurende 3 maanden. Daarna rode balletjes van exact dezelfde samenstelling behalve de kleur dus. Alle karpers vraten een week lang niet één enkel balletje. Toen na die week er weer blauwe balletjes gevoerd werden stortten ze zich als een gek op die blauwe balletjes...
- Valkenswaard broed dat met duur, uitgebalanceerd Koi voer wordt gevoerd, krijgen binnen korte tijd voor een groot deel lichamelijke afwijkingen en groeien slecht. Hetzelfde broed in een vrij simpele tuinvijver, krijgt, zonder bijvoeren, geen enkele afwijking en vertoont een normale groei (2x zoveel in cm's in 3 maanden).
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

26-11-2004 23:30

nou kees moest je ens bij ws paseren vraag dan eens aan hun of je hun visflavours mag ruiken
en dan vraag je maar eens wat de dragers zijn
over 1 flavour ga je dan verbaast van zijn wat het antwoord is
trouwens ben geen voorstander van ammoniac
op het randje
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

26-11-2004 23:34

Aart,

heb je daar documenten van? Vind ik zeer interessant.

Maken jullie aub wel verschil tussen voedingswaarde en "vangwaarde" is erg groot.

MVG Mitsz
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

26-11-2004 23:40

na elke goede introductie peride vangt elk aas wel zen vis
zolang de vis het aanziet als veilig en er geen verteringsprobs mee krijgt
of je nu een uitgebalanceerde boilie hebt van 1 euro het stuk
of een gewone 50/50 mix
op kanalen of grote natuurlijke waters gaat het uiteindelijk geen verschil maken
wat wel verschil gaat uitmaken is aaspresentatie en je visstek
op het randje
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

26-11-2004 23:48

Dan doe ik het echt helemaal fout dus..
Vang nu al 14 jaar met dezelfde boiliemixsamenstelling, zelfde aaspresentatie, dezelfde vissen op dezelfde stekken..Enkel de gehalte's aan eiwit/koolhydraten en vet wijzig ik met de seizoenen.

14 jaar, da's best lang...vergeleken met fabrieks boilies tenminste...
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 26-11-2004 23:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

26-11-2004 23:49

Zeg, het valt mij op dat men het steeds heeft over het ideale aas dat (op bepaalde momenten??) perfect is voor de vis.

Maar men vergeet wel het feit dat ook bij karpers (neem ik aan) de "smaken verschillen".

voorbeeldje:
Sommige mensen vinden de wopper van de burgerking lekker, en anderen vinden de mac-donald's tegenhanger van de wopper veel lekkerder.
snappu??

Het voer is in grote lijnen het zelfde alleen de fine-tuning is anders.



welnu, ik moet stoppen, er komen een x-aantal auto's het oprit op, en ik ben bang dat ik binnen 5 minuten "abraham" zie, nouja, een halve dan....

MVrGr;

WouteR "de oud wordende" StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

26-11-2004 23:51

wat doe je fout dan henk
op het randje
jan van kranenburg

26-11-2004 23:59

Wouter,

Gefeliciteerd! Over 1 minuut!!

En Marc S.

Vrees dat ik 't weer met je eens ben.
Niet "schrikken" hoor!

mvg

jan
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

27-11-2004 00:29

Net zoals Aart zegd: Vele wegen leiden naar Rome....! Ik vind dat ieder-
een maar zelf moet bepalen, of ie goed zit te vissen. Want wat is goed...?
Resultaat hebben: En je zit in je ogen goed te vissen, of..... :roll:
Geen resultaat: En je zit in je ogen slecht te vissen, of.... :roll:

Wat ik met het bovenste aan wil geven: Er zijn zoveel factoren, dankzij en
ondanks. Resultaat word gelijk gekoppeld aan succes, maar was dat suc-
ces wel altijd een "werkelijk" succes....? Misschien had een ander op een
andere manier, ook wel succes....wie weet..... :wink:

groetjes Benny
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-11-2004 11:24

Mitsz, stuur s.v.p. maar even een mailtje over wat je precies wilt weten / hebben.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

28-11-2004 01:37

Goed zitten te vissen.

Als ik vis zoals ik ben, dan is het goed. Te weinig gedaan.

Vissen zoals je bent. Als je zo praat, vis je dan wel? Lijkt er niet op.

`Wouter Steggink´
Dus jij bent er zo een van: ´It´s about the hunt, not about the catch.´

Ja...

Trillen met een stokkie in de hand. Wat is dat? :cry:

Goed vissen heb ik nu al even niet meer gedaan. Mezelf zijn aan de waterkant, overgeven aan de spanningen van het visuele vissen. Van de intense contacten tussen mij en...
Dan ging ik maar vissen, met steunen en een bonk lood. Jammergenoeg ving ik ook, zelfs mooi en groot. Was best een beetje trots, was alleen mezelf kwijtgeraakt.

Volgend seizoen zoek ik mezelf tussen het riet weer op. Gistermiddag was ik er nog even, alleen aan een water, zonder hengel. Geen vis gezien, wel een BOA op bezoek, dacht ik. Bleek een beessie te zijn. Een eekhoorn, en ziens getrouw, een ijsvogel.

Best moeilijk hoor, dat goed vissen.
Soms te....Leuk he

Weltrusten

koentjuh
jan van kranenburg

28-11-2004 02:33

Koenthuj,

Pak die penhengel nu maar.
Geniet van de omgeving; vogels, groen, misschien ook vissen.

Past bij je.

Ook wel bij mij, denk ik.

Welte rusten,

mvg

Jan
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

23-12-2004 17:26

Zo toch maar eens wat schrijven na lange afwezigheid.

Tja slecht vissen, ik ken er alles van.
Na een zeer succesvol seizoen, ga je wat anders zoeken, ander water, ander plezier. Maar als je aan een water gewend bent dan is dat verdomde moeilijk. Het resultaat, nergens echt plezier beleven, de sfeer missen, je doel uit ogen verliezen. Het gevolg is dat je weinig vist en nog minder vangt, uiteindelijk verbazingwekkend dat ik nog 10 20 plussers heb gevangen, maar zonder bevredediging. Het geluk lacht me toe, dat ik nu een half jaar rust van het vissen heb moeten nemen, omdat ik nu in Spanje studeer. Zodat ik het volgende jaar weer helemaal vers kan starten en meer over mijn dingen heb kunnen nadenken... Ik denk dat het hierdoor volgend jaar beter zal gaan, rustiger, plezieriger en dan zijn de vangsten bijkomstigheden....

Niels
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

23-12-2004 17:30

ps.

Voordat je iets beoordeelt moet je eerst je doel weten, mijn doel is een combinatie van rust nemen, kunnen studeren, denken over het leven en het vissen en dan nog af en toe wat vissen pakken.... Als een van deze dingen niet lukt zit ik dus te prutsen...