Ik heb nog wel wat olie hier
Ik vis met 50/00!! waarom?? moet ik toch zelf weten, of niet? zitten er voordelen aan? ja, nadelen?? geen!! trek ik als een idioot? nee!! verspeel ik vis?? hoog zelden, ook bij obstakels. trouwens ik ga ze ook halen als het moet (ook bij een watertemperatuur van 13 graden he bart

)
voor die stoere "sportieve" mannen met hun dunne lijn ff dit. Je verspeeld nooit vi"?? yeah right, je bent een leugenaar, en zo hard stel ik dit dus wel, omdat je de eerste bent die nooit vis verspeeld!! leugenaar dus.
ik erger me aan het foute idee van "sportvissers"die op wateren vissen waar de vis ze iedere keer de boel aan barrels trekt omdat hun zo nodig die vis een kans willen geven. ik onthaak die vissen, en geloof me dat vinden ze fijner, zonder die haak wegzwemmen.
zitten er risico's aan dik vissen?? mits goed gebruikt niet bijzonder groot. aan je onderlijn van 20 lb met je hoofdlijn van 10 lb kan een vis net zo goed dood gaan. balans heet dat. als ik een vis verspeel si dat op een gebroken haak(maatje 10 breekt nu eenmaal sneller) en dan zat hij echt vast, geloof me.
aan de twijfelaars: ik heb vissen gevangen die ik in de categorie meerval had gegooid omdat ze zo enorm sterk waren, jij met je 20% was al je lijn kwijt geweest, lekker sportief zou ik zeggen.
meer wil ik er niet over kwijt, tenzij je wat wil weten waarom die lijndikte geen drol uitmaakt.
groetjes aan allen behalve de idioot die sportief wil doen, en de vis op het spel zet, en ervoor zorgt dat bepaalde vissen jaren lang niet gevangen worden(weer een "dunvisser" die hem verspeeld heeft), en als verloren gewaand worden.
frustratie?? zeker, maar dat gaat helemaal goed komen