Ligt nu al dood :(


Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

28-09-2004 16:50

Hey beste medeboarders,

ik had een vraagje over het najaar (herfst dus).

Hoe snel ligt het bij jullie plat en word er niks meer gevangen?
Het begint namelijk nu al bij ons stil te liggen terwijl het nog maar net koud word. Hoe kan dit zo snel gaan en stopt het ook in een keer bij jullie met de vangsten of gelijdelijk?
Of is hier mss wat aan te doen om toch nog je visje tot laat in het najaar te vangen?

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

28-09-2004 17:20

Hallo Robert.

Je schetst een probleem wat veel mensen hebben in het najaar. Na de eerste najaarsdepressie (eind augustus/begin september) gaat het een week of twee goed met de vangsten, daarna zijn veel mensen de vissen 'kwijt'. Bij mij heeft het geholpen door in plaats van in de ochtend en avond gewoon midden overdag te gaan vissen.
Naast deze wijziging helpt het enorm om op verschillende tijdstippen je viswater(en) langs te rijden en te kijken waar de bruisers zich bevinden.

Na de eerste nachtvorsten (zo rond half oktober) helpt dit bij mij echter ook niet altijd meer.........

Succes de komende maanden!
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

28-09-2004 18:54

Bedankt frank.

Maar wat kan je dan beter doen in de kou, dag ofnachtvissen en waarom dan?
Ik ben al wel te weten gekomen dat zacht aas beter is in de herfst / winter.
En als jullie meer informatie hebben over najaar vissen is het allemaal welkom, ik ben zelf namelijk nog niet zo ervaren in het najaar vissen.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

28-09-2004 19:19

Ik kan jullie maar een ding melden,zoek de wat warmere water plekken op op je water,als je minder begint te vangen,maar zelf ben ik daar nog niet mee bezig,de water temp hier is nu ideaal.Ik vang net zo goed misschien wel beter als in de zomer.

Greetz Danny
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

28-09-2004 21:05

Ik heb er eerlijk gezegt nog totaal geen last van. In tegenstelling, aan het eind van de zomervakantie liep het bij mij niet zo goed. Nu vang ik op hetzelfde water het dubbele, met minder visuren.
Voer en vang!!!

I love BTW
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

28-09-2004 21:57

that's right yah,ff serieus,ik ben van mening dat je met een graad of 14 beter vangt 'na' de zomer,dan ín'de zomer.Omdat dan de vis actiever zal worden na zijn zomer periode.zijn lichaams temperatuur zakt en zal dus daarom activer worden,mits hij bij een temp komt van +- 8 gr celsius.
Dan zal het idd minder worden met de schrans partij van onze vrienden.

Dus ik denk dat de gene die deze quote begonnen in gewoon peg heeft met zijn water en visserij op dit moment,en ja ook dat hoort bij onze hobby,daar hebben we helaas allemaal wel eens last van.

Greetz Danny
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

28-09-2004 23:11

Heej jongen, we gaan het toch niet opgeven! weet je wat juist het leuke is aan karpervissen! dat je er moeite voor moet doen! t zou mij niet leuk lijken als t allemaal maar zo makkelijk ging! :wink:

Wat je kan doen is naar een andere stek zoeken! (hoeft niet altijd dieper te zijn ho´r) maar ik denk dat de vissen dadelijk zich lekker gaan nestellen op de winterplekkies! dit kan werkelijk echt overal zijn!

wat ik je kan aanraden is ga 1 dagje vissen op die stek de andere dag op een andere stek dan weer op een andere stek zo bevis je heel het water en krijg je beter inzien waar de karpers zich ophouden!

Suc6 jongen!

Mvg, Kevin :P
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

29-09-2004 08:30

heej robert,

komt allemaal wel weer goed...het weer is ook behoorlijk negatief geweest...veel regen..watertemperatuur flink omlaag..n.w wind..altijd minder...deze dingen tellen zwaar mee..de vis zal weinig doen met dit soort drastische veranderingen ..van het weekeind gaat de wind naar zuid en de temperatuur naar de 20 graden...dan heb je weer een goede kans.
ik persoonlijk vindt vooral de windrichting zeer belangrijk...
gr roy

zuid-zuidwest..is the best
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

29-09-2004 09:59

Dan heb ik ook een vraag...

Moet je nu anders gaan vissen als in b.v de meivakntie...want ik ga binnekort een week weg, en dan wil ik natuurlijk wel wat vange:P
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

29-09-2004 10:53

noud,

je moet je manier van vissen aanpassen aan de omstandigheden...
als je voor een week ergens gaat vissen..probeer altijd de windkant op te zoeken...in het begin spaarzaam voeren...wat erin ligt kan er niet meer uit.
probeer wat stekken en voer wat plaatsen aan...ligt er ook aan wat voor water dat het is natuurlijk.
gr roy
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

29-09-2004 10:55

Hoi, nee het is nog niet nodig om anders te gaan vissen dat je normaal gesproken al deed! Dadelijk als het weer drastisch achter uit gaat en water temperatuur duikeld flink om laag dan zul je je wat aan moeten passen denk hier aan aas en stek! combinatie van deze 2 als je het goed doet kun je gewoon heel leuk blijven vangen (in de winter) maar zover is het nog niet!

Komt een hele mooie tijd aan jongens geniet ervan!

Mvg, Kevin
Gebruikersavatar
Noud Franssen123
Berichten: 148
Lid geworden op: 07-03-2004 19:57
Locatie: Venlo
Contacteer:

29-09-2004 12:51

Keej bedankt voor de snelle reacties.

ik zal m`n best doen....:P Jullie horen het nog wel wat het is geworden....

Maar nu heb ik nog een vraag....

Als het heeft gevroren, moet ik dan veel voeren of gewone hoeveelheden aanhouden..

ik hoor het graag.
noud
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

30-09-2004 15:32

Ik geef ook nog niet op!
Ik vis dit jaar door tot het water dicht ligt, ik wil er namelijk best wel wat moeite voor doen om nog een bak te vangen. Maar de oorzaak kan dus zijn dat het water te snel daalt (is namelijk deze week 3 a 4 graden minder geworden). Iik heb nu een mooie plek in de zon gevonden en we zullen zien wat het word.

Bedankt voor de reactie's.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

30-09-2004 21:49

Hoi Robert, laat even weten of je suc6 hebt gehad op je nieuwe stek :wink:

groetjes, Kevin
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

03-10-2004 16:53

geen stoot gehad :cry: .

We gaan maar naar een ander water waar nog we; vis gevangen word.
Bedankt voor jullie reactie's.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
frank boerboom
Berichten: 54
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: duiven, gelderland

05-10-2004 16:15

is het niet zow dat als bijn ageen vissen nog bvijten dat je kansen op die echte knapen vergroot?

bij ons was ik 4 jaar op zoek naar een vis !!!!!!

dis scenario:

1 sloot
denk ik 200 graskarpers
+- 15 echte vissen
een vis weegt rond de 30 pond
een vis is hoog in de 30 pond!
heb nog geen drol gezien!
alleen maar stink grassers
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-10-2004 16:27

Volhouden jongen! meestal zijn grassies er sneller bij dan de karpers idd kan iritant zijn maar ik zou het niet erg vinden want grassies vind ik schitterende vissen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-10-2004 17:11

Het is allemaal zo tegenstrijdig. Ik krijg met moeite een visje te pakken op mijn thuiswater, terwijl er op andere wateren gewoon veel en ook dikke vis gevangen wordt. Het zal dus sowieso per water verschillen, en ook het weer speelt een grote rol. Van mij mag die regen juist lekker komen, afgelopen nacht lag ik in mijn t-shirt op de stretcher, dat is toch niet normaal voor oktober.

Dat het maar lekker afkoelt, zodat die rakkers eens goed gaan eten, dan beleef ik ook nog eens wat :lol:

mvg
Stefan
Plaats reactie